Wallbox samodomo
Napsal: pon led 10, 2022 10:18 pm
Fórum sdružující amatérské i profesionální uživatele FVE elektráren
https://solarforum.cz/
Cau, da se spinat jen jedna/dve faze?? Jako solo myslim.jars10 píše: ↑úte led 11, 2022 12:24 am Používám v různých verzích (Simple EVSE, WB16 v přenosném kabelu, DIN) doma i v práci a funguje docela dobře.
Nerozchodil jsem tam řízení výkonu podle 0-10V, tak jsem dokoupil iotmeter. To je novinka.
Týden jej teď testuji se 4ks DIN WB a omezování proudu, tj. sdílení příkonu je docela v pohodě.
evracing.cz
Jsou světoví, takže dokumentace téměř výhradně v angličtině, ale komunikují česky.
Je to hodně univerzální. Stačí přečíst a pochopit komunikaci přes CP, PP a namyslet si, čím jak řídit. Pak už se to dá uchopit.
"Diktovani" "cucani" bude u FV nutnost.luky píše: ↑úte led 11, 2022 8:09 am Aktuálně nabíjím pomocí "přenosné" nabíječky. Ale protože chceme vyměnit auto za novější model s 2f nabíječkou, taky o nějakém wallboxu spekuluju. Zatím jsem dospěl k tomuto řešení:
- SmartEVSE nebo nějaký prostý generátor PWM pomocí Arduina. Ten produkt od evracing vypadá zajímavě. Dřív tam ten Modbus neměli.
- chránič typ B nebo sensor
- stykač
- kabel s koncovkou
Nadřazené řízení výkonu budu mít z mého PLC.
Alespoň u škodovky to v pohodě jde, stačí připnout další fází.Noparasito píše: ↑úte led 11, 2022 9:27 amCau, da se spinat jen jedna/dve faze?? Jako solo myslim.jars10 píše: ↑úte led 11, 2022 12:24 am Používám v různých verzích (Simple EVSE, WB16 v přenosném kabelu, DIN) doma i v práci a funguje docela dobře.
Nerozchodil jsem tam řízení výkonu podle 0-10V, tak jsem dokoupil iotmeter. To je novinka.
Týden jej teď testuji se 4ks DIN WB a omezování proudu, tj. sdílení příkonu je docela v pohodě.
evracing.cz
Jsou světoví, takže dokumentace téměř výhradně v angličtině, ale komunikují česky.
Je to hodně univerzální. Stačí přečíst a pochopit komunikaci přes CP, PP a namyslet si, čím jak řídit. Pak už se to dá uchopit.
Nalijme si čistého vína: u našeho způsobu používání auta to prostě z FV moc nabíjet nejde. Autem se jede do práce, večer se vrátí a má se nabít do rána. A v noci nesvítí. Takže je to tak na nabíjení o víkendu. Proto s tou realizací něčeho složitějšího nikam nepospíchám. Uvidím v létě, jestli by se po příjezdu z práce dalo nějaké sluníčko ještě stihnout.Noparasito píše: ↑úte led 11, 2022 9:30 am "Diktovani" "cucani" bude u FV nutnost.
Proto jsem toto vlakno zalozil.
Uplne super by bylo pres treba Greenbono
Reaguje relativně rychle, nedokážu úplně poznat protože mám jen impulsní elektroměr a funkční blok co to zpracovává má 10s filtraci.Noparasito píše: ↑úte led 11, 2022 10:05 am Jasny s PWM signalem se da pohrat.
Jak rychle pak nabijecka u tebe v aute reaguje???
Diky
Diky. Signal "pause" nekde v protokolu k PWM na netu dohledam???willcz píše: ↑úte led 11, 2022 12:45 pmReaguje relativně rychle, nedokážu úplně poznat protože mám jen impulsní elektroměr a funkční blok co to zpracovává má 10s filtraci.Noparasito píše: ↑úte led 11, 2022 10:05 am Jasny s PWM signalem se da pohrat.
Jak rychle pak nabijecka u tebe v aute reaguje???
Diky
Jsou to jednotky sekund z 16A na 0A, možná i rychlej.
Kdyby bylo potřeba můžu to zkusit s klešťákem.
Na prodej elektřiny potřebuješ licenci. Takže se to většinou dělá tak že na faktuře je parkovné místo kWh a vše je oknextclick píše: ↑úte led 11, 2022 10:58 am Tak i víkendy jsou ok a možnost si nabít auto na většinu běžného pracovního týdne. V létě se dá stihnout večerní slunce. Ale s rozvojem home office se za poslední roky dost zvýšil počet lidí co jsou doma vlastně málem furt a tedy FV dává smysl ještě větší i pro provoz kanclu.
Ale zpět k tématu mám dotaz: Jak je to s legislativou pokud bych chtěl nabídnout dobíjení hostům, kteří se ke mne přišli ubytovat? Předpokládám že na wallbox musím mít revizi. Ale jak je to s daněma? Není tam nějaká skrytá povinnost, která se nyní jen nevymáhá přesto je tam už teď? Předpokládám že když elektřinu prodám dráž, tak jí jen zahrnu do účta jako položku na faktuře. MOhu vůbec elektřinu prodat?
GB vydává PWM signal, tak to by neměl být problém.Noparasito píše:"Diktovani" "cucani" bude u FV nutnost.luky píše: ↑úte led 11, 2022 8:09 am Aktuálně nabíjím pomocí "přenosné" nabíječky. Ale protože chceme vyměnit auto za novější model s 2f nabíječkou, taky o nějakém wallboxu spekuluju. Zatím jsem dospěl k tomuto řešení:
- SmartEVSE nebo nějaký prostý generátor PWM pomocí Arduina. Ten produkt od evracing vypadá zajímavě. Dřív tam ten Modbus neměli.
- chránič typ B nebo sensor
- stykač
- kabel s koncovkou
Nadřazené řízení výkonu budu mít z mého PLC.
Proto jsem toto vlakno zalozil.
Uplne super by bylo pres treba Greenbono
Tak, ale musel by byt upravenej trochu firmware .redcrown píše: ↑úte led 11, 2022 3:51 pmGB vydává PWM signal, tak to by neměl být problém.Noparasito píše:"Diktovani" "cucani" bude u FV nutnost.luky píše: ↑úte led 11, 2022 8:09 am Aktuálně nabíjím pomocí "přenosné" nabíječky. Ale protože chceme vyměnit auto za novější model s 2f nabíječkou, taky o nějakém wallboxu spekuluju. Zatím jsem dospěl k tomuto řešení:
- SmartEVSE nebo nějaký prostý generátor PWM pomocí Arduina. Ten produkt od evracing vypadá zajímavě. Dřív tam ten Modbus neměli.
- chránič typ B nebo sensor
- stykač
- kabel s koncovkou
Nadřazené řízení výkonu budu mít z mého PLC.
Proto jsem toto vlakno zalozil.
Uplne super by bylo pres treba Greenbono
Ahoj, ano. Přesně tohle mám. Koupil jsem ho přímo od evracing.czNoparasito píše: ↑pon led 10, 2022 10:18 pm Zkoušel někdo???
https://shop.gwl.eu/Electric-Cars/EVSE- ... -only.html
Diky
Signál na přerušení se dělá tak že se nastaví PWM duty na 100%Noparasito píše: ↑úte led 11, 2022 2:56 pmDiky. Signal "pause" nekde v protokolu k PWM na netu dohledam???willcz píše: ↑úte led 11, 2022 12:45 pmReaguje relativně rychle, nedokážu úplně poznat protože mám jen impulsní elektroměr a funkční blok co to zpracovává má 10s filtraci.Noparasito píše: ↑úte led 11, 2022 10:05 am Jasny s PWM signalem se da pohrat.
Jak rychle pak nabijecka u tebe v aute reaguje???
Diky
Jsou to jednotky sekund z 16A na 0A, možná i rychlej.
Kdyby bylo potřeba můžu to zkusit s klešťákem.
na jaké verzi GB to provozuješ? Prolétl jsem stránky p. Trochty a na tohle jsem nenarazil. Můžeš prosím nějak nasměrovat....? díkyTomanjan píše: ↑úte led 11, 2022 5:31 pmAhoj, ano. Přesně tohle mám. Koupil jsem ho přímo od evracing.czNoparasito píše: ↑pon led 10, 2022 10:18 pm Zkoušel někdo???
https://shop.gwl.eu/Electric-Cars/EVSE- ... -only.html
Diky
Na regulaci používám Greenbono. Pan Trochta mi ten modul nějak nastavil, poslal jsem mu ho a on nějak upravoval SW v GBO přímo na něj.
Na jeho stánkách je přímo i manuál na tento modul. Ještě mi pak jednu upravoval SW v GB. Potřeboval jsem snížit rychlost regulace nabíjecího proudu.
Funguje to pěkně, používám regulaci 1F 6 - 32A.
https://www.instructables.com/Arduino-E ... g-Station/luky píše: ↑úte led 11, 2022 8:09 am Aktuálně nabíjím pomocí "přenosné" nabíječky. Ale protože chceme vyměnit auto za novější model s 2f nabíječkou, taky o nějakém wallboxu spekuluju. Zatím jsem dospěl k tomuto řešení:
- SmartEVSE nebo nějaký prostý generátor PWM pomocí Arduina. Ten produkt od evracing vypadá zajímavě. Dřív tam ten Modbus neměli.
- chránič typ B nebo sensor
- stykač
- kabel s koncovkou
Nadřazené řízení výkonu budu mít z mého PLC.
Luky: Chranic typu B mas overen ???luky píše: ↑úte led 11, 2022 8:09 am Aktuálně nabíjím pomocí "přenosné" nabíječky. Ale protože chceme vyměnit auto za novější model s 2f nabíječkou, taky o nějakém wallboxu spekuluju. Zatím jsem dospěl k tomuto řešení:
- SmartEVSE nebo nějaký prostý generátor PWM pomocí Arduina. Ten produkt od evracing vypadá zajímavě. Dřív tam ten Modbus neměli.
- chránič typ B nebo sensor
- stykač
- kabel s koncovkou
Nadřazené řízení výkonu budu mít z mého PLC.