Stránka 1 z 1

elektromobil levnější než fosil

Napsal: sob črc 16, 2022 3:57 pm
od brumlaj
Schválně, kdy to tipujete? Už aspoň přiznávají, že výroba elektromobilu je rychlejší než fosilu.

Re: elektromobil levnější než fosil

Napsal: sob črc 16, 2022 5:05 pm
od redcrown
jenže automobilky si potřebuji nechat zaplatit astronomické investice do přechodu z fosil do elektro.

Re: elektromobil levnější než fosil

Napsal: sob črc 16, 2022 5:53 pm
od Youda
Dokud budou drahé baterky, budou drahé i elektromobily :cry:

Problém s drahou baterií automobilky zatím "řeší" dvěma způsoby:
A) Vyrábějí dražší verze vozů, ve kterých se cena baterky dá trochu schovat. Takže SUV či modely vyšší třídy, s cenou kolem 2M Kč.
B) Vyrábějí městská vozítka, u kterých lze použít baterku o malé kapacitě a ušetřit se dá i na dalších materiálech.

To, co v současné době na CZ trhu chybí jsou:
1) Nové elektrické sedany a kombíky nižší střední třídy. Něco jako oktávka a pod. Prostě rozumná vozítka i na delší vzdálenosti, s cenou pod 500 tis kč.
2) A hlavně nabídka dle bodu č.1 chybí v bazarech. A to je pro ČR ten největší problém.

Re: elektromobil levnější než fosil

Napsal: sob črc 16, 2022 6:50 pm
od danidani
Někde jsem četl, že v Dánsku chtějí tuším od 2025 nařídit firmám nákup výhradně elektromobilů. To by pak výhledově vrhlo hodně ojetin na trh.

Re: elektromobil levnější než fosil

Napsal: sob črc 16, 2022 7:07 pm
od brumlaj
trochu bych s Youdou polemizoval, kromě T3 se začínají blížit vozy pod mega. Tedy ony takové byly, ale s dojezdem do či kolem 200km. Pokrok tam vidím. A to ještě tu nejsou čínský firmy protože fše prodaj doma. Až přifičí do Evropy bude např. VW v úplný koudeli. Bomba prohlášení už zase vyplodil. Zase nás varoval, že plánuje baterkárnu. Takže jsme byli na 35769425. pokus varováni před jeho úspěchem.

Re: elektromobil levnější než fosil

Napsal: sob črc 16, 2022 8:07 pm
od Noparasito
brumlaj píše: sob črc 16, 2022 7:07 pm trochu bych s Youdou polemizoval, kromě T3 se začínají blížit vozy pod mega. Tedy ony takové byly, ale s dojezdem do či kolem 200km. Pokrok tam vidím. A to ještě tu nejsou čínský firmy protože fše prodaj doma. Až přifičí do Evropy bude např. VW v úplný koudeli. Bomba prohlášení už zase vyplodil. Zase nás varoval, že plánuje baterkárnu. Takže jsme byli na 35769425. pokus varováni před jeho úspěchem.
Je jina otazka. Proc slevnovat EV. Staci zakazat fosily a kdo nebude mit na EV sup na mestskou hromadnou.
Proc nechat lidem jednu z poslednich svobod???
Mimochodem, nechapu proc se lide co na to maji, tolik tomu brani.(kdyz srovnam EV a fosil za cca.1,5 micudy tak jizndnimi vlastnostmi jiz EV predci fosilii => muj osobni pohled)
Pozn.: VW, ano slibuje, ale nakonec i plni. Nebo snad nevyblil jiz dost EV do evropy? A i vcelku pouzitelnych.

Re: elektromobil levnější než fosil

Napsal: sob črc 16, 2022 8:28 pm
od zuzi
Vyblil, treba id.3 si se skluzem 3 roky. Pral bych vam videt, jake zdeseni se ve vw vedeni a vyvoji konalo. Je to pro ne dost nova vec, kterou zkratka jeste neumi.

Skluz u automobilek s uvedenim na trh aut kdyz je 3 mesice, je to silene mnoho, id.3 s celou koncepci eletriky ikas je velka dira na penize….

Re: elektromobil levnější než fosil

Napsal: sob črc 16, 2022 9:35 pm
od Noparasito
ID5 nemusi byt takova hruza.
https://youtu.be/1fYyHrk1ou4
Ale musim dodat, ze nejsem fandou LIDOVEK za nelidovou cenu.
Aj Tesla mela skluz i vice, to je asi trend doby.(napinat zakazniky)

Re: elektromobil levnější než fosil

Napsal: sob črc 16, 2022 10:02 pm
od zuzi
Neni to trend, minimalne ne v zavedene automobilce, za to padaly hlavy :-) tady je ohromny problem, ze vw je extremne zavisle na dodavce klicovych a nejdrazsich komponent z venku. Na to taky neni zvykla, u spalovaku motory a plechy delaji samy, obcas imprevodovky, coz jsou nejdraze prodavane casti spalovacich aut, ted jim jedna velka cast odpada a jsou v podruci dodavatelu z asie. Dokud od nich berou drobne veci, je to v pripade probému i kdyz bolestive, tak resitelne, tohle je uplne jiny svet. Uplne stejny problem maji s veskerym IT/ICT ve kterem neumi chodit a topi tam neuveritelne penize, pricemz koncepce neprichazi a reseni taky ne. Sednete si do poslednich aut z vw produkce a projlikejte si matlaci displaye, funguje to hur jak telefon od cinana…

Re: elektromobil levnější než fosil

Napsal: sob črc 16, 2022 10:33 pm
od Noparasito
No ale prave ty EV se jim konecne dari.
I pouziti baterii LG Chem jim pomaha.
Tesla take parazitovala na Panasonicu.
Ano Asie jiz dlouho prevzala vyvoj.
Problem je si to uvedomit a zacit s tim pracovat.
To, jde ale zbylym Evropanum tezko.(ti maji snad v genech zakodovano => otrocit, otrocit, otrocit.)
Prerod muze byt bolestny.
Pozn.: VW to pekne schytava za afery, ktere ostatni automobilky bud neustaly nebo by jim bylo zjisteno vice prohresku s "pseudo" cistotou.
Holt nekdo musi byt obetovan.(uspech neni zadarmo)
V te houzevnatosti me VW kolos vcelku prekvapuje.

Re: elektromobil levnější než fosil

Napsal: úte pro 20, 2022 4:08 pm
od Atman
Už sa to začína :D

Dobré časy pre majiteľov elektromobilov v Osle skončili

Oslo 20. decembra 2022 (HSP/Foto: Pixabay)


Ako by sa vám páčilo, keby vás palivo do vášho auta vyšlo na 33 €/100 km? Aj takéto náklady dosahujú niektoré elektromobily v Osle, ktoré bolo ešte nedávno považované za raj elektromobilov. Ako informuje Pravda, počas jediného roka sa ceny nabíjania zvýšili až sedemnásobne

Nórski vodiči elektromobilov sa ešte pred nedávnom tešili množstvu výhod. Nórsko je krajinou, ktorá sa môže pýšiť najvyšším podielom áut na baterky na svojich cestách. Dobré časy však netrvali dlho, náklady na elektromobily začali poriadne stúpať. V prvom rade ich cena – dosiaľ sa elektromobily v Nórsku predávali bez 25 %-nej dane, to končí, takže ceny nových elektromobilov môžu vzrásť až o štvrtinu. Zvýšia sa aj niektoré ďalšie poplatky, napríklad za registráciu dovezeného vozidla.

Úplnou chuťovkou je zavedenie jednorazovej dane z hmotnosti – 12,5 nórskej koruny za každý kilogram nad pol tony. Elektromobily sú pritom zvyčajne vďaka batériám o dosť ťažšie než klasické autá. Mestské zastupiteľstvo v Osle do toho vlastne bez diskusie jednomyseľne schválilo extrémne zvýšenie cien nabíjania. Ceny denného nabíjania tak vzrástli päťnásobne a nočného až sedemnásobne. Ceny palív v Nórsku pritom výrazne klesli, takže elektromobil s priemernou spotrebou 20 kWh nabíjaný v rýchlonabíjačke sa nákladmi na jazdu vyrovná spaľovaciemu športiaku so spotrebou 11,2 l/100 km.

https://www.hlavnespravy.sk/dobre-casy- ... li/2994624

Re: elektromobil levnější než fosil

Napsal: stř pro 21, 2022 12:57 am
od Kodl69
Noparasito:
Je jina otazka. Proc slevnovat EV. Staci zakazat fosily a kdo nebude mit na EV sup na mestskou hromadnou.
Proc nechat lidem jednu z poslednich svobod???
Mimochodem, nechapu proc se lide co na to maji, tolik tomu brani.(kdyz srovnam EV a fosil za cca.1,5 micudy tak jizndnimi vlastnostmi jiz EV predci fosilii => muj osobni pohled)
Asi dost pokřivenej... Ty auta jsou totiž vidět, tepelný elektrárny a topeniště na uhlí tolik vidět nejsou. EU je totálně v prdeli, a řeší jenom následky věcí, který jsouz vidět, skutečný problémy ne, a ty s celou EU zatočí dřív, než si mocipáni dokážou představit. Vidím ve svým okolí firmy, kde to fuguje jenom ze setrvačnosti, že už v tom jedou mnoho let, tak ještě chvilku vydrží, že měli naspořeno na nějaký investice, což se letos rozplynulo v energetické drahotě.
Ostatně Bárta to říká jasně, pro rozvoj civilizace jsou nutné dostupné zdroje, a to zrovna ty obnovitelné nejsou, pořád nedokážou konkurovat fosilním a jaderným ani řádově, s výjimkou vodních elektráren (zajímavý, zkuste si najít heslo GOERLO - a teď mi zkus odhadnout volný potenciál vodních elektráren ve střední evropě). Tj KONEC, GAME OVER!!!! Otázka je, jenom jak ten konec proběhne. Jestli se budeme bránit rusům, nebo pošleme zvací dopis, a budeme jim dělat technologický zázemí, za cenu jejich energií, což může agonii prodloužit o 100 let, a nebo bude skutečná válka na území evropy, protože bez paliv se žádná armáda ani nepohne, doba, kdy na Moskvu s Wermachtem táhlo několik milionů tažných koní je už fakt dávno...
P.S: 1.5MKč je pro značnou část obyvatel téhle země nepředstavitelná částka, a proto ti movitější z nich kupují batarovky do 100kKč, alaltromobily do 100kKč neexistují a dloho existovat nebudou, v okolí mám jednogho 2014 Leafa, kterej už dojede jenom 50km a před dvěma lety, kdy ještě ujel 100km, stál přes 300kKč... Tj tudy cesta nevede, dokud existují auta typu O1, O2 za kratší peníze a s předpokládanou delší budoucností bez extrémních investic...