BMS mivvy.
BMS mivvy.
Dobrý den.
Rozhodl jsem se založit vlákno věnované přímo balancerům a BMS.
Chci se zeptat: nejsilnější BMS v nabídce mivvy má trvalý proud 200A a mez pro vypnutí 300A. U mne by se po dokončení FVE proud do i z baterií mohl 300A ve špičce hodně blížit. Budu moci použít tuto 200A verzi BMS, nebo půjde sehnat i silnější?
Děkuji za odpověď.
Martin P.
Vlákno možné použít i pro další návrhy, rady a připomínky věnované těmto BMS.
Rozhodl jsem se založit vlákno věnované přímo balancerům a BMS.
Chci se zeptat: nejsilnější BMS v nabídce mivvy má trvalý proud 200A a mez pro vypnutí 300A. U mne by se po dokončení FVE proud do i z baterií mohl 300A ve špičce hodně blížit. Budu moci použít tuto 200A verzi BMS, nebo půjde sehnat i silnější?
Děkuji za odpověď.
Martin P.
Vlákno možné použít i pro další návrhy, rady a připomínky věnované těmto BMS.
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: úte dub 19, 2022 10:33 am
- Bydliště: SR MY
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 10200
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: BMS mivvy.
Troška sa rozpíšte, prečo tam máte takéto prúdy. Na také prúdy sú treba aj silné káble, preto sa väčšinou prúdy držia do tých 200A resp. menej.
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp + 4,15kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 17x280Ah Lifepo4 + JK BMS
2,75kWp on-grid + 3,3kWp + 4,15kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 17x280Ah Lifepo4 + JK BMS
Re: BMS mivvy.
2 bms problém řeší
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
Re: BMS mivvy.
Tak ono predevsim je take vhodne dimenzovat baterie pro tyto proudy. Bezne se pouziva pro nabijeni 0,5C. Pak nastane otazka, pokud bude baterie pro 300A proud treba 600Ah, mate nejak vyresene balancovani?
Re: BMS mivvy.
Trochu se rozepíši.
Ve své FVE mám momentálně dvě lifepo4 baterie. První má kapacitu 280Ah, druhá 500Ah. Výkon všech panelů dohromady je 16kWp, ale reálně kvůli loňskémuu poškození stringu u silnice jen přes 15kWp. Mám vyzkoušené, že při plném osvitu okolo poledne může být součtový proud ze všech stringů cca 70% instalovaného výkonu (stringy jsou rozděleny mezi východ, jih a západ).
S výkonem v panelech, který mám je maximum cca 10kW, což je cca 200A. To by vyhovovalo.
Po výměně stringu do ulice se dostanu na cca 17kWp, a pokud se mi podaří časem přidat poslední string do parku budu těsně u 20kWp. Zde je těch 70% 14kW, což je cca 260 - 280A.
Teď něco k dimenzování: u baterií mám slabou BMS, která mi přes vyrážecí cívky ovládá celkem 300A jističe. Zde se držím svého konstruktérského úzusu: pojistky a kabely panelových stringů a měničů dimenzuji na proud dané větve, zatímco sběrnice a baterie (včetně přívodů) se snažím dimenzovat na maximální proud. To z toho důvodu, že při výpadku bateriových packů by měl být jeden bateriový pack schopen alespoň krátkodobě plný výkon zvládnout.
Baterie se snažím dimenzovat tak, aby jejich kapacita byla alespoň trojnásobkem maximálního proudu. I bat max <= 0,33C max. (jedná se o součet kapacit všech packů).
Zároveň aby maximální krátkodobý povolený proud do daného bateriováho packu byl menší nebo roven maximálnímu proudu, který může do baterie jít.
Nyní k plánovanému doplnění baterií.
Mám u mivvyho objednané dva 280Ah packy. 2x16s 280Ah. Plus dva články rezervní.
Baterie mají maximální provozní proud 140A, krátkodobou zatížitelnost 280A.
Krátkodobá zatížitelnost (280A) vyhovuje podmínce max proudu i pro jeden pack 280Ah. Pro splnění dlouhodobé zatížitelnosti jsou nutné packy dva (2×140A).
Takže řeším jestli dát jeden pack 2p16s á 560Ah na jednu BMS, nebo dva bateriové packy 2×16s á 280Ah každý se svojí BMS (tudíž dvě BMS).
Děkuji za odpovědi, snad jsem to popsal srozumitelně.
Ve své FVE mám momentálně dvě lifepo4 baterie. První má kapacitu 280Ah, druhá 500Ah. Výkon všech panelů dohromady je 16kWp, ale reálně kvůli loňskémuu poškození stringu u silnice jen přes 15kWp. Mám vyzkoušené, že při plném osvitu okolo poledne může být součtový proud ze všech stringů cca 70% instalovaného výkonu (stringy jsou rozděleny mezi východ, jih a západ).
S výkonem v panelech, který mám je maximum cca 10kW, což je cca 200A. To by vyhovovalo.
Po výměně stringu do ulice se dostanu na cca 17kWp, a pokud se mi podaří časem přidat poslední string do parku budu těsně u 20kWp. Zde je těch 70% 14kW, což je cca 260 - 280A.
Teď něco k dimenzování: u baterií mám slabou BMS, která mi přes vyrážecí cívky ovládá celkem 300A jističe. Zde se držím svého konstruktérského úzusu: pojistky a kabely panelových stringů a měničů dimenzuji na proud dané větve, zatímco sběrnice a baterie (včetně přívodů) se snažím dimenzovat na maximální proud. To z toho důvodu, že při výpadku bateriových packů by měl být jeden bateriový pack schopen alespoň krátkodobě plný výkon zvládnout.
Baterie se snažím dimenzovat tak, aby jejich kapacita byla alespoň trojnásobkem maximálního proudu. I bat max <= 0,33C max. (jedná se o součet kapacit všech packů).
Zároveň aby maximální krátkodobý povolený proud do daného bateriováho packu byl menší nebo roven maximálnímu proudu, který může do baterie jít.
Nyní k plánovanému doplnění baterií.
Mám u mivvyho objednané dva 280Ah packy. 2x16s 280Ah. Plus dva články rezervní.
Baterie mají maximální provozní proud 140A, krátkodobou zatížitelnost 280A.
Krátkodobá zatížitelnost (280A) vyhovuje podmínce max proudu i pro jeden pack 280Ah. Pro splnění dlouhodobé zatížitelnosti jsou nutné packy dva (2×140A).
Takže řeším jestli dát jeden pack 2p16s á 560Ah na jednu BMS, nebo dva bateriové packy 2×16s á 280Ah každý se svojí BMS (tudíž dvě BMS).
Děkuji za odpovědi, snad jsem to popsal srozumitelně.
-
- Příspěvky: 287
- Registrován: stř zář 08, 2021 10:40 am
- Bydliště: za Berounem
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 4010
- Kapacita baterie [kWh]: 12
Re: BMS mivvy.
Osobně nevidím jiné rozumné řešení, než 4 battery packy - každý se svou BMS. Pak máš 4 BMS, takže při výpadku jedné (nebo dvou) se nic podstatného nestane, ale mělo by se rozsvítit červený maják, že je něco špatně.
mobilní elektrárna (VW California): 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 4010Wp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000, MakeSkyBlue MPPT
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 4010Wp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000, MakeSkyBlue MPPT
Re: BMS mivvy.
To bude asi nejlepší řešení. Akorát budu muset nějak vymyslet to poplašné zařízení pro případ odpojení některé/některých BMS.
Re: BMS mivvy.
Jeden dotaz: když dám dva packy á 280Ah (každý se svojí BMS) bude mi stačit 200A verze dostupná na vebu mivvy, nebo bude lepší dát silnější (otázka dostupnosti)?
Edit: foto řešení BMS původní baterie.
Slabá BMS přes relátko ovládá vyhazovací cívky jističů. Zároveň je na baterii kapacitní balancer a 1,7A paliče.
Problémy jsem doposud nezaznamenal, kapacitní balancer dokázal články doposud udržet srovnané. A když jsem baterii zkoušel nabíjet separátní nabíječkou se mi postupně rozeběhly paliče.
Nastavení regulátorů : bulk 54,8V 5 minut výdrž.
Float 54,0V.
Edit: foto řešení BMS původní baterie.
Slabá BMS přes relátko ovládá vyhazovací cívky jističů. Zároveň je na baterii kapacitní balancer a 1,7A paliče.
Problémy jsem doposud nezaznamenal, kapacitní balancer dokázal články doposud udržet srovnané. A když jsem baterii zkoušel nabíjet separátní nabíječkou se mi postupně rozeběhly paliče.
Nastavení regulátorů : bulk 54,8V 5 minut výdrž.
Float 54,0V.
-
- Příspěvky: 287
- Registrován: stř zář 08, 2021 10:40 am
- Bydliště: za Berounem
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 4010
- Kapacita baterie [kWh]: 12
Re: BMS mivvy.
To mi nepřijde jako úplně složitý výpočet. 17kW pole, řekněme při problému jen dvě 2 baterky naživu a nabíjecí proud 340A. Takže 2x200A (když ty baterky budou mít nějaký podobný vnitřní odpor). To taky to může skončit jako 240 + 100A, ale s tím už asi moc neuděláš.
Druhá otázka je co máš za spotřebiče (špičkový výkon měničů).
A s takovýmhle temelínem asi nebude od věci mít nějaký nadřazený systém, který při vypnutí dvou BMS vypne nabíjení (nebo sníží nabíjecí proud) a upozorní obsluhu (případně postupně odepne panely i veškerou zátěž - podle míry opatrnosti majitele).
No ale se svýma 6kWh v Lithiu bych s těma radama měl být asi zdrženlivější Takže moje názory berte s rezervou...
Druhá otázka je co máš za spotřebiče (špičkový výkon měničů).
A s takovýmhle temelínem asi nebude od věci mít nějaký nadřazený systém, který při vypnutí dvou BMS vypne nabíjení (nebo sníží nabíjecí proud) a upozorní obsluhu (případně postupně odepne panely i veškerou zátěž - podle míry opatrnosti majitele).
No ale se svýma 6kWh v Lithiu bych s těma radama měl být asi zdrženlivější Takže moje názory berte s rezervou...
mobilní elektrárna (VW California): 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 4010Wp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000, MakeSkyBlue MPPT
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 4010Wp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000, MakeSkyBlue MPPT
Re: BMS mivvy.
Ahoj
funguje vam u BMS ON/OFF konektor?
At delam co delam, tak me ne. BMS muzu jen zapinat/vypinat pres aplikaci pres BT. ( v aplikaci v menu: function settings, switch function.
Pritom voltmetr nameri na vodicich pro spinani cca 5V. Ale kdyz kontakty spojim, tak nic.
Jinak BMS balancuje, nabiji, do zateze dodava, ukazuje co ma...
funguje vam u BMS ON/OFF konektor?
At delam co delam, tak me ne. BMS muzu jen zapinat/vypinat pres aplikaci pres BT. ( v aplikaci v menu: function settings, switch function.
Pritom voltmetr nameri na vodicich pro spinani cca 5V. Ale kdyz kontakty spojim, tak nic.
Jinak BMS balancuje, nabiji, do zateze dodava, ukazuje co ma...
Re: BMS mivvy.
Kdysi jsem jednu objednával na ali, po domluvě s prodejcem mi to nějak aktivoval, bylo to tehdy v nabídce u zboží.
U všech těchto BMS se musí něco udělat s HW nebo SW, aby ten spínač fungoval. U jedné (ali, RJXZC) jsem zkoušel reverzní inženýrství, ale nikam jsem nedospěl. Z toho konektoru to vede někam do procesoru. Takže možná jenom SW. Taky by se mi to někdy hodilo.
U všech těchto BMS se musí něco udělat s HW nebo SW, aby ten spínač fungoval. U jedné (ali, RJXZC) jsem zkoušel reverzní inženýrství, ale nikam jsem nedospěl. Z toho konektoru to vede někam do procesoru. Takže možná jenom SW. Taky by se mi to někdy hodilo.
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Re: BMS mivvy.
Pokud by jsi neměl spojené ten vývod vůbec by neměla jet že ti jede je zvláštníhonzaf píše: ↑úte kvě 24, 2022 11:46 pm Ahoj
funguje vam u BMS ON/OFF konektor?
At delam co delam, tak me ne. BMS muzu jen zapinat/vypinat pres aplikaci pres BT. ( v aplikaci v menu: function settings, switch function.
Pritom voltmetr nameri na vodicich pro spinani cca 5V. Ale kdyz kontakty spojim, tak nic.
Jinak BMS balancuje, nabiji, do zateze dodava, ukazuje co ma...
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
- rege
- Příspěvky: 127
- Registrován: stř dub 07, 2021 5:48 am
- Bydliště: Vychod SK
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9195
- Kapacita baterie [kWh]: 29
Re: BMS mivvy.
ak je to JBD BMS tak myslim ze v aplikacii pre pocitac sa da zaskrtnut ci je tlacidlo aktvivne alebo nie.
FVE 9,195kWp
(3S2P 325Wp JV -- 5048MK, 3S2P 325Wp JZ + 3S 325Wp 1 os tracker V-Z -- 5048MK, 12x360Wp nalezato -- MPPT150/70)
29 kWh Iion, BMV712
(3S2P 325Wp JV -- 5048MK, 3S2P 325Wp JZ + 3S 325Wp 1 os tracker V-Z -- 5048MK, 12x360Wp nalezato -- MPPT150/70)
29 kWh Iion, BMV712
Re: BMS mivvy.
Funkci HW vypinace je mozne aktivovat/deaktivovat v aplikaci na mobilu.
Funkce HW vypinace je funkci i u BMS, ktere nemaji pro vypinac konektor, jen je nutne draty pro vypinac pripajet primo na desku.
Funkce HW vypinace je funkci i u BMS, ktere nemaji pro vypinac konektor, jen je nutne draty pro vypinac pripajet primo na desku.
Re: BMS mivvy.
A je to v nastavení bms.
Re: BMS mivvy.
Predpokladam, ze to nastaveni co jsem uvedl, prave rika, zda se na spojeni vodicu ma brat ohled. Pokud je switch function ON tak lze mit u bms prepinac a tim ji vypnout/zapnout silovy vystup/vstup. Pokud je OFF tak bms ma aktivni silovy vstup/vystup a je tak pruchozi pro zatez i nabijeni. (pokud neni v dashboardu aplikace nastaveno jinak pomoci prepinacu Charging a Discharge) No a ja bych prave HW prepinac rad pouzival.Diablo007 píše: ↑stř kvě 25, 2022 9:24 amPokud by jsi neměl spojené ten vývod vůbec by neměla jet že ti jede je zvláštníhonzaf píše: ↑úte kvě 24, 2022 11:46 pm Ahoj
funguje vam u BMS ON/OFF konektor?
At delam co delam, tak me ne. BMS muzu jen zapinat/vypinat pres aplikaci pres BT. ( v aplikaci v menu: function settings, switch function.
Pritom voltmetr nameri na vodicich pro spinani cca 5V. Ale kdyz kontakty spojim, tak nic.
Jinak BMS balancuje, nabiji, do zateze dodava, ukazuje co ma...
Re: BMS mivvy.
je to BMS od mivvy. Ano. lze. ale kdyz je zaskrtnute ze tlacitko ma byt aktivni... tak je aktivni .. a po sepnuti se nic nedeje.
tedy ... Funguje vam u bms ON/OFF konektor .. ? : )
Re: BMS mivvy.
O Kadani bms v programu není nadřazeno mechanickému spínači pokud není seply. Tedy dokud nespojila drátky tak bms programem nezapnes. Když je seones pak program umí zapínat i vypínat ale mechanický vypínač je prostě nadřazený pokud jde o zapnutí aspoň takto to je vyzkoušeno na 8 kusech od mikela
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
Re: BMS mivvy.
A muzu je videt? : ) (jsem z prahy .. ahated koukam vyskov.. tak asi nic .. : ) )Diablo007 píše: ↑stř kvě 25, 2022 10:43 pm O Kadani bms v programu není nadřazeno mechanickému spínači pokud není seply. Tedy dokud nespojila drátky tak bms programem nezapnes. Když je seones pak program umí zapínat i vypínat ale mechanický vypínač je prostě nadřazený pokud jde o zapnutí aspoň takto to je vyzkoušeno na 8 kusech od mikela
Nu tak moje se zjevne chova jinak.
Re: BMS mivvy.
HW vypinac funguje pouze pro zatez. Pouze SW vypinac lze pouzite pro vypnuti cele baterie.
Re: BMS mivvy.
Pokud se jedna o vyrobni vadu, tak reklamovat. Myslim si, ze problem bude jinde pokud funguje SW vypinani. Ale nemohu posudit jen na zaklade popisu.
- skopeant
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte pro 07, 2021 9:39 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 3200
- Kapacita baterie [kWh]: 11
Re: BMS mivvy.
Můžu poprosit o doporučení na nějaké vhodná očka k bms konektorům? Já sice nějaká mám, ale jsou na mnohem silnější kabely...
D34: 3,2kWp 174° (6*235 Wp + 6*310 Wp) + Tracer 6420AN + IPower IP5000-42-Plus-T + VRLA GEL 48V/150Ah +16*LifePo/120Ah, WIFI: 50Wp 174° + PWM KLX1230+3*VRLA AGM 12V/17Ah, Včely: 10Wp 180° + Epsolar LS LS1024B + VRLA AGM 12V/17Ah, Automatizace: 15 * WEMOS
Re: BMS mivvy.
a nebo totok ??
https://www.hadex.cz/l898-100-oko-kabel ... 79EALw_wcB
kdyby to muselo mít nějakou izolaci, tak + kousek bužírky, já pro jistotu to po zakrimpování mám ještě zakáplý cinem
https://www.hadex.cz/l898-100-oko-kabel ... 79EALw_wcB
kdyby to muselo mít nějakou izolaci, tak + kousek bužírky, já pro jistotu to po zakrimpování mám ještě zakáplý cinem