Ahojte mám otázku ohľadne LFP batérie (sú činske 2x pararelne značky Litokala 24V 100Ah) a väčšinou na večer keď už FVE nenabíja a zapne sa väčši odber napríklad klimatizácia tak na batériach poklesne napätie ale tak výrazne že sa prepne do režimu zo siete, nakoľko batérie maju BMSku nastavenu na vipnutie pri 24V čo tiež neviem či je normálne ?
Preto som nastavil na prepnutie na sieť pri poklese 24.5V čo v praxi sa stávalo, že pri väčšom odbere baterke pokleslo napätie na takú uroveň že BMS sa vipla a menič ešte nestihol zareagovať.
Teraz mám nastavené na prepnutie do siete na 25V
Viď foto: (to prazdne miesto v prvom grafe je reset meniča pretože sa vipli baterky)
Moja otázka či je takéto kolísanie napätia normálne (čakal by som pri LFP menši pokles pri väčšom odbere)
A druha otázka je či inštalovaná BMS neznámej značky (je zaliata v baterke) vporiadku keď vipína už pri 24V
Ďakujem
Kolísanie napätia na batérií pri vysokom odbere
Re: Kolísanie napätia na batérií pri vysokom odbere
Zdravím ,
odpojovat akumulátor od systému při běžném provozu je dle mého názoru prasárna . Holt se to tak dnes razí , asi aby prodejci komponentů měli větší kšefty prodejem náhrad za poškozené mašiny .
K otázce : odpojení při 24V = 3,00V/článek je moc brzo . Při 3,00V odpojují Li-Ion BMSky , LiFePO4 BMSky obecně odpojují při 2,50V .
Pokles napětí je při větším odběru normální , jeho výše odpovídá vnitřím odporum článků , spojek , vodičů a spínacím MOSFETům BMS .
Osobně končím vybíjení akumulátoru při 2,80V na nejsabším článku vypnutím měniče .
Elektronům zdar
odpojovat akumulátor od systému při běžném provozu je dle mého názoru prasárna . Holt se to tak dnes razí , asi aby prodejci komponentů měli větší kšefty prodejem náhrad za poškozené mašiny .
K otázce : odpojení při 24V = 3,00V/článek je moc brzo . Při 3,00V odpojují Li-Ion BMSky , LiFePO4 BMSky obecně odpojují při 2,50V .
Pokles napětí je při větším odběru normální , jeho výše odpovídá vnitřím odporum článků , spojek , vodičů a spínacím MOSFETům BMS .
Osobně končím vybíjení akumulátoru při 2,80V na nejsabším článku vypnutím měniče .
Elektronům zdar
4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 37,5 MWh @ 90.000 motohodin .
Re: Kolísanie napätia na batérií pri vysokom odbere
ďakujem za info aj som si myslel proste budem musiet odpaliť plastovy kryt na baterkach a pozriet sa aká je pouzita bmska.
Mám ale taký pocit ze mam tenke snurky k baterkám. Pouzil som 6mm priemer a myslim ze by mali byt az 10mm co je cca 90-120mm2 na 100A a 2m dlzky kablu hovorim spravne?
Mám ale taký pocit ze mam tenke snurky k baterkám. Pouzil som 6mm priemer a myslim ze by mali byt az 10mm co je cca 90-120mm2 na 100A a 2m dlzky kablu hovorim spravne?
-
- Příspěvky: 189
- Registrován: ned dub 23, 2023 5:25 pm
- Bydliště: Východně od 3nce
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 14
- Kapacita baterie [kWh]: 28
Re: Kolísanie napätia na batérií pri vysokom odbere
Mám 2 baterky, 280 a 300Ah, ke každé mám přívody 70mm2(2x35mm2), délka cca 3,5m, ke každému ze 2 střídačů 70mm2, DC sběrny Cu 5x30mm (150mm2)
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah LiFePO4 + 2xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
-
- Příspěvky: 114
- Registrován: ned úno 13, 2022 7:20 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 16100
- Kapacita baterie [kWh]: 28
Re: Kolísanie napätia na batérií pri vysokom odbere
Všetko závisí od toho, kde a ako sa meria napätie aku. Ja mám všetko victron a jadrom je smartshunt, ktorý meria napätie priamo vyvedené sólo zo zbernice a toto napätie zdieľa so všetkými mppt, ktoré sa tým riadia. To má victron dobre vymyslené. Aku mám 2m 50mm2 na Cu zbernicu 5x30 a meniče a mppt do/zo zbernice už iba (pomerne) tenké vodiče, 5A/mm2, tam to už nehrá žiadnu rolu.
spolu 16,1kWp - JVV 2,2kWp 45°, JJZ 4,9kWp 55°, JJZ 4,4kWp 24°, nové: bifaciálna pergola 4,6 kWp 9°
Victron Easysolar 5kW + Epever Ipower plus 5kW
MPPT Victron 150/35, 2xSmartsolar 250/85.
Lifepo4 2x16 280AH
Victron Easysolar 5kW + Epever Ipower plus 5kW
MPPT Victron 150/35, 2xSmartsolar 250/85.
Lifepo4 2x16 280AH