Zbytečné starosti, stačí si pořídit"normální" nebo "minimální" množství baterii a dříve dojde benzín než to něco ohrozímihlit píše:Co se stane, když na to zapomeneš a BMS odpojí baterku. Vytočí motor do max otáček, než přiběhneš to vypnout nebo jak to zareaguje?
Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií
Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií
Zdravím ,
Nedělal sem to s manufakturním úmyslem , je to hec zajímavost . Ale kdo ví ... .
Elektronům zdar
Koukal sem že klechtačky se sehnat daj , ale mnou použitý BLDC motory jsou v Evropě vyprodaný .
Nedělal sem to s manufakturním úmyslem , je to hec zajímavost . Ale kdo ví ... .
Elektronům zdar
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií
Zdravím ,
Spotřebu chci taky zjistit .
Vidím z testu že 3,6kW bude asi maximum jak upraveneého generátoru , tak i klechtačky .
Ještě mě napadlo vrazit mezi usměrňovač a baterku solární MPPT regl . DC napětí zez zátěže při max točkách je kolem 95V .
Elektronům zdar
K testu jsem použil baterku do aku bagru , 52V 33Ah -> příliš elektřiny nepojme . Hodlám udělat délší testy se zapojením k FVE baterce . Pořeším lepší chlazení generátoru a možná i usměrňovače . Na generátoru se nedala udržet ruka , chladič usměrňovače příjemě vlažný . Po chvíli chodu byl cítit divný smrad čehosik přehřátého ... byla to barva na vejfuku .VITEK píše: ↑sob říj 01, 2022 8:08 pm Technickej dotaz
Dokazal bys nechat motor bezet alespon 1 hodinu a udelal zatezak? Koukam leze z toho generatorku 60A a 55 V to je trosku hodne.
Zajimalo by me taky zda uchladis usmernovac po dobu 1 hodiny..... Nechci nijak hanit tvou praci naopak se mi to libiale chtelo by to zjistit jaka je spotreba toho stroje na motohodinu a kolik to vyrobi elektrickych kWh z kolika mnozstvi paliva.
Koncept vysokootackoveho stroje je super je i doat otevreny takze cekam slusny chlazeni ale aj tak ...
Dik za pripadny test....
Spotřebu chci taky zjistit .
Vidím z testu že 3,6kW bude asi maximum jak upraveneého generátoru , tak i klechtačky .
Ještě mě napadlo vrazit mezi usměrňovač a baterku solární MPPT regl . DC napětí zez zátěže při max točkách je kolem 95V .
Elektronům zdar
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií
Zdravím ,
Když už , tak se jedná o nouzové použití , třeba při black-outu = budu u stroj hlídat s fošnou v rukou .
Elektronům zdar
To nevím , Odpojovací BMS na baterii nemám a nikdy mít nebudu .
Když už , tak se jedná o nouzové použití , třeba při black-outu = budu u stroj hlídat s fošnou v rukou .
Elektronům zdar
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií
Zdravím ,
jo , a ještě info - zkusím i autoalternátor . Upravenej .
Elektronům zdar
jo , a ještě info - zkusím i autoalternátor . Upravenej .
Elektronům zdar
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií
Jako že až to začne hořet ať máš čím přikládat jo?
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií
Zdravím ,
1. auto-alternátor (asi z favorita) při maximálních točkách dostál štítkovému proudu , ale pouze při 13V . .
2. změřil jsem spotřebu při různých DC wýkonech do baterie .
volnoděh = 300ml/1hodinu ,
cca 30W = 500ml/1hodinu ,
1000W = 900ml/1hodinu = 0,9l/1kWh ,
2000W = 1380ml/1hodinu = 0,69l/1kWh ,
3000W = 1800ml/1hodinu = 0,6l/1kWh a
3700W = 2400ml/1hodinu = 0,65l/1kWh .
Jinými čísly , ala Filipovo zcentrálování 10l benálu , při němž onehdá získal 5,1kWh elektriky , by výše zmíněný stroj z 10l benálu vygeneroval cca 14 až 16kWh elektriky .
I tak , 10l benálu = cca 90kWh spalné energie .
Elektronům zdar
1. auto-alternátor (asi z favorita) při maximálních točkách dostál štítkovému proudu , ale pouze při 13V . .
2. změřil jsem spotřebu při různých DC wýkonech do baterie .
volnoděh = 300ml/1hodinu ,
cca 30W = 500ml/1hodinu ,
1000W = 900ml/1hodinu = 0,9l/1kWh ,
2000W = 1380ml/1hodinu = 0,69l/1kWh ,
3000W = 1800ml/1hodinu = 0,6l/1kWh a
3700W = 2400ml/1hodinu = 0,65l/1kWh .
Jinými čísly , ala Filipovo zcentrálování 10l benálu , při němž onehdá získal 5,1kWh elektriky , by výše zmíněný stroj z 10l benálu vygeneroval cca 14 až 16kWh elektriky .
I tak , 10l benálu = cca 90kWh spalné energie .
Elektronům zdar
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií
Čekal jsem to lepší
Co přesně je ten spalovací zázrak zač? Nějaká kopie hondy?
Ten alternátor zůstal cize buzený? Nějaké modifikace regulátoru? Tajně jsem doufal, že alternátor ve zvýšených otáčkách dokáže dát 2x napětí...
Co přesně je ten spalovací zázrak zač? Nějaká kopie hondy?
Ten alternátor zůstal cize buzený? Nějaké modifikace regulátoru? Tajně jsem doufal, že alternátor ve zvýšených otáčkách dokáže dát 2x napětí...
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií
Spocital som to pre moju Hondu EU 70is
https://www.honda.sk/industrial/product ... tml#eu70is
Technicke udaje vyrobcu:
Nominálny výkon (W) 5500
Objem palivovej nádrže (L) 19,2
Dobra prevádzky na 1 nádrž pri nom. výkone 6h30
Vypocet:
Vyrobena energia na nadrz: 5500W x 6,3h = 34650Wh
Vyrobena energia na 1L bezinu: 34650Wh / 19,2L = 1800Wh/L
Cena za kWh: 0,9 az 1 Eur/kWh (v zavislosti od ceny benzinu)
https://www.honda.sk/industrial/product ... tml#eu70is
Technicke udaje vyrobcu:
Nominálny výkon (W) 5500
Objem palivovej nádrže (L) 19,2
Dobra prevádzky na 1 nádrž pri nom. výkone 6h30
Vypocet:
Vyrobena energia na nadrz: 5500W x 6,3h = 34650Wh
Vyrobena energia na 1L bezinu: 34650Wh / 19,2L = 1800Wh/L
Cena za kWh: 0,9 az 1 Eur/kWh (v zavislosti od ceny benzinu)
Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií
Zdravím ,
Klechtačka je žeprej povedená kopie kopie Hondy ... a co dnes není , že ?
Altík měl mrtvej reglulátor tak jsem splácal rotor s permanentními magnety - se silnějším mag polem než-li origo rotor .
Elektronům zdar
Altík byl ze starý Škodovky , třeba ty dnešní sou schopnější , jenže jej nemám , tak nedovedu potvrdit .
Klechtačka je žeprej povedená kopie kopie Hondy ... a co dnes není , že ?
Altík měl mrtvej reglulátor tak jsem splácal rotor s permanentními magnety - se silnějším mag polem než-li origo rotor .
To Jsi mi udělal radost , že můj samodomo bast dosahuje podobných hodnot jako origo profi stroj Honda na papíru .yolo80 píše: ↑pon říj 03, 2022 4:39 pm Spocital som to pre moju Hondu EU 70is
https://www.honda.sk/industrial/product ... tml#eu70is
Technicke udaje vyrobcu:
Nominálny výkon (W) 5500
Objem palivovej nádrže (L) 19,2
Dobra prevádzky na 1 nádrž pri nom. výkone 6h30
Vypocet:
Vyrobena energia na nadrz: 5500W x 6,3h = 34650Wh
Vyrobena energia na 1L bezinu: 34650Wh / 19,2L = 1800Wh/L
Cena za kWh: 0,9 az 1 Eur/kWh (v zavislosti od ceny benzinu)
Elektronům zdar
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií
Urobil som malu chybu vo vypocte. 6h30 nie je 6,3 ale 6,5hod. spravny vypocet je:
Vyrobena energia na nadrz: 5500 x 6,5h = 35750Wh
Vyrobena energia na 1L bezinu: 34650 / 19,2 = 1862Wh/Liter
Ked odratame stratu invertora ktory ma honda zabudovany, tak priblizne sa da dostat 2kWh z Litra benzinu. Naviac nevieme ci nominalny vykon je ten pri ktorom ma honda najvacsiu ucinnost. Podla tvojich merani mas najvacsia ucinnost tvojho stroja pri 3000W (0,6l/1kWh).
Vacsim problemom ako ucinnost bude zivotnost. Nasa priemerna spotreba bola 1centrala/rok pokial sme nezacali pouzivat hondu.
Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií
Zdravím ,
tak co , jak Jste daleko se Svými projekty ?
Ja stihl sfajrovat jeden alternátor , několik usměrňovačů a jeden řemen .
Tuhle sem lezl šouším a zakopl vo dýzláckou klechtačku z bagru ... si říkám že přibastlím altík i na ňu . Akorát má skoro dvojnásobnej nom. wýkon a startér oproti benzínovýmu chrastítku . No uvidíme .
Elektronům zdar
tak co , jak Jste daleko se Svými projekty ?
Ja stihl sfajrovat jeden alternátor , několik usměrňovačů a jeden řemen .
Tuhle sem lezl šouším a zakopl vo dýzláckou klechtačku z bagru ... si říkám že přibastlím altík i na ňu . Akorát má skoro dvojnásobnej nom. wýkon a startér oproti benzínovýmu chrastítku . No uvidíme .
Elektronům zdar
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií
Nemáte někdo zkušenosti s výrobcem VeGA, či přímo elektrocentrálou GK3500iS?
Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií
Zdravím ,
pochlubte se s Vašimy projekty . Přece ste se všichni celý rok nešťorali v nose .
Elektronům zdar
pochlubte se s Vašimy projekty . Přece ste se všichni celý rok nešťorali v nose .
Elektronům zdar
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
-
- Příspěvky: 1088
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií
Moja mobilní "elektrocentrála" 3kW sin až 6kW špica , která po dva dny táhla celý dům při rekostrukci rozvaděče.
Dnes již namontovaná na pevno v autě vzadu... A propojená sinými kabely z triodiny co vydrží trvale přes 300A!
Dnes již namontovaná na pevno v autě vzadu... A propojená sinými kabely z triodiny co vydrží trvale přes 300A!
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií
Jak to reguluje výkon? Automaticky?
Nebo musíš dát cihlu na plyn a pak to včas vypnout, až jsou baterky nabité?
Nebo musíš dát cihlu na plyn a pak to včas vypnout, až jsou baterky nabité?
3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/100, Cerbo GX (s NodeRED),
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
-
- Příspěvky: 1088
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií
Co to?
- tak měníč samozřejmě automaticky ten nejede na plný výkon naslepo i na prázdno a aby bylo jasno na tom obrázku jsem táhl dům přímo ale jinak bude nabíjet 48V baterie v sérii přes nabíječku V měniči který má vstup na 230V AC takže tento malý měnič bude krmit nabíječku ve velkém měniči a ten bude nabíjet baterie 48V a 12V baterii nabíjí pouze alternátor
- alternátor je s chytrým dobíjením od volnoběhu dá 80 až 100 A ( Měřil jsem to asi před rokem když mě Klekl starý alternátor a Vybila se baterie po namontování nového Kdy baterie byla Hladová to byl šrumec i na volnoběh)
- zatížení dieselu se nějak neprojeví taky automatická regulace otáček a hlavně krouťák i na volnoběh lepší než v benzínu...
Pokud však nebude napojen dům přímo na tento 12V měnič ale napájen bude měnič solární respektive jen jeho záloha 220V AC tak větší výkyvy vykryjouvelké baterie 48V s měničem solárním který rozvede jednu fázi i z toho malého 12V měniče do všech tří okruhů domu, a nepotáhne dům přímo alternátor s malou baterkou z auta...
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
-
- Příspěvky: 400
- Registrován: stř dub 07, 2021 9:01 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií
Tak ještě zbývá vyřešit aby odpadní teplo z motoru šlo použít k vytápění a bude hotovo.Pěkná práce....
7,4 kwp,aexpert 8kw,power jack 10kw,lion a lifepo4 40 kwh
-
- Příspěvky: 1088
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií
No, právě že účinnost tohoto fordovic TDCi (používaný prakticky dodnes v Transitu) je tak vysoká, že auto moc netopí motorem a má proto originál z výroby bufika na zimu. I proto málo žere, i když má se mnou skoro 2t tak do 6,5L/100km i kombinace okrska - dálnice Znojmo - Ostrava
Jo a i když "jen" Euro 3 nastarované v garáži nesmrdí, ani sebevražda otrávením splodinami by nešla provéct , ale přesto někteří klimafanatici brojí dokonce proti Euro7!... Hlavně ti z vyspělé země Evropy - kde zprovozní další uhelné lektrárny letos
Viz.: https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranic ... anicni_jla
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií
Bude to dýl jak 5 let, kdy se mluvilo o rušení elektráren na hnědý uhlí a náhle přišla zpráva že v Německu zahynuli dva pracovníci na stavbě nové elektrárny na hnědý uhlí.
Takže tady někdo lže jako když tiskne.
Elektrárna optimalizována pro temnější období.
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií
Doporučuju si změřit kWh, litry a spočítat tu tristní hodnotu g/kWh paliva na vyrobenou el.eduard22 píše:No, právě že účinnost tohoto fordovic TDCi (používaný prakticky dodnes v Transitu) je tak vysoká, že auto moc netopí motorem a má proto originál z výroby bufika na zimu. I proto málo žere, i když má se mnou skoro 2t tak do 6,5L/100km i kombinace okrska - dálnice Znojmo - Ostrava
Jo a i když "jen" Euro 3 nastarované v garáži nesmrdí, ani sebevražda otrávením splodinami by nešla provéct , ale přesto někteří klimafanatici brojí dokonce proti Euro7!... Hlavně ti z vyspělé země Evropy - kde zprovozní další uhelné lektrárny letos
Viz.: https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranic ... anicni_jla
Ta zmínka na využití odpadního tepla byla naprosto namístě.
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
-
- Příspěvky: 1088
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií
Ale já nevychvaloval efektivitu výroby energie autem - jakožto generátorem elektriky 230V/50Hz AC, navíc přes dvojí měniče (12V DC to 230V AC to 400V DC to 230V/50Hz Ac) a tak trojí konverzi..., samože vždy každou ztrátovu.
Je to jen záložní zdroj, záložní!!! Tam je ekonomika putna, tam záleží na spolehloivosti a je jen pro případ poruchy a současně blekautu, nebo pro případ přírodní katastrofy - kdy nepude ani DS ani panele, neb je např. vodnese vychr!...
Téma je: Záložní elektrocentrála. Ne jak vyrobit eletkriku z centrály co nejlevněji jakoby na trvalej provoz na samotě... Nebo v obci zničené tornádem, kde jely jen centrálya nikdo neřešil efektivitu ani cenu
Je to jen záložní zdroj, záložní!!! Tam je ekonomika putna, tam záleží na spolehloivosti a je jen pro případ poruchy a současně blekautu, nebo pro případ přírodní katastrofy - kdy nepude ani DS ani panele, neb je např. vodnese vychr!...
Téma je: Záložní elektrocentrála. Ne jak vyrobit eletkriku z centrály co nejlevněji jakoby na trvalej provoz na samotě... Nebo v obci zničené tornádem, kde jely jen centrálya nikdo neřešil efektivitu ani cenu
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií
Umíš si to po sobě přečíst a pamatovat si co píšeš?
Někdo ti napíše, aby ses ještě zamyslel nad využitím tepla, ty mu pak napíšeš, že nafta od Fordu je nejúčinnější. A když ti někdo napíše abys sis to změřil, tak napíšeš že tě to nezajímá... přečti si to po sobě občas.
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií
Dovolím si tě opravit... téma je: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE bateriíeduard22 píše:Téma je: Záložní elektrocentrála. Ne jak vyrobit eletkriku z centrály co nejlevněji jakoby na trvalej provoz na samotě... Nebo v obci zničené tornádem, kde jely jen centrálya nikdo neřešil efektivitu ani cenu
A většina co si postavila FVE zásadně myslí na efektivitu. Zakladatel tohoto tématu obzvlášť
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21