Elektromobil a lifepo4

Uživatelský avatar
pave69
Příspěvky: 739
Registrován: čtv črc 14, 2022 5:30 pm
Bydliště: Brno Kohoutovice 385m.n.m.
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9900
Kapacita baterie [kWh]: 18

Re: Elektromobil a lifepo4

Příspěvek od pave69 »

To je zajímavé. Jsem jen EV teoretik (zatím), ale LFP mám doma, takže mě to zajímá i prakticky. Zatím jsem našel jen nějaké info, že LFP u Tesel rychleji degraduje než ty "normální" baterky a přisuzují to častému nabíjení do 100%, s argumentem že je to vyšší napětí a vyšší napětí je vyšší degradace. Což by teda nebylo úplně dobré, kdyby to byla pravda - protože doma je to minimálně 200x ročně do plných a tam to tak 10 hodin drží. Ale výrobce LFP doporučuje skladovat ve stavu 100% a nabíjet do plných, straší že kapacita klesne, pokud se to nedělá... spíš bych věřil jemu.
Vladimir Mahr
Příspěvky: 115
Registrován: úte črc 19, 2022 11:35 am
Bydliště: Dobrá u Frýdku-Místku
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9450
Kapacita baterie [kWh]: 30

Re: Elektromobil a lifepo4

Příspěvek od Vladimir Mahr »

Připojil bych jiný dotaz k tomuto staršímu tématu. A to ten, že když se dívám na propagační videa EV, kolik už mají místa v zadu v kufru, tak u nich v kufru stále postrádám rezervu.
U EV se píchlá kola nemění, ale pouze lepí nebo odtahují celá vozidla ?
Jako generace X jsi vždy kladu otázku, proč se věc porouchala a jak to na místě rychle opravit.
Zřejmě generace Z rozeznává dva stavy a to zda věc funguje a nebo ne, a když nefunguje, musí být věc celá nahrazená novou.
Proč tam není rezervní kolo ?
Pokud tam není dostatek místa, tak raději pojedu s rezervou bez manželky než s manželkou bez rezervy, jelikož v případě píchnutí kola by ona vyměnila mě. Asi to tam výrobci prozatím nedávají, jelikož na to ještě nejsou dotace z EU.
Hybridní fotovoltaika 3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/70, Cerbo GX, Victron EV Charging station na AC out, Wattrouter+900l akmum.nádrž, realizoval MM Craft s.r.o. Ing.Miroslav Matis
jars10
Příspěvky: 50
Registrován: úte lis 23, 2021 1:23 am

Re: Elektromobil a lifepo4

Příspěvek od jars10 »

Mnoho lidí nemá fyzicky ani technicky na to, aby si kolo dokázali vyměnit. Proto zákon uznává možnost vozit opravnou sadu, sprej s pěnou/mlíkem na opravu nebo mít smlouvu s asistenční službou. Prakticky u všech nových aut mají lidé pojistku, která už asistenční služby obsahuje, takže ušetří za kolo a místo v autě. Kdo si je chce dokoupit a vozit, může.
Když si připomenu, kolikrát jsem potřeboval za cca 1 mil ujetých km měnit kolo, tak mi vychází 5 případů.
Kromě jednoho, kdy to mohla být záškodnická akce, jsem si za to vždycky mohl sám. Buď zamlada sjížděním vzorku až na plátno, ježděním tam, kde nemám nebo podceněním přípravy auta na delší cestu.
Pokud mám pneumatiky v pořádku, klasické píchnutí současných pneumatik považuji za velmi sporadické.
Vladimir Mahr
Příspěvky: 115
Registrován: úte črc 19, 2022 11:35 am
Bydliště: Dobrá u Frýdku-Místku
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9450
Kapacita baterie [kWh]: 30

Re: Elektromobil a lifepo4

Příspěvek od Vladimir Mahr »

jars10 píše: stř zář 24, 2025 5:39 pm Mnoho lidí nemá fyzicky ani technicky na to, aby si kolo dokázali vyměnit. Proto zákon uznává možnost vozit opravnou sadu, sprej s pěnou/mlíkem na opravu nebo mít smlouvu s asistenční službou. Prakticky u všech nových aut mají lidé pojistku, která už asistenční služby obsahuje, takže ušetří za kolo a místo v autě. Kdo si je chce dokoupit a vozit, může.
Když si připomenu, kolikrát jsem potřeboval za cca 1 mil ujetých km měnit kolo, tak mi vychází 5 případů.
Kromě jednoho, kdy to mohla být záškodnická akce, jsem si za to vždycky mohl sám. Buď zamlada sjížděním vzorku až na plátno, ježděním tam, kde nemám nebo podceněním přípravy auta na delší cestu.
Pokud mám pneumatiky v pořádku, klasické píchnutí současných pneumatik považuji za velmi sporadické.
Ten argument je smysluplný, ale proč je problém na dně kufru vytvořit prostor na dojezdové kolo ?
Ti co by jej chtěli, by si jej mohli přikoupit.
Ti co ne, by si tam mohli dát něco jiné.
Hybridní fotovoltaika 3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/70, Cerbo GX, Victron EV Charging station na AC out, Wattrouter+900l akmum.nádrž, realizoval MM Craft s.r.o. Ing.Miroslav Matis
Mex
Příspěvky: 575
Registrován: pát zář 15, 2023 1:28 am

Re: Elektromobil a lifepo4

Příspěvek od Mex »

Když už je problém najít místo na fyzický ovladač klimatizace nebo dokonce blinkrů, tak těžko chtít po výrobcích, aby snad našli místo na nějaké náhradní kolo.
To už se ve výbavě spíš objeví nějaký další asistent, například detektor slušivosti účesu. Než nějaké přízemní náhradní kolo.
luky
Příspěvky: 339
Registrován: stř zář 08, 2021 10:40 am
Bydliště: za Berounem
Výkon panelů v FVE [Wp]: 5000
Kapacita baterie [kWh]: 12

Re: Elektromobil a lifepo4

Příspěvek od luky »

Osobně tuhle modu taky nechápu, ale je potřeba to brát tak, že svět se zbláznil a já jsem poslední normální. Přepokládám, že pohnutky výrobce jsou dvojí. Jednak ti můžou prodat rezervu za příplatek. A za druhé to auto je o 5kg lehčí a tedy má při certifikaci o 0.0001% nižší emise.

> U eGolfu je v kufru prolis na rezervu. Je hluboký 5cm. Zespoda pod podlahou kufru je 30cm volného místa. Chystám se, že to uříznu a navařím pluh plechu, aby se tam vešlo normální kolo.

> Už několikrát se mi povedlo poškodit kolo tak, že by mi lepení nepomohlo. (Naposledy manželka v Praze udělala o kanál skobu 5x5cm v bočnici, jel jsem za ní s jedním zimním kolem z garáže). No a s funkčností asistence mám hořkou zkušenost, to je pro mě asi to poslední. Naposledy jsem viděl auto na odtahovce před servisem, protože v šest večer nebyla asistence schopná sehnat někoho na zalepení díry po hřebíku. Tedy z akce "vyměním kolo a za 10 minut pokračujem" nebo vyndám sadu s knoty, nafouknem a jedem" se díky asistenci stalo "máme auto na dva dny v servisu 50km od domova".

> Už několikrát jsem ženám pomáhal měnit kolo. Překvapilo mě, že okolojdoucí muži středního věku neměli potřebu se zeptat, zda nepotřebují pomoc (potřebovali, protože buď neuměly to auto zvednout a nebo nedokázaly povolit šrouby). Předpokládám, že ti chlapi by jim nedokázali pomoct, proto se nezastavili.
mobilní elektrárna (VW California): 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 250VA, Victron charger 20A. Orion 30A
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 5kWp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000
brumlaj
Příspěvky: 1745
Registrován: stř dub 21, 2021 5:01 am

Re: Elektromobil a lifepo4

Příspěvek od brumlaj »

Nezastavili se proto, že by mohli být nařčeni ze sexuálního obtěžování když by si jen pomysleli, že žena nezvládne to co muž dá levou zadní. Takže raději nedali najevo, že se chtějí angažovat. Nepodceňujte obavu z veřejného lynče.
Myši umírají v pastích, protože nechápou, že ten sýr není zdarma. (mnou upravené motto jednoho z webů)
luky
Příspěvky: 339
Registrován: stř zář 08, 2021 10:40 am
Bydliště: za Berounem
Výkon panelů v FVE [Wp]: 5000
Kapacita baterie [kWh]: 12

Re: Elektromobil a lifepo4

Příspěvek od luky »

No, tak v tomhle vesmíru (zatím) ještě nežiju.
mobilní elektrárna (VW California): 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 250VA, Victron charger 20A. Orion 30A
domácí elektrárna "ETERNIT": FV 5kWp, LiFePO4 48V/120Ah+120Ah, Axpert King 48/5000
Odpovědět

Zpět na „Elektromobily“