kamils píše: ↑ned črc 28, 2024 9:03 pm
Máš popletený směr výpočtu. Průměrná cena se nepočítá z celkové ceny, protože tu právě neznáš a potřebuješ zjistit. Nejprve spočítáš vážený průměr a pak vypočteš celkovou cenu. Tj. Celková cena = celková spotřeba x vážený průměr. Dobereš se ke stejnému výsledku, jen jiným postupem.
1. "cena v dané hodině" x "spotřeba v dané hodině" = "hodinová útrata"
2. celková cena = suma "hodinových útrat"
3. průměrná cena = celková cena / celková spotřeba
Tento způsob výpočtu nijak nerozporuji. Jen při použití váženého průměru se počítá celková cena z celkové spotřeby krát vážený průměr.
Pořád jen tvrdím, že existuje druhý ekvivalentní postup, kdy celkovou cenu vypočítáš celkovou spotřebou krát vážený průměr a že to lze použít. Je naprosto jedno, jaký postup zvolí obchodník, je to jen o tom, co vyhovuje více z hlediska implementace pro jejich accounting systém. Obojím postupem dosáhneš stejného výsledku. Jednoduchá matematika
Které povinné položky na faktuře se "moc nehodí" pro obchod za spotové ceny? Žádnou takovou neznám a žádný obchodník se spotem s žádnou povinnou položkou nemá problém.
Průměrná cena má malou vypovídací hodnotu. Je mnohem více ovlivněná časem nákupu, než čímkoliv jiným.
A kdo se tady baví o průměrné ceně? Víš, jaký je rozdíl mezi průměrnou cenou a váženou průměrnou cenou? Ta diskuze je o
VÁŽENÉM průměru!
kamils píše: ↑ned črc 28, 2024 9:03 pm
Pro mě zůstává mnohem důvěrnějším dodavatel spotových produktů Bezdodavatelé a další malí obchodníci s průhlednými podmínkami.
To je v pořádku, o důvěře není řeč.
Nicméně stále platí, že výrok "
Pražská plynárenská má to stejné a navíc jejich produkt SPOT není vlastně ani SPOT, ale vážený průměr..." není pravdivý. Nediskutuji o důvěře či zmateném popisu, ale že na spot lze použít vážený průměr ceny a dobere se ke stejnému výsledku jako u těch, co počítají sumaci hodinových spotřeb násobených hodinovými cenami.