náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
-
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř zář 08, 2021 10:40 am
- Bydliště: za Berounem
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 5000
- Kapacita baterie [kWh]: 12
náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Filosofická / teoretická otázka: Mějme FV elektrárnu s 48V akumulátorem. Pro případ výpadku proudu a nedostatku slunce by bylo dobré mít způsob, jak přeměnit energii z uhlovodíků na elektřinu v baterce. Jak na to?
1) elektrocentrála + nabíječka (230VAC>48VDC)
...tomu bych se rád vyhnul. Pro elektrocentrálu nemám jiné využití.
2) auto 12VDC > měnič na 230VAC > nabíječka
...realizovatelné, ale takové kostrbaté.
I když - mám doma auto s dvěma akumulátory. Ten druhý je LiFePO 12V/130Ah + měnič Victron 250VA. Takže by mi stačila nabíječka 230VAC/48VDC 200W. Po vybití baterky by stačilo nastartovat, dobít rychle tuto "malou" baterku a přečerpávání energie mít takto pomalé.
3) auto 12VDC > nabíječka DC/DC 12>48V
...takovou jsem ještě neviděl.
4) 48V generátor přibastlený na motor z křovinořezu?
Nebo jaké je vaše "pojištění" pro případ "blackoutu"?
1) elektrocentrála + nabíječka (230VAC>48VDC)
...tomu bych se rád vyhnul. Pro elektrocentrálu nemám jiné využití.
2) auto 12VDC > měnič na 230VAC > nabíječka
...realizovatelné, ale takové kostrbaté.
I když - mám doma auto s dvěma akumulátory. Ten druhý je LiFePO 12V/130Ah + měnič Victron 250VA. Takže by mi stačila nabíječka 230VAC/48VDC 200W. Po vybití baterky by stačilo nastartovat, dobít rychle tuto "malou" baterku a přečerpávání energie mít takto pomalé.
3) auto 12VDC > nabíječka DC/DC 12>48V
...takovou jsem ještě neviděl.
4) 48V generátor přibastlený na motor z křovinořezu?
Nebo jaké je vaše "pojištění" pro případ "blackoutu"?
mobilní elektrárna (VW California): 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 250VA, Victron charger 20A. Orion 30A
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 5kWp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 5kWp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000
-
- Příspěvky: 145
- Registrován: ned pro 26, 2021 10:40 pm
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 10240
- Kapacita baterie [kWh]: 12
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Co generátor přidělaný na kolo auta s nápravou ve vzduchu 

10kw goodwe, 4x h2
-
- Site Admin
- Příspěvky: 893
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:47 pm
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9850
- Kapacita baterie [kWh]: 32
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
to by bylo i z hlediska niceni auta asi nejlepsi. Pac kdyz ho nechas kadlat na idle, tak se jaksi nemze prevodovka a casem ti podekuje
9.6kWp, 32kWh, 2400W + 3000W
BTC adresa pro podporu chodu fora: bc1qf5ueu7f9nunncnuz4vwlj3cnjk4m8asxejlhku
BTC adresa pro podporu chodu fora: bc1qf5ueu7f9nunncnuz4vwlj3cnjk4m8asxejlhku
- redcrown
- Příspěvky: 933
- Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
- Bydliště: Jizerky
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 20000
- Kapacita baterie [kWh]: 80
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Standardní centrála není jistě úplně špatné řešení, ale něco stojí, a je potřeba ji včas a pravidelně udržovat. Ideální občas nastartovat vyjet starý benzín nebo vylít.
Za mě by bylo určitě zajímavé řešení to nouzové nabití z auta, jen nevím, jestli se nechá sehnat rozumná DC/DC nabíječka. V nouzi by šlo řešit i dvojitou konverzí.
Klasická 230/48 nabíječka se taky občas může hodit.
Pro rozumnou instalaci se ale blackout řeší jen na období listopad až únor. A i v tomto období si myslím, že pro nouzový provoz bude těch dní taky poměrně málo.
Takže za mě těžko radit, každý si musí vybrat tu svou cestu.
Za mě by bylo určitě zajímavé řešení to nouzové nabití z auta, jen nevím, jestli se nechá sehnat rozumná DC/DC nabíječka. V nouzi by šlo řešit i dvojitou konverzí.
Klasická 230/48 nabíječka se taky občas může hodit.
Pro rozumnou instalaci se ale blackout řeší jen na období listopad až únor. A i v tomto období si myslím, že pro nouzový provoz bude těch dní taky poměrně málo.
Takže za mě těžko radit, každý si musí vybrat tu svou cestu.
Ostrov s nabíjením z DS, přes 20kWp, 3x2 XTM4000-48, VT40-80, 80kWh second life LFP (zbývá zapojit dalších 30kWh), BMS Batrium
2x Skútr E-Max120L
2x Skútr E-Max120L
-
- Příspěvky: 413
- Registrován: stř dub 07, 2021 9:01 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Ono asi bude záviset hlavně na podmínkách které jsou k dispozici,pokud z auta,jen nouzové tak se mi jeví použít několik takovýhto měničů https://www.laskakit.cz/step-up-boost-m ... -8a--250w/ cena malá a užitek dobrý,jen škoda,že není možné nastavit vyšší napětí.
7,4 kwp,aexpert 8kw,power jack 10kw,lion a lifepo4 40 kwh
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Když může dávat alternátor v náklaďáku 24V na volnoběh, neví někdo jestli neexistuje nějaký regulátor, který by stabilizoval proud/napětí na 48V (nastavitelný) při zvýšených otáčkách?
Přecijen základ toho alternátoru je docela bytelný a 2x napětí není tak velký rozdíl...
Přecijen základ toho alternátoru je docela bytelný a 2x napětí není tak velký rozdíl...
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 4x80P14S = 4480Cells 18650 (~840Ah/44kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
To řeší LPG přestavba, propan se v čase nemění.redcrown píše: vyjet starý benzín nebo vylít.
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 4x80P14S = 4480Cells 18650 (~840Ah/44kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
2x АБ-1П/30 - lépe řečeno dvěma dynamy z nich. Vím, že domečkové písmo je dnes v nemilosti, ale překousne-li to někdo, tak nabíjecí soustrojí funguje. Zvlášť při "promiskuitě" s dnešními 4-taktními motory ze spálených elektocentrál.
Naposledy upravil(a) brumlaj dne stř zář 21, 2022 7:57 pm, celkem upraveno 1 x.
Myši umírají v pastích, protože nechápou, že ten sýr není zdarma. (mnou upravené motto jednoho z webů)
- redcrown
- Příspěvky: 933
- Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
- Bydliště: Jizerky
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 20000
- Kapacita baterie [kWh]: 80
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Ano to jistě, ale kvůli blackoutu jednou za rok to je ještě hůř ekonomické než benzinová centrála.josse píše:To řeší LPG přestavba, propan se v čase nemění.redcrown píše: vyjet starý benzín nebo vylít.
Ostrov s nabíjením z DS, přes 20kWp, 3x2 XTM4000-48, VT40-80, 80kWh second life LFP (zbývá zapojit dalších 30kWh), BMS Batrium
2x Skútr E-Max120L
2x Skútr E-Max120L
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
To je třeba si rozmyslet, blackout nelze nijak převádět na ekonomiku, takže jsou to dvě různé věci. Buď chci zálohu, nebo ekonomiku a až nepůjde sluníčko, budu po tmě a spátredcrown píše:Ano to jistě, ale kvůli blackoutu jednou za rok to je ještě hůř ekonomické než benzinová centrála.josse píše:To řeší LPG přestavba, propan se v čase nemění.redcrown píše: vyjet starý benzín nebo vylít.

3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 4x80P14S = 4480Cells 18650 (~840Ah/44kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
-
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř zář 08, 2021 10:40 am
- Bydliště: za Berounem
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 5000
- Kapacita baterie [kWh]: 12
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Tohle má vyzkoušené řešení:
1) syntetické palivo (Aspen)
2) benzín bez biosložky nebo s biosložkou, která nemá tendenci se rozkládat (detaily už jsem vypustil z hlavy). Prakticky vyzkoušeno na 100 oktanovém benzínu z OMV, křovinořezu a motorové pile. Jeden kanystr tu mám obvykle rok a oba stroje startují bez problémů.
mobilní elektrárna (VW California): 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 250VA, Victron charger 20A. Orion 30A
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 5kWp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 5kWp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000
-
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř zář 08, 2021 10:40 am
- Bydliště: za Berounem
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 5000
- Kapacita baterie [kWh]: 12
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Popravdě to řeším proto, protože si bez elektriky nezatopím. Sice je té energie potřeba opravdu málo, ale bez ní to nejde.
mobilní elektrárna (VW California): 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 250VA, Victron charger 20A. Orion 30A
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 5kWp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 5kWp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Varianta přelití energie z autobaterie mi nepřijde nejlepší. Kolik v průměrné autobaterii těch kWh očekáváš? Není jednodušší si vybudovat zálohu specielně toliko pro "topení" (předpokládám že nemáš na mysli přímotop či TČ). Pár Li-Ion potřebné kapacity a k tomu odpovídající elektroniku?
A nebo co si tak pohlídat LiFePo aby v ní rezerva na topení vždy zůstávala?
-
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř zář 08, 2021 10:40 am
- Bydliště: za Berounem
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 5000
- Kapacita baterie [kWh]: 12
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Nejde o množství energie v 12V akumulátoru. Ale o množství energie v naftové nádrži, která se dá snadno přeměnit na energii elektrickou na napětí 12V.
Mám FV elektrárnu, ale i tak se obávám, že v zimě to nedokáže vyrobit dostatek energie.
A nejde o nějakou "jednorázovou" potřebu energie, kterou bych mohl mít uloženou v nabitých li-ionkách někde vedle. Ale o konstatní odběr čerpadla, případně přes deset hodin ventilátor v kotli.
I když - je fakt, že v nejhorším případě můžu kompletně přejít na záložní zdroj v autě a prostě do kotelny natáhnout kabel z měniče v autě. Tohle řešení asi vyzkouším. Na to jedno čerpadlo a PLC mi stačí něco pod 50W a při natápění kotlem se vejdu tak do 100W. (Mám akumulační nádrž a kotel na dřevo)
Ještě jsem spekuloval o nečem takovém: https://www.aliexpress.com/item/1005003509882525.html. Ale to už by byla lepší centrála s nabíječkou - to by se aspoň někdy hodilo.
A nebo sehnat motor z centrály nebo sekačky "za děkuju" a k tomu nabastlit generátor: https://www.aliexpress.com/item/1005001933313897.html
Mám FV elektrárnu, ale i tak se obávám, že v zimě to nedokáže vyrobit dostatek energie.
A nejde o nějakou "jednorázovou" potřebu energie, kterou bych mohl mít uloženou v nabitých li-ionkách někde vedle. Ale o konstatní odběr čerpadla, případně přes deset hodin ventilátor v kotli.
I když - je fakt, že v nejhorším případě můžu kompletně přejít na záložní zdroj v autě a prostě do kotelny natáhnout kabel z měniče v autě. Tohle řešení asi vyzkouším. Na to jedno čerpadlo a PLC mi stačí něco pod 50W a při natápění kotlem se vejdu tak do 100W. (Mám akumulační nádrž a kotel na dřevo)
Ještě jsem spekuloval o nečem takovém: https://www.aliexpress.com/item/1005003509882525.html. Ale to už by byla lepší centrála s nabíječkou - to by se aspoň někdy hodilo.
A nebo sehnat motor z centrály nebo sekačky "za děkuju" a k tomu nabastlit generátor: https://www.aliexpress.com/item/1005001933313897.html
mobilní elektrárna (VW California): 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 250VA, Victron charger 20A. Orion 30A
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 5kWp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 5kWp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000
-
- Příspěvky: 413
- Registrován: stř dub 07, 2021 9:01 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Koukám,že bez čínana tu skoro nikdo nic neudělá,přitom by bylo jednodušší k tomu motoru přidat obyčejný alternátor z vrakáče ,který je na to velice vhodný a je vybaven i regulací,jen to chce dostatečně velkou baterku aby mělo smysl ten motor vubec nastartovat,hezký den.Dokonce se tam dají sehnat i použitelné motory..
7,4 kwp,aexpert 8kw,power jack 10kw,lion a lifepo4 40 kwh
-
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř zář 08, 2021 10:40 am
- Bydliště: za Berounem
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 5000
- Kapacita baterie [kWh]: 12
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Asi nerozumím, ale nenapadá mě žádné auto s 48V alternátorem, které bych mohl potkat na vrakovišti...
mobilní elektrárna (VW California): 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 250VA, Victron charger 20A. Orion 30A
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 5kWp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 5kWp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000
-
- Příspěvky: 413
- Registrován: stř dub 07, 2021 9:01 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Byla to reakce na 12 voltů,ale šikovnější kutil si dovede poradit i se 48 volty,jde to i když trošku kostrbatě se 4 alternátory a 4 12 v baterky a i při nabíjení spojené na 48v,takže nabíjet ty 4 12v a odebírat 48v.Jen ty alternátory musí být každý vzlášt a v žádném případě na vodivém držáku.Samozřejmě pokud možno stejné a poháněné jedním motorem.Varianta je 2 24v.
7,4 kwp,aexpert 8kw,power jack 10kw,lion a lifepo4 40 kwh
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Jestli to tedy chápu správně DS není přítomna a nejde o překlenutí výpadku DS.luky píše: ↑čtv zář 22, 2022 10:05 am Nejde o množství energie v 12V akumulátoru. Ale o množství energie v naftové nádrži, která se dá snadno přeměnit na energii elektrickou na napětí 12V.
Mám FV elektrárnu, ale i tak se obávám, že v zimě to nedokáže vyrobit dostatek energie.
A nejde o nějakou "jednorázovou" potřebu energie, kterou bych mohl mít uloženou v nabitých li-ionkách někde vedle. Ale o konstatní odběr čerpadla, případně přes deset hodin ventilátor v kotli.
I když - je fakt, že v nejhorším případě můžu kompletně přejít na záložní zdroj v autě a prostě do kotelny natáhnout kabel z měniče v autě. Tohle řešení asi vyzkouším. Na to jedno čerpadlo a PLC mi stačí něco pod 50W a při natápění kotlem se vejdu tak do 100W. (Mám akumulační nádrž a kotel na dřevo)
Pak je vhodná možnost nepřelívat energii z auta do FVE, ale rovnou ji použít na provoz kotle.
Trváš-li přesto na "přelívání" 12>48" tak není nic jednoduššího než modelářská nabíječka napájená 12V z autobaterky. Ovšem dobíjet potom baterku nastartováním auta nevidím jako dobré řešení. Přitom jak už zaznělo výše, alternátor napojený na nějaký úsporný motor ze sekačky a pod. by to vyřešil celkem kulantně, zvláště pokud píšeš: "..nejde o nějakou "jednorázovou" potřebu energie,.."
I když moje námitka, že z autobaterky se toho (energie) moc nevytáhne stále platí. Dám konkrétní příklad: Baterka v autě cca 7 roků, auto startuje na brnknutí, žádnej problém s elektrikou. Při zkoušce kapacity malé překvápko. Baterka disponuje pouhými 5Ah kapacity. A to se jednalo o baterku, která byla v garáži trvale připojena na udržovací nabíjení.
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Dynamo ze starého vagónu. Bývají často na 48V. Akorát že regulace bývá bokem v rozvodné skříni přímo ve vagónu.
- redcrown
- Příspěvky: 933
- Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
- Bydliště: Jizerky
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 20000
- Kapacita baterie [kWh]: 80
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
jaké výkony mají? a otáčky +-?
Ostrov s nabíjením z DS, přes 20kWp, 3x2 XTM4000-48, VT40-80, 80kWh second life LFP (zbývá zapojit dalších 30kWh), BMS Batrium
2x Skútr E-Max120L
2x Skútr E-Max120L
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Vím jen napětí 48VDC (ne vsechna, muselo by se to pohlídat). Ale kolik to má otáček z hlavy nevím (jezdím na nákladech).
-
- Příspěvky: 145
- Registrován: ned pro 26, 2021 10:40 pm
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 10240
- Kapacita baterie [kWh]: 12
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
48 voltů 2,25 nebo 3 kW otáčky 370 až 2200 minutu škoda že nejde sehnat...mě teda...
10kw goodwe, 4x h2
-
- Site Admin
- Příspěvky: 893
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:47 pm
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9850
- Kapacita baterie [kWh]: 32
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Mozna by si to zaslouzilo vlastni tema, ale je to hodne blizke.
Ja sice elcentralu mam (diky jeste jednou uzivateli Marsal), ale zjevila se mi tady postarsi benzinova a jedna elektricka sekacka. Bystrejsi jiste tusi kam mirim
Sekacky maj kaput sasi, takze zustanou jen motory.
Jeste sem to nezkoumal, ale predpokladam, ze v ty elektricky je klasikej asynchronak s kotvou nakratko, tzn, pokud ho roztocim tim benzinakem mel by fungovat jako generator ne? Na vystupu bude AC napeti. Velikost napeti bude umerna otackam, frekvence take.
Ted co s tim, nemam ambice z toho delat AC 230V/50Hz vystup, moc prace. Chci to jako nabijecku 24/48V systemu.
Co kdyz vystup toho motoru jenom usmernim a rovnou pripojim na baterii? Co to s tim motorem udela? Dokazu ho tim nejak pretizit? nebo by bylo lepsu usmernit a dat nejakej DC/DC menic? nebo na vystup motoru dat trafo nekam bliz k napeti AKU? treba z nejake UPS?
Nepotrebuju aby to automaticky ukoncilo nabijeni a nebo nabilo baterii na presne napeti. BUde se to poustet rucne, takze se to da ohlidat.
Ma to nejakej hacek? Otacky motoru se budou dat resit otackami benzinaku + prevodem na remenu pohonu.
Nejakej tip kam je nejlepe nastavit? Rekl bych, ze tam kde e toci sekacka naprazdno (elektricka), ale nemam jak to moc zmerit.
PS: uvazuju jen v teoreticky rovine, nemam ted cas to zkouset, ale vize je postavit neco uplne tupyho, levnyho z toho co je doma.
Komenty uvitam
Ja sice elcentralu mam (diky jeste jednou uzivateli Marsal), ale zjevila se mi tady postarsi benzinova a jedna elektricka sekacka. Bystrejsi jiste tusi kam mirim

Sekacky maj kaput sasi, takze zustanou jen motory.
Jeste sem to nezkoumal, ale predpokladam, ze v ty elektricky je klasikej asynchronak s kotvou nakratko, tzn, pokud ho roztocim tim benzinakem mel by fungovat jako generator ne? Na vystupu bude AC napeti. Velikost napeti bude umerna otackam, frekvence take.
Ted co s tim, nemam ambice z toho delat AC 230V/50Hz vystup, moc prace. Chci to jako nabijecku 24/48V systemu.
Co kdyz vystup toho motoru jenom usmernim a rovnou pripojim na baterii? Co to s tim motorem udela? Dokazu ho tim nejak pretizit? nebo by bylo lepsu usmernit a dat nejakej DC/DC menic? nebo na vystup motoru dat trafo nekam bliz k napeti AKU? treba z nejake UPS?
Nepotrebuju aby to automaticky ukoncilo nabijeni a nebo nabilo baterii na presne napeti. BUde se to poustet rucne, takze se to da ohlidat.
Ma to nejakej hacek? Otacky motoru se budou dat resit otackami benzinaku + prevodem na remenu pohonu.
Nejakej tip kam je nejlepe nastavit? Rekl bych, ze tam kde e toci sekacka naprazdno (elektricka), ale nemam jak to moc zmerit.
PS: uvazuju jen v teoreticky rovine, nemam ted cas to zkouset, ale vize je postavit neco uplne tupyho, levnyho z toho co je doma.
Komenty uvitam
9.6kWp, 32kWh, 2400W + 3000W
BTC adresa pro podporu chodu fora: bc1qf5ueu7f9nunncnuz4vwlj3cnjk4m8asxejlhku
BTC adresa pro podporu chodu fora: bc1qf5ueu7f9nunncnuz4vwlj3cnjk4m8asxejlhku
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Zdravím ,
přidám k teorii trochu praxe
.
Asynchroní elektromotors kotvou na krátko ( rotor sestavený z plechů zalitý hliníkem) se točí díky elektřinou generovanému magnetickému poli statorem na nějž reaguje elektromagnet v rotoru . Ustane-li elektromagnetiské pole statoru (odpojí se přívod elektřiny) , rotor okamžitě ztrácí elektromagnetismus a je z něj dotáčející se kus kamene . Bude-li se otáčet takovým rotorem , žádné elektromagnetické pole nevznikne . Bude to pouze točící se sertvačník - žádný pohyb elektronů ne svorkách
.
Synchorní AC elektromotor disponuje rotorem s permanentními magnety -> ten je schopen fungovat coby generátor
.
AD alternátor - běžne jsou schopny generovat proud od 1.200 ot/minutu na své hřídeli !!!!! Žádný auto alternátor není poháněn přímo klikovým hřídelem , ale řemenovým převodem v poměru 1:2 až 1:2,5
.
Účinnost alternátoru není nijak oslnivá , pohybuje se kolem 80% . Což je podstatně lepší než-li dosahuje dynamo .
Do funkce elektrického generátoru lze úspěšně použít takřka jakýkoli elektromotor obsahující permanenetní magnety
.
Jak je poznat ? V dobrém technickém stavu (nezadřená ložiska , neohnutý hřídel , nezarezlý atd.) pouhým roztočením rukou
.
Dotáčí-li se několik vteřin až desítek vteřin = setrvačník . Klade-li při otáčení trhavý odpor a takřka ihned zasatvuje = bingo
.
Elektronům zdar
přidám k teorii trochu praxe

Asynchroní elektromotors kotvou na krátko ( rotor sestavený z plechů zalitý hliníkem) se točí díky elektřinou generovanému magnetickému poli statorem na nějž reaguje elektromagnet v rotoru . Ustane-li elektromagnetiské pole statoru (odpojí se přívod elektřiny) , rotor okamžitě ztrácí elektromagnetismus a je z něj dotáčející se kus kamene . Bude-li se otáčet takovým rotorem , žádné elektromagnetické pole nevznikne . Bude to pouze točící se sertvačník - žádný pohyb elektronů ne svorkách

Synchorní AC elektromotor disponuje rotorem s permanentními magnety -> ten je schopen fungovat coby generátor

AD alternátor - běžne jsou schopny generovat proud od 1.200 ot/minutu na své hřídeli !!!!! Žádný auto alternátor není poháněn přímo klikovým hřídelem , ale řemenovým převodem v poměru 1:2 až 1:2,5

Účinnost alternátoru není nijak oslnivá , pohybuje se kolem 80% . Což je podstatně lepší než-li dosahuje dynamo .
Do funkce elektrického generátoru lze úspěšně použít takřka jakýkoli elektromotor obsahující permanenetní magnety

Jak je poznat ? V dobrém technickém stavu (nezadřená ložiska , neohnutý hřídel , nezarezlý atd.) pouhým roztočením rukou

Dotáčí-li se několik vteřin až desítek vteřin = setrvačník . Klade-li při otáčení trhavý odpor a takřka ihned zasatvuje = bingo

Elektronům zdar

4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 47 MWh @ 72.000 motohodin .
-
- Site Admin
- Příspěvky: 893
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:47 pm
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9850
- Kapacita baterie [kWh]: 32
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Diky. Tocive stroje sem nikdy nemel rad 
Zkusim.sekacku rozebrat a uvidim.
Alternatory nastwari nejake mam. S temi jsem.to uz castecne.zkousel, blbe je ze se musi nabudit. Takze potrebuji na svorkach napeti aby zacali fungovat.

Zkusim.sekacku rozebrat a uvidim.
Alternatory nastwari nejake mam. S temi jsem.to uz castecne.zkousel, blbe je ze se musi nabudit. Takze potrebuji na svorkach napeti aby zacali fungovat.
9.6kWp, 32kWh, 2400W + 3000W
BTC adresa pro podporu chodu fora: bc1qf5ueu7f9nunncnuz4vwlj3cnjk4m8asxejlhku
BTC adresa pro podporu chodu fora: bc1qf5ueu7f9nunncnuz4vwlj3cnjk4m8asxejlhku