náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
-
- Příspěvky: 133
- Registrován: ned pro 26, 2021 10:40 pm
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 10240
- Kapacita baterie [kWh]: 12
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
jako nejvhodnější se mi zdá použít dvě dynama 24V ( zapojený do série na jedné hřídelce) těch je k dispozici všude dost
10kw goodwe, 4x h2
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Zdravím ,
dáme chalange co dům dal ?
Elektronům zdar
dáme chalange co dům dal ?
Elektronům zdar
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
-
- Site Admin
- Příspěvky: 795
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:47 pm
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9850
- Kapacita baterie [kWh]: 32
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
altku tu mam dost, motor taky, takze bych to i slozil, ale problem je to nejak pospojovat. remen, kladky a tak. to me trosku odrazuje
9.6kWp, 32kWh, 2400W + 3000W
-
- Příspěvky: 133
- Registrován: ned pro 26, 2021 10:40 pm
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 10240
- Kapacita baterie [kWh]: 12
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
chtělo by to motor vodou chlazený a bude kogenerace, motor z favoritu se mi zdá zbytečně silný
10kw goodwe, 4x h2
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Dynama budou muset být naprosto bezpečně vodivě oddělená. To jest i společná hřídelka bude muset mít izolační mezikus (jediné vodivé spojení bude propojovacím vodičem).
Navíc bude nastávat otázka pevnosti hřídele prvního dynama. Na krut bude zatížena 2x (svým výkonem a též výkonem druhého dynama v tandemu).
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Nejjednodušší bude sehnat dynamo 24V. Zkušenost z hraní si s motocyklem ví, že při plném nabuzení dává dynamo jmenovité napětí už při minimálních otáčkách. S automobilovým dynamem to bude velice podobné. Takže není problém aby se "posunutím" regulace dosáhlo 48V při otáčkách dvojnásobných.
Problém může být s elektrickou pevností vinutí. To by snad mělo 48V vydržet.
Další problém bude spíše ve spojení s motorem. Asi nebude možné spojit napřímo hřídel motoru s hřídelem dynama "kuchnutého" z diesel náklaďáku, kvůli vysokým otáčkám motoru ze sekačky, či podobného.
Podobná úvaha platí i pro alternátor. Tam ale přibude otázka, zda zvýšené napětí vydrží diody.
Bastlení podobných strojků je jistě zábava.... pokud bych ale opravdu potřeboval něco co má spolehlivě fungovat (nejen 2x do roka) a nehodlal u toho strávit mládí, šel bych do kvalitní EC.
Problém může být s elektrickou pevností vinutí. To by snad mělo 48V vydržet.
Další problém bude spíše ve spojení s motorem. Asi nebude možné spojit napřímo hřídel motoru s hřídelem dynama "kuchnutého" z diesel náklaďáku, kvůli vysokým otáčkám motoru ze sekačky, či podobného.
Podobná úvaha platí i pro alternátor. Tam ale přibude otázka, zda zvýšené napětí vydrží diody.
Bastlení podobných strojků je jistě zábava.... pokud bych ale opravdu potřeboval něco co má spolehlivě fungovat (nejen 2x do roka) a nehodlal u toho strávit mládí, šel bych do kvalitní EC.
- redcrown
- Příspěvky: 859
- Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
- Bydliště: Jizerky
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 19550
- Kapacita baterie [kWh]: 36
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Tvoje zpráva mě znepokojila, protože žiju půl života v tom, že je spousty asynchronních generátorů stávajících z kotvy na krátko = "asynchronní motor". Jen jsem si myslel, že tam jsou nějaké pomocné bazmeky, které to pomůžou nabudit.Abrams píše: ↑pát zář 23, 2022 6:18 am Zdravím ,
přidám k teorii trochu praxe .
Asynchroní elektromotors kotvou na krátko ( rotor sestavený z plechů zalitý hliníkem) se točí díky elektřinou generovanému magnetickému poli statorem na nějž reaguje elektromagnet v rotoru . Ustane-li elektromagnetiské pole statoru (odpojí se přívod elektřiny) , rotor okamžitě ztrácí elektromagnetismus a je z něj dotáčející se kus kamene . Bude-li se otáčet takovým rotorem , žádné elektromagnetické pole nevznikne . Bude to pouze točící se sertvačník - žádný pohyb elektronů ne svorkách .
https://youtu.be/_ZSBadKqTjw
Myslím, že tak je dělaná i stará dieselová 3F 12kWe centrála z NDR.
Ostrov s nabíjením z DS, 19,5kWp, 4x XTM4000-48, VT40-80, 30kWh LFP 14P16S + 36kWh Winston 230Ah 3P16S Batrium
2x Skútr E-Max120L
2x Skútr E-Max120L
-
- Příspěvky: 133
- Registrován: ned pro 26, 2021 10:40 pm
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 10240
- Kapacita baterie [kWh]: 12
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
hm tak starý dobrý klíňák no
Martin P píše: ↑pát zář 23, 2022 11:24 amDynama budou muset být naprosto bezpečně vodivě oddělená. To jest i společná hřídelka bude muset mít izolační mezikus (jediné vodivé spojení bude propojovacím vodičem).
Navíc bude nastávat otázka pevnosti hřídele prvního dynama. Na krut bude zatížena 2x (svým výkonem a též výkonem druhého dynama v tandemu).
10kw goodwe, 4x h2
-
- Příspěvky: 393
- Registrován: stř dub 07, 2021 9:01 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Lze to udělat tak že dáš 4drazkovou remenici a ke každému altiku jeden řemen
7,4 kwp,aexpert 8kw,power jack 10kw,lion a lifepo4 40 kwh
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Zdravím ,
Že by to točící se železo ve stacionárním železe vykřesalo jiskřičku jež ony kondry rozdmýchají .
Vím že v generátorech elektrocentrál jsou v rotoru dva malý magnety k nastartování elektromagnetického pole , což je jasné . Ale že by jen tak ?
Elektronům zdar
To teda čučím ... to mi hlava nebere , bo na střední mi tloukli do palice že to nejde . Zitra musím najít 3f asynchroňák a nejspíš koupit kondry a prubnu to .redcrown píše: ↑pát zář 23, 2022 3:34 pm Tvoje zpráva mě znepokojila, protože žiju půl života v tom, že je spousty asynchronních generátorů stávajících z kotvy na krátko = "asynchronní motor". Jen jsem si myslel, že tam jsou nějaké pomocné bazmeky, které to pomůžou nabudit.
https://youtu.be/_ZSBadKqTjw
Myslím, že tak je dělaná i stará dieselová 3F 12kWe centrála z NDR.
Že by to točící se železo ve stacionárním železe vykřesalo jiskřičku jež ony kondry rozdmýchají .
Vím že v generátorech elektrocentrál jsou v rotoru dva malý magnety k nastartování elektromagnetického pole , což je jasné . Ale že by jen tak ?
Elektronům zdar
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Zdravím ,
přidá se někdo k chalange ? Nebo tu o5 vedu monology ?
Elektronům zdar
přidá se někdo k chalange ? Nebo tu o5 vedu monology ?
Elektronům zdar
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
-
- Site Admin
- Příspěvky: 795
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:47 pm
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9850
- Kapacita baterie [kWh]: 32
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Ja az rozeberu tu elektrosekacku tak to vyzkousim s tim motorem
9.6kWp, 32kWh, 2400W + 3000W
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Si myslím, že zdrojem buzení u 3f asynchronního motoru je zbytkový mygnetismus.. Napadlo mne to použít jako určitý druh měniče 1f 3f.Abrams píše: ↑sob zář 24, 2022 9:53 pm Zdravím ,
To teda čučím ... to mi hlava nebere , bo na střední mi tloukli do palice že to nejde . Zitra musím najít 3f asynchroňák a nejspíš koupit kondry a prubnu to .redcrown píše: ↑pát zář 23, 2022 3:34 pm Tvoje zpráva mě znepokojila, protože žiju půl života v tom, že je spousty asynchronních generátorů stávajících z kotvy na krátko = "asynchronní motor". Jen jsem si myslel, že tam jsou nějaké pomocné bazmeky, které to pomůžou nabudit.
https://youtu.be/_ZSBadKqTjw
Myslím, že tak je dělaná i stará dieselová 3F 12kWe centrála z NDR.
Že by to točící se železo ve stacionárním železe vykřesalo jiskřičku jež ony kondry rozdmýchají .
Vím že v generátorech elektrocentrál jsou v rotoru dva malý magnety k nastartování elektromagnetického pole , což je jasné . Ale že by jen tak ?
Elektronům zdar
Co si pamatuji, u triodyny se též používal zbytkový magnetismus. Pokud byl už "vyčpělý" tak přišel elektrikář, k triodyně připojil plochou baterii a pak zas triodyna fungovala.
- redcrown
- Příspěvky: 859
- Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
- Bydliště: Jizerky
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 19550
- Kapacita baterie [kWh]: 36
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Triodyna je dynamo.
Ostrov s nabíjením z DS, 19,5kWp, 4x XTM4000-48, VT40-80, 30kWh LFP 14P16S + 36kWh Winston 230Ah 3P16S Batrium
2x Skútr E-Max120L
2x Skútr E-Max120L
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Jojo derivacni dynamo.
Bohužel pro nekoho je tocici se hridel jen motorem nebo generatorem...
A ano asynchronni motory v generatorovem rezimu staci nabudit kondenzatory paralelne pripojenymi ke statorovemu vinuti
Bohužel pro nekoho je tocici se hridel jen motorem nebo generatorem...
A ano asynchronni motory v generatorovem rezimu staci nabudit kondenzatory paralelne pripojenymi ke statorovemu vinuti
Panely vsude.
Baterka volovo
Baterka volovo
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Zdravím ,
na trubse sem našel vídeo 3f asynchoňák ala generátor : https://www.youtube.com/watch?v=GxSawHG1vNA s ukázkou funkce kondenzátorů .
Elektronům zdar
na trubse sem našel vídeo 3f asynchoňák ala generátor : https://www.youtube.com/watch?v=GxSawHG1vNA s ukázkou funkce kondenzátorů .
Elektronům zdar
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
-
- Příspěvky: 955
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
No, už jsem zde na foru nějaký foto dával, ale přidám se opět:
Při modernizaci velestaré elektriky v domě, kdy z chaosu drátů jak seno... toto: jsem potřeboval docílit alespoň toto: Ale co s tím? Vše vyškubat!!! Radili elektrikáři. O.K. vyškubáno: Ničit jde rychle..., jenže v krabicích a zásuvkách - částečně zapojených ještě TN-C... , bylo nutné vše projít a přepojit na TN-S (naštěstí byly vždy dráty navíc i u TN-C) a proměřit!!! A to zabralo víc jak den! A co provoz domu (dvoupatrového!) po dva dny?
A tak koupen sinusový měnič zapojen prozatím přímo k autobaterii (90Ah) k autu na naftu (se spotřebou do 0,5l/1h) se 120A altíkem s inteligentním řízením centrálním počítačem auta - tedy dává přes 100A i na volnoběh (naměřil jsem reálně klešťovým ampérmetrem) a motor jsem nechal klapat (zamčeno druhým klíčem aby s ním někdo neujel...) na volnoběh "jen" přes den (večer jela na aku jen lednice) a utáhlo to ohřev vody, várnou konvici či mikrovlnku a paní normálně používala kuchyň (připojenou prodlužkou jen do předposlední krabice v suterénu - to aby nezakopávala o káble po zemi... a bojler druhou prodlužkou napřímo)
Viz foto měniče v pozadí na autě: Později jsem měnič instaloval do auta natrvalo (pořádný kabely pro sichr ze staré dědovi dvouchlapové... trafosvářečky) a tak mám mobilní dieselovou elektrocentrálu: A inspirace by mohla být v tom - zapojit na její výstup 230V/3kW sin nabíječku 230V AC to 48V DC (Až 1200W trvale jako limit altíku) Sice dvojí ztrátová konverze (vlastně trojí - pálení nafty a převod přehrše výkonu o 96kW na rotační pohyb o jen 1,2kW + teplo...), ale již schůdněji realizovatelný záložní generátor 48V pro případ delšího výpadku DS v zimě za velkého šera a večer, pokud by 48V aku FVE nestačila.
Co Vy na to. Klidně se mi smějte, su jen amatér :-/ Ale válečný konflit na východě spíše eskaluje a i ostatní státy do Ruska furt jebou a tak bojím bojím
(jinak původně strojař - konstruktér + jen 3 semestry na VUT, ale elektrika se tam taky probírá důkladně - např důsledky nulování u silných spotřebičů jako soustruhy v kaskádě za sebou a proč kopou a je nutné stát v dobrých botech na podlážce )
Při modernizaci velestaré elektriky v domě, kdy z chaosu drátů jak seno... toto: jsem potřeboval docílit alespoň toto: Ale co s tím? Vše vyškubat!!! Radili elektrikáři. O.K. vyškubáno: Ničit jde rychle..., jenže v krabicích a zásuvkách - částečně zapojených ještě TN-C... , bylo nutné vše projít a přepojit na TN-S (naštěstí byly vždy dráty navíc i u TN-C) a proměřit!!! A to zabralo víc jak den! A co provoz domu (dvoupatrového!) po dva dny?
A tak koupen sinusový měnič zapojen prozatím přímo k autobaterii (90Ah) k autu na naftu (se spotřebou do 0,5l/1h) se 120A altíkem s inteligentním řízením centrálním počítačem auta - tedy dává přes 100A i na volnoběh (naměřil jsem reálně klešťovým ampérmetrem) a motor jsem nechal klapat (zamčeno druhým klíčem aby s ním někdo neujel...) na volnoběh "jen" přes den (večer jela na aku jen lednice) a utáhlo to ohřev vody, várnou konvici či mikrovlnku a paní normálně používala kuchyň (připojenou prodlužkou jen do předposlední krabice v suterénu - to aby nezakopávala o káble po zemi... a bojler druhou prodlužkou napřímo)
Viz foto měniče v pozadí na autě: Později jsem měnič instaloval do auta natrvalo (pořádný kabely pro sichr ze staré dědovi dvouchlapové... trafosvářečky) a tak mám mobilní dieselovou elektrocentrálu: A inspirace by mohla být v tom - zapojit na její výstup 230V/3kW sin nabíječku 230V AC to 48V DC (Až 1200W trvale jako limit altíku) Sice dvojí ztrátová konverze (vlastně trojí - pálení nafty a převod přehrše výkonu o 96kW na rotační pohyb o jen 1,2kW + teplo...), ale již schůdněji realizovatelný záložní generátor 48V pro případ delšího výpadku DS v zimě za velkého šera a večer, pokud by 48V aku FVE nestačila.
Co Vy na to. Klidně se mi smějte, su jen amatér :-/ Ale válečný konflit na východě spíše eskaluje a i ostatní státy do Ruska furt jebou a tak bojím bojím
(jinak původně strojař - konstruktér + jen 3 semestry na VUT, ale elektrika se tam taky probírá důkladně - např důsledky nulování u silných spotřebičů jako soustruhy v kaskádě za sebou a proč kopou a je nutné stát v dobrých botech na podlážce )
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Zdravím ,
velice šikovná samochodná elektrocentrála .
0,5l nafty je cca 4,5kWh spalné energie což by při 1,2kW zatížení altíku bylo slušných 26% účinnosti .
O předělávání starý elektroinstalace mám podobný lapálie študovaný certifikovaní elektrikáři se na hledání problémů z TN-C na TN-S vyprdli a já zámečník , do dodělával celej den ... .
Elektronům zdar
velice šikovná samochodná elektrocentrála .
0,5l nafty je cca 4,5kWh spalné energie což by při 1,2kW zatížení altíku bylo slušných 26% účinnosti .
O předělávání starý elektroinstalace mám podobný lapálie študovaný certifikovaní elektrikáři se na hledání problémů z TN-C na TN-S vyprdli a já zámečník , do dodělával celej den ... .
Elektronům zdar
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
-
- Příspěvky: 955
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Je to jen můj hrubý odhad, neb jsem natankoval doplna před a po rekostrukci i dle počítače dojezdu, kdy vím že to má normálně spotřebu cca 6l/100km to výpočtem taky hodilo cca 0,5l/1h. Je to sice starý Ford ale již s moderním TDCi i proto asi taková malá spotřeba?
A právě tehdá mě trklo, že i malé elektrocentrály - co maj sice menší motůrek i objem maj naopak docela velké otáčky a tak nemaj menší spotřebu!
A DIESEL-ová stojí 30.000,-Kč + , kdežto 3kW sin (max 6kW chvilkově) měnič stál jen 8,500kč Navíc jej mám stále na cestách k dispozici! Kdo by se táhat s těžkým agregátem v kufru co by mě při nehodě ještě zabil...
Navíc, na tuším 70L, nádrž vydrží klapat docela tiše cca tejden vkuse! Oproti pidinádržkám centrál co vydrží v řádů hodin... A sousedi by mě brzy nemilovaly pro její hluk...
Kdyby se měnič v autě v létě přehříval, zapnu mu klimu, výkonu motoru je přebytek Ale za celej den v létě mu sepl jen jeden ventilátor občas ani ne naplno a druhej jen vyjímečně na chvílu , to když moja vařila kafe (konvice 2200W).
No právě - fšecí profesionálové, které moja oslovila, od teho utekli!... Prej to je na komplet novou elektroinstalaci v celým baráku! Přitom stačilo docela málo Fi chráničojističe na každej okruh byla nejdražší položka (celkem to pak vyšlo cca na 6000,-kč i dvěma novýma okruhama do dílny a prádelny k pračce), vše ostatní se jen přepojilo (ani se nenamáhali podívat, že k zásuvkám je drátů dost pro snadné předělání na TN-S. Netrklo je ani v rozvodnici viditelné dostatečně dimenzované třílinky! Jen vždy nezapojen 3. drát...)
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Já s tím nesouhlasím, některé asynchronní motory mají malý remanentní magnetizmus a s pomocí kondenzátorů se nabudí:Abrams píše: ↑pát zář 23, 2022 6:18 am Zdravím ,
přidám k teorii trochu praxe .
Asynchroní elektromotors kotvou na krátko ( rotor sestavený z plechů zalitý hliníkem) se točí díky elektřinou generovanému magnetickému poli statorem na nějž reaguje elektromagnet v rotoru . Ustane-li elektromagnetiské pole statoru (odpojí se přívod elektřiny) , rotor okamžitě ztrácí elektromagnetismus a je z něj dotáčející se kus kamene . Bude-li se otáčet takovým rotorem , žádné elektromagnetické pole nevznikne . Bude to pouze točící se sertvačník - žádný pohyb elektronů ne svorkách .
https://www.youtube.com/watch?v=_ZSBadKqTjw
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Zdravím ,
Elektronům zdar
Došel jem k témuž vysvětlení viz. : https://www.youtube.com/watch?v=GxSawHG1vNA .tomas píše: ↑ned zář 25, 2022 6:23 pm Já s tím nesouhlasím, některé asynchronní motory mají malý remanentní magnetizmus a s pomocí kondenzátorů se nabudí:
https://www.youtube.com/watch?v=_ZSBadKqTjw
Elektronům zdar
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
-
- Příspěvky: 955
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Apropo mohl bych ten měnič v autě z 12V DC na 230V AC 3000W sinus řipojit přímo na měnič Axpert King ne? A ten již má interní nabíječku i z 230V na 48V DC A ten potáhne dům i dobije aku ne?
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Zdravím ,
Elektronům zdar
Proč by ne ? Pro bezproblémový chod je nezbitné nastavit v Axpertovi maximální zatížení AC IN (limit main circuit braker) , nebo tak nějak , aby neuzmažil 3kW měnič v autě .
Elektronům zdar
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
-
- Příspěvky: 955
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Spíš aby nevysál zcela aku auta a následně nespálil altík...
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta
Na podporu tomasova odkazu dávám další (opáčko ) exciter a jeho englišťská verzetomas píše: ↑ned zář 25, 2022 6:23 pmJá s tím nesouhlasím, některé asynchronní motory mají malý remanentní magnetizmus a s pomocí kondenzátorů se nabudí:Abrams píše: ↑pát zář 23, 2022 6:18 am Zdravím ,
přidám k teorii trochu praxe .
Asynchroní elektromotors kotvou na krátko ( rotor sestavený z plechů zalitý hliníkem) se točí díky elektřinou generovanému magnetickému poli statorem na nějž reaguje elektromagnet v rotoru . Ustane-li elektromagnetiské pole statoru (odpojí se přívod elektřiny) , rotor okamžitě ztrácí elektromagnetismus a je z něj dotáčející se kus kamene . Bude-li se otáčet takovým rotorem , žádné elektromagnetické pole nevznikne . Bude to pouze točící se sertvačník - žádný pohyb elektronů ne svorkách .
https://www.youtube.com/watch?v=_ZSBadKqTjw