Pracovna elektroštvorkolka.

Moderátor: JonasPP

jahodovák
Příspěvky: 393
Registrován: stř dub 07, 2021 9:01 am
Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
Kapacita baterie [kWh]: 40

Re: Pracovna elektroštvorkolka.

Příspěvek od jahodovák »

Jak jsem se tak díval na ty převody,nestálo by za to dát na elektromotor napřímo malé řetězové kolečko a na klikovku co největší aby se trochu snížil převod do pomala a potom by se i využily originální převody.Nevím jaké převody měla ta původní planetovka ale možná by to mohlo i tak dostačovat,skoro nic by to nestálo a jistě by to i déle vydrželo,případně ještě u elmotoru přidat jedno ložisko..
7,4 kwp,aexpert 8kw,power jack 10kw,lion a lifepo4 40 kwh
Kodl69
Příspěvky: 1302
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Pracovna elektroštvorkolka.

Příspěvek od Kodl69 »

taky bych to tak viděl, dělat převod do pomala a zase do rychla? To mi nepřijde jako dobrej nápad. Pokud ložiska motoru snesou zatížení řetězem, tak bych dal převod do pomala a je vyřešeno, ušetříš jednu poruchovou součástku. A nebo pořiď opravdickej motor, https://www.e-pohon.cz/Trakcni-motor-HP ... y-d515.htm - sice není levnej, ale s regulátorem třeba tímhle: https://www.aliexpress.com/i/33061907860.html
a trochu vydatnější baterkou bys to dostal na úplně jinou úroveň. Primární převod by tam ani nemusel být...
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. Samodomo měnič, osvětlení na DC, MPPT od Victronu, nic od Studeru...
Uživatelský avatar
Abrams
Příspěvky: 427
Registrován: stř dub 07, 2021 8:28 am
Bydliště: Brno

Re: Pracovna elektroštvorkolka.

Příspěvek od Abrams »

Zdravím ,

vyšmelcovaná planetová převodovka má dle mého převodový poměr kolem 1:7 - dle počtu zubů nezubů na fotkách . Tudíž onen elektromotor bude vysokootáčkový . Převod do pomala kolem 1:4 či 1:5 bude potřeba .

Elektronům zdar :cloud:
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 507
Registrován: stř dub 07, 2021 6:32 am

Re: Pracovna elektroštvorkolka.

Příspěvek od JonasPP »

Motor je 5000ot. Ale pri kelly riadiacej jednotke dokaže isť až na 6000ot.
Planetova prevodovka mala prevod presne 1:9,33. Lenže to su otačky niekde okolo 550 za prevodovkou a tak som musel aspoň zdvojnasobiť otačky. To som spravil reťazovym prevodom 1:2. Teda planetova prevodovka dostavala zahul,lenže som robil s tym,čo dom dal,teda zadarmo.
No a teraz som to poriešil inač.
Chcel som vytiahnuť čreva z planetovej prevodovky,hodiť tam ložisko,predlžiť osku a nahodiť male reťazove koliesko len o paru zuboch. Lenže čreva von nešlo vypačiť ani pod lisom a bal som sa,že pukne cele puzdro,tak som to poriešil inač. Obrusil a privaril som tie ozubene kolieska tak,aby hriadeľka od motora zapasovala na stred medzy pozostatky ozubenych koliesok,ale hriadel prevodovky sa točila v otačkach motora. Podarilo sa to,len uvidim ako to bude fungovať v praxi. Ostatok poriešim postupne,teda cez reťazovy prevod do pomala. Budem experimentovať prevody 1:2 ,až 1:3 . 1:4 by som sa dostaval k rovnakemu prevodu ako som mal pri funkčnej planetovej prevodovke,teda zbytočne sprevodovanie do pomala bez využitia potencialu motora.
Tymto prevodom sa bude dať viac použiť na rekreaciu po lesoch a uvidim ako to dopadne pri praci,lebo tam bola brutalna rezerva vykonu.

No a uzavrem to tak,že teraz som odpravil planetovu prevodovku,tak druhy v porade je motor. Po tom budem dumať,jak to zasa spojazdniť.
Mix poškodenych a bazarovich panelov +-16kWp skutočnych;
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 507
Registrován: stř dub 07, 2021 6:32 am

Re: Pracovna elektroštvorkolka.

Příspěvek od JonasPP »

Tak dneska som spravil upravu prevodu a ak budem mať chviľu na doladenie,nahodenie baterie,tak to otestujem. Začinam s prevodom 1:2 ,lebo tento prevod som mal okamžite z minimom uprav spraveny. Len na motore bude volnobežka,teda nebude sa dať brzdiť motorom (rekuperovať). Odhadovana maximalna rychlosť na štvrtom prevodovom stupni je 30kmh a 8kmh na prvom prevodovom stupni. Je to zhruba rychlejšie 2,4x ako predtym. Rovinka a slaby teren bude istotne hračka,no som zvedavy ako to bude pri tahani bremien.

Druha vec ma napadla,ako efektivnejšie chladiť motor. Tak skusim v robote zohnať medenu tenkostennu rurku,sklepem ju kus do placata a oviniem ňou na husto motor + teplovodiva pasta. Original štvorkolkova prevodovka ma vodne čerpadlo a palivovu nadrž použijem na zasobnik vody. Už len dajaky mini chladič,dajaky som videl sa valať v robote a bude to parada. Ratam,že sa aj značne predlži dojazd na jedno nabitie.

Nakoniec budem musiť premenovať vlakno na rekreačnu štvorkolku,nie pracovnu.
Mix poškodenych a bazarovich panelov +-16kWp skutočnych;
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 507
Registrován: stř dub 07, 2021 6:32 am

Re: Pracovna elektroštvorkolka.

Příspěvek od JonasPP »

Tak test s prevodom 1:2 spraveny.
Pre jednu osobu na rekreačne vozenie parada. Kopec na mojom dvore so mnou na palube davala:
jednotka celkom paradne,ale pitalo si to takych 700W,
dvojka v pohode,len chcelo to viac ako kW,
trojka šla keď bol stroj rozbehnuty,ale pridavala,
Štvorka žial nevladala,aj keď cucala nad 2kW.
Lenže zakvačil som vlečku,posadil jednu osobu a šiel rovnaky kopček. Pre predstavu,prevyšenie je 1m na vzdialenosť 16m. Ale na celom pozemku sa to rôzni,bo začiatok ma 1m na vzdialenosť 8m.
Tak aby som to nezahovoril,na jednotke to ušlo,aj keď strmšie sa to trapilo,dvojka tiež pekne pridavala,ale trojka aj keď cucala 3kW,tak spomalovala.
To je zatiaľ vsio,prehrial sa motor a idem robiť dôležitejšie veci.
Ešte tu je totka terajšieho prevodu.
Přílohy
Resizer_16213554986440.jpg
Resizer_16213554986440.jpg (478.5 KiB) Zobrazeno 7526 x
Mix poškodenych a bazarovich panelov +-16kWp skutočnych;
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v
Noparasito
Příspěvky: 712
Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm

Re: Pracovna elektroštvorkolka.

Příspěvek od Noparasito »

Pocitam ze ten motor dostane na lozisko brutalne na prdel.
Predchozi prevodovka to "vystredovala" a silu tahala rovnomerne.
Retez to bude tahat ke strane.
Ale jak jsi psal. Na rade je, aby sel "kukat" motor 🤔.
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 507
Registrován: stř dub 07, 2021 6:32 am

Re: Pracovna elektroštvorkolka.

Příspěvek od JonasPP »

Praveže ložisko motora nič nebude pociťovať,lebo motor je až za planetovou prevodovkou. Tu som len upravil tak,aby sa krutila zarovno s motorom a použila pôvodne osadenie. Škoda,že som to neodfotil,bo vysvetliť je to komplikovane,ako som prebrusil zničene ozubenie a privaril zopar časti tak,aby sa to v pripade kupi novych ozubeni dalo jednoducho vratiť do funkčneho stavu. Ale v skratke na prdel dostava ložisko prevodovky,lebo je veľke a jak mu zahulim 5000 otačok,tak musi mať z toho šok. Len dufam,že je guličkove,nie valčekove.
Mix poškodenych a bazarovich panelov +-16kWp skutočnych;
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 507
Registrován: stř dub 07, 2021 6:32 am

Re: Pracovna elektroštvorkolka.

Příspěvek od JonasPP »

Prave som vlese na štvorkolke a mam prevod 2:1 . Nuž presne ako som vravel. Rekreačne jazdenie nič viac. Kopec to ledva zvladne,čo ma stupanie 16%,ale aby som pravdu povedal,tak to pre to,že sa snažim vykon držať do 1000-1300W,inak sa brutalne skoro prehreje. To retazove sprevodovanie na take otačky vôbec nieje,nedokažem dať plny plyn,inak sa retaz vlni,poskakuje a čakam,že odleti. Jedine čo ma prekvapilo je spotreba na prejdenu vzdialenosť. Ta spadla na polovicu.
Tak pustim sa do sprevodovania 3:1,tak budem mať aj dostatočnu rychlosť a silu na tahanie bremena.Obrázek
Mix poškodenych a bazarovich panelov +-16kWp skutočnych;
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v
brumlaj
Příspěvky: 1482
Registrován: stř dub 21, 2021 5:01 am

Re: Pracovna elektroštvorkolka.

Příspěvek od brumlaj »

Keď sa reťaz vĺni tak treba našpanovať.
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 507
Registrován: stř dub 07, 2021 6:32 am

Re: Pracovna elektroštvorkolka.

Příspěvek od JonasPP »

Dneska je vonka chladno,daždivo,všade blato a trebalo isť psa prevetrať,tak som vytiahol štvorkolec,keď teraz ku večeru vzniklo okno bez dažďa. No ale čo som zistil. Snažil som sa jazdiť šetrne,ale motor sa neustale prehrieval a odpajal. Ale jakmile som motor prestal dusiť,teda male otačky a vykon 600-800W a dvihol otačky od 2500-maximum,tak sa motor prestal tak skoro prehrievať a zabava,teda pôžitok z jazdenia po blate a mokrej trave sa dostavil okamžite. Lenže pozeram,pre čo sa zmenil zvuk a on tie otačky neprežilo plastove napinacie koliesko. Viď terajšia fotka,ostala iba zodrata skrutka. Ba dokonca miestami si motorček cucol viac ako 4kW.
Pri svižnejšej jazde,aj do mierneho kopca som sa dopracoval k tomu,že ak chcem štvorkolku na zabavu,tak to chce prevod ako mam teraz,bo jak som to rozgulal na asfalte na maximum,tak to šlo viac ako 30kmh,ale motor to chce najmenej 3-4kW trvalo a takych 10kW kratkodobo.Obrázek
Mix poškodenych a bazarovich panelov +-16kWp skutočnych;
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 507
Registrován: stř dub 07, 2021 6:32 am

Re: Pracovna elektroštvorkolka.

Příspěvek od JonasPP »

Už 3 mesiace obhaňam drevo. Stale je slubovane a slubovane,ale keď mi nebolo 2 dni po sebe dvihnuty telefon,tak ma to naštvalo,bo už povedal,že tento tyždeň sa to porieši a dneska je sobota. Tak včera večer som zavolal poliakovi o brikety a dneska rano pred piatov som mal budiček. Zaplatil som rovnako ako za drevo,ale vahovo je to kusok nad polovicou vahy dreva,tak som zvedavy.
P
No ale o čo ide. Taham to hore cez pozemok za pomoci štvorkolky. Prvu varku som otestoval vozik 120kg+naklad 540kg a aj moja maličkosť 120kg. 3x vyhodilo 20A istenie,keď dajaku dobu to tahalo 70A. Ale dala to štvorkolka aj na ten reťazovy prevod 1:2. Znižil som teda naklad na 400kg a už to skače pod 50A a istič nevyhodi.

Nuž davam jej poriadne po boku.
Mix poškodenych a bazarovich panelov +-16kWp skutočnych;
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v
Uživatelský avatar
Abrams
Příspěvky: 427
Registrován: stř dub 07, 2021 8:28 am
Bydliště: Brno

Re: Pracovna elektroštvorkolka.

Příspěvek od Abrams »

Zdravím ,

parádní výkony na stroj určený k blbnutí v kaluži před domem :jawdrop: . Nechť dlouho slouží a nevypustí ni gram CO2 :D ... až na dýchání Tvé maličkosti :lol: .

Elektronům zdar :sun2:
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 507
Registrován: stř dub 07, 2021 6:32 am

Re: Pracovna elektroštvorkolka.

Příspěvek od JonasPP »

V ten isty sobotňajši deň,tesne po tom ako sa podarilo spratať brikety,tak som mal navštevu,že či nechcem narezane stromy o paru domov vedľa. No robota ma prenasledovala až do druheho dňa. Ale o čo ide. Trebalo preisť jednu ulicu do okola a drevo bolo v miernom kopci,de auto nemalo šancu ani len ťuknuť. Iba hrabalo v trave. Tak som zariskoval a preletel na štvorkolke. Normalne som nechapal ako ľahučko to ide po asfalte. Hore prudkym kopcom to nemalo vôbec taky problem ako v rovnakom stupani na blate,alebo trave. Ľudia iba pozerali,že čo to ide a len bzuči. Zopar takych,čo asi trocha rozumeju elektike,tak mali mnoho otazok,no nemal som čas. No proste sranda. Ale aspoň k niečomu dobremu služi to zlepene čudo.
Hej a jeden chlapik nechapal,že tam mam maličky motorček z bicykla,on bol v tom,že prevodovka je motor a tiež nechapal,že cela štvorkolka ma len dajakych 100kg.
No proste aspoň taka sranda bola,bo po takej drine Ja som sa ozaj srandovne necitil. 8ton brikiet a 3,5metra suroveho dreva zdola asi každeho. Aj sa čudujem,že to štvorkolka prežila. Som čakal,že niečo utrhne,alebo motorček zhori,veď dostaval počas dňa zaberačku až 4400W,ale na počudovanie cele toto makanie zožralo iba 12Ah. To je ak to dam do financii 9-10centov za elektriku. Keby som to tahal autom,tak to zožere najmenej 2-litre nafty.

Spravim po tom dajake video z jazdy a hodim to sem,lebo mam 2 videa keď ešte išla planetova prevodovka,aby bolo počuť ako to huči a normalne zabery ako sa sprava elektroštvorkolka,bo nikde som nenašiel video praktickej jazdy v pravom terene. Len fakt škoda,že planetova prevodovka je v tahu,bo vtedy to šlo jak tank,aj keď pomali,ale teraz motor trpi brutalne.
Mix poškodenych a bazarovich panelov +-16kWp skutočnych;
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v
brumlaj
Příspěvky: 1482
Registrován: stř dub 21, 2021 5:01 am

Re: Pracovna elektroštvorkolka.

Příspěvek od brumlaj »

Ze své vlastní opakované zkušenosti s elektropohonem Ti radím - nikomu nic nevysvětluj. Budou Tě poslouchat a budeš si správně připadat že Tě mají za blázna. Dají to k dobru v hospodě a za takový měsíc se u Tebe objeví nacistická soldateska která z toho neznaBoha bude chtít tu černou magii vymýtit. Musíš si uvědomit, že narušuješ jejich fosilního Boha a to sa tresce dľa zákona (už neviem či ktorého, ale oni to isto vedia).
Ale gratulace a na svaly si nech pořídit masérku - hlavně oficiálně!
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 507
Registrován: stř dub 07, 2021 6:32 am

Re: Pracovna elektroštvorkolka.

Příspěvek od JonasPP »

Včera som na rychlo spravil upravu,lebo nahodou som našiel ozubene retazove koleso z dajakeho stareho bajku. Vyzera to otrasne,dlho trvalo to vycentrovať na stred,ale ide to krasne,dokonca omnoho tichšie naproti pôvodnemu prevodu. Teraz je prevod 3,2:1 a maximalna rychlosť je 17-18kmh. Da sa povedať,že to ide dostatočne na rekreačnu jazdu a aj silu ma uctihodnu na robotu,alebo brodenie sa blatom.
Istotne sa ešte pohram s prevodom,bo retiazka dostava brutalne zabrať. Pôvodna bola uplne pozasekavana a mala obrovsky odpor,keď ju nechcelo ani povoliť v spojoch. Bude treba male koliesko na motor,bo 14zubove pri 5000 otačkach neskutočnym spôsobom zaťažuje retiazku. Uvidime čo časom zoženiem,ale hodil by sa prevod cez ozubeny remeň,len to už bude problem sa takto hrať doma na kolene,bo tam sa bude jednať o presnosť,nie ako to mam teraz mm tu,mm tam.
A ešte taky postreh z včerajšej jazdy. O ďalšich 8-9% klesla spotreba pri tomto prevode,o dosť menej trpi motor a netrebalo ani zastať,aby sa chladil motor,len trebalo držať vykon do 1kW. Teraz vlastne 1kWh postačuje na prejdenie 12km strednym terenom a bateria ma kapacitu 1,3kWh bez obmedzenia vykonu motora a ešte 0,2kWh s obmedzenym vykonom,popripade ešte takych 100Wh vie dodať,ale to je už take brutal nudzove. To znamena,že na jedno nabitie zvladne 18-20km pri strednom terene.Obrázek
Mix poškodenych a bazarovich panelov +-16kWp skutočnych;
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v
brumlaj
Příspěvky: 1482
Registrován: stř dub 21, 2021 5:01 am

Re: Pracovna elektroštvorkolka.

Příspěvek od brumlaj »

JonasPP píše: pon črc 05, 2021 12:52 pm....... 1kWh postačuje na prejdenie 12km strednym terenom ........
No spotřebou jsi se dostal nad úroveň trojčat. (Micubiši/Pežot/Citrón 9km/kWh) Klobouk dolů. Teď ještě ten dojezd ;-)
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 507
Registrován: stř dub 07, 2021 6:32 am

Re: Pracovna elektroštvorkolka.

Příspěvek od JonasPP »

Tak štvorkolka dostala nový šat, lebo ta hnusná červená kričala na kylometre. Len z roboty som dávnejšie doniesol také odpadové pásy plastu a že s nimi rozširim blatníky, lebo blato lieta všade, aj pri tak malých rýchlostiach, aké štvorkolka zvláda, ale evidentne pri pratani skončili v zberom dvore v plastoch. Po tom som vždy zablateny až za ušami. Už len elektriku, pracovné osvetlenie, radlicu a reťaze na zadné kolesá, nech som na zimu pripravený, keď ma byť podľa predpovedí poriadna. ObrázekObrázek
Mix poškodenych a bazarovich panelov +-16kWp skutočnych;
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 507
Registrován: stř dub 07, 2021 6:32 am

Re: Pracovna elektroštvorkolka.

Příspěvek od JonasPP »

Štvorkolec bez batérie, lebo vonka mrzne, tak je napojená v elektrární, de viac posluži, ale za to vozík preťažený, tak hádam do zajtrajšieho poobedia to zvládne.

Zohnal som nedavno 175ks 18650 2,5Ah použitych lioniek, tak budem rozširovať bateriu, tak ma čaká menšia prestavba jestvujúcej baterky. Uvidím o koľko stupne kapacita a tým aj dojazd. Obrázek
Mix poškodenych a bazarovich panelov +-16kWp skutočnych;
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v
Kodl69
Příspěvky: 1302
Registrován: úte dub 06, 2021 10:45 pm

Re: Pracovna elektroštvorkolka.

Příspěvek od Kodl69 »

tohle to utáhne i do kopce? Tak to je dost dobrý...
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. Samodomo měnič, osvětlení na DC, MPPT od Victronu, nic od Studeru...
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 507
Registrován: stř dub 07, 2021 6:32 am

Re: Pracovna elektroštvorkolka.

Příspěvek od JonasPP »

Tak po asfalte nemá problém omnoho viac utiahnuť, ale konkrétne toto do kopčeka nedala, lebo začali prešmykovať kolesa na vlhkej tráve. Matematika nepusti. Ja + štvorkolka mame len kúsok nad 200kg a vozík s týmto nákladom už skoro 700. Proste gravitáciu a priľnavosť materiálu so zaborenim do mäkkého podkladu nepreštim. Ale vyložiť to idem dole kopcom, tak to dá, aj kedy blato bolo.
Mam v plane s ňou vyťahovať suchare a haluzinu z lesa, len uvidím, či mi to urbar povolí, tak potrebujem silu a aj navijak dajaký hľadám, len keby taka dráha záležitosť to nebola.
Mix poškodenych a bazarovich panelov +-16kWp skutočnych;
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v
Diablo007
Příspěvky: 2056
Registrován: stř bře 31, 2021 7:37 am
Bydliště: Vyškov

Re: Pracovna elektroštvorkolka.

Příspěvek od Diablo007 »

Hele taková kacířská myšlenka ta čtyřkolka má vyvedené ozubené kolečko věřím tomu že by jako pohon pro nějaký mechanick naviják umělá posloužit
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 507
Registrován: stř dub 07, 2021 6:32 am

Re: Pracovna elektroštvorkolka.

Příspěvek od JonasPP »

Po horach, po kopcoch som na tom čude s malym motorom nabehal už najmenej 1000km. Hlavne, že si to pes uživa Obrázek

Ale motor to dajak nezvlada, tak keby sa u niekoho našiel dajaky robustnejši bldc motor okolo 48v a 2-3kW za rozumnu cenu, tak by som sa potešil nie iba Ja.ObrázekObrázek
Mix poškodenych a bazarovich panelov +-16kWp skutočnych;
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 507
Registrován: stř dub 07, 2021 6:32 am

Re: Pracovna elektroštvorkolka.

Příspěvek od JonasPP »

Tak dokončujem bateriu k rozšireniu jestvujucej baterii na štvorkolku, tak dufam, že aspoň 1kWh z nej dostanem a tym padom prida najmenej 10km dojazdu terenom.
Len ozaj musim poriešiť reťazovy prevod od motora k prevodovke, lebo posledne jak som sa brodil snehom, tak sa retiazka začala rozpadavať a jak som zhotovil nahradnu z totožnej retiazky, tak ta rozpadnuta bola aj pekne natiahnuta. Ako je pravda, nepoužil som novu reťaz, ale staru roztahanu z bicykla, ale na pol metra retiazky to natiahlo 1,5cm.
Chcelo by to prerobiť na remeň, iny motor a kopu času.
Inak teoreticky mam iny motor, len je 800W, inak ma štvrtinove otačky (max 1300), je trojnasobne mohutnejši a na hriadelke je ukončeny malym ozubenym kolieskom na retiazku 420. Ma kopec vyhod, až na ten vykon. To by som sa na štvorkolke doslova plazil, lebo kratkodobo sa da preťažiť na 1000W a ten čo mam teraz, tak kratkodobo zvlada 4000W.
Čo mam spraviť. Napadlo ma aj kombinovať oba motory a ten slaby dať priamo na pohon zadnych kolies, bo rovinku a asfaltovu cestu by mal zvladať v pohode, ale ak nahodou by ma rozbehlo dole kopcom, tak motor to istotne roztrha. Pripadne oba hodiť na pohon prevodovky. Obrázek
Mix poškodenych a bazarovich panelov +-16kWp skutočnych;
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 507
Registrován: stř dub 07, 2021 6:32 am

Re: Pracovna elektroštvorkolka.

Příspěvek od JonasPP »

Tak mam rozostavanu menšiu upravu štvorkolky, aby sa dala použiť aj na dlhe trate po rovine. Trocha davnejšie som sa zadarmo dostal k malej štvorkolke bez kapotaže, de bol golden motor 800W 48v. Chcel som aby poslužila detskej osadke na zabavu, ale takto posluži viac, lebo napravy idem použiť na malu vyvažačku-vlečku, ktoru budem evidentne potrebovať viac.
No ale vratim sa k prestavbe. Mala štvorkolka bola sprevodovana tak, že jej nominalna rychlosť bola 24kmh a maximalna rychlosť bola 30kmh. Mala štvorkolka nemala vôbec žiaden problem ma potiahnuť po rovinke a trocha s problemom ma potiahla do briežku, čo mam vyspadovany pozemok. Teda musel som sa držať podobneho prevodu aj pri montaži na veľku štvorkolku.
Zohnal som teda rozetu, de prepočet hovori, že nominalna rychlosť veľkej štvorkolky bude 21kmh a maximalna, teda aj dole kopcom, aby neroztrhalo motor bude 27kmh. Je to pokrok, bo hlavny motor po rovine ide maximalne 20kmh podla gps.
Ano je to take lepenie bez poriadneho užitku, tak ale robim s tym čo doma mam.
Ešte potrebujem predlžiť retiazku a ukotviť motor, no zhruba to bude vyzerať ako na fotkach. Takto dosiahnem minimalne čiastočnu usporu energie, znižim prehrievanie hlavneho motora, mam založny pohon v pripade poruchy hlavneho pohonu, veď par desiatok km som už štvorkolku tlačil, proste dufam, že to bude dobre.
Druha vec, rozširil som bateriu asi o 50%, teda dojazd bude najmenej 20km v tetene, ale ani ta nieje hotova, lebo ešte premyšlam o ukotveni, jednoduchom odoberani a umiestneni, lebo budem konštruovať aj nosiče do predu a do zadu.
Inak mal som pred par dňami havariu, vletel som do snežnej duny, keď som pustil štvorkolku po tvrdom snehu na volnobeh, nestihol som ubrzdiť a objektivne zhodnotiť situaciu. Zapychol som to do metrovej diery štvorkolka preletela cezomňa a len trocha popukala farba na plastoch a schytal som 3 modriny. Ako smial som sa tam jak pako, bo toto som ozaj nečakal, tak ale nič viac sa nezničilo, bo najviac to stlmil naraznik mojej vyroby.
Přílohy
IMG_20220314_205609.jpg
IMG_20220314_205609.jpg (776.93 KiB) Zobrazeno 4079 x
IMG_20220314_205720.jpg
IMG_20220314_205720.jpg (718.84 KiB) Zobrazeno 4079 x
IMG_20220314_205737.jpg
IMG_20220314_205737.jpg (914.21 KiB) Zobrazeno 4079 x
Mix poškodenych a bazarovich panelov +-16kWp skutočnych;
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v
Odpovědět

Zpět na „Jančiho podtatranske solarka“