Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Moderátor: willcz
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm
Dotazy
Muzou se sem davat dotazy na cokoli k tvemu vlaknu???
Zajimala by me specifikace toho Enyaqu a proc ne ID4???
A bude ti 150kW na motoru stacit???
Diky
Pozn.: Pokud ti delam vlaknem Dotazy bordel, smazeme .
Nikomu nechci delat nikde "bordel"
Zajimala by me specifikace toho Enyaqu a proc ne ID4???
A bude ti 150kW na motoru stacit???
Diky
Pozn.: Pokud ti delam vlaknem Dotazy bordel, smazeme .
Nikomu nechci delat nikde "bordel"
Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Jak jsem se zmínil, čekám na dodání Škody Enyaq iV 80.
Zkusím sem napsat zkušnosti ať už s provozem, nabíjením, vytěžováním pomocí EVSE modulu od Teca. atd.
Zkusím sem napsat zkušnosti ať už s provozem, nabíjením, vytěžováním pomocí EVSE modulu od Teca. atd.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Zkusil jsem si zamoderovat a příspěvek přesunul do tématu o EnyaquNoparasito píše: ↑sob dub 10, 2021 9:33 am Muzou se sem davat dotazy na cokoli k tvemu vlaknu???
Zajimala by me specifikace toho Enyaqu a proc ne ID4???
A bude ti 150kW na motoru stacit???
Diky
Pozn.: Pokud ti delam vlaknem Dotazy bordel, smazeme .
Nikomu nechci delat nikde "bordel"
Specifikace, taková téměř plná palba, krom blbin co má founders edice, auto měním protože aktuální Kodiaq má 140k km a cena by šla už rychle dolů.
Auto je pro mě pracovní nástroj a relativně hodně jezdím. V době objednávání Enyaqu (cca 9 měsíců zpět) neměl ID.4 ještě dostupný v ceník.
150kW by mělo stačit, nahrazuje to 110kW naftu.
ID.4 se mi navíc líbí míň designem a jsem věrný škodovce
Kompletní specku klidne pošlu v SZ.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Vyčerpávající odpověď, moderování taky chválím (a dobře to Admin zařídil )
Věrnost Čekwágnu nebo Volkswágnu je asi jedno tuším od roku 1996 .
Máš pravdu, že designově to dost lidí táhne k Škodovce.
Ale ID4 dle předku bude mít lepší aerodynamiku .
Ale co u VW cením, že i když po hromadě slibů, začal dělat již použitelná auta.
Uvidí se co životnost baterií.
To jsem sám zvědavej.
Takže super, že to budem mít z první ruky.
Dokonce to k tobě na jukačku nemám daleko
Pozn.: 150kW/310Nm na více jak 2120kg pohotovostni a 2750kg celkovou nebude extra odvaz, ale jak říkáš stačit bude.
Resp. musí .
Věrnost Čekwágnu nebo Volkswágnu je asi jedno tuším od roku 1996 .
Máš pravdu, že designově to dost lidí táhne k Škodovce.
Ale ID4 dle předku bude mít lepší aerodynamiku .
Ale co u VW cením, že i když po hromadě slibů, začal dělat již použitelná auta.
Uvidí se co životnost baterií.
To jsem sám zvědavej.
Takže super, že to budem mít z první ruky.
Dokonce to k tobě na jukačku nemám daleko
Pozn.: 150kW/310Nm na více jak 2120kg pohotovostni a 2750kg celkovou nebude extra odvaz, ale jak říkáš stačit bude.
Resp. musí .
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Tak pánove, je to doma ...
a hned první problém - není kam strčit SD kartu
Nabíjení se zdá že umí max 16A z fáze
dobré je že v pohodě zvládne přechod během nabíjení z 3f na 1f a zpět. stačí jen odpojit silovku, přecvakat stykače a zapnout.
tzn to asi směřuje k 2f systému, pokud tedy nezískám odvahu a nezkusím dát na L1 a L2 stejnou fázi.
najeta první stovka km, spotřeba cc 18-19kWh/100km
a hned první problém - není kam strčit SD kartu
Nabíjení se zdá že umí max 16A z fáze
dobré je že v pohodě zvládne přechod během nabíjení z 3f na 1f a zpět. stačí jen odpojit silovku, přecvakat stykače a zapnout.
tzn to asi směřuje k 2f systému, pokud tedy nezískám odvahu a nezkusím dát na L1 a L2 stejnou fázi.
najeta první stovka km, spotřeba cc 18-19kWh/100km
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
- redcrown
- Příspěvky: 870
- Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
- Bydliště: Jizerky
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 19550
- Kapacita baterie [kWh]: 36
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Paráda, průběžně informuj.
Ostrov s nabíjením z DS, 19,5kWp, 4x XTM4000-48, VT40-80, 30kWh LFP 14P16S + 36kWh Winston 230Ah 3P16S Batrium
2x Skútr E-Max120L
2x Skútr E-Max120L
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Super,tesim sa na skusenosti...
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Malý update
máme najeto prvních cca 500km, spotřeba kolem 20kWh/100km, tzn dojezd cca 400km.
Nabíječka je fakt jen 16A/fáze, jde v pohodě přecházet mezi 1F, 2F, 3F během nabíjení.
mířím tedy k 2F systému.
L1 bude 2x XTM4000 (asi origo+fang)
L2 bude XTM4000 (secondsol)
na L1 nechám barák + nabíječku, na L2 dám je nabíječku.
Vzhledem k instalovanému výkonu na střeše asi nemá smysl jít do 3F systému.
bohužel nemám dost výstupů na straně foxtrotího EVSE (jsou jen dva výstupy) abych mohl řídit připínání jednotlivých fází
už tak využívám původně plánovaný signál pro ledku na ovládání přepínače DS/Solar pro nabíjení.
Napadá někoho lepší řešení?
Ještě je varianta dát Fang na L2 pro nabíječku a dům napájet origo měničema. pro takový ten lepší pocit.
Jinak zajímavost, asi PFC v autě dělá v rozvaděči takový divný šum při nabíjení.
šroubky jsou dotažené, nic se nehřeje, jen to šumí.
šumí buď chránič (EATON typ B, nějaký elektronický) nebo 3f elektroměr.
šumí to i na DS, a síla šumu se mění podle proudu který bere auto.
máme najeto prvních cca 500km, spotřeba kolem 20kWh/100km, tzn dojezd cca 400km.
Nabíječka je fakt jen 16A/fáze, jde v pohodě přecházet mezi 1F, 2F, 3F během nabíjení.
mířím tedy k 2F systému.
L1 bude 2x XTM4000 (asi origo+fang)
L2 bude XTM4000 (secondsol)
na L1 nechám barák + nabíječku, na L2 dám je nabíječku.
Vzhledem k instalovanému výkonu na střeše asi nemá smysl jít do 3F systému.
bohužel nemám dost výstupů na straně foxtrotího EVSE (jsou jen dva výstupy) abych mohl řídit připínání jednotlivých fází
už tak využívám původně plánovaný signál pro ledku na ovládání přepínače DS/Solar pro nabíjení.
Napadá někoho lepší řešení?
Ještě je varianta dát Fang na L2 pro nabíječku a dům napájet origo měničema. pro takový ten lepší pocit.
Jinak zajímavost, asi PFC v autě dělá v rozvaděči takový divný šum při nabíjení.
šroubky jsou dotažené, nic se nehřeje, jen to šumí.
šumí buď chránič (EATON typ B, nějaký elektronický) nebo 3f elektroměr.
šumí to i na DS, a síla šumu se mění podle proudu který bere auto.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Tak teda nevím co si o tom myslet, teď jsem dal vařit oběd a podobně jako v rozvaděči, tak podobně šumí i varná indukční deska.
Začínám přemýšlet a bát jaký bordel na palubní nabíječka musí dělat v síti.
vypnutí nabíjení -> ticho
Začínám přemýšlet a bát jaký bordel na palubní nabíječka musí dělat v síti.
vypnutí nabíjení -> ticho
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Nevím přesně, co vlastně máš, ale teoreticky lze Foxtrot zalevno rozšířit o další výstupy (nebo vstupy) přes CIB sběrnici.
https://www.tecomat.cz/products/cat/cz/ ... moduly-36/
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
No
https://shop.gwl.eu/Electric-Cars/EVSE- ... cable.html
Asi v tom ten 1kHz bude delat peknej bordel.
Ale jak jinak to regulovat s co nejvic "bez lovů" .
Holt si sit uzije s EV, vo tom zadna.
https://shop.gwl.eu/Electric-Cars/EVSE- ... cable.html
Asi v tom ten 1kHz bude delat peknej bordel.
Ale jak jinak to regulovat s co nejvic "bez lovů" .
Holt si sit uzije s EV, vo tom zadna.
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
mám toho hodně no až moc a na větvi kde je právě to EV0302M je už zařízení na hraně s počtem.marsal píše: ↑stř kvě 19, 2021 12:19 pmNevím přesně, co vlastně máš, ale teoreticky lze Foxtrot zalevno rozšířit o další výstupy (nebo vstupy) přes CIB sběrnici.
https://www.tecomat.cz/products/cat/cz/ ... moduly-36/
budu to muset nějak promyslet a buď přepojit, nebo někde vyšetřit výstup a využít kabelu mezi rozvaděčem a podružným na nabíjení.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Noparasito píše: ↑stř kvě 19, 2021 12:52 pm No
https://shop.gwl.eu/Electric-Cars/EVSE- ... cable.html
Asi v tom ten 1kHz bude delat peknej bordel.
Ale jak jinak to regulovat s co nejvic "bez lovů" .
Holt si sit uzije s EV, vo tom zadna.
No právě že ten 1kHz to dělat nemůže, on to je jen kontrolní signál na CP pinu, je to taková datová komunikace 20 století
Podle té střídy se řídí samotná nabíječka a ta by měla regulovat plynuje výkon.
Je zajímavé že to přestalo potom co stouplo nabití. Fakt bych to tipoval na spínací frekvenci z PFC nebo samotné nabíječky.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
- redcrown
- Příspěvky: 870
- Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
- Bydliště: Jizerky
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 19550
- Kapacita baterie [kWh]: 36
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Já osobně razím teorii, že je lepší dát "zlé" spotřebiče na 2. nebo 3. fázi. První si nechávám na normální provoz domu. Na těch zbylých ať si hučí a šumí co chce. Třeba fázové řízení balastu nebo nabíječka EV:)
Ostrov s nabíjením z DS, 19,5kWp, 4x XTM4000-48, VT40-80, 30kWh LFP 14P16S + 36kWh Winston 230Ah 3P16S Batrium
2x Skútr E-Max120L
2x Skútr E-Max120L
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Zatím se zdá že to byla dobrá volba.
Už jsem i vozík dřeva na uzení odvezl z pole
Uvidíme co přinese cesta do itálie na dovolenou a zima.
Už jsem i vozík dřeva na uzení odvezl z pole
Uvidíme co přinese cesta do itálie na dovolenou a zima.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Dobra volba urcite - tys mel predtim Yettiho ze jo? Oproti nemu je to velkej upgrade. Uz jen ten kufr a interier. A mit tazny na EV je taky pecka.
Ackoliv Enyaq neni uplne muj salek caje, jsem rad ze uz se zacinaji delat jako EV i tyhle normalni auta a ne jen nakupni tasky a specialitky.
Jsem docela zvedavej, jestli Skodovka v dohledne dobe vyrobi i plne elektrickou Oktavku a Superba. A taky si rikam, co se asi stane az se to zacne tunit a cipovat
Ackoliv Enyaq neni uplne muj salek caje, jsem rad ze uz se zacinaji delat jako EV i tyhle normalni auta a ne jen nakupni tasky a specialitky.
Jsem docela zvedavej, jestli Skodovka v dohledne dobe vyrobi i plne elektrickou Oktavku a Superba. A taky si rikam, co se asi stane az se to zacne tunit a cipovat
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Upgradoval jsem z Kodiaqa 4x4. Yetinu ma manzelka jako nakupni taskuTrubka píše: ↑ned kvě 30, 2021 10:12 am Dobra volba urcite - tys mel predtim Yettiho ze jo? Oproti nemu je to velkej upgrade. Uz jen ten kufr a interier. A mit tazny na EV je taky pecka.
Ackoliv Enyaq neni uplne muj salek caje, jsem rad ze uz se zacinaji delat jako EV i tyhle normalni auta a ne jen nakupni tasky a specialitky.
Jsem docela zvedavej, jestli Skodovka v dohledne dobe vyrobi i plne elektrickou Oktavku a Superba. A taky si rikam, co se asi stane az se to zacne tunit a cipovat
tzn upgrade je to tak polovicni, ale z pohledu jizdniho komfortu je to asi lepsi, zbytek jak se vezme
Do Enyaqu v dobe objednani nesly napriklad koupit 360st kamery coz mi trosku chybi.
Podle to co jsem se bavil tak by melo prijit mensi auto ala Kamiq v elektrice.
To jestli udelaji ciste elektrickou oktavu nic nerikal.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
- redcrown
- Příspěvky: 870
- Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
- Bydliště: Jizerky
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 19550
- Kapacita baterie [kWh]: 36
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
tak co Pavle, jaký máš poměr spotřeby nabíjení euta FVE vs. DS?
Ostrov s nabíjením z DS, 19,5kWp, 4x XTM4000-48, VT40-80, 30kWh LFP 14P16S + 36kWh Winston 230Ah 3P16S Batrium
2x Skútr E-Max120L
2x Skútr E-Max120L
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
zase tak moc nejezdím
zatím najeto cca 1800km, z DS doma 25kWh, od CEZu včera v Trutnově 37kWh, zbytek FVE.
průmerná spotřeba kolem 18kWh/100km
V autě je po dnešní cestě půlka, zítra vyleze slunce, tak se dobije
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
- redcrown
- Příspěvky: 870
- Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
- Bydliště: Jizerky
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 19550
- Kapacita baterie [kWh]: 36
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Tak to celkem dobré score
Ostrov s nabíjením z DS, 19,5kWp, 4x XTM4000-48, VT40-80, 30kWh LFP 14P16S + 36kWh Winston 230Ah 3P16S Batrium
2x Skútr E-Max120L
2x Skútr E-Max120L
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Tak pánové, malá aktualizace. - Najeto cca 5k km.
z DS 122kWh, PV 440kWh, CEZ 57kWh, Enel 77kWh, PowerPass 147kWh, Lidl Brno cca 70kWh
Na víkend jsme si s manželkou udělali výlet do Terstu, cca 700 + 700km.
První větší cesta elektroautem
Průběh následující:
cesta tam:
- z domu nabito na 100%
- první nabíjení před Gratzem, pomocí powerpass 65kWh, fungovalo na první dobrou, cena cca 550Kč
- druhé Enel v Palmanově, powerpass nefunguje i když je nabíječka v síti, instalace enel apky, 23kWh, cena neznámá
na místě:
- opět Enel, Terst, powerpass opět nefuguje (ani karta, ani appka), 54kWh, cena neznámá.
zpět:
- první, arnoldstein, jen pauza na jídlo, powerpass funguje, 19kWh, 250Kč
- druhé, Leoben, nabíječka v Powerpassu aktivní, na místě staveniště ... prostě na zabití když máte 10% baterky
- druhé na druhý pokus, UFC 125kW nabíječ, 63kWh za cca 30 minut, cena 400Kč
V podstatě je to sranda, jet někam daleko, auto plánuje nabíjení dynamicky, na mapě je i graficky ukázaný rádius.
Obsluha hledání je ale na navigaci otrava, ideálně na asistentku která kombinuje co říká auto s tím co ukazují apky v mobilu.
Bude následovat stížnost v powerpassu na nefunkční nabíječky Enelu.
Jinak se mi povedlo nabíjet na tom UFC max výkonem a největší sranda je že to asi bylo nejlevnější nabíjení z celé trasy.
Teda, když nepočítám lidl free nabíječku co byla cca 100m vedle. (nalezana při nákupu během nabíjení)
Toto teklo vodou chlazenám kabelem do auta
z DS 122kWh, PV 440kWh, CEZ 57kWh, Enel 77kWh, PowerPass 147kWh, Lidl Brno cca 70kWh
Na víkend jsme si s manželkou udělali výlet do Terstu, cca 700 + 700km.
První větší cesta elektroautem
Průběh následující:
cesta tam:
- z domu nabito na 100%
- první nabíjení před Gratzem, pomocí powerpass 65kWh, fungovalo na první dobrou, cena cca 550Kč
- druhé Enel v Palmanově, powerpass nefunguje i když je nabíječka v síti, instalace enel apky, 23kWh, cena neznámá
na místě:
- opět Enel, Terst, powerpass opět nefuguje (ani karta, ani appka), 54kWh, cena neznámá.
zpět:
- první, arnoldstein, jen pauza na jídlo, powerpass funguje, 19kWh, 250Kč
- druhé, Leoben, nabíječka v Powerpassu aktivní, na místě staveniště ... prostě na zabití když máte 10% baterky
- druhé na druhý pokus, UFC 125kW nabíječ, 63kWh za cca 30 minut, cena 400Kč
V podstatě je to sranda, jet někam daleko, auto plánuje nabíjení dynamicky, na mapě je i graficky ukázaný rádius.
Obsluha hledání je ale na navigaci otrava, ideálně na asistentku která kombinuje co říká auto s tím co ukazují apky v mobilu.
Bude následovat stížnost v powerpassu na nefunkční nabíječky Enelu.
Jinak se mi povedlo nabíjet na tom UFC max výkonem a největší sranda je že to asi bylo nejlevnější nabíjení z celé trasy.
Teda, když nepočítám lidl free nabíječku co byla cca 100m vedle. (nalezana při nákupu během nabíjení)
Toto teklo vodou chlazenám kabelem do auta
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
-
- Site Admin
- Příspěvky: 801
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:47 pm
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9850
- Kapacita baterie [kWh]: 32
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
9.6kWp, 32kWh, 2400W + 3000W
- redcrown
- Příspěvky: 870
- Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
- Bydliště: Jizerky
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 19550
- Kapacita baterie [kWh]: 36
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Takže to pořád zůstává pro solarníka na ježdění kolem komína, nebo spíš s rádiusm podle velikosti baterky. Jinak se z toho stává adrenalinový sport, bohužel. Uvidíme, kdy se to změní.
Pro lidi bez FVE to vlastně zatím smysl nedává.
Odesláno z mého SM-G985F pomocí Tapatalk
Pro lidi bez FVE to vlastně zatím smysl nedává.
Odesláno z mého SM-G985F pomocí Tapatalk
Ostrov s nabíjením z DS, 19,5kWp, 4x XTM4000-48, VT40-80, 30kWh LFP 14P16S + 36kWh Winston 230Ah 3P16S Batrium
2x Skútr E-Max120L
2x Skútr E-Max120L
Re: Enyaq - zkušnosti a provoz společně s elektrárnou
Například mi dává smysl nesmrdět jiným do gzichtu, ráno gdyž odjíždím do práce tak nevzbudím polovinu baráku a také minimalizace příležitostí kdy na Tvůj majetek šahá naduté servisní netáhlo s oběma rukama levýma a vypatlaným mozkem nejsou k zahození.