Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií

josse
Příspěvky: 894
Registrován: pon dub 19, 2021 10:37 am

Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií

Příspěvek od josse »

Abrams píše:Zdravím ,

pochlubte se s Vašimy projekty :worker: . Přece ste se všichni celý rok nešťorali v nose .

Elektronům zdar :sun2:
Já jsem se ještě neodvážil...

Už jsem se dostal k testu 24V alternátorů připojených přes VESC... snažil jsem se zjistit jak jsou špatné z hlediska účinnosti. Je hezké, že si v libovolných otáčkách nastavím výstupní DC proud(mód rekuperačního brzdění, půjde to řídit nadřazeným arduinem), ale ta účinnost právě při brzdění byla ještě o dost horší... měl jsem málo času, možná by to vylepšila indukčnost v přívodech do vinutí a vhodná frekvence PWM, jenže přišli důležitější věci před zimou, DS jsem ještě zachoval. 24V alternátory mám už dva upravené dávají 48V v docela širokém rozsahu, jakmile zbyde nějaké zbytečné fosilní auto, zkusím natáhnout kabely.

Čínský jednoválec nechci. Moderní dvou(koukal jsem na Fiat a Lombardini) a tří(koncernový i japonský, ...) válce z aut, (abych si vybral něco s nejmenšími třecími ztrátami). Zase mají imobilizér až v budících! Takže abych to vůbec pustil s originální řídící jednotkou, musel bych mít i klíček a budíky. A to už mi přišlo jako dost práce a peněz na hraní... navíc některé bazarové jsou už dost za životností dle mého názoru...

Navíc hledám a porovnáván I podle BSFC abych porovnal a byl spolehlivě pod 300g/kWh elektrických... to to všechno komplikuje. Moc podkladů veřejných není.

Má někdo zkušenost s Lombardini a jejich vodou chlazenými motory?
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
Uživatelský avatar
Abrams
Příspěvky: 499
Registrován: stř dub 07, 2021 8:28 am
Bydliště: Brno

Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií

Příspěvek od Abrams »

Zdravím ,

pudu hledat v kopřivách dýzláka z bagru :worker: .

Josse - ty hledíš na agregát pro trvalejší provoz ? To už by nebyl záložní zdroj , nýbrž kogenerační jednotka :D .
Mimochodem , při loňských testech jsem nejlepší účinnosti dosáhl na 18% při 3kW DC 52V při spotřebě cca 1,8l/1hodinu = 420g/1kWh .

Elektronům zdar :cloud:
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 47 MWh @ 72.000 motohodin .
luky
Příspěvky: 298
Registrován: stř zář 08, 2021 10:40 am
Bydliště: za Berounem
Výkon panelů v FVE [Wp]: 4010
Kapacita baterie [kWh]: 12

Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií

Příspěvek od luky »

josse píše: pát říj 06, 2023 5:39 pm Má někdo zkušenost s Lombardini a jejich vodou chlazenými motory?
Jeden čas to dával pan Šálek do svých malotraktorů.

Jinak jistota je Kubota, nedávno bylo na prodej podobný soustrojí s Kubotou za zlomek ceny: https://stroje.bazos.cz/inzerat/1741606 ... a-20kw.php
mobilní elektrárna (VW California): 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 250VA, Victron charger 20A. Orion 30A
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 5kWp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000
josse
Příspěvky: 894
Registrován: pon dub 19, 2021 10:37 am

Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií

Příspěvek od josse »

luky píše:
josse píše: pát říj 06, 2023 5:39 pm Má někdo zkušenost s Lombardini a jejich vodou chlazenými motory?
Jeden čas to dával pan Šálek do svých malotraktorů.

Jinak jistota je Kubota, nedávno bylo na prodej podobný soustrojí s Kubotou za zlomek ceny: https://stroje.bazos.cz/inzerat/1741606 ... a-20kw.php
Přiznám se, ještě jsem se nerozhodl, ale více se přikláním k zážehovému (LPG / biometan).
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
josse
Příspěvky: 894
Registrován: pon dub 19, 2021 10:37 am

Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií

Příspěvek od josse »


luky píše:
josse píše: pát říj 06, 2023 5:39 pm Má někdo zkušenost s Lombardini a jejich vodou chlazenými motory?
Jeden čas to dával pan Šálek do svých malotraktorů.
Diesel, chlazený vodou ... nic pro mě :-)
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
josse
Příspěvky: 894
Registrován: pon dub 19, 2021 10:37 am

Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií

Příspěvek od josse »


Abrams píše: při loňských testech jsem nejlepší účinnosti dosáhl na 18% při 3kW DC 52V při spotřebě cca 1,8l/1hodinu = 420g/1kWh .

Elektronům zdar :cloud:
3kW bylo z toho bldc, nebo alternátor předělaný na magnety? Mě se s alternátorem nedařilo víc než cca 1kW. Ani jako motor ani jako generátor...

Potřeboval bych aby se objevil 48V motor generátor, za cenu šrotu. Dneska za to chtějí neuvěřitelný částky... je jedno jestli pro Jeep, Audi, Hyundai... dokonce se dělají vodou chlazené! Jenže tam netěsní těsnění a stator je v háji :-)
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
dumi
Site Admin
Příspěvky: 855
Registrován: pon bře 29, 2021 11:47 pm
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9850
Kapacita baterie [kWh]: 32

Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií

Příspěvek od dumi »

Mam obyc centralu Scheepach s AVC od Marsala zde z fora (timto jeste jednou diky).

Protoze axxpetrtum se jeji vystup nelibi, tedy pokud vypnu menic tak aspon nabijeji, tak pouzivam externi nabijecku.

Mam v planu na zimu udelat na centralu nejaky odhlucneny BOX a vyfukem mimo garaz, a teplo vyuzit k vytapeni garaze. Ona ta centrala dela dost randal, takze byt s ni kdyz je nastartovana v garazi neni nic moc. :)

tak si slibuji, ze nejaka bedna s odhlucnenim a privodem vzduchu z garaze a odvodem tepleho vzduchu skrze nejake tlumice by mohla zabrat, ale to bude projekt na douhe zimni vecery :)
9.6kWp, 32kWh, 2400W + 3000W
Dagus
Příspěvky: 221
Registrován: ned pro 26, 2021 11:18 pm

Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií

Příspěvek od Dagus »

Tak jen pozor na spaliny a nějaký hlásič CO to chce.
Uživatelský avatar
Abrams
Příspěvky: 499
Registrován: stř dub 07, 2021 8:28 am
Bydliště: Brno

Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií

Příspěvek od Abrams »

Zdravím ,
josse píše: pon říj 09, 2023 2:52 pm
Abrams píše: při loňských testech jsem nejlepší účinnosti dosáhl na 18% při 3kW DC 52V při spotřebě cca 1,8l/1hodinu = 420g/1kWh .

Elektronům zdar :cloud:
3kW bylo z toho bldc, nebo alternátor předělaný na magnety? Mě se s alternátorem nedařilo víc než cca 1kW. Ani jako motor ani jako generátor...

Potřeboval bych aby se objevil 48V motor generátor, za cenu šrotu. Dneska za to chtějí neuvěřitelný částky... je jedno jestli pro Jeep, Audi, Hyundai... dokonce se dělají vodou chlazené! Jenže tam netěsní těsnění a stator je v háji :-)
Jo , hlavní úspěšné testy byly s upraveným letadýlkovým bldc motorem .
Obyč alternátory jsem přiměl k vyšším napětím , dokonce chvíli nabíjel 52V LiFePO , než roztrhal řemen :shock: .
Ve volnějších chvílích bastlím na dýzlový klechtačce onen letadýlkový bldc motor s cílem komparativních měření .

Elektronům zdar :cloud:
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 47 MWh @ 72.000 motohodin .
eduard22
Příspěvky: 1248
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Záložní elektrocentrála k nabíjení FVE baterií

Příspěvek od eduard22 »

Dagus píše: úte říj 10, 2023 9:40 pm Tak jen pozor na spaliny a nějaký hlásič CO to chce.
A nebo dlouhou silnou chráničku a prodloužit vejfuk ven na dvorek ;)
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Odpovědět

Zpět na „Kutilové, zahrádkáři, chovatelé, kuchaři“