Tohle je zvláštní...
S Force L2 nemám zkušenost, ale předpokládám, že komunikační protokol bude hodně podobný tomu, co mají US2000/3000/C.
Infini mluví s baterkama přes RS485, nikoliv CAN. To je trochu komplikace, protože implementace RS485 v PYL je velmi složitá a přes tento protokol lze adresovat dokonce i jednotlivé články v každém bloku baterky. CAN naopak poskytuje jen seznam nejdůležitějších veličin za celou baterku dohromady. Prostor pro chyby v softwarové implementaci protokolu je tak minimální.
Z toho plyne, že pokud implementace RS485 v Infini nepočítá s nějakou změnou protokolu na straně PYL, tak se ti dva spolu prostě nedokážou domluvit.
Prakticky to má fungovat tak, že baterka posílá do měniče informaci o maximálním nabíjecím a maximálním vybíjecím proudu na základě SoC, teploty, přebití některého článku atd. Posílá také info o tom, na jakou horní hranici napětí se má nabíjet. Měnič potom na tyto hodnoty dynamicky reaguje.
Tady to ale vypadá, že ti dva si spolu jen vymění základ (indikováno nápisem Li-Bat na displeji), ale už nejsou schopni si navzájem předávat ty hodnoty.
Co dál:
- Nejprve by to chtělo, získat od dovozce diagnostický program BatteryView
ve verzi pro Force L2.
- Pak si vyrobit komunikační kabel RS232 pro PC. Pinout je v manuálu k baterce, jsou to jen 3 dráty: GND, RX, TX a zakončení do konektoru RJ-45.
- Připojit se k baterce diagnostikou a podívat se, jaké hodnoty nabíjecích proudů hlásí:
A) Pokud tam budou opravdu ty malé (4A a 5A), tak je s baterkou něco špatně. To ale nepředpokládám.
B) Pravděpodobně tam budou hodnoty správné (např 50A a 60A). Pokud ano, tak to bude chtít nový firmware do Infini, případně novou verzi komunikační karty do něj.
Tahle vypadá GUI při diagnostice jedné cihly (zde US3000C):
Picture1.png
A takhle se dá z CLI vyvolat informace o celé baterce (zde 8ks US3000C):
pwrsys.png
Nakonec ještě jedna věc:
Force L2 asi není úplně dobrá volba pro kombinaci s 10kW střídačem. Force L2 totiž sice umí hloubku vybití až 90%, ale zároveň má velmi malé doporučené nabíjecí/vybíjecí proudy. Například při kapacitě baterie 14,2kWh (48V a 296Ah) je vybíjecí/nabíjecí proud dle specifikace Force L2 jen 60A. Tedy cca 3kW výkonu. Přitom Infini 10kW umí tahat/tlačit i 200A.
Tahle baterka je tedy ideální tam, kde bude měnič neustále přifázovaný k síti a kde bude moci mixovat energii panelů + DS + AKU. A to tak, aby z AKU nikdy netahal více než 3kW a také aby AKU nikdy nenabíjel výkonem vyšším než 3kW. V ostrovu nebo při backup provozu, kde není podpora DS, by baterka dostávala strašně na prdel. V hybridním provozu s DS si nabíjecí/vybíjecí proud baterka sama omezí, právě pomocí datové komunikace s měničem.