Elektromobil a lifepo4
Elektromobil a lifepo4
https://www.garaz.cz/clanek/cinska-znac ... .seznam.cz
Celkem sem zvědavý co jim s tím udělají mrazy
Celkem sem zvědavý co jim s tím udělají mrazy
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
Re: Elektromobil a lifepo4
Je to předohrab, zase jedna překopávka fosilu. Toho se moc neprodá. Zase takové terno to není. Rejže to zkusila, ale pokud by chtěla opravdu prodávat (těžko říci co je jejich záměrem), tak bude muset něco změnit.
-
- Site Admin
- Příspěvky: 801
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:47 pm
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9850
- Kapacita baterie [kWh]: 32
Re: Elektromobil a lifepo4
Spis nez o predohrab lifepo4 bych se bal.o bezpecnost. Vime jak to je s bezpecnosti cinskejch aut....
9.6kWp, 32kWh, 2400W + 3000W
Re: Elektromobil a lifepo4
Zdravím. Je to už starší príspevok... ale sa opýtam. AJ ja rozmášľam o elektroaute, konkretne MG5, ten ma 50kwh bateriu LiFePo, 61kwh NMC. Ktorá technológia je lepšia. Pri LiFePO sa nemusim obávať parkovať v garáži, lebo nehoria, ale zasa menší dojazd. LiFePo asi viacej cyklov oproti NM....
Vďaka.
Vďaka.
Re: Elektromobil a lifepo4
A na co potřebuješ dojezd?
Re: Elektromobil a lifepo4
Dojazd je vždy dôležitý, navyše časom sa znižuje, nehovoriac o zime, kedy je to ešte horšie. Ďalej plánujem FVE a pri slušnom dojazde by som vedel dobíjať 1x týždeň cez víkend z panelov, bolo by to fajn. Keď pridem večer domov, už slnko nesvieti a to by znamenalo prelievať z baterie FVE do baterie auta... čo asi nie je ideálne. Ale zas istota, že mi auto nezhorí v garáži a nezhorí ani dom, to by som asi ten rozdiel v dojazde cca 60-70km obetoval v prospech LiFePo.
Re: Elektromobil a lifepo4
Nehořlavost lifepo4 je trošku mýtus ono taky umí hořet
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
Re: Elektromobil a lifepo4
Je rozdíl mechanické poškození (byť zkratem) a "samovznícení" ohřevem.
A ospaly - chce radu? a ani neví co potřebuje, případně za co je ochoten si připlatit. Divné.
A ospaly - chce radu? a ani neví co potřebuje, případně za co je ochoten si připlatit. Divné.
Re: Elektromobil a lifepo4
Ak to môžte viacej rozviesť... mechanicke poškodenie a skrat. Práve preto, že neviem sa pýtam. Som ochotný si priplatiť za lepšie/výhodnejšie riešenie. Navyše lifepo je nižšej kapacity, takže je aj lacnejšia.
Re: Elektromobil a lifepo4
Super, chceš, schválně jestli chceš natolik aby jsi odpověděl na otázku.
- pave69
- Příspěvky: 505
- Registrován: čtv črc 14, 2022 5:30 pm
- Bydliště: Brno Kohoutovice 385m.n.m.
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9900
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Elektromobil a lifepo4
LiFePo třeba tady:
https://www.youtube.com/watch?v=07BS6QY3wI8
já bych (když už bych musel), do ní šel, ale hlavně kvůli životnosti. Mám ji doma u FV - a vedle VÉÉLIKÝ gelový hasičák
https://www.youtube.com/watch?v=07BS6QY3wI8
já bych (když už bych musel), do ní šel, ale hlavně kvůli životnosti. Mám ji doma u FV - a vedle VÉÉLIKÝ gelový hasičák
- Asiunda
- Příspěvky: 73
- Registrován: stř úno 01, 2023 12:18 am
- Bydliště: Salámová Říše Snů
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9999
- Kapacita baterie [kWh]: 99
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil a lifepo4
Vysvětli mi prosím strach z mrazů????Diablo007 píše: ↑sob zář 25, 2021 12:01 pm https://www.garaz.cz/clanek/cinska-znac ... .seznam.cz
Celkem sem zvědavý co jim s tím udělají mrazy
Trvalý začátečník.
https://youtu.be/8mhxeORHeag
https://youtu.be/8mhxeORHeag
Re: Elektromobil a lifepo4
No ne každé lifepo může být nabíjeno a vybíjeno pod nulou
-
- Příspěvky: 1088
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Elektromobil a lifepo4
"Baterie LiFePO4 se nesmí nabíjet pod 0 °C " : https://www.lifepo4-shop.cz/blog-o-life ... -nad-25-c/Asiunda píše: ↑úte črc 04, 2023 8:52 pmVysvětli mi prosím strach z mrazů????Diablo007 píše: ↑sob zář 25, 2021 12:01 pm https://www.garaz.cz/clanek/cinska-znac ... .seznam.cz
Celkem sem zvědavý co jim s tím udělají mrazy
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Re: Elektromobil a lifepo4
Mají tam v autech vyhřívání baterií.
Solárník začátečník
Elektrárna 9,9 kWp, Goodwe GW10K-ET, baterie Dyness HV 17,8 kWh
Východ: 7x450 = 3 150 W
Jih: 8x450 = 3 600 W
Západ: 7x450 = 3 150 W
Elektrárna 9,9 kWp, Goodwe GW10K-ET, baterie Dyness HV 17,8 kWh
Východ: 7x450 = 3 150 W
Jih: 8x450 = 3 600 W
Západ: 7x450 = 3 150 W
- Asiunda
- Příspěvky: 73
- Registrován: stř úno 01, 2023 12:18 am
- Bydliště: Salámová Říše Snů
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9999
- Kapacita baterie [kWh]: 99
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil a lifepo4
Mají.
To snad žádný výrobce již nezapomene.
Trvalý začátečník.
https://youtu.be/8mhxeORHeag
https://youtu.be/8mhxeORHeag
Re: Elektromobil a lifepo4
[/quote]
Mají.
To snad žádný výrobce již nezapomene.
[/quote]
Nepodceňujte čiňana.... je schopný kvôli úspore pár korún ošidiť kvalitu. Výrobca dáva zaruku 7r, alebo 150.000 km, tak hádam je to dostatočne kvalitné.
Vďaka za rady.
Mají.
To snad žádný výrobce již nezapomene.
[/quote]
Nepodceňujte čiňana.... je schopný kvôli úspore pár korún ošidiť kvalitu. Výrobca dáva zaruku 7r, alebo 150.000 km, tak hádam je to dostatočne kvalitné.
Vďaka za rady.
Re: Elektromobil a lifepo4
To mě zas baví. Tak pánové kdo by dobrovolně nechal aku lifepo4 při -20°C jen stát venku. Vážně mi někdo chce tvrdit, že auto při teplotě horší jak nula začne vyhřívat aku i když jen stojí na parkovišti? To by zachvilku nebylo v aku nic. Další věc je, že nějaký barbar do toho skočí po noci kdy mrzlo a vyrazí do světa. Jak asi výkonné je topení aku, předpokládám že 100kW to asi nebude, aby se to stihlo co nejdřív ohřát. To jsou zas jen mokré sny v prezentacích. To že to topí a chladí aku jak se jede a nebo nabíjí z wall a nebo chargeru to chápu, ale to není přeci všechen čas kdy to auto máme.
- pave69
- Příspěvky: 505
- Registrován: čtv črc 14, 2022 5:30 pm
- Bydliště: Brno Kohoutovice 385m.n.m.
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9900
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Elektromobil a lifepo4
Dobře píšeš. Ale Tesla má v nejlevnější Y taky LiFePo. Myslím je to řešené (trochu jinou chemií než mají ty do baráku) zhruba tak, že standby musí baterka nějak zvládnout i v mínusech, a při rozjezdu nebo nabíjení dojde na předehřev.
Re: Elektromobil a lifepo4
Super, čas ukáže
-
- Site Admin
- Příspěvky: 801
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:47 pm
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9850
- Kapacita baterie [kWh]: 32
Re: Elektromobil a lifepo4
LiFePo4 vadi jen nabijeni v mrazu ne? vybijet se daji.
9.6kWp, 32kWh, 2400W + 3000W
- Asiunda
- Příspěvky: 73
- Registrován: stř úno 01, 2023 12:18 am
- Bydliště: Salámová Říše Snů
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9999
- Kapacita baterie [kWh]: 99
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil a lifepo4
Takze po rozjezdu prijde brzdeni a rekuperace tzn. nabijeni.
Ale tohle je dle meho nazoru resene a omezi to vykon rekuperace do doby ohrati baterie.
Koukam je to tu samej znalec EVcek.
Dost by me zajimalo, kolik je tu zdatnejch majitelu a jeste s odnozi nejen "uzivatel"?
Jinak Tesla ma trosku, jak se cekalo problemy s balancovanim Lifepo4, a to u zakazniku, kteri nenabiji casto na 100%.(resp. nejen Tesla i jini vyrobci a take solarnici)
Lze najit na netu, koho to zajima.
Trvalý začátečník.
https://youtu.be/8mhxeORHeag
https://youtu.be/8mhxeORHeag