Stránka 1 z 1

Nabíjení elektromobilu z 24V - jaký invertor?

Napsal: pon črc 18, 2022 10:10 pm
od marsal
Ahoj,

potřeboval bych poradit s nabíjením elektromobilu na poustevně, kde mám 24V. Pod nabíjením zde míním jednofázové nabíjení 10A přenosnou nabíječkou do standardní zásuvky 230V (koupeno EV racing, nyní ji tam už nevidím v nabídce). Nabíječka mi funguje spolehlivě "kdekoli" z DS nebo třeba doma z 48V Studera XTM.

Problém je, že na 24V mi funguje z toho, co jsem zatím zkoušel, pouze z měniče Axpert VM II 24V 3000W PF1.

Nabíjení nefunguje z:
- „čínský invertor“ 6000W (viz viewtopic.php?p=13966#p13966)
- Easun 3kva (https://www.aliexpress.com/item/1005003767523378.html)

Netuším ani zatím přesně, proč to nenabíjí, co si vlastně nabíječka zkontroluje, aby se spustila (fázový posuv??). Pokoušel jsem se paralelně k nabíječce dát nějakou další zátěž, ale (nehledě na nepraktičnost takového řešení) to nepomohlo.

Kupovat Axpert VM II 24V 3000W PF1 mi přijde přehnané, ale už bych nerad absolvoval další neúspěšné pokusy...

Každá rada vítaná, díky.

Re: Nabíjení elektromobilu z 24V - jaký invertor?

Napsal: pon črc 18, 2022 11:33 pm
od Diablo007
Fázový posun u 1f nabíječky je z logiky věci nelogické to bych vynechal.
Ten měnič jsi měl uzemněný nebo jen tak ten co ti neakceptovala nabíječka?

Re: Nabíjení elektromobilu z 24V - jaký invertor?

Napsal: úte črc 19, 2022 1:12 am
od marsal
Diablo007 píše: pon črc 18, 2022 11:33 pm Fázový posun u 1f nabíječky je z logiky věci nelogické to bych vynechal.
Ten měnič jsi měl uzemněný nebo jen tak ten co ti neakceptovala nabíječka?
No, myslel jsem posuv U/I.
Uzemnění stejně jako fungující Axpert.

Re: Nabíjení elektromobilu z 24V - jaký invertor?

Napsal: úte črc 19, 2022 1:14 am
od yolo80
Aky je rozdiel medzi Axpert VM II 24V 3000W PF1 (https://ecoprodukt.sk/p/84858-hybridny- ... vany-29722) a Easun 3kva (https://www.aliexpress.com/item/1005003767523378.html)?
Skor to typujem na nejaky problem zo zemou ako Diablo007. Skus prizemnit PE+N na vystupe menica. Na tychto menicoch vystup (N) nie je na ziadnom potencialy a "lieta" co nabijacka moze vyhodnotit ako chybu (urvana zem).

Re: Nabíjení elektromobilu z 24V - jaký invertor?

Napsal: úte črc 19, 2022 5:22 am
od josse
marsal píše:
Diablo007 píše: pon črc 18, 2022 11:33 pm Fázový posun u 1f nabíječky je z logiky věci nelogické to bych vynechal.
Ten měnič jsi měl uzemněný nebo jen tak ten co ti neakceptovala nabíječka?
No, myslel jsem posuv U/I.
Uzemnění stejně jako fungující Axpert.
Bylo v axpertu sepnuto ostrovní(PE) relé spojující N a PE? Tohle obyčejné měniče nemají...

Re: Nabíjení elektromobilu z 24V - jaký invertor?

Napsal: úte črc 19, 2022 9:32 am
od mobilik
yolo80 píše:Aky je rozdiel medzi Axpert VM II 24V 3000W PF1 (https://ecoprodukt.sk/p/84858-hybridny- ... vany-29722) a Easun 3kva (https://www.aliexpress.com/item/1005003767523378.html)?
Skor to typujem na nejaky problem zo zemou ako Diablo007. Skus prizemnit PE+N na vystupe menica. Na tychto menicoch vystup (N) nie je na ziadnom potencialy a "lieta" co nabijacka moze vyhodnotit ako chybu (urvana zem).
No je v nich rozdiel.
Jeden je 3000W a druhý 2400W.
Preto ten výkon nedokáže asi dodať do tej nabíjačky. Stačí nabehovy pulz a už nejde.

Re: Nabíjení elektromobilu z 24V - jaký invertor?

Napsal: úte črc 19, 2022 10:45 am
od Diablo007
Ty nabíječky chodí hned do plných? Ta moje 3f nabíhá na plný výkon několik minut jede skoro od nuly.

Re: Nabíjení elektromobilu z 24V - jaký invertor?

Napsal: úte črc 19, 2022 11:18 am
od marsal
Bylo to samozřejmě tím uzemněním, mělo mne to trknout dříve. Děkuji, pánové, za nakopnutí!

Po připojení PE na N bez potíží. Zatím jsem testoval jen s Easunem, tu "silnou čínu" nechám jako rezervu na horší časy, u Easunu si můžu nastavit odpojovací napětí od baterií.

Ano, tahle 1F 10A 230V nabíječka jede hned "do plna", vlastně je to ale ten téměř nejmenší proud, který ZOE bere ;-).

Re: Nabíjení elektromobilu z 24V - jaký invertor?

Napsal: úte črc 19, 2022 11:19 am
od Youda
Postupný náběh výkonu si řeší přímo OBC v autě. Martinovo Zoe ten postupný náběh má, viděl jsem to když to zkoušel na mém wallboxu.

Taky bych se přiklonil k teorii, že chybí propojení mezi N a PE na výstupu měniče. Tohle je jedna z věcí, které si nabíjecí kabel testuje. I můj wallbox si tohle propojení testuje a pokud ho nanajde, tak po připojení auta vyhlásí chybu.

Takže propojit N+PE na výstupu měniče a pak zkusit znovu. A samozřejmě nejdřív to proměřit voltmetrem a poprvé propojit přes žárovku (nesmí se rozsvítit). Ať nedojde k odpálení měniče.
-----
Edit: áááá vidím že pan kolega už to propojení úspěšně vyzkoušel :)

Jinak info: nabíjecí kabel s cihlou hned po připojení auta signalizuje pomocí PWM maximální proud co umí. OBC v autě ale nabíhá postupně, nehrne tam rovnou 10 nebo 16A.

Re: Nabíjení elektromobilu z 24V - jaký invertor?

Napsal: stř črc 20, 2022 8:40 am
od Diablo007
Pokud ale auto nejde hned na 10A tak tam nemůže být kopanec aby to ten Číňan neustál ne. Ale jsme rád že to vyřešila drobnost s nemusíš investovat do dalších měničů

Re: Nabíjení elektromobilu z 24V - jaký invertor?

Napsal: stř srp 03, 2022 11:00 am
od Jantic
Pánové, děkuji za toto téma, i můj wallbox + Zoe padal do chyby, po propojení PE+N beží OK. Takže to může být obecnější problém wallbox vs měnič.
U mne wallbox Webasto v kombinaci se Solaxem G4.

Re: Nabíjení elektromobilu z 24V - jaký invertor?

Napsal: ned srp 07, 2022 9:16 pm
od Diablo007
Solax by měl.byt uzemněný správně tam by snad toto nemělo vzniknout. U marsala to byl obyčejný měnič který pro provoz z baterie neměl nejspíš na síti ale solax je na síti tedy by měl být řádně uzemněný