odlišné údaje kWh na EVCS

Odpovědět
Petr Žůrek
Příspěvky: 9
Registrován: pát dub 25, 2025 7:00 pm
Bydliště: Kostelec u Holešova
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9980
Kapacita baterie [kWh]: 10

odlišné údaje kWh na EVCS

Příspěvek od Petr Žůrek »

Zdravím, delší dobu pozoruji odlišnost údajů nabité energie přes WB/EVCS. Dnes jsem nabíjel ze sítě 16A a po dobu nabíjení jsem byl on-grid (jinak jsem v ostrovu). EVCS ukazuje 18,28 kWh, ale graf o využití EVCS ukazuje 16,2 kWh. Nevím, jak si to mám vysvětlit. Že by EVCS dokázala měřit skutečnou hodnotu energie dodanou do baterie EV, se mi moc nechce věřit (tedy že by dokázala zohlednit a změřit účinnost nabíječky EV). Baterka EV má 64 kWh, nabila se o 27%, což přibližně vychází na 17,28 kWh dobité energie v této session. Chci jen tomu rozumět. Mám to interpretovat tak, že do EVCS wallboxu přiteklo 18,28 kWh a nabití baterie EV se tím zvýšilo o 16,2 kWh? Bylo by to fajn, ale nechce se mi věřit, že by Victron dokázal sbírat z baterky EV tak hluboké a detailní informace.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
3x Multi II 3000/48, MPPT 150/100, 3x Pylontech US3000C, WB Victron NS 22kW, 21x Topcon 475Wp
Jirka77
Příspěvky: 147
Registrován: ned dub 06, 2025 12:45 pm

Re: odlišné údaje kWh na EVCS

Příspěvek od Jirka77 »

to by klidne mohlo byt protoze evcs komunikujes a autem a dost mozna si vycita realne nabitou energii z auta.
Victron EasySolar 5000va, mppt 2x 150/100, 6.8kwp, 40kwh lifepo4.
Uživatelský avatar
vk_1
Příspěvky: 567
Registrován: stř říj 27, 2021 1:24 am
Bydliště: Liberec

Re: odlišné údaje kWh na EVCS

Příspěvek od vk_1 »

Petr Žůrek píše: pon říj 13, 2025 12:27 pm nechce se mi věřit, že by Victron dokázal sbírat z baterky EV tak hluboké a detailní informace
To opravdu neumí.
Reálně je to tak, že EVCS měří hodně nepřesně, a Multiplusy na AC OUT také.

V nastavení EVCS je kalibrace, kterou se to dá v různých úrovních výkonu nastavit.
Já to nastavoval ve chvíli, kdy jsem jel přímo ze sítě, protože v takový moment mi Multiplusy měří na AC IN docela přesně. Prostě jsem nechal Multiplusy připojené k síti v passthru režimu, a pak jsem po 1A měnil proud do auta a odečítal rozdíly.

Po kalibraci to vychází.
Odpovědět

Zpět na „Victron komunita“