Jan Hicl z DeltaGreen říkal, že cena za kWh už byla v minulosti mnohem větší (samozřejmě jenom občas), ale mluví o zajímavých číslech.Momo píše: ↑čtv srp 22, 2024 8:25 am Rád bych využil přítomnosti tygra a jeho schopností ekonomické analýzy a práci v excelu, jak v tabulkách, tak v grafech.
Teď prodal Konu a bude mít Teslu.
Pod jedním videem electrodada napsal:A dostal hned osm lajků, takže jistě vyjevil obecně známou pravdu.baterie elektromobilu vydrží minimálně 1500 cyklů. Za sdílení budou peníze a za ty si koupíte nové auto dřív, než baterie odejde.
Na to jsem napsal:Již bohužel bez odpovědi.Dovolte trochu matematiky.
Říkáte 1500 cyklů. Dejme tomu kapacita baterie 80 kWh, ale nenabíjet do 100 %, spíše do 80 % a nevybíjet do 0 %. Dobře, takže využitelná kapacita pro cyklování 60 kWh.
1.500 cyklů x 60 kWh = 90.000 kWh.
Cena auta, dejme tomu tesly, hrubě orientačně 1M Kč, raději méně. Zanedbáme, že tesla tu funkci nepodporuje.
1.000.000 Kč / 90.000 kWh = 11 Kč/kWh.
Opravdu vám někdo dá 11 Kč/kWh? Kde jsou distribuční poplatky? Budiž, můžete koupit za zápornou cenu, ale zaplatíte distribuci.
Dělám někde chybu???
Prosím o popsání ekonomického modelu, jak na 1500 cyklech vydělat na nové auto, dejme tomu milion.
Ona ta baterka vydrží jistě mnohem více než 1500 cyklů, ale fakt by mě zajímalo za jak dlouho ten milion vydělám.
Takže pár věcí:
- elektriku budu jenom vyrábět, nebo i kupovat?
- kde a za kolik budu elektriku prodávat?
- a hlavně - za jak dlouho budu mít ten milion
https://youtu.be/oCwq6uR866Y
Když bych neuvažoval nové aut za nesmyslný milion, ale podíval se na něco kolem 400.000, tak by to vyšlo lépe. Za 5kč/kwh už jsem několikrát prodával.
Při prodeji se neplatí distribuce.
Vyrovnávání sítě ale zatím není v provozu tak uvidíme.