Stránka 1 z 1

Připojení trakční baterie ke střídači GoodWe

Napsal: ned pro 07, 2025 2:35 pm
od eda
Dobrý den,
Mám baterii z vozu Dacia Spring cca 29kW a chtěl bych jí použít jako úložiště k FVE 10 kW se střídačem GoodWe. Li-on baterie je kompletní s BMS a má asi 280 V/ 12 článků. Dala by se připojit přímo ke střídači nebo se musí rozebrat a použít jen články a jinou BMS? Pokud se touto problematikou někdo zabývá profesionálně rád si to nechám od někoho udělat. Stejný problém řeší i kolega, který má baterii z vozu Škoda Enyaq.

Re: Připojení trakční baterie ke střídači GoodWe

Napsal: ned pro 07, 2025 4:26 pm
od Jirka77
280v tak to je rozhodne vic nez 12clanku, clanek pi-ion ma 3.6v, clanek lifepo4 3.2v takze to je mnohem vic clanku. S tou automitivni BMS jiste neumi zadny stridac komunikovat, takze jedine pouzit nejaky custom "prekladac" komunikace, pokud to umite naprogramovat jen do toho a custom BMS pro vysokonapetovou baterku co fungujes s GW.. nenam. Za me cele GW zahodit, predelat na victron a tam by sla baterka rozdelit na bloky nejakych 14-16s podle toho co to je za chemii, nejakou BMS vyber je velky, nebo pouzit BMS pouze na vlastni hlidani a balancovani baterky a na mereni pouzit smasrtshunt.

Re: Připojení trakční baterie ke střídači GoodWe

Napsal: ned pro 07, 2025 4:42 pm
od danidani
Zkusil bych Second-life baterie. Tady je k tomu od Electro Dad video: https://www.youtube.com/watch?v=U3YgImWtsIo

Osobní zkušenost nemám, ale téma mne zajímá, tak prosím o report, jak se to podařilo. Díky.

Re: Připojení trakční baterie ke střídači GoodWe

Napsal: ned pro 07, 2025 4:58 pm
od Jirka77
Ja bych to doma nechtel je to li-ion navic clanky maji uz dost za sebou a cena dodatacnych BMS atd nebude mala a kdyz to bude horet z nejakeho duvodu nikdo to neuhasi, pri cene novych lifepo bych sel klasickou cestou 16s 280-314Ah nebo custom regalovy system s clanky 628Ah, to je podle me lepsi reseni a pouzit normalni nizkovapetovy stridac victron.

Re: Připojení trakční baterie ke střídači GoodWe

Napsal: pát pro 12, 2025 9:01 am
od misif
Předělávat takový pěkný pack na 48V mi připadá jako blbost nebo krajní nouze, jsou i HV střídače, které jsou kvalitní nebo pro někoho alespoň dostačující.
Osobně bych byl s NMC chemií opatrný a udělal bych pro ní venkoní termobox, domu bych to nedával.

Zpět k tématu, klíčová je BMS toho akupacku, nevím, zda-li GW, ale např. Deye HV řada umí fungovat v napěťovém režimu, kde klasicky nastavíte v jakém rozpětí napětí má fungovat, jak u olověné baterie, alternativně nastavíte napětí pro "100%" nabití, kapacitu a vnitřní odpor a sřídač vám i odhaduje procento nabití. Pokud BMS v baterii má otevřený nabíjecí i vybíjecí obvod, tak to fungovat bude.

Pokud BMS nemá otevřený nabíjecí nebo vybíjecí obvod, je to problém a budete potřebovat nějaký komunikační modul, který tu BMS přesvědčí, že je vše OK a aby to pustila, ideálně, když má ten komunikační modul i CAN a simuluje např. Pylon protokol, pak se to může propojit se střídačem a střídač má pak korektní informace z BMS, kdo takovéto moduly pro VW nebo Dacii vyvíjí nevím, vím pouze o modulech pro baterie z BMW i3.

Re: Připojení trakční baterie ke střídači GoodWe

Napsal: pát pro 12, 2025 9:44 am
od misif
Hm, samotného mě to trochu zajímalo, asi máš vyhráno, tady open-source projekt, kde se věnují těm komunkačním modulům:
https://github.com/dalathegreat/Battery-Emulator/wiki