Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Moderátor: willcz
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Ona to reálně není žádná tragedie, běžně cestou do itálie tankuju a zastavuju na podobných místech, člověk to tam už zná a tak.
Teď se ty místa trochu upraví, bude jich možání víc na kratší zastávku, ale jinak nic zásadního.
Chce to víc připravy a toto byla lehce hurá akce, v pátek večer jsem zamluvil hotel a v noci se jelo
Nikde to nebylo tak že bych se bál že nedojedu. Jen nabíječky nemají tak velké cedule a poutače.
Teď se ty místa trochu upraví, bude jich možání víc na kratší zastávku, ale jinak nic zásadního.
Chce to víc připravy a toto byla lehce hurá akce, v pátek večer jsem zamluvil hotel a v noci se jelo
Nikde to nebylo tak že bych se bál že nedojedu. Jen nabíječky nemají tak velké cedule a poutače.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Drsný je to, ze cena za elektrinu a na spotrebu vozu vychazi snad kc/km jak se spalovakem.willcz píše: ↑pon črc 05, 2021 10:31 pm Tak pánové, malá aktualizace. - Najeto cca 5k km.
z DS 122kWh, PV 440kWh, CEZ 57kWh, Enel 77kWh, PowerPass 147kWh, Lidl Brno cca 70kWh
Na víkend jsme si s manželkou udělali výlet do Terstu, cca 700 + 700km.
První větší cesta elektroautem
Průběh následující:
cesta tam:
- z domu nabito na 100%
- první nabíjení před Gratzem, pomocí powerpass 65kWh, fungovalo na první dobrou, cena cca 550Kč
- druhé Enel v Palmanově, powerpass nefunguje i když je nabíječka v síti, instalace enel apky, 23kWh, cena neznámá
na místě:
- opět Enel, Terst, powerpass opět nefuguje (ani karta, ani appka), 54kWh, cena neznámá.
zpět:
- první, arnoldstein, jen pauza na jídlo, powerpass funguje, 19kWh, 250Kč
- druhé, Leoben, nabíječka v Powerpassu aktivní, na místě staveniště ... prostě na zabití když máte 10% baterky
- druhé na druhý pokus, UFC 125kW nabíječ, 63kWh za cca 30 minut, cena 400Kč
V podstatě je to sranda, jet někam daleko, auto plánuje nabíjení dynamicky, na mapě je i graficky ukázaný rádius.
Obsluha hledání je ale na navigaci otrava, ideálně na asistentku která kombinuje co říká auto s tím co ukazují apky v mobilu.
Bude následovat stížnost v powerpassu na nefunkční nabíječky Enelu.
Jinak se mi povedlo nabíjet na tom UFC max výkonem a největší sranda je že to asi bylo nejlevnější nabíjení z celé trasy.
Teda, když nepočítám lidl free nabíječku co byla cca 100m vedle. (nalezana při nákupu během nabíjení)
Toto teklo vodou chlazenám kabelem do auta
IMG_20210705_1628124.jpg
To je hnus jako podpora elektromobilu.
Samozrejme s FVE to doma zas dozenes
Akorat na pocet tankovani to bude u spalovaku 1x.(samozrejme zastavek k odpocinku bude stejne, kor kdyby jsi mel ve voze i "chcandy")
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
I kdyby to stálo 1kč za km, což se asi dá v průměru dosáhnout, tak to při běžném dojezdu nebude nikdy nějaká úspora.
Styděl bych se ale pár krát týdně stát na Lidlu a čekat až bude stojan zadarmo.
Auto je prostě spotřebka/nářadí.
U mě je auto na půl cca pracovní věc.
Nijak se nehroutím z toho že musím víc nabíjet, byla doba kdy jsem najel 70k za rok, takže jsem tankoval každou chvíli.
Teď jsem trochu ubral, tankuju/nabíjím tak nějak běžně.
Běžná rodina asi nebude nabíjet víc, ale taky si asi nekoupí auto za 1M5Kč.
Včera z itálie jsem dojel s 10%, za den na 1F nabíjení to eletrárna i s vytěžováním vytáhla na 50%, zítra bude plná. na co si stěžovat
Styděl bych se ale pár krát týdně stát na Lidlu a čekat až bude stojan zadarmo.
Auto je prostě spotřebka/nářadí.
U mě je auto na půl cca pracovní věc.
Nijak se nehroutím z toho že musím víc nabíjet, byla doba kdy jsem najel 70k za rok, takže jsem tankoval každou chvíli.
Teď jsem trochu ubral, tankuju/nabíjím tak nějak běžně.
Běžná rodina asi nebude nabíjet víc, ale taky si asi nekoupí auto za 1M5Kč.
Včera z itálie jsem dojel s 10%, za den na 1F nabíjení to eletrárna i s vytěžováním vytáhla na 50%, zítra bude plná. na co si stěžovat
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Díky za reportáže, je to pecka
Na ježdění po ČR je to úplně v pohodě: Většina kilometrů bude z FVE a na zbytek si člověk najde "svoje" nabíječky. Úplně stejně, jako teď každý z nás má oblíbené benzínky podél tras, které jezdí pravidelně.
Ano, je pravda že nabíjení z veřejných DC je předražená zlodějina, ale při cestě na dovolenou nad tím člověk prostě mávne rukou. Trochu se bojím toho, že jak bude elektromobilů jezdit stále víc a víc, tak ty DC nabíječky podraží klidně i na dvojnásobek, zvýší se cena energie pro domácnosti a určitě se začnou vybírat i nové daně.
Takže podobně jako s každou jinou inovací i zde platí, že nejvíc na "vydělá" ten, kdo naskočí dříve, než se z toho stane masovka. A pokud si k tomu pořídí ještě i FVE, tak bude vysmátej i v důchodu
Na ježdění po ČR je to úplně v pohodě: Většina kilometrů bude z FVE a na zbytek si člověk najde "svoje" nabíječky. Úplně stejně, jako teď každý z nás má oblíbené benzínky podél tras, které jezdí pravidelně.
Ano, je pravda že nabíjení z veřejných DC je předražená zlodějina, ale při cestě na dovolenou nad tím člověk prostě mávne rukou. Trochu se bojím toho, že jak bude elektromobilů jezdit stále víc a víc, tak ty DC nabíječky podraží klidně i na dvojnásobek, zvýší se cena energie pro domácnosti a určitě se začnou vybírat i nové daně.
Takže podobně jako s každou jinou inovací i zde platí, že nejvíc na "vydělá" ten, kdo naskočí dříve, než se z toho stane masovka. A pokud si k tomu pořídí ještě i FVE, tak bude vysmátej i v důchodu
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Aby nedošla doba že wallbox bude počítat kWh aby se to dalo danit jelikož na veřejných to bude řešit prodejce doma by neměli jak rozlišit domácnost auto
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
No až bude opravdu poznat výpadek ze spotřební daně na paliva, tak to asi budou řešit.
Nedivil bych se kdyby se platila silniční daň za elektrické auta podle km.
Radši nad tím nebudu přemýšlet a budu si užívat dokud je to ještě bez ...
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
- redcrown
- Příspěvky: 869
- Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
- Bydliště: Jizerky
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 19550
- Kapacita baterie [kWh]: 36
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Já myslím, že auta budou jednoznačně GPS. Je jen otázka kdy.
Ostrov s nabíjením z DS, 19,5kWp, 4x XTM4000-48, VT40-80, 30kWh LFP 14P16S + 36kWh Winston 230Ah 3P16S Batrium
2x Skútr E-Max120L
2x Skútr E-Max120L
-
- Site Admin
- Příspěvky: 796
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:47 pm
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9850
- Kapacita baterie [kWh]: 32
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Tak uz ted tam gps musi byt kvuli e-call a nove kvuli afaptivnimu omezeni rychlosti... takze gpska uz je jista. Uz jen legalne sbirat data.
9.6kWp, 32kWh, 2400W + 3000W
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Je možné vše, určitě se najdou buď vychytralci, nebo nepřejícníci kteří toho budou chtít využít, ale vždy bude možno podporovat ty, kteří budou prosazovat i přesně opačnou argumentaci. Jako nejdůležitější vzkaz z článku jsem si odnesl : " Jedno je ale jisté: vyhrožování drastickým dopadem elektromobility na státní kasu neodpovídá realitě". Jak to celé dopadne však celkově není jisté.
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Cau Wille,
Kolik mas km???
Poznas nejak ubytek kapacity???
Dik Jura
Kolik mas km???
Poznas nejak ubytek kapacity???
Dik Jura
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
cca 7tisic.
místo úbytku je spíše poznat že je dojezd větší, člověk se víc naučil s autem pracovat a tak například Trutnov dokážu otočit s průměrkou kolem 16,5kW/100km.
Během prázdnin pojedu ještě do Německa a Itálie s nosičem kol, tak to bude teprve zajímavý test.
v týdnu mě jedno odpoledne překvapilo že auto asi samo zaplo klimu a trochu ochladilo interiér. Stálo 3 dny venku na slunci a asi se přehříval interiér.
Budu muset projít jestli je tam nějaké takové nastavení.
místo úbytku je spíše poznat že je dojezd větší, člověk se víc naučil s autem pracovat a tak například Trutnov dokážu otočit s průměrkou kolem 16,5kW/100km.
Během prázdnin pojedu ještě do Německa a Itálie s nosičem kol, tak to bude teprve zajímavý test.
v týdnu mě jedno odpoledne překvapilo že auto asi samo zaplo klimu a trochu ochladilo interiér. Stálo 3 dny venku na slunci a asi se přehříval interiér.
Budu muset projít jestli je tam nějaké takové nastavení.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Kazda informace super.
Trochu jsem smejdil po cenach a vozech, a VW do toho tak slape, ze holt cenou dohani i konkureci z koreje.
Tak mi jde o to jak zvladnul management baterii.
Pristi rok by me melo cekat rozhodnuti .
Diky Wille
Trochu jsem smejdil po cenach a vozech, a VW do toho tak slape, ze holt cenou dohani i konkureci z koreje.
Tak mi jde o to jak zvladnul management baterii.
Pristi rok by me melo cekat rozhodnuti .
Diky Wille
-
- Příspěvky: 920
- Registrován: stř bře 31, 2021 7:50 am
- Bydliště: Neďaleko Košíc - SK
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9600
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Kontaktovat uživatele:
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Ty azda rozmýšľaš nad VW?
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu...
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Studer, 12kWh Pylontech + GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,3kWp, ZCS Azzurro + Solic200 + VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Studer, 12kWh Pylontech + GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,3kWp, ZCS Azzurro + Solic200 + VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Mobiliku, jasne, jak rikam pomer cena/vykon.
Asi jsme se nepochopil. Nejsem znackar.
Takze jdu klidne od jakekoli znacky k jakekoli pokud nabizi v urcitem segmentu dobrej pomer.
Treba "Micivpici" vubec nemusim, ale to co ma znamej nas vsech v hybridu je pecka. Jen pro moju to nevychazi a ja pasu po elektru.
Ale jsem rad, ze jsi si rypl, neni to tak davno co jsme se o VW a Davidem bavili .
Asi jsme se nepochopil. Nejsem znackar.
Takze jdu klidne od jakekoli znacky k jakekoli pokud nabizi v urcitem segmentu dobrej pomer.
Treba "Micivpici" vubec nemusim, ale to co ma znamej nas vsech v hybridu je pecka. Jen pro moju to nevychazi a ja pasu po elektru.
Ale jsem rad, ze jsi si rypl, neni to tak davno co jsme se o VW a Davidem bavili .
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Než se rozjedete v diskuzi ... toto je spíše téma o Enyaqu
Možná by stálo za to založit obecnější téma v sekci o Eautech.
Možná by stálo za to založit obecnější téma v sekci o Eautech.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Rozborka všeho možného:Noparasito píše:...Tak mi jde o to jak zvladnul management baterii...
https://youtube.com/c/MunroLive
Je vidět, že sem tam někdo nějakou drobnost dělá lépe než Tesla... Ale celek je prostě od Tesly nejlepší...
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Wille, muzu mit dotaz osobnejsiho i neosobnejsiho charakteru???(kdyby bylo moc osobni poprosim SZ)
Kolik se dalo umluvit slevu u prodejce???
Diky
Kolik se dalo umluvit slevu u prodejce???
Diky
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
V podstate nic, myslim 4% jen diky znamosti a tim ze jsem dlouhodoby zakaznik.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Tak jsem si dal týden v Mnichově. Cesta v plné palbě, tzn rodina, nosič kol na kouli a na něm 4 kola.
Průměrná spotřeba při 130kmh byla cca 21kWh/100km, tzn už bylo poznat že je auto naložené.
Nabíjel jsem cestou tam na 66km D1 (CEZ, peklo kvůli parkování), D5 Rozvadov (Eon UFC)
Cestou zpět v Mnichově u bytu, A93 Pentlin (jen na kafe), D5 Beroun (večeře)
tzn zatím celkem fajn. Co mě trochu naštvalo že Berounská Ionity která je UFC tlačila jen 70kW.
Jiné UFC třeba v Rakousku tam těch 125kW dokázalo nabíjet za hodně podobných podmínek.
Jakou máte kdo zkušenost s Ionity? v rámci Powerpass to není taková cenová tragedie, ale rychlostí zatím nepřesvědčila.
Průměrná spotřeba při 130kmh byla cca 21kWh/100km, tzn už bylo poznat že je auto naložené.
Nabíjel jsem cestou tam na 66km D1 (CEZ, peklo kvůli parkování), D5 Rozvadov (Eon UFC)
Cestou zpět v Mnichově u bytu, A93 Pentlin (jen na kafe), D5 Beroun (večeře)
tzn zatím celkem fajn. Co mě trochu naštvalo že Berounská Ionity která je UFC tlačila jen 70kW.
Jiné UFC třeba v Rakousku tam těch 125kW dokázalo nabíjet za hodně podobných podmínek.
Jakou máte kdo zkušenost s Ionity? v rámci Powerpass to není taková cenová tragedie, ale rychlostí zatím nepřesvědčila.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
V tom Berouně jsi mohl nabít poctivými 75kW u Penny - zdarma
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Občas když je chuť tak na free nabíječku se stavím, ale většinou jsou tam nějací marní tesláci a čekají až se uvolní místo
Ale ne, dělám si srandu. Toto byla cesta s děckama a rodinou, Na tom Ionity jsem vědět že je a bude volno, takže než dojet k free nabíjení a pak čekat, tak jsem radši vzal placenou.
Jinak ale dobré vědět, až pojedu příště sám, tak to vezmu přes Penny.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Cau Wille.
Nejaky aktualnosti. Vcelku me zajima, jestli za ten pulrok sledujes nejakej pokles kapacity baterie ???
Dik
Nejaky aktualnosti. Vcelku me zajima, jestli za ten pulrok sledujes nejakej pokles kapacity baterie ???
Dik
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Ahoj,Noparasito píše: ↑ned pro 26, 2021 6:16 pm Cau Wille.
Nejaky aktualnosti. Vcelku me zajima, jestli za ten pulrok sledujes nejakej pokles kapacity baterie ???
Dik
najeto cca 21k, pokles baterky nejde teď moc vyhodnotit, uvidíme zase až bude teplo.
Zcela upřímně je aktuální zimní dojezd dost slabý. cca 330-350km při plném nabití a jízdě 130kmh po dálnici.
V lednu má přijít větší upgrade fw a snad bude lepší. teď jsem jěl Břeclav-Rosice a průměrná spotřeba kolem 28kW/100km
Co mě včera dojalo nejvíc je, že není 12V zásuvka a tak kameru co naježil ježíšek není kam zapojit. zítra nebo pozítří to ale nabastlím na 12V pro světýlka ve stropě
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
To myslíš vážně že auto za tyto peníze nemá ve výbavě zásuvku která je u základní Dácie?
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++