Stránka 1 z 1
Moje počiny mimo FVE
Napsal: pát lis 26, 2021 11:14 am
od Nautilus
Když je venku tak hnusně tak trochu OT, ať se to tu hýbe...
Dělal jsem startovací baterku. Detaily teď vynechám. Počáteční proud 1000A, s postupným vyklesáním na cca 300 - 400A po dobu cca 30s. Protože v oboru "ok" řeším spíš oka na polívce, vzal jsem první oka co mi padly do ruky. Průměr oka cca 20mm s 8mm dírou, tloušťka cca 1,5mm. Kontakt na plocháč Cu 20x5mm. Na oko podložka pr.20mm tl.1mm (lepší jsem nesehnal) na ni další o pár mm menší podložka tl.2,5mm, pérovka a ocelový pevnostní šroub dorvaný "na krev". Navzdory dost poddimenzovanýmu oku se spoj při startu nikdy znatelně nezahřál. Zato dvoumetrový startovací kabely 75mm2 cvičily jak hadi.
Moje počiny mimo FVE
Napsal: pát lis 26, 2021 1:24 pm
od Kodl69
1000A? to startuješ lokomotivu nebo motor z důlního dempru? 2.0 benzín nastartuju 100A spínaným zdrojem (s drobnou přípomocí vydechlé baterky).
Moje počiny mimo FVE
Napsal: sob lis 27, 2021 10:22 am
od Nautilus
Letadlo s proudovým motorem.
Moje počiny mimo FVE
Napsal: sob lis 27, 2021 11:55 am
od Kodl69
Taky dobrý. To máš jako osobní dopravní prostředek? V mým okolí najdu majitele vírníků, vrtulníků i letadel s pístovým motorem, ale tohle fakt ne.
Moje počiny mimo FVE
Napsal: sob lis 27, 2021 12:38 pm
od Nautilus
....už jsme trochu víc odbočili od tématu... venku je pořád hnusně, tak tedy:
Ó nikoli, i když bych si v tom i rád zaletěl.
L29.JPG
Byl to taková výzva, udělat baterku, která se vejde do kufru i s příslušenstvím, bude spolehlivá a nahradí výkonově dvě Pb 150Ah. Jo a nebude stát to co komerčně dostupné výrobky. Tak jsem po změření proudu startéru vzal čtyřiašedesát LiFe A123 2500mAh a zapojil 8s8p.
SB.JPG
Moje počiny mimo FVE
Napsal: sob lis 27, 2021 5:46 pm
od Kodl69
pěkný, na fotce to vypadá, že by se to vlezlo i do větší garáže

takže 24V/1000A? to je celkem ostrý, že na roztočení turbíny je potřeba tolik elektriky. Nebo myslíš, že je to spíš na žhavení?
P.S. tyhle kufry rád používám taky, akorát jinej formát, dělal jsem baterku na loď 100Ah 3s 33p z nějakejch li-ion placek z tabletů - 40A to dává jak nic, mezery vyplněný nenasákavou pěnou (PE?) a baterka jako celek plave, což je celkem rozdíl oproti původnímu olovu.
Moje počiny mimo FVE
Napsal: sob lis 27, 2021 6:53 pm
od Kodl69
Tyhle A123 (použitý) používám 3s2p pro krmení bodovačky na 18650, a je fakt, že proudovej impuls je prej kolem 1000A a pěkně kroutí rukama s bodovacíma koncovkama...
Moje počiny mimo FVE
Napsal: ned lis 28, 2021 9:27 am
od Nautilus
Prvních 5s se pozapíná "elektronika" cca 350A, pak bouchne stykač a 1000A je krátkodobý náraz, než se "kola pohnou", pak to jde rychle dolů. Během sekundy je tam 500A, za další 350A, pak 250A....Jak dosáhne motor určité otáčky, začne se vstřikovat palivo a už to žere jenom "pár" ampér (150A). Zapalování je "svíčkou". Celkem to bere proud cca 20s.
Moderní motory (na vrtulníku Bell) berou třetinu.
A123 byly jeden čas velká móda v modelářství. Běžné zatěžování až 70A. Měl jsem pohon s 50A. Při odběru do 30A byly skoro nesmrtelný. Někteří průzkumníci je byli ochotni nabít za 10 minut. Já jsem šetrný, tak jsem nabíjel pouze proudem 2,5C.
Re: Moje počiny mimo FVE
Napsal: ned lis 28, 2021 6:03 pm
od Kodl69
To je zajímavý... Copak se asi stane, když to náhodou zgabne za letu? Stačí ten průvan kolem letadla, nebo to prostě ve vzduchu znovu nastartovat nejde?
Re: Moje počiny mimo FVE
Napsal: pon lis 29, 2021 8:39 am
od Nautilus
L-29 má svoji NiCd baterku s kterou nastartuje.