3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE

bert
Příspěvky: 28
Registrován: ned dub 18, 2021 4:12 pm

Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE

Příspěvek od bert »

Presne tak.
To by sa nedala ani prenosná nabíjačka vytiahnuť z elektriky a nedajbože v prípade vyhodenia ističa, by nastal ten "problém".
Prajem všetkým veľa slnka!
Robo /bert/
brumlaj
Příspěvky: 211
Registrován: stř dub 21, 2021 5:01 am

Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE

Příspěvek od brumlaj »

luky píše: úte zář 21, 2021 9:38 am Type 2 .... - při nabíjení je ten konektor zamčený autem a nejde vytáhnout.
Což je další zhovadilost. Příklad - přijedeš k nabíjecímu stojanu, na kabelu napíchnutý vůz očividně je nabitý (e-Up) a Ty se můžeš jít klouzat než přijde majitel a konektor z vozu odemkne. Zlaté Chademo kde je konektor uvolněn nabíjecím stojanem a ten kdo přijede si může stoupnout vedle a klidně nabíjet. No ale co se divím, logika "I am the King first" holt vítězně kráčí světem.
willcz
Příspěvky: 155
Registrován: pát dub 09, 2021 8:48 am
Bydliště: Rosice

Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE

Příspěvek od willcz »

brumlaj píše: úte zář 21, 2021 10:39 pm
luky píše: úte zář 21, 2021 9:38 am Type 2 .... - při nabíjení je ten konektor zamčený autem a nejde vytáhnout.
Což je další zhovadilost. Příklad - přijedeš k nabíjecímu stojanu, na kabelu napíchnutý vůz očividně je nabitý (e-Up) a Ty se můžeš jít klouzat než přijde majitel a konektor z vozu odemkne. Zlaté Chademo kde je konektor uvolněn nabíjecím stojanem a ten kdo přijede si může stoupnout vedle a klidně nabíjet. No ale co se divím, logika "I am the King first" holt vítězně kráčí světem.
To je ale jen otázka SW v autě.
Enyaq má nastavitelný stav zámku po nabití...
Spíš by to chtělo něco na vyzmizíkování běžných aut na místech pro nabíjení ... třeba na takovém 66km
9,8 kWp Poly, 2x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 4x Pylon US3000 + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
brumlaj
Příspěvky: 211
Registrován: stř dub 21, 2021 5:01 am

Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE

Příspěvek od brumlaj »

willcz píše: úte zář 21, 2021 11:14 pmTo je ale jen otázka SW v autě.
Enyaq má nastavitelný stav zámku po nabití...
Byl jsem učen, že technika má eliminovat lidské nedokonalosti. Pokud je možno něco nastavit, tak se najde stejně jako na té 66 dost zlomyslnosti a přezíravosti na to škodit okolí. Pak technika selhala, byť to bylo vinou konstruktéra. Opakuji se, ale zlaté Chademo.
A klobouk dolů před Japonci.
willcz
Příspěvky: 155
Registrován: pát dub 09, 2021 8:48 am
Bydliště: Rosice

Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE

Příspěvek od willcz »

brumlaj píše: stř zář 22, 2021 12:40 am
willcz píše: úte zář 21, 2021 11:14 pmTo je ale jen otázka SW v autě.
Enyaq má nastavitelný stav zámku po nabití...
Byl jsem učen, že technika má eliminovat lidské nedokonalosti. Pokud je možno něco nastavit, tak se najde stejně jako na té 66 dost zlomyslnosti a přezíravosti na to škodit okolí. Pak technika selhala, byť to bylo vinou konstruktéra. Opakuji se, ale zlaté Chademo.
A klobouk dolů před Japonci.
Nevím, ale Chademo podle mě je ukázká přesného opaku, složitý konektor mechanicky, nemožnost kombinovat AC + DC.
Tady musím říct zlatý typ 2. Blbuvzdorný, mechanicky jednoduchý konektor.
Ale to už jsme asi v diskuzi lechce mimo téma :-)
9,8 kWp Poly, 2x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 4x Pylon US3000 + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
luky
Příspěvky: 45
Registrován: stř zář 08, 2021 10:40 am
Bydliště: za Berounem
Výkon panelů v FVE [Wp]: 4010
Kapacita baterie [kWh]: 6

Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE

Příspěvek od luky »

brumlaj píše: úte zář 21, 2021 10:39 pm
luky píše: úte zář 21, 2021 9:38 am Type 2 .... - při nabíjení je ten konektor zamčený autem a nejde vytáhnout.
Což je další zhovadilost.
Má to celkem jednoduchý důvod. Na mnoha místech je zásuvka Type 2 a musíš tam vrazit vlastní kabel. Anebo nabíjíš "přenosnou" AC nabíječkou. Kdyby nebyl konektor zamknutý, tak o ty kabely velmi rychle přijdeš.
Obecně když někdo stojí na nabíječce a nepotřebuje nabíjet, tak tam stejně překáží to samotný auto, takže odpojení kabelu ti nepomůže.
mobilní elektrárna (VW California): 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna "ETERNIT" (ve výstavbě): FV 4010Wp , LiFePO4 48V/120Ah, Axpert VMIII 48/5000
Uživatelský avatar
Trubka
Příspěvky: 115
Registrován: úte bře 30, 2021 12:02 am

Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE

Příspěvek od Trubka »

Trubka píše: úte zář 14, 2021 11:12 am Kolega to jednou nechtíc vyzkoušel - nedržel se mu fixní fázový posun mezi fázemi v jeho 3F FVE, ale chovalo se to jako tři jednofázové FVE. Výsledek byl, že TM3 se odmítla z takové třífázové zásuvky nabíjet.

Opravdu správná možnost pro 2F nebo 3F nabíjení tedy je, krmit ty fáze tak jak mají být, včetně správného fázového posunu. Pouštět tu samou fázi do všech tří vodičů tedy není cesta. Stejně tak není cesta krmit L1 a L2 ze dvou vzájemně nespolupracujících měničů.

Jako funkční mám naopak ověřeno, že TM3 lze v pohodě nabíjet i jen z jedné fáze, 230V x 32A. Ačkoliv uvnitř auta je OBC 3x16A, tak při připojení na 1F wallbox si auto dokáže cucnout až 32A jednofázově. Jen pozor, tuhle funkci mívají hlavně auta určená pro USA, UK a ASIA trhy. Modely určené výhradně pro EU to většinou neumí.

Zatím mám otestovaný že 1F x 32A zvládají tyhle auta:
- Tesla model 3
- Hyundai Kona
- Huyndai Ioniq
- Fiat 500e
- VW Golf
- Renault Zoe
- Honda-e
- Range Rover hybrid
Trubka píše: úte zář 14, 2021 12:32 pm Ne že by se některé auto zcela odmítlo nabíjet, ale jsou auta, u kterých po připojení k 1f wallboxu graf ukázal, že si berou pouze 1x16A:

- Nějaký hodně starý VW Golf
- Renault Captur e-tech PHEV
- Škoda Enyaq
- Škoda Superb PHEV


Vynechávám dvě vozidla, která se také nabíjela jen 16A, ale to proto, že využila vlastní nabíjecí kabel s připojením do klasické zásuvky:
- Mitsubishi Outlander PHEV
- Citroen C-Zero

Sám jsem zvědavý, jestli se tu někdy zastaví VW ID4 či Audi Q4 e-tron, až se začnou víc prodávat.
Tak dnes úspěšně otestováno nabíjení dalšího modelu auta:
- VW ID3

Z jednofáze si v pohodě bralo 32A:
graf ID.PNG
graf ID.PNG (82.48 KiB) Zobrazeno 301 x
Uživatelský avatar
Trubka
Příspěvky: 115
Registrován: úte bře 30, 2021 12:02 am

Re: 3f Palubní nabíječky EV krmené z 1f FVE

Příspěvek od Trubka »

Trubka píše: úte zář 14, 2021 11:12 am Kolega to jednou nechtíc vyzkoušel - nedržel se mu fixní fázový posun mezi fázemi v jeho 3F FVE, ale chovalo se to jako tři jednofázové FVE. Výsledek byl, že TM3 se odmítla z takové třífázové zásuvky nabíjet.

Opravdu správná možnost pro 2F nebo 3F nabíjení tedy je, krmit ty fáze tak jak mají být, včetně správného fázového posunu. Pouštět tu samou fázi do všech tří vodičů tedy není cesta. Stejně tak není cesta krmit L1 a L2 ze dvou vzájemně nespolupracujících měničů.

Jako funkční mám naopak ověřeno, že TM3 lze v pohodě nabíjet i jen z jedné fáze, 230V x 32A. Ačkoliv uvnitř auta je OBC 3x16A, tak při připojení na 1F wallbox si auto dokáže cucnout až 32A jednofázově. Jen pozor, tuhle funkci mívají hlavně auta určená pro USA, UK a ASIA trhy. Modely určené výhradně pro EU to většinou neumí.

Zatím mám otestovaný že 1F x 32A zvládají tyhle auta:
- Tesla model 3
- Hyundai Kona
- Huyndai Ioniq
- Fiat 500e
- VW Golf
- Renault Zoe
- Honda-e
- Range Rover hybrid
Trubka píše: úte zář 14, 2021 12:32 pm Ne že by se některé auto zcela odmítlo nabíjet, ale jsou auta, u kterých po připojení k 1f wallboxu graf ukázal, že si berou pouze 1x16A:

- Nějaký hodně starý VW Golf
- Renault Captur e-tech PHEV
- Škoda Enyaq
- Škoda Superb PHEV


Vynechávám dvě vozidla, která se také nabíjela jen 16A, ale to proto, že využila vlastní nabíjecí kabel s připojením do klasické zásuvky:
- Mitsubishi Outlander PHEV
- Citroen C-Zero

Sám jsem zvědavý, jestli se tu někdy zastaví VW ID4 či Audi Q4 e-tron, až se začnou víc prodávat.
Trubka píše: stř říj 13, 2021 6:21 pm Tak dnes úspěšně otestováno nabíjení dalšího modelu auta:
- VW ID3
Tak tu máme další EV, které se zvádlo nabíjet 1F 32A:
- Opel Corsa-e
Odpovědět

Zpět na „Elektromobily“