náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

misa84
Příspěvky: 133
Registrován: ned pro 26, 2021 10:40 pm
Výkon panelů v FVE [Wp]: 10240
Kapacita baterie [kWh]: 12

Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

Příspěvek od misa84 »

jako nejvhodnější se mi zdá použít dvě dynama 24V ( zapojený do série na jedné hřídelce) těch je k dispozici všude dost
10kw goodwe, 4x h2
Uživatelský avatar
Abrams
Příspěvky: 427
Registrován: stř dub 07, 2021 8:28 am
Bydliště: Brno

Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

Příspěvek od Abrams »

Zdravím ,

dáme chalange co dům dal ?

Elektronům zdar :sun2:
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
dumi
Site Admin
Příspěvky: 795
Registrován: pon bře 29, 2021 11:47 pm
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9850
Kapacita baterie [kWh]: 32

Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

Příspěvek od dumi »

altku tu mam dost, motor taky, takze bych to i slozil, ale problem je to nejak pospojovat. remen, kladky a tak. to me trosku odrazuje :D
9.6kWp, 32kWh, 2400W + 3000W
misa84
Příspěvky: 133
Registrován: ned pro 26, 2021 10:40 pm
Výkon panelů v FVE [Wp]: 10240
Kapacita baterie [kWh]: 12

Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

Příspěvek od misa84 »

chtělo by to motor vodou chlazený a bude kogenerace, motor z favoritu se mi zdá zbytečně silný
10kw goodwe, 4x h2
Martin P
Příspěvky: 143
Registrován: úte dub 20, 2021 4:45 pm

Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

Příspěvek od Martin P »

misa84 píše: pát zář 23, 2022 7:55 am jako nejvhodnější se mi zdá použít dvě dynama 24V ( zapojený do série na jedné hřídelce) těch je k dispozici všude dost
Dynama budou muset být naprosto bezpečně vodivě oddělená. To jest i společná hřídelka bude muset mít izolační mezikus (jediné vodivé spojení bude propojovacím vodičem).
Navíc bude nastávat otázka pevnosti hřídele prvního dynama. Na krut bude zatížena 2x (svým výkonem a též výkonem druhého dynama v tandemu).
Nautilus
Příspěvky: 203
Registrován: sob dub 10, 2021 2:00 pm

Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

Příspěvek od Nautilus »

Nejjednodušší bude sehnat dynamo 24V. Zkušenost z hraní si s motocyklem ví, že při plném nabuzení dává dynamo jmenovité napětí už při minimálních otáčkách. S automobilovým dynamem to bude velice podobné. Takže není problém aby se "posunutím" regulace dosáhlo 48V při otáčkách dvojnásobných.

Problém může být s elektrickou pevností vinutí. To by snad mělo 48V vydržet.

Další problém bude spíše ve spojení s motorem. Asi nebude možné spojit napřímo hřídel motoru s hřídelem dynama "kuchnutého" z diesel náklaďáku, kvůli vysokým otáčkám motoru ze sekačky, či podobného.

Podobná úvaha platí i pro alternátor. Tam ale přibude otázka, zda zvýšené napětí vydrží diody.

Bastlení podobných strojků je jistě zábava.... pokud bych ale opravdu potřeboval něco co má spolehlivě fungovat (nejen 2x do roka) a nehodlal u toho strávit mládí, šel bych do kvalitní EC.
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 859
Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
Bydliště: Jizerky
Výkon panelů v FVE [Wp]: 19550
Kapacita baterie [kWh]: 36

Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

Příspěvek od redcrown »

Abrams píše: pát zář 23, 2022 6:18 am Zdravím ,

přidám k teorii trochu praxe ;) .
Asynchroní elektromotors kotvou na krátko ( rotor sestavený z plechů zalitý hliníkem) se točí díky elektřinou generovanému magnetickému poli statorem na nějž reaguje elektromagnet v rotoru . Ustane-li elektromagnetiské pole statoru (odpojí se přívod elektřiny) , rotor okamžitě ztrácí elektromagnetismus a je z něj dotáčející se kus kamene . Bude-li se otáčet takovým rotorem , žádné elektromagnetické pole nevznikne . Bude to pouze točící se sertvačník - žádný pohyb elektronů ne svorkách :( .
Tvoje zpráva mě znepokojila, protože žiju půl života v tom, že je spousty asynchronních generátorů stávajících z kotvy na krátko = "asynchronní motor". Jen jsem si myslel, že tam jsou nějaké pomocné bazmeky, které to pomůžou nabudit.
https://youtu.be/_ZSBadKqTjw
Myslím, že tak je dělaná i stará dieselová 3F 12kWe centrála z NDR.
Ostrov s nabíjením z DS, 19,5kWp, 4x XTM4000-48, VT40-80, 30kWh LFP 14P16S + 36kWh Winston 230Ah 3P16S Batrium
2x Skútr E-Max120L
misa84
Příspěvky: 133
Registrován: ned pro 26, 2021 10:40 pm
Výkon panelů v FVE [Wp]: 10240
Kapacita baterie [kWh]: 12

Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

Příspěvek od misa84 »

hm tak starý dobrý klíňák no

Martin P píše: pát zář 23, 2022 11:24 am
misa84 píše: pát zář 23, 2022 7:55 am jako nejvhodnější se mi zdá použít dvě dynama 24V ( zapojený do série na jedné hřídelce) těch je k dispozici všude dost
Dynama budou muset být naprosto bezpečně vodivě oddělená. To jest i společná hřídelka bude muset mít izolační mezikus (jediné vodivé spojení bude propojovacím vodičem).
Navíc bude nastávat otázka pevnosti hřídele prvního dynama. Na krut bude zatížena 2x (svým výkonem a též výkonem druhého dynama v tandemu).
10kw goodwe, 4x h2
jahodovák
Příspěvky: 393
Registrován: stř dub 07, 2021 9:01 am
Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
Kapacita baterie [kWh]: 40

Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

Příspěvek od jahodovák »

dumi píše: pát zář 23, 2022 10:02 am altku tu mam dost, motor taky, takze bych to i slozil, ale problem je to nejak pospojovat. remen, kladky a tak. to me trosku odrazuje :D
Lze to udělat tak že dáš 4drazkovou remenici a ke každému altiku jeden řemen
7,4 kwp,aexpert 8kw,power jack 10kw,lion a lifepo4 40 kwh
Uživatelský avatar
Abrams
Příspěvky: 427
Registrován: stř dub 07, 2021 8:28 am
Bydliště: Brno

Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

Příspěvek od Abrams »

Zdravím ,
redcrown píše: pát zář 23, 2022 3:34 pm Tvoje zpráva mě znepokojila, protože žiju půl života v tom, že je spousty asynchronních generátorů stávajících z kotvy na krátko = "asynchronní motor". Jen jsem si myslel, že tam jsou nějaké pomocné bazmeky, které to pomůžou nabudit.
https://youtu.be/_ZSBadKqTjw
Myslím, že tak je dělaná i stará dieselová 3F 12kWe centrála z NDR.
To teda čučím ... :shock: to mi hlava nebere , bo na střední mi tloukli do palice že to nejde :steaming: . Zitra musím najít 3f asynchroňák a nejspíš koupit kondry a prubnu to .
Že by to točící se železo ve stacionárním železe vykřesalo jiskřičku jež ony kondry rozdmýchají :?: :idea: .

Vím že v generátorech elektrocentrál jsou v rotoru dva malý magnety k nastartování elektromagnetického pole , což je jasné . Ale že by jen tak ?

Elektronům zdar :cloudy:
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
Uživatelský avatar
Abrams
Příspěvky: 427
Registrován: stř dub 07, 2021 8:28 am
Bydliště: Brno

Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

Příspěvek od Abrams »

Zdravím ,

přidá se někdo k chalange ? Nebo tu o5 vedu monology ?

Elektronům zdar :cloudy:
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
dumi
Site Admin
Příspěvky: 795
Registrován: pon bře 29, 2021 11:47 pm
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9850
Kapacita baterie [kWh]: 32

Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

Příspěvek od dumi »

Ja az rozeberu tu elektrosekacku tak to vyzkousim s tim motorem :)
9.6kWp, 32kWh, 2400W + 3000W
Martin P
Příspěvky: 143
Registrován: úte dub 20, 2021 4:45 pm

Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

Příspěvek od Martin P »

Abrams píše: sob zář 24, 2022 9:53 pm Zdravím ,
redcrown píše: pát zář 23, 2022 3:34 pm Tvoje zpráva mě znepokojila, protože žiju půl života v tom, že je spousty asynchronních generátorů stávajících z kotvy na krátko = "asynchronní motor". Jen jsem si myslel, že tam jsou nějaké pomocné bazmeky, které to pomůžou nabudit.
https://youtu.be/_ZSBadKqTjw
Myslím, že tak je dělaná i stará dieselová 3F 12kWe centrála z NDR.
To teda čučím ... :shock: to mi hlava nebere , bo na střední mi tloukli do palice že to nejde :steaming: . Zitra musím najít 3f asynchroňák a nejspíš koupit kondry a prubnu to .
Že by to točící se železo ve stacionárním železe vykřesalo jiskřičku jež ony kondry rozdmýchají :?: :idea: .

Vím že v generátorech elektrocentrál jsou v rotoru dva malý magnety k nastartování elektromagnetického pole , což je jasné . Ale že by jen tak ?

Elektronům zdar :cloudy:
Si myslím, že zdrojem buzení u 3f asynchronního motoru je zbytkový mygnetismus.. Napadlo mne to použít jako určitý druh měniče 1f :arrow: 3f.
Co si pamatuji, u triodyny se též používal zbytkový magnetismus. Pokud byl už "vyčpělý" tak přišel elektrikář, k triodyně připojil plochou baterii a pak zas triodyna fungovala.
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 859
Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
Bydliště: Jizerky
Výkon panelů v FVE [Wp]: 19550
Kapacita baterie [kWh]: 36

Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

Příspěvek od redcrown »

Triodyna je dynamo.
Ostrov s nabíjením z DS, 19,5kWp, 4x XTM4000-48, VT40-80, 30kWh LFP 14P16S + 36kWh Winston 230Ah 3P16S Batrium
2x Skútr E-Max120L
VITEK
Příspěvky: 420
Registrován: úte dub 06, 2021 5:37 pm

Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

Příspěvek od VITEK »

Jojo derivacni dynamo.

Bohužel pro nekoho je tocici se hridel jen motorem nebo generatorem...

A ano asynchronni motory v generatorovem rezimu staci nabudit kondenzatory paralelne pripojenymi ke statorovemu vinuti :)
Panely vsude.
Baterka volovo
Uživatelský avatar
Abrams
Příspěvky: 427
Registrován: stř dub 07, 2021 8:28 am
Bydliště: Brno

Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

Příspěvek od Abrams »

Zdravím ,

na trubse sem našel vídeo 3f asynchoňák ala generátor : https://www.youtube.com/watch?v=GxSawHG1vNA s ukázkou funkce kondenzátorů ;) .

Elektronům zdar :cloud:
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
eduard22
Příspěvky: 955
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

Příspěvek od eduard22 »

No, už jsem zde na foru nějaký foto dával, ale přidám se opět:
Při modernizaci velestaré elektriky v domě, kdy z chaosu drátů jak seno... toto:
Rekonstrukce03_resize.jpg
Rekonstrukce03_resize.jpg (110.61 KiB) Zobrazeno 1980 x
jsem potřeboval docílit alespoň toto:
Rekonstrukce04_resize.jpg
Rekonstrukce04_resize.jpg (117.9 KiB) Zobrazeno 1980 x
Ale co s tím? Vše vyškubat!!! Radili elektrikáři. O.K. vyškubáno:
Rekonstrukce05_resize.jpg
Rekonstrukce05_resize.jpg (85.6 KiB) Zobrazeno 1980 x
Ničit jde rychle..., jenže v krabicích a zásuvkách - částečně zapojených ještě TN-C... , bylo nutné vše projít a přepojit na TN-S (naštěstí byly vždy dráty navíc i u TN-C) a proměřit!!! A to zabralo víc jak den! A co provoz domu (dvoupatrového!) po dva dny?

A tak koupen sinusový měnič zapojen prozatím přímo k autobaterii (90Ah) k autu na naftu (se spotřebou do 0,5l/1h) se 120A altíkem s inteligentním řízením centrálním počítačem auta - tedy dává přes 100A i na volnoběh (naměřil jsem reálně klešťovým ampérmetrem) a motor jsem nechal klapat (zamčeno druhým klíčem aby s ním někdo neujel...) na volnoběh "jen" přes den (večer jela na aku jen lednice) a utáhlo to ohřev vody, várnou konvici či mikrovlnku a paní normálně používala kuchyň (připojenou prodlužkou jen do předposlední krabice v suterénu - to aby nezakopávala o káble po zemi... a bojler druhou prodlužkou napřímo)
Viz foto měniče v pozadí na autě:
Rekonstrukce06_resize.jpg
Rekonstrukce06_resize.jpg (90.08 KiB) Zobrazeno 1980 x
Později jsem měnič instaloval do auta natrvalo (pořádný kabely pro sichr ze staré dědovi dvouchlapové... trafosvářečky) a tak mám mobilní dieselovou elektrocentrálu:
Rekonstrukce07_resize.JPG
Rekonstrukce07_resize.JPG (117.31 KiB) Zobrazeno 1980 x
Rekonstrukce08_resize.JPG
Rekonstrukce08_resize.JPG (121.61 KiB) Zobrazeno 1980 x
Rekonstrukce09_resize.JPG
Rekonstrukce09_resize.JPG (132.47 KiB) Zobrazeno 1980 x
A inspirace by mohla být v tom - zapojit na její výstup 230V/3kW sin nabíječku 230V AC to 48V DC (Až 1200W trvale jako limit altíku) Sice dvojí ztrátová konverze (vlastně trojí - pálení nafty a převod přehrše výkonu o 96kW na rotační pohyb o jen 1,2kW + teplo...), ale již schůdněji realizovatelný záložní generátor 48V pro případ delšího výpadku DS v zimě za velkého šera a večer, pokud by 48V aku FVE nestačila.

Co Vy na to. Klidně se mi smějte, su jen amatér :-/ Ale válečný konflit na východě spíše eskaluje a i ostatní státy do Ruska furt jebou a tak bojím bojím :-(
(jinak původně strojař - konstruktér + jen 3 semestry na VUT, ale elektrika se tam taky probírá důkladně - např důsledky nulování u silných spotřebičů jako soustruhy v kaskádě za sebou a proč kopou a je nutné stát v dobrých botech na podlážce ;-) )
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Uživatelský avatar
Abrams
Příspěvky: 427
Registrován: stř dub 07, 2021 8:28 am
Bydliště: Brno

Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

Příspěvek od Abrams »

Zdravím ,

velice šikovná samochodná elektrocentrála :headbang: .
0,5l nafty je cca 4,5kWh spalné energie což by při 1,2kW zatížení altíku bylo slušných 26% účinnosti ;) .

O předělávání starý elektroinstalace mám podobný lapálie :? študovaný certifikovaní elektrikáři se na hledání problémů z TN-C na TN-S vyprdli a já zámečník , do dodělával celej den ... :worker: .

Elektronům zdar
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
eduard22
Příspěvky: 955
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

Příspěvek od eduard22 »

Abrams píše: ned zář 25, 2022 4:13 pm ..... velice šikovná samochodná elektrocentrála :headbang: .
0,5l nafty je cca 4,5kWh spalné energie což by při 1,2kW zatížení altíku bylo slušných 26% účinnosti ;) .....
Je to jen můj hrubý odhad, neb jsem natankoval doplna před a po rekostrukci i dle počítače dojezdu, kdy vím že to má normálně spotřebu cca 6l/100km to výpočtem taky hodilo cca 0,5l/1h. Je to sice starý Ford ale již s moderním TDCi i proto asi taková malá spotřeba?

A právě tehdá mě trklo, že i malé elektrocentrály - co maj sice menší motůrek i objem maj naopak docela velké otáčky a tak nemaj menší spotřebu!
A DIESEL-ová stojí 30.000,-Kč + , kdežto 3kW sin (max 6kW chvilkově) měnič stál jen 8,500kč 8-) Navíc jej mám stále na cestách k dispozici! Kdo by se táhat s těžkým agregátem v kufru co by mě při nehodě ještě zabil...

Navíc, na tuším 70L, nádrž vydrží klapat docela tiše cca tejden vkuse! Oproti pidinádržkám centrál co vydrží v řádů hodin... A sousedi by mě brzy nemilovaly pro její hluk...

Kdyby se měnič v autě v létě přehříval, zapnu mu klimu, výkonu motoru je přebytek 8-) Ale za celej den v létě mu sepl jen jeden ventilátor občas ani ne naplno a druhej jen vyjímečně na chvílu , to když moja vařila kafe (konvice 2200W).

No právě - fšecí profesionálové, které moja oslovila, od teho utekli!... Prej to je na komplet novou elektroinstalaci v celým baráku! Přitom stačilo docela málo :-) Fi chráničojističe na každej okruh byla nejdražší položka (celkem to pak vyšlo cca na 6000,-kč i dvěma novýma okruhama do dílny a prádelny k pračce), vše ostatní se jen přepojilo :D (ani se nenamáhali podívat, že k zásuvkám je drátů dost pro snadné předělání na TN-S. Netrklo je ani v rozvodnici viditelné dostatečně dimenzované třílinky! Jen vždy nezapojen 3. drát...)
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
tomas
Příspěvky: 286
Registrován: stř črc 06, 2022 12:52 pm

Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

Příspěvek od tomas »

Abrams píše: pát zář 23, 2022 6:18 am Zdravím ,

přidám k teorii trochu praxe ;) .
Asynchroní elektromotors kotvou na krátko ( rotor sestavený z plechů zalitý hliníkem) se točí díky elektřinou generovanému magnetickému poli statorem na nějž reaguje elektromagnet v rotoru . Ustane-li elektromagnetiské pole statoru (odpojí se přívod elektřiny) , rotor okamžitě ztrácí elektromagnetismus a je z něj dotáčející se kus kamene . Bude-li se otáčet takovým rotorem , žádné elektromagnetické pole nevznikne . Bude to pouze točící se sertvačník - žádný pohyb elektronů ne svorkách :( .
Já s tím nesouhlasím, některé asynchronní motory mají malý remanentní magnetizmus a s pomocí kondenzátorů se nabudí:
https://www.youtube.com/watch?v=_ZSBadKqTjw
Uživatelský avatar
Abrams
Příspěvky: 427
Registrován: stř dub 07, 2021 8:28 am
Bydliště: Brno

Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

Příspěvek od Abrams »

Zdravím ,
tomas píše: ned zář 25, 2022 6:23 pm Já s tím nesouhlasím, některé asynchronní motory mají malý remanentní magnetizmus a s pomocí kondenzátorů se nabudí:
https://www.youtube.com/watch?v=_ZSBadKqTjw
Došel jem k témuž vysvětlení viz. : https://www.youtube.com/watch?v=GxSawHG1vNA .

Elektronům zdar :cloud:
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
eduard22
Příspěvky: 955
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

Příspěvek od eduard22 »

Apropo mohl bych ten měnič v autě z 12V DC na 230V AC 3000W sinus řipojit přímo na měnič Axpert King ne? A ten již má interní nabíječku i z 230V na 48V DC 8-) A ten potáhne dům i dobije aku ne?
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Uživatelský avatar
Abrams
Příspěvky: 427
Registrován: stř dub 07, 2021 8:28 am
Bydliště: Brno

Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

Příspěvek od Abrams »

Zdravím ,
eduard22 píše: ned zář 25, 2022 7:17 pm Apropo mohl bych ten měnič v autě z 12V DC na 230V AC 3000W sinus řipojit přímo na měnič Axpert King ne? A ten již má interní nabíječku i z 230V na 48V DC 8-) A ten potáhne dům i dobije aku ne?
Proč by ne ? Pro bezproblémový chod je nezbitné nastavit v Axpertovi maximální zatížení AC IN (limit main circuit braker) , nebo tak nějak ;) , aby neuzmažil 3kW měnič v autě .

Elektronům zdar :cloud:
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
eduard22
Příspěvky: 955
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

Příspěvek od eduard22 »

Spíš aby nevysál zcela aku auta a následně nespálil altík...
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
brumlaj
Příspěvky: 1482
Registrován: stř dub 21, 2021 5:01 am

Re: náhrada elektrocentrály: nabíjení 48V LiFePO z 12V auta

Příspěvek od brumlaj »

tomas píše: ned zář 25, 2022 6:23 pm
Abrams píše: pát zář 23, 2022 6:18 am Zdravím ,

přidám k teorii trochu praxe ;) .
Asynchroní elektromotors kotvou na krátko ( rotor sestavený z plechů zalitý hliníkem) se točí díky elektřinou generovanému magnetickému poli statorem na nějž reaguje elektromagnet v rotoru . Ustane-li elektromagnetiské pole statoru (odpojí se přívod elektřiny) , rotor okamžitě ztrácí elektromagnetismus a je z něj dotáčející se kus kamene . Bude-li se otáčet takovým rotorem , žádné elektromagnetické pole nevznikne . Bude to pouze točící se sertvačník - žádný pohyb elektronů ne svorkách :( .
Já s tím nesouhlasím, některé asynchronní motory mají malý remanentní magnetizmus a s pomocí kondenzátorů se nabudí:
https://www.youtube.com/watch?v=_ZSBadKqTjw
Na podporu tomasova odkazu dávám další (opáčko ;-) ) exciter a jeho englišťská verze
Odpovědět

Zpět na „Elektroporadna“