Hybrid Rosice
Moderátor: willcz
Hybrid Rosice
Elektrárna v provozu od června 2017.
Už od začátku plánovaná jako 48V systém, impulsem pro stavbu byl přístup ke starším baterkám.
Na začátku sestava XTM4000, VT65, BSP + použité LiFe cca 160Ah a 1.6kWp
Sestava postupně dorostla do stavu 2x XTM4000 (Studer + Fangpusun), 2x VT65, 1x VT80, 9.8kWp, 4x US3000 + 360Ah LiFe (15S)
BMS pro skládané LiFe je Batrium které komunikuje se měničem po CANu.
Pylony jsou jen propojené mezi sebou.
Vytěžování a monitoring je napojený na Foxtrot, který řídí celý dům.
Aktuálně se vytěžuje do 1m3 nádrže tělesem 2x 1,5kW (jedna spirála má fázové řízení) a do klimatizace/topení Sinclair ASGE 12BI
V plánu je doplnit třetí XTM a vytěžovat se od jara bude i do Eauta.
K 1.4.2021 vyrobeno na DC straně cca 19MWh
Už od začátku plánovaná jako 48V systém, impulsem pro stavbu byl přístup ke starším baterkám.
Na začátku sestava XTM4000, VT65, BSP + použité LiFe cca 160Ah a 1.6kWp
Sestava postupně dorostla do stavu 2x XTM4000 (Studer + Fangpusun), 2x VT65, 1x VT80, 9.8kWp, 4x US3000 + 360Ah LiFe (15S)
BMS pro skládané LiFe je Batrium které komunikuje se měničem po CANu.
Pylony jsou jen propojené mezi sebou.
Vytěžování a monitoring je napojený na Foxtrot, který řídí celý dům.
Aktuálně se vytěžuje do 1m3 nádrže tělesem 2x 1,5kW (jedna spirála má fázové řízení) a do klimatizace/topení Sinclair ASGE 12BI
V plánu je doplnit třetí XTM a vytěžovat se od jara bude i do Eauta.
K 1.4.2021 vyrobeno na DC straně cca 19MWh
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Hybrid Rosice
Na jaké e auto padla volba?
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
Re: Hybrid Rosice
Relativně normální auto, tzn Enyaq iV80 ve dvoukolce.
čekám až dorazí a jsem zvědavý jak bude umět nabíjet, tzn kolik A bude umět vzít z jedné fáze a případně co by říkal na 2F nabíjení.
Bohužel nikdo nedokázal na takovou zapeklitou otázku odpovědět.
Podle toho se případně bude třetí XTM dávat na první fází, nebo půjde na kombinaci 2xXTM + 1xXTM. a přinejhorším půjdu na 3F systém.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Hybrid Rosice
Relativně normální je asi i podle toho s čím to porovnas a k jakému účelu má sloužit. Ale 80kwh už mi přijde jako zajímavý externí palič energie
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
- redcrown
- Příspěvky: 918
- Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
- Bydliště: Jizerky
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 20000
- Kapacita baterie [kWh]: 80
Re: Hybrid Rosice
Mě spíš přijde neuvěřitelně, že ti nikdo neumí říct, jak se to dá nabíjet. A že to je věc s NEMALOU pořizovací cenou.
Ostrov s nabíjením z DS, přes 20kWp, 3x2 XTM4000-48, VT40-80, 80kWh second life LFP, BMS Batrium
2x Skútr E-Max120L
2x Skútr E-Max120L
- redcrown
- Příspěvky: 918
- Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
- Bydliště: Jizerky
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 20000
- Kapacita baterie [kWh]: 80
Re: Hybrid Rosice
Pavle, jak to teď provozuješ? Jedeš pořád hybrid, nebo odpínáš transfér relé?
Ostrov s nabíjením z DS, přes 20kWp, 3x2 XTM4000-48, VT40-80, 80kWh second life LFP, BMS Batrium
2x Skútr E-Max120L
2x Skútr E-Max120L
Re: Hybrid Rosice
Odpínám relé podle SOC. v Zimě to jelo pořád v hybridu. teď už cca 3 týdny se nepřefázovalo.
V zimě jsem nechával pro zálohy 65% SOC, teď na léto jsem přešel na 40%.
Baterky v největí zimě moc netrápím, protože jsou v nevytápěném prostoru a je tam cca 5stupňů
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Hybrid Rosice
Ahoj Pavel.willcz píše: ↑pát dub 09, 2021 11:21 pmRelativně normální auto, tzn Enyaq iV80 ve dvoukolce.
čekám až dorazí a jsem zvědavý jak bude umět nabíjet, tzn kolik A bude umět vzít z jedné fáze a případně co by říkal na 2F nabíjení.
Bohužel nikdo nedokázal na takovou zapeklitou otázku odpovědět.
Podle toho se případně bude třetí XTM dávat na první fází, nebo půjde na kombinaci 2xXTM + 1xXTM. a přinejhorším půjdu na 3F systém.
Tak to som zvedavy ako sa bude dat nabijat, podobnou cestou chcem ist aj ja.XTM-ka su pripravene.
Re: Hybrid Rosice
Zatím letošní rekord, ale těch 0,2kWh mě pěkně štve.
L1 - 2x Origo XTM4000 pro dum + nabíječka
L2 - 1x Fang pro nabiječku
Jinak se chystá přestavba, na 2F systém.L1 - 2x Origo XTM4000 pro dum + nabíječka
L2 - 1x Fang pro nabiječku
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Hybrid Rosice
Taky sem vcera udělal rekord a taky mne těch 0,2kwh štve. Měnič má 4kw mppt ale snaží se
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
- redcrown
- Příspěvky: 918
- Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
- Bydliště: Jizerky
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 20000
- Kapacita baterie [kWh]: 80
Re: Hybrid Rosice
No jo, teď když je auto, tak to má kam mizet. Kolik jsi už nabil do auta?
Ostrov s nabíjením z DS, přes 20kWp, 3x2 XTM4000-48, VT40-80, 80kWh second life LFP, BMS Batrium
2x Skútr E-Max120L
2x Skútr E-Max120L
Re: Hybrid Rosice
Malinko, cca 77kWh. Zatím moc nejezdím. Max projíždky pro kamarády co se chtějí povozit
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Hybrid Rosice
Ohledně toho nabíjení jsme u mne minulý týden zkoušeli jak se chová Tesla 3:
- Z 3f si běžně bere 3x16A.
- Po připojení na 1f si automaticky vzala 1x 32A, což je taky použitelné, viz foto.
Takže s TM3 by stačila i jednofázová FVE. Samozřejmě, najít někde tuhle informaci v dokumentaci je nemožné. Člověk si to prostě musí vyzkoušet.
Jakpak nakonec dopadlo to testování nabíjení Enyaqu? Opravdu je potřeba předělat Hybrid Rosice na 2f?
- Z 3f si běžně bere 3x16A.
- Po připojení na 1f si automaticky vzala 1x 32A, což je taky použitelné, viz foto.
Takže s TM3 by stačila i jednofázová FVE. Samozřejmě, najít někde tuhle informaci v dokumentaci je nemožné. Člověk si to prostě musí vyzkoušet.
Jakpak nakonec dopadlo to testování nabíjení Enyaqu? Opravdu je potřeba předělat Hybrid Rosice na 2f?
Re: Hybrid Rosice
2F je už jistota. čekám jen na kabely na DC větev a jde se na to.
Už při objednávání auta jsem pořizoval třetí XTMko, jen dosud leželo na polici a čekal jsem na to jak dopadne test nabíjení.
Ono je v podstatě logické že neumí víc než 16A na fázi. u nás je standart mít 3F a tak je lepší mít 3F nabíjení než vysokoproudové 1F.
Reálně by to 1F 32A krmilo strašne málo lidí a pro výrobce by to byla zbytečná investice. Ano mohl to být option při koupi. ale ono by úplně stačilo kdyby to bylo v technické dokumentaci.
Amerika je jiná, tam je běžný 1F rozvod do domů a 3F mají jen firmy.
tím pádem má 1F32A smysl.
Už při objednávání auta jsem pořizoval třetí XTMko, jen dosud leželo na polici a čekal jsem na to jak dopadne test nabíjení.
Ono je v podstatě logické že neumí víc než 16A na fázi. u nás je standart mít 3F a tak je lepší mít 3F nabíjení než vysokoproudové 1F.
Reálně by to 1F 32A krmilo strašne málo lidí a pro výrobce by to byla zbytečná investice. Ano mohl to být option při koupi. ale ono by úplně stačilo kdyby to bylo v technické dokumentaci.
Amerika je jiná, tam je běžný 1F rozvod do domů a 3F mají jen firmy.
tím pádem má 1F32A smysl.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Hybrid Rosice
A jak na 1f nabíjení reagoval Enyaq? Dal to, nebo zůstal na 16A?
Jen pozor, je tam víc parametrů: wallbox musí hlásit přes PWM dostupnost 32A a také musí být připojen přes 32A Mennekes kabel. Přímo ve vidlici kabelu je totiž odpor, jehož hodnota autu říká jakou "ampacitu" kabel má. Na palubce auta se pak jako maximum ukazuje právě tato hodnota, bez ohledu na to, že PWM wallboxu by říkalo, že k dispozici je i větší proud.
PS: Pro výrobce auta je automatika 3f/1f technicky jen jedno interní relé, které při zjištění, že je dodáván pouze 1f proud provede to, že všechny tři vstupy OBC proklemuje na L1 a současně ty samé vstupy OBC odpojí od L2 a L3.
Jen pozor, je tam víc parametrů: wallbox musí hlásit přes PWM dostupnost 32A a také musí být připojen přes 32A Mennekes kabel. Přímo ve vidlici kabelu je totiž odpor, jehož hodnota autu říká jakou "ampacitu" kabel má. Na palubce auta se pak jako maximum ukazuje právě tato hodnota, bez ohledu na to, že PWM wallboxu by říkalo, že k dispozici je i větší proud.
PS: Pro výrobce auta je automatika 3f/1f technicky jen jedno interní relé, které při zjištění, že je dodáván pouze 1f proud provede to, že všechny tři vstupy OBC proklemuje na L1 a současně ty samé vstupy OBC odpojí od L2 a L3.
Re: Hybrid Rosice
kabel jsem právě koupil na 32A, Enyq si víc prostě nevezme.
tzn i když wallbox posílá 40% PWMku, tak to stejně bere jen 16A.
Nesouhlasím že to je jen relé. Je to minimálně proudová dimenze kabelů mezi zásuvkou na autě a nabíječkou, relátek, atd.
tzn bych řekl že je to optimalizované na 16A.
tzn i když wallbox posílá 40% PWMku, tak to stejně bere jen 16A.
Nesouhlasím že to je jen relé. Je to minimálně proudová dimenze kabelů mezi zásuvkou na autě a nabíječkou, relátek, atd.
tzn bych řekl že je to optimalizované na 16A.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Hybrid Rosice
Jinak než proud mě teď s wallboxem trápí jiná otázka.
Jak ze strany wallboxu říct autu aby nenabíjelo nebo nabíjelo když je zapojený kabel.
mám EVSE modul od Teca a ani tam se nikdo zatím nevyjádřil.
odpojení silovky v přípdadě nabíjení hodí na straně auta error.
uzemnění CP pinu to stejné.
můžu měnit střídu dle proudu, ale to moc nic neřeší.
Teoreticky by se dalo odpínat to CP, ale to už je zase IO signál navíc který v rozvaděči na nabíjení nemám
Přitom veřejné nabíječky to umí. mají tlačítko start/stop. jak do doprčic dělají?
Jak ze strany wallboxu říct autu aby nenabíjelo nebo nabíjelo když je zapojený kabel.
mám EVSE modul od Teca a ani tam se nikdo zatím nevyjádřil.
odpojení silovky v přípdadě nabíjení hodí na straně auta error.
uzemnění CP pinu to stejné.
můžu měnit střídu dle proudu, ale to moc nic neřeší.
Teoreticky by se dalo odpínat to CP, ale to už je zase IO signál navíc který v rozvaděči na nabíjení nemám
Přitom veřejné nabíječky to umí. mají tlačítko start/stop. jak do doprčic dělají?
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Hybrid Rosice
Ano, to dá rozum, že na 1x32A místo 3x16 to chce mít v autě tlustší drátek od jeho zásuvky k OBC. Pointa je, že autodetekce 1f/3f není nijak horentně nákladová. A má-li být vůz prodáván na různých trzích, tak vyjde kolikrát levněji dělat jedno univerzální provedení, než vyrábět dvě různá. Že to TM3 umí jsem ale zjistil až tím testem, jinak se to opravdu nikde najít nedá. Takže je dost dobře možné, že to takto umí i další auta, jen to ještě nevíme. Což je škoda, páč právě taková auta by byla ideální pro nás mikro-solárníky
- Potom vypni modulaci a nech CP trvale na +12V.
Auto to vyhodnotí jako "PAUSE".
Ale měl jsi to v té chvíli připojeno opravdu jenom jednofázově? Protože pokud bys to měl připojeno 3fázově, tak je jasné, že si auto více nevezme.
- Nejdřív stáhni PWM signál CP na 6A.willcz píše: ↑čtv kvě 27, 2021 2:48 pm Jinak než proud mě teď s wallboxem trápí jiná otázka.
Jak ze strany wallboxu říct autu aby nenabíjelo nebo nabíjelo když je zapojený kabel.
mám EVSE modul od Teca a ani tam se nikdo zatím nevyjádřil.
odpojení silovky v přípdadě nabíjení hodí na straně auta error.
uzemnění CP pinu to stejné.
můžu měnit střídu dle proudu, ale to moc nic neřeší.
Teoreticky by se dalo odpínat to CP, ale to už je zase IO signál navíc který v rozvaděči na nabíjení nemám
Přitom veřejné nabíječky to umí. mají tlačítko start/stop. jak do doprčic dělají?
- Potom vypni modulaci a nech CP trvale na +12V.
Auto to vyhodnotí jako "PAUSE".
Re: Hybrid Rosice
Podle všeho opravdu nabijeni jen 1F 16A
v PP pinu je odpor na 32A
V podstatě mě to ale netrápí, měnič musím doplnit a připojením na dvě fáze rozložím spotřebu pěkně mezi měniče.
Budu z toho mít i lepší pocit, z důvodu že pořád trošku nevěřím tomu čínskému měniči Studeru i když zatím absolutně bez problémů jede.
Štve mě trochu Teco, že nereaguje na otázky jak zastavit nabíjení.
CP signál jde sw jen stáhnout do 0, jinak reaguje sám na stav auta a omzení proud. Nedá se přímo ovládat.
Jinak dnes je svátek
vyrobeno 20MWh Průběh byl:
17.12.18 - 5MWh
26.09.19 - 10MWh
28.05.21 - 20MWh
tady je screenshot, auto připojeno na 1F výstup měniče, PWM 33%, tzn 19.8A omezení a bere jen cca 16Av PP pinu je odpor na 32A
V podstatě mě to ale netrápí, měnič musím doplnit a připojením na dvě fáze rozložím spotřebu pěkně mezi měniče.
Budu z toho mít i lepší pocit, z důvodu že pořád trošku nevěřím tomu čínskému měniči Studeru i když zatím absolutně bez problémů jede.
Štve mě trochu Teco, že nereaguje na otázky jak zastavit nabíjení.
CP signál jde sw jen stáhnout do 0, jinak reaguje sám na stav auta a omzení proud. Nedá se přímo ovládat.
Jinak dnes je svátek
vyrobeno 20MWh Průběh byl:
17.12.18 - 5MWh
26.09.19 - 10MWh
28.05.21 - 20MWh
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
- redcrown
- Příspěvky: 918
- Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
- Bydliště: Jizerky
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 20000
- Kapacita baterie [kWh]: 80
Re: Hybrid Rosice
Je na měniči slyšet, když jede na různá PWM, že to není spojitá zátěž? Já to u fázového řízení balastu určitě slyším, ve srovnání s normálním provozem domu.
Ostrov s nabíjením z DS, přes 20kWp, 3x2 XTM4000-48, VT40-80, 80kWh second life LFP, BMS Batrium
2x Skútr E-Max120L
2x Skútr E-Max120L
Re: Hybrid Rosice
Willcz,
díky za to otestování, jak se Enyaq chová při 1f nabíjení. Jsem docela zvědav, jestli to ostatní koncernová auta budou mít stejně.
Držím palce s předělávkou Dukovan na dvoufázový systém 2 x XTM + 1 x XTM. Snad se to všechno ještě pořád vejde do strojovny
Štěstí je, že Studery mají minimální spotřebu v idle a navíc i to automatické připínání podle zátěže. S jiným typem měniče by to tak pohodové nebylo.
Díky, ať se daří!
díky za to otestování, jak se Enyaq chová při 1f nabíjení. Jsem docela zvědav, jestli to ostatní koncernová auta budou mít stejně.
Držím palce s předělávkou Dukovan na dvoufázový systém 2 x XTM + 1 x XTM. Snad se to všechno ještě pořád vejde do strojovny
Štěstí je, že Studery mají minimální spotřebu v idle a navíc i to automatické připínání podle zátěže. S jiným typem měniče by to tak pohodové nebylo.
Díky, ať se daří!
Re: Hybrid Rosice
PWM je řídící signál na CP pinu, ale auto je v principu spojitá zátěž. taková středověká komunikace mezi wallboxem a autem
stalo se mi jednou že nabíjející auto přenášelo nějaký hluk do sítě, ale to se nějak musela potkat spínací frekvence měniče, nabíječky a předpokládám PFC na vstupu a fakt to dělala bzučení v síti a měniči.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Hybrid Rosice
Zase to o kousek nevyšlo na kulaté číslo
snad už poslední
koncem týdne by měly dorazit lisovací oka na kabely a pár metrů 50mm2, tak se pustím do přestavby.snad už poslední
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
- redcrown
- Příspěvky: 918
- Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
- Bydliště: Jizerky
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 20000
- Kapacita baterie [kWh]: 80
Re: Hybrid Rosice
Lidi jako my asi nikdy nebudou mít poslední....
Ostrov s nabíjením z DS, přes 20kWp, 3x2 XTM4000-48, VT40-80, 80kWh second life LFP, BMS Batrium
2x Skútr E-Max120L
2x Skútr E-Max120L
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm