fve a nabíjení e auta
fve a nabíjení e auta
zdravím odborníky.
Mám zapeklitý dotaz. Na baráku máme fve s výkonem 9,9kWp s baterií a plánujeme pořídit ele. auto, které se bude částečně krmit z fve.
Mezi domem/fve a parkingem kde bude nabíječka vede pouze slabší kabel a nevím zda bude pro nabíjení dostačující (aktuálně je pro celou zahradu - filtrace bazénu, čerpadlo závlahy a menší dílna).
Elektrikář mi navrhl, že z rozvaděče odkud vede přívodní kabel do domu, připojí ještě jeden silný kabel k parkingu pro nabíječku.
Teď k tomu dotazu, odkud si bude brát nabíječka elektřinu?
Snad jsem situaci popsal srozumitelně
Mám zapeklitý dotaz. Na baráku máme fve s výkonem 9,9kWp s baterií a plánujeme pořídit ele. auto, které se bude částečně krmit z fve.
Mezi domem/fve a parkingem kde bude nabíječka vede pouze slabší kabel a nevím zda bude pro nabíjení dostačující (aktuálně je pro celou zahradu - filtrace bazénu, čerpadlo závlahy a menší dílna).
Elektrikář mi navrhl, že z rozvaděče odkud vede přívodní kabel do domu, připojí ještě jeden silný kabel k parkingu pro nabíječku.
Teď k tomu dotazu, odkud si bude brát nabíječka elektřinu?
Snad jsem situaci popsal srozumitelně
- pave69
- Příspěvky: 709
- Registrován: čtv črc 14, 2022 5:30 pm
- Bydliště: Brno Kohoutovice 385m.n.m.
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9900
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: fve a nabíjení e auta
No přece z toho rozvaděče.

Re: fve a nabíjení e auta
Napsal jsi příliš málo informací.
Vezmi aspoň pytlík od mouky a tužkou namaluj jak to máš zapojené. Kde je přívod z gridu, kde je elektroměr, kde je měření pro FVE, kde to chceš napojit.
A taky napiš jak zacházíš s přetoky, pokud máš hybridní měnič.
Potřebuješ dosáhnout stavu, aby FVE měřila tok energie z pohledu od sítě před tím napojením kabelu pro Wallbox. Tedy aby měření bylo mezi tím napojením a elektroměrem.
Ale pokud bys třeba veškeré přetoky pouštěl v plné výši do sítě, tak už tato podmínka tak jednoduše neplatí.
Proto je třeba obrázek a víc informací.
Vezmi aspoň pytlík od mouky a tužkou namaluj jak to máš zapojené. Kde je přívod z gridu, kde je elektroměr, kde je měření pro FVE, kde to chceš napojit.
A taky napiš jak zacházíš s přetoky, pokud máš hybridní měnič.
Potřebuješ dosáhnout stavu, aby FVE měřila tok energie z pohledu od sítě před tím napojením kabelu pro Wallbox. Tedy aby měření bylo mezi tím napojením a elektroměrem.
Ale pokud bys třeba veškeré přetoky pouštěl v plné výši do sítě, tak už tato podmínka tak jednoduše neplatí.
Proto je třeba obrázek a víc informací.
-
- Příspěvky: 85
- Registrován: úte úno 08, 2022 10:51 am
- Bydliště: Zlínský kraj
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 11000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: fve a nabíjení e auta
A doplň taky, jakou technologii máš na FVE
6,5kWp +3,0kWp Solax X3, 23,2kWh Li- jih, sklon 45+55 St
1,4kWp Gridfree Solarmi
2,4kWp+SITON
TČ Alpha Innotec LWD50
1,4kWp Gridfree Solarmi
2,4kWp+SITON
TČ Alpha Innotec LWD50
-
- Příspěvky: 1158
- Registrován: úte dub 19, 2022 10:33 am
- Bydliště: SR MY
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 10200
- Kapacita baterie [kWh]: 28
Re: fve a nabíjení e auta
Trošku zneužijem tému na môj prípad.
Riešim teraz rekonštrukciu domu, ktorého súčasťou bude aj elektroinštalácia. Chcem si pripraviť cyky 5x6 pre EV nabíjačku, ale neviem kam tento kábel zapojiť - pred FVE (rozvádzač1) alebo za FVE (Rozvádzač2) ?
Mám 1F FVE oficiálne pripojenú a využívam súčtové meranie v SR, t.z. nulovanie elektromera. Takže môžem brať z jednej fázy a dodávať do druhej a elektromer ukazuje 0.
Momentálna situácia u mňa je takáto: Neviem, či má zmysel riešiť aj prepínanie pre nabíjačku medzi 1F FVE a 3F DS. Ak áno, tak budem musieť kábel natiahnuť do rozvádzača 2, keďže len tu mám prívod z FVE.
Elektrina moc často u nás nevypadáva a ak hej tak je to max. na pár hodín. Rád by som sa vyhol ťahaniu káblov hore dole, tak preto to riešim. Jediné, čo ma napadlo je, že minimálny výkon pri 3F je troška niekde inde ako pri 1F, ale neviem či to bude problém alebo nie.
Ďakujem za každú radu.
Riešim teraz rekonštrukciu domu, ktorého súčasťou bude aj elektroinštalácia. Chcem si pripraviť cyky 5x6 pre EV nabíjačku, ale neviem kam tento kábel zapojiť - pred FVE (rozvádzač1) alebo za FVE (Rozvádzač2) ?
Mám 1F FVE oficiálne pripojenú a využívam súčtové meranie v SR, t.z. nulovanie elektromera. Takže môžem brať z jednej fázy a dodávať do druhej a elektromer ukazuje 0.
Momentálna situácia u mňa je takáto: Neviem, či má zmysel riešiť aj prepínanie pre nabíjačku medzi 1F FVE a 3F DS. Ak áno, tak budem musieť kábel natiahnuť do rozvádzača 2, keďže len tu mám prívod z FVE.
Elektrina moc často u nás nevypadáva a ak hej tak je to max. na pár hodín. Rád by som sa vyhol ťahaniu káblov hore dole, tak preto to riešim. Jediné, čo ma napadlo je, že minimálny výkon pri 3F je troška niekde inde ako pri 1F, ale neviem či to bude problém alebo nie.
Ďakujem za každú radu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp + 4,15kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 2x 17x280Ah Lifepo4 + JK BMS
2,75kWp on-grid + 3,3kWp + 4,15kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 2x 17x280Ah Lifepo4 + JK BMS
Re: fve a nabíjení e auta
Otázku jsem nepochopil, tak uvedu u sbe příkladem.
Mám to udělaný takto, to se ale může lišit, obvzláště u kupovaných komponentů.
Volná nabíječka s výstupním napětím nX, taktéž s volným proudem pX. Důležitý je aby napětí nepřesáhlo vstupní napětí jím napájející. Tím mám regulátor snižující napětí připojen na měnič na střídavý napětí 230V. Samo to i nabíjí baterku, ta se nabíjí sama, ale není prý vhodné jí nabíjet vyšším napětím, když už je nabitá.
Takže panely + nabíječka na vstupu regulátoru. Mám 24V, v případě vstupu na nějaké bedně kde bude 1kV, tak samo nabíječka ze sítě musí dát minimum vstupu, bývá tam Max./min.
Kdyby se použila nabíječka která není regulovaná přímo na nabíjení baterky, tak by regulaci musel obstarat jen BMS k tomu i určený, ale i tak se jedná jen o jednu ochranu.
Elektrárna optimalizována pro temnější období.
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Regulátor: MůjSystém 2024
Baterie: 8 x Lifepo4 280AH
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MůjSystém 2024
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Regulátor: MůjSystém 2024
Baterie: 8 x Lifepo4 280AH
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MůjSystém 2024
-
- Příspěvky: 1158
- Registrován: úte dub 19, 2022 10:33 am
- Bydliště: SR MY
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 10200
- Kapacita baterie [kWh]: 28
Re: fve a nabíjení e auta
Popravde tvoju odpoveď som absolútne nepochopil, ale to sa mi v poslednej dobe stáva celkom často
U mňa je celý problém, že sa neviem rozhodnúť, či EV Charger prepínať medzi 3F a 1F a kam ho zapojiť. T.z. či EV charger zapojím pred meniče na DS 3F a nebudem riešiť nič, alebo EV Charger zapojím za meniče 1F. Teoreticky by som to vedel aj prepínať, ale to už bude troška problém pre VRM, keďže raz bude pred a raz za meničmi, takže dáta spotreby asi nebudú korektné.

U mňa je celý problém, že sa neviem rozhodnúť, či EV Charger prepínať medzi 3F a 1F a kam ho zapojiť. T.z. či EV charger zapojím pred meniče na DS 3F a nebudem riešiť nič, alebo EV Charger zapojím za meniče 1F. Teoreticky by som to vedel aj prepínať, ale to už bude troška problém pre VRM, keďže raz bude pred a raz za meničmi, takže dáta spotreby asi nebudú korektné.
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp + 4,15kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 2x 17x280Ah Lifepo4 + JK BMS
2,75kWp on-grid + 3,3kWp + 4,15kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 2x 17x280Ah Lifepo4 + JK BMS
- pave69
- Příspěvky: 709
- Registrován: čtv črc 14, 2022 5:30 pm
- Bydliště: Brno Kohoutovice 385m.n.m.
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9900
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: fve a nabíjení e auta
Já bych určitě zapojil za smartmeter, protože mi vychází, že bych z FV dokázal nabíjet tak z 80%. Ale môžu byť "lokálne špecifiká", že se někdo rozhodne jinak.
-
- Příspěvky: 85
- Registrován: úte úno 08, 2022 10:51 am
- Bydliště: Zlínský kraj
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 11000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: fve a nabíjení e auta
Na úvod, pre Plug-in hybrid stačí 1F, pre BEV síce tiež, ale nevidím dôvod nepoužiť 3F-nabíjanie. U 1F asi nepustíš do auta viac ako 3,7kW a to je škoda, u BEV na 3F je minimum okolo 5kW (8A), 6A je už asi história.
Takže ja by som to dizajnoval rovno na 3F.
Ďôležitejšia otázka je, ako (či) plánuješ nabíjanie riadiť.
1. Neriadený wallbox - nabíjaš fixne nastaveným prúdom a teda buď nevyužiješ dostupný FVE-výkon, alebo vybíjaš FVE-baterku, toto mne trochu vadí
2. Riadený wallbox (asi Victron, keď máš túto technológiu), ktorý pustí do auta dostupný výkon alebo výkon podľa nastavenia (ja mám všetko od Solax-u a takto to funguje, tak snáď aj u Victronu)
3. Riadený wallbox s externou automatizáciou
V bodoch 1+2 - zapojenie na smartmeter, aby Victron vedel, čo sa deje a mohol riadiť.
Takže ja by som to dizajnoval rovno na 3F.
Ďôležitejšia otázka je, ako (či) plánuješ nabíjanie riadiť.
1. Neriadený wallbox - nabíjaš fixne nastaveným prúdom a teda buď nevyužiješ dostupný FVE-výkon, alebo vybíjaš FVE-baterku, toto mne trochu vadí
2. Riadený wallbox (asi Victron, keď máš túto technológiu), ktorý pustí do auta dostupný výkon alebo výkon podľa nastavenia (ja mám všetko od Solax-u a takto to funguje, tak snáď aj u Victronu)
3. Riadený wallbox s externou automatizáciou
V bodoch 1+2 - zapojenie na smartmeter, aby Victron vedel, čo sa deje a mohol riadiť.
6,5kWp +3,0kWp Solax X3, 23,2kWh Li- jih, sklon 45+55 St
1,4kWp Gridfree Solarmi
2,4kWp+SITON
TČ Alpha Innotec LWD50
1,4kWp Gridfree Solarmi
2,4kWp+SITON
TČ Alpha Innotec LWD50
-
- Příspěvky: 1158
- Registrován: úte dub 19, 2022 10:33 am
- Bydliště: SR MY
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 10200
- Kapacita baterie [kWh]: 28
Re: fve a nabíjení e auta
Presne ako si napísal, keďže mám Victron systém aj EV charger bude určite od Victronu.
Asi to predsa len spravím na prepínanie, čiže dám do rozvádzača 2 a budem prepínať medzi 1F FVE a 3F DS.
Asi to predsa len spravím na prepínanie, čiže dám do rozvádzača 2 a budem prepínať medzi 1F FVE a 3F DS.
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp + 4,15kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 2x 17x280Ah Lifepo4 + JK BMS
2,75kWp on-grid + 3,3kWp + 4,15kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 2x 17x280Ah Lifepo4 + JK BMS
Re: fve a nabíjení e auta
Též mám Solax a 6A není historií ale nejnižší hranice kam až můžu nastavit Wallbox v režimu Fast.Jantic píše: ↑pát kvě 23, 2025 12:26 pm Na úvod, pre Plug-in hybrid stačí 1F, pre BEV síce tiež, ale nevidím dôvod nepoužiť 3F-nabíjanie. U 1F asi nepustíš do auta viac ako 3,7kW a to je škoda, u BEV na 3F je minimum okolo 5kW (8A), 6A je už asi história.
Takže ja by som to dizajnoval rovno na 3F.
Ďôležitejšia otázka je, ako (či) plánuješ nabíjanie riadiť.
1. Neriadený wallbox - nabíjaš fixne nastaveným prúdom a teda buď nevyužiješ dostupný FVE-výkon, alebo vybíjaš FVE-baterku, toto mne trochu vadí
2. Riadený wallbox (asi Victron, keď máš túto technológiu), ktorý pustí do auta dostupný výkon alebo výkon podľa nastavenia (ja mám všetko od Solax-u a takto to funguje, tak snáď aj u Victronu)
3. Riadený wallbox s externou automatizáciou
V bodoch 1+2 - zapojenie na smartmeter, aby Victron vedel, čo sa deje a mohol riadiť.
Používám to pro "ruční" řízení nabíjení.....
-
- Příspěvky: 85
- Registrován: úte úno 08, 2022 10:51 am
- Bydliště: Zlínský kraj
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 11000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: fve a nabíjení e auta
to ano, ale některá auta pod 8A nenabíjejí, např. můj Renault Zoe na 3F.
6,5kWp +3,0kWp Solax X3, 23,2kWh Li- jih, sklon 45+55 St
1,4kWp Gridfree Solarmi
2,4kWp+SITON
TČ Alpha Innotec LWD50
1,4kWp Gridfree Solarmi
2,4kWp+SITON
TČ Alpha Innotec LWD50
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: ned úno 13, 2022 7:20 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 16100
- Kapacita baterie [kWh]: 28
Re: fve a nabíjení e auta
Ja mám prípravu (elmobil zatiaľ nemám, yarísek pri 270kkm stále prechádza STK, ale keď neprejde, idem do citroenu ec3 alebo hyundai inster) stĺpik s rozvádzačom na dvore kde parkujem a na ňom zásuvky DS 1F 16A a DS 3F 20A a zásuvky FVE 1F 32A a FVE 16A.
Optimalizáciu wallboxom riešiť nebudem, baterky šetrím tak, že umrú na životnosť pri 500 cykloch (po troch rokoch mám 150) takže ich len konečne začnem korektne využívať. Pri elektromobile už len na aliexprese kúpim 2 káblové 3F 11kW a 1F 32A 230V nabíjačky po 130€ s bluetooth a bude vybavené. (nabíjačky 1F 32A sú na alíku úplne bežne, len treba 1F 32A zásuvku, čo stojí 5-10€)
Optimalizáciu wallboxom riešiť nebudem, baterky šetrím tak, že umrú na životnosť pri 500 cykloch (po troch rokoch mám 150) takže ich len konečne začnem korektne využívať. Pri elektromobile už len na aliexprese kúpim 2 káblové 3F 11kW a 1F 32A 230V nabíjačky po 130€ s bluetooth a bude vybavené. (nabíjačky 1F 32A sú na alíku úplne bežne, len treba 1F 32A zásuvku, čo stojí 5-10€)
spolu 16,1kWp - JVV 2,2kWp 45°, JJZ 4,9kWp 55°, JJZ 4,4kWp 24°, nové: bifaciálna pergola 4,6 kWp 9°
Victron Easysolar 5kW + Epever Ipower plus 5kW
MPPT Victron 150/35, 2xSmartsolar 250/85.
Lifepo4 2x16 280AH
Victron Easysolar 5kW + Epever Ipower plus 5kW
MPPT Victron 150/35, 2xSmartsolar 250/85.
Lifepo4 2x16 280AH
Re: fve a nabíjení e auta
Zdravím a píši až teď, byl jsem delší dobu mimo.Mex píše: ↑pon kvě 19, 2025 12:56 am Napsal jsi příliš málo informací.
Vezmi aspoň pytlík od mouky a tužkou namaluj jak to máš zapojené. Kde je přívod z gridu, kde je elektroměr, kde je měření pro FVE, kde to chceš napojit.
A taky napiš jak zacházíš s přetoky, pokud máš hybridní měnič.
Potřebuješ dosáhnout stavu, aby FVE měřila tok energie z pohledu od sítě před tím napojením kabelu pro Wallbox. Tedy aby měření bylo mezi tím napojením a elektroměrem.
Ale pokud bys třeba veškeré přetoky pouštěl v plné výši do sítě, tak už tato podmínka tak jednoduše neplatí.
Proto je třeba obrázek a víc informací.
Střídač je hybrid HYD 10KTL-3PH Solar Sofar.
Přetoky jdou komplet do sítě - mám čez virtuál.
Aktuálně vede na zahradu kabel cyky j 3x2,5 a jistič je B18 (ale to lze vyměnit). Je tenhle vodič použitelný na nabíjení ev?
snad jsme to sesmolil srozumitelně
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: fve a nabíjení e auta
Je to jednoduché.
Kabel 3x2,5 mm2 přenese 1x16A v pohodě (jistič 1x18A). Což je cca 3,7kW pro jednofázové nabíjení auta. Takže víc, než dá na jedné fázi FVE.
Použil bych tento kabel.
Pokud je potřeba řízení výkonu nabíjení ve wallboxu, lze použít bezdrátově. Buď to umí auto - např. Tesla, nebo použít wallbox se řízením např.
https://wifi.sampro.cz/wall-box-3x16-t2 ... rhdoregdlm
s bezdrátovým přenosem
https://wifi.sampro.cz/sada-pro-dynamic ... i-modul-1f
Případně se dá přes WiFi, Zigbee, nebo volně natáhnout UTP kabel. Možností je spousta. Podle místních podmínek a přání majitele.
Pokud bych potřeboval větší výkon nabíjení, nebo třífázové nabíjení, natáhl bych nový kabel přímo z elektroměru.
Opět by bylo potřeba měření pro FVE, aby se dala řídit spotřeba. To bych řešil vřazením měřícího rozvaděče hned za elektroměrový a zapojením domovního kabelu včetně nového kabelu až do něj.
Kabel 3x2,5 mm2 přenese 1x16A v pohodě (jistič 1x18A). Což je cca 3,7kW pro jednofázové nabíjení auta. Takže víc, než dá na jedné fázi FVE.
Použil bych tento kabel.
Pokud je potřeba řízení výkonu nabíjení ve wallboxu, lze použít bezdrátově. Buď to umí auto - např. Tesla, nebo použít wallbox se řízením např.
https://wifi.sampro.cz/wall-box-3x16-t2 ... rhdoregdlm
s bezdrátovým přenosem
https://wifi.sampro.cz/sada-pro-dynamic ... i-modul-1f
Případně se dá přes WiFi, Zigbee, nebo volně natáhnout UTP kabel. Možností je spousta. Podle místních podmínek a přání majitele.
Pokud bych potřeboval větší výkon nabíjení, nebo třífázové nabíjení, natáhl bych nový kabel přímo z elektroměru.
Opět by bylo potřeba měření pro FVE, aby se dala řídit spotřeba. To bych řešil vřazením měřícího rozvaděče hned za elektroměrový a zapojením domovního kabelu včetně nového kabelu až do něj.
-
- Příspěvky: 333
- Registrován: stř zář 08, 2021 10:40 am
- Bydliště: za Berounem
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 5000
- Kapacita baterie [kWh]: 12
Re: fve a nabíjení e auta
Jen praktická poznámka (vlastní zkušenost) - volně na vzduchu uložená 3x2,5 je při nabíjení auta 16A horká tak, že se dá sotva udržet v ruce. (jistič B16)
mobilní elektrárna (VW California): 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 250VA, Victron charger 20A. Orion 30A
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 5kWp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 5kWp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000
-
- Příspěvky: 263
- Registrován: ned dub 23, 2023 5:25 pm
- Bydliště: Východně od 3nce
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 16
- Kapacita baterie [kWh]: 44
Re: fve a nabíjení e auta
CYKY má dovolenou provozní teplotu jádra 70°C.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16x305Ah + 16x305Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
-
- Příspěvky: 124
- Registrován: stř zář 14, 2022 10:49 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9960
- Kapacita baterie [kWh]: 10
Re: fve a nabíjení e auta
Určitě natáhni kabel 5x2.5, který je zapojen za smartmetrem, rep. měřícími cívkami FVE, jinak o nabíjení nebude FVE vědět a nebude to asi chodit podle tvých představ. Kabel podle typu wallboxu musí být jištěn samostatným proudovým chráničem typu A nebo B. Dále doporučuji táhnout nějaký datový kabel k wallboxu např. pro komunikaci s FVE nebo se smartmetrem pro optimalizované nabíjení.John II. píše: ↑ned kvě 18, 2025 5:23 pm zdravím odborníky.
Mám zapeklitý dotaz. Na baráku máme fve s výkonem 9,9kWp s baterií a plánujeme pořídit ele. auto, které se bude částečně krmit z fve.
Mezi domem/fve a parkingem kde bude nabíječka vede pouze slabší kabel a nevím zda bude pro nabíjení dostačující (aktuálně je pro celou zahradu - filtrace bazénu, čerpadlo závlahy a menší dílna).
Elektrikář mi navrhl, že z rozvaděče odkud vede přívodní kabel do domu, připojí ještě jeden silný kabel k parkingu pro nabíječku.
Teď k tomu dotazu, odkud si bude brát nabíječka elektřinu?
Snad jsem situaci popsal srozumitelně
CYKY 2.5 mm je určen i pro uložení v tepelném izolantu i ve dřevě pro 16A zátěž, nechce se mi věřit že se to někomu při nabíjení tak hřeje, já mám zkušenost takovou, že při nabíjení 3x16A nepozoruji na dotek ohřátí pláště CYKY 5x2.5 uložené na vzduchu. Kabelem 5x4 určitě nic nezkazíš.
Z 12kWp FVE nabíjím obvykle 3x6 až 3x10A, když pospíchám tak nabíjím 3x16A, ale to už pomáhá GRID. Doporučuji kouknout po nabíječkách, které umí i 6A nabíjení, když je mírně pod mrakem, tak se to hodí.
Pokud máš 3F FVE, vůbec nepřemýšlej nad variantou 1F vedením a 1F wallboxem, i kdybys teď měl pouze 1F BEV, za chvíli jej vyměníš a budeš tahat přes dům nový kabel?
Re: fve a nabíjení e auta
všem děkuji za rady. Hlavní problém je, že aktuálně nevím jak jednoduše natáhnout další kabel z domovního rozvaděče (a od fve) ven, protože současné kabely vedou v základové desce.
Bylo by nutné odkopat zeminu u vstupu kabelů do chráničky do z. desky a také to vše protáhnout deskou do technické místnosti kde je výstup v meziprostoru mezi stěnou a předstěnou. Průchod ze základovky do technické místnoti je předpokládám také zaizolován (zalepen).
Další možností je táhnout kabel z technické m. na půdu a potom rohem domu za okapem do země
, ale to už je silnej bizár.
Bylo by nutné odkopat zeminu u vstupu kabelů do chráničky do z. desky a také to vše protáhnout deskou do technické místnosti kde je výstup v meziprostoru mezi stěnou a předstěnou. Průchod ze základovky do technické místnoti je předpokládám také zaizolován (zalepen).
Další možností je táhnout kabel z technické m. na půdu a potom rohem domu za okapem do země
