FTV na klíč, jaký měnič?

Odpovědět
Jirka
Příspěvky: 14
Registrován: čtv led 27, 2022 2:45 pm

FTV na klíč, jaký měnič?

Příspěvek od Jirka »

Ahoj poptávám FTV na klíč, protože sám bohužel nejsem elektrikář a nevyznám se v tom. Poptávám 9.9kWp s hybridním střídačem, buď zatím bez fyzické baterie, ale později ji možná budu muset pořídit, pokud ČEZ znevýhodní podmínky pro tarif "Elektřina pro soláry" a jejich virtuální baterii.

Máme tarif D45d a 3x25A jistič. Roční spotřeba je 11MWh, z toho 6.5MWh podlahové topení, 1.6MWh ohřev TUV, 2.9MWh ostatní spotřebiče.

Podlahové topení má instalovaný výkon 6kW ale v praxi ani během nejtužší zimy netopí všechny okruhy naráz ve všech místnostech. Topný program mám nastavený tak, že teplota vzduchu v místnostech je 20-21C což celé rodině stačí a nemusíme ani chodit doma ve svetru :-) V lednu a únoru je spotřeba topení lehce přes 40kWh/den, listopad a březen cca 28kWh/den, říjen a duben 15kWh/den, od půlky května do konce září netopíme (viz přiložená tabulka).

Chtěl bych, aby v přechodných obdobích dokázala alespoň částečně FTV živit i to podlahové topení a ohřev vody (bojler 180L, patrona 2.2kW)

Přikládám schéma toho topení, kde z poznámky vlevo pod "vstup silové kanály" jsem pochopil, že jednotlivé topné okruhy (každá místnost má po jednom, pouze obývák má dva) rovnoměrně zatěžují všechny tři fáze.

Prosím tedy o radu jaký měnič zvolit, nebo jaké parametry požadovat od instalačních firem?

Zatím se mi v nabídkách objevují tyhle tři typy:
1) GW10K-ET Plus
2) GW10-ET
3) SOLAX X3-10.0P
Přílohy
1654246383031.jpg
1654246383031.jpg (646.22 KiB) Zobrazeno 967 x
Návratnost FTV investice v.2.xlsx
(31.35 KiB) Staženo 78 x
Jirka
Příspěvky: 14
Registrován: čtv led 27, 2022 2:45 pm

Re: FTV na klíč, jaký měnič?

Příspěvek od Jirka »

rottenkiwi píše: pát čer 03, 2022 11:17 am To su dost optimisticke ocakavania.