Nedalo mi to a znovu som to otvoril.
Plastová krabička ktorú som popisoval je zaliaty monolit so štyrmi vývodmi. Jedná sa o menič ktorý na vstupe znesie vyššie napatie a výstupom je vždy 12V. Cez napaťový delič je sledované napatie baterie ktoré obsluhuje MCU. Nakreslil som k tomu zapojenie ktoré síce není detailné ale odhaluje funkciu ATS.
Celé ATS má odber cca 4W.
ATS-zdroj.PNG
Elektronika o ktorej som sa zmienil je na ďalšom obrázku. MCU má v sebe software voltmetru, komparátoru, obsluhuje tlačítka a display. Nič viac to zrejme nevie. Pre mňa sklamanie, očakával som nejaké sofistikované funkcie kontroly prúdu cievky relé, spatnú vazbu od relé alebo iné blbiny ktoré by poskytli info o bezpečnom prepnutí, prípadne zablokovaní v prípade poruchy.
Červene označené body - konektor káblu ktorý spojuje spodnú časť výkonových relé.
ATS-logika.PNG
Zapojenie relé bolo velkým prekvapením. Číňan zapojil paralelne relé na jeden tranzistor a hotovo (mal na to dovod). Takže nečakajte od toho žiadnu technickú vyspelosť.
To je asi tak všetko čo k ATS možem poskytnúť. Vstrebajte to, rozhodnutie je na každom súdruhovi.
ATS-rele.PNG
Aby som to ale zakončil optimisticky. Podme sa na to pozrieť inak.
Zlepené kontakty - pokial k tomu dojde, nastane situácia že fáza DS bude pracovať s nulákom invertoru, alebo fáza invertoru s nulákom DS. Žiadna iná verzia neexistuje. Nám ostrovníkom s Axpertami to v zásade nevadí, vieme ako to máme zapojené. V iných prípadoch by som bol opatrný. Pokial však na vstupoch DS a INV budú prúdové chrániče, zlepený kontakt okamžite vybaví chránič a nič sa nestane. Poskytne nám len info a probléme.
K stretnutiu fází nemože dojsť. Netuším ako. Možno niekto poradí

. A hovoriť o pretokoch do DS sa nedá už vobec.
Celé to stojí na konštrukcii relé. Tieto sú robustné, vypadá to že pochádzajú zo segmentu automobiliek. Velmi cenné by bolo získať katalogový list ale to sa mi nepodarilo. Inak domnievam sa že podobne je riešený bypass (alebo ECO) v Axpertoch.
Stále ma trápilo ako dosiahli čas prepnutia 10/16ms. Už mi je to jasné. Čas prepnutia na DS je 10ms, o to sa postará struna relé (je robustná, určite ma prežije). Prepnutie na invertor je 16ms, čo je sposobené rozdielom sily struny verzus elektromagnetická energia.
A prečo zapojili relé paralelne? Žiadna iná možnosť nie je - L a N sa nemože prepínať v rozdielnom čase. Možno je druhý tranzistor pripravený na dalšiu sadu alebo iné použitie.