Střídač GoodWe a nabíjení elektromobilu
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon říj 20, 2025 8:26 am
Střídač GoodWe a nabíjení elektromobilu
Pěkné dopoledne,
měl bych dotaz ohledně následující možnosti:
Mám GoodWe GW8K-ET a baterie. Pokud připojím elektromobil, chci tahat rovnou z panelů nebo ze sítě energii pro nabíjení. Zakázat vybíjení baterií FVE, aby byli k dispozici pro barák. Máte někdo něco podobného vyřešeno? Našel jsem registr 45355, kterým by se to dalo nejspíše řešit.
Děkuji.
měl bych dotaz ohledně následující možnosti:
Mám GoodWe GW8K-ET a baterie. Pokud připojím elektromobil, chci tahat rovnou z panelů nebo ze sítě energii pro nabíjení. Zakázat vybíjení baterií FVE, aby byli k dispozici pro barák. Máte někdo něco podobného vyřešeno? Našel jsem registr 45355, kterým by se to dalo nejspíše řešit.
Děkuji.
-
- Příspěvky: 135
- Registrován: stř zář 14, 2022 10:49 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9960
- Kapacita baterie [kWh]: 10
Re: Střídač GoodWe a nabíjení elektromobilu
Abychom tomu rozuměli. Jakože ta kilovathodina z gridu smrdí, ale ta v baterce voní sluncem a chcete si dělat večer čaj v rychlovarce na té voňavé a ne jí jen tak vyplýtvat přes den do auta? 
Tak tohle fakt nemám vyřešeno.

Tak tohle fakt nemám vyřešeno.
- pave69
- Příspěvky: 747
- Registrován: čtv črc 14, 2022 5:30 pm
- Bydliště: Brno Kohoutovice 385m.n.m.
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9900
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Střídač GoodWe a nabíjení elektromobilu
Stačí zapojit nabíječku před smartmeter a je to. Ale je to obdobně chytré/hloupé řešení, jako je zadání. Trochu se dá vylepšit použitím signálu pro přebytek, který GW má - teď nejsem doma a nevzpomenu si, jak se přesně jmenuje, ale je tam
.
Pak je možnost koupit nabíječku Goodwe, ona si to pak se střídačem umí nějak vyříkat, asi přes čínský cloud - ale nevím přesně, jak se ty její režimy chovají, sám ji nemám. Dá se k ní určitě někde stáhnout návod.

Pak je možnost koupit nabíječku Goodwe, ona si to pak se střídačem umí nějak vyříkat, asi přes čínský cloud - ale nevím přesně, jak se ty její režimy chovají, sám ji nemám. Dá se k ní určitě někde stáhnout návod.
-
- Příspěvky: 372
- Registrován: úte led 18, 2022 10:17 pm
- Bydliště: Cerhovice
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 11400
- Kapacita baterie [kWh]: 17
Re: Střídač GoodWe a nabíjení elektromobilu
Ale no tak, proč tak útočně? Dotaz je přeci v pohodě a motivací mne napadá několik, třeba nechce huntovat baterku odběrem při nabíjení 11 kW.
Jde to řešit tak, že se GW po dobu nabíjení auta řekne, aby nevybíjel baterii. Pak jde VŠECHNA spotřeba z panelů + DS, to ale znamená, že i pro ostatní spotřebu v domě se baterie nepoužívá. Přepínat se dá ručně pomocí aplikace Solar Go, ale pokud bys to chtěl automatizovat, můžeš to řešit pomocí Home Assistant a této integrace.vaclav.talhofer píše: ↑pon říj 20, 2025 8:56 am Mám GoodWe GW8K-ET a baterie. Pokud připojím elektromobil, chci tahat rovnou z panelů nebo ze sítě energii pro nabíjení. Zakázat vybíjení baterií FVE, aby byli k dispozici pro barák. Máte někdo něco podobného vyřešeno? Našel jsem registr 45355, kterým by se to dalo nejspíše řešit.
Naposledy upravil(a) danidani dne pon říj 20, 2025 11:17 am, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon říj 20, 2025 8:26 am
Re: Střídač GoodWe a nabíjení elektromobilu
Díky. Ta integrace se tam nezobrazila. A přesně jak píšete, nechci huntovat baterii. Nejde o to, co voní a nevoní. Každá baterka má cyklus a pokud se budeme bavit o realitě, tak držet v zimě baterii a nízkém bodu nabití není zrovna zdravé.
-
- Příspěvky: 372
- Registrován: úte led 18, 2022 10:17 pm
- Bydliště: Cerhovice
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 11400
- Kapacita baterie [kWh]: 17
Re: Střídač GoodWe a nabíjení elektromobilu
Pardon, upravil jsem původní příspěvek.
V HA to pak může vypadat takto:
V HA to pak může vypadat takto:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- pave69
- Příspěvky: 747
- Registrován: čtv črc 14, 2022 5:30 pm
- Bydliště: Brno Kohoutovice 385m.n.m.
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9900
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Střídač GoodWe a nabíjení elektromobilu
už trochu OT, ale viděl jsem grafy a názory, že ideální je "nechat baterii ležet" někde kolem 30% nabití. Né, že bych to tak dělalvaclav.talhofer píše: ↑pon říj 20, 2025 10:51 am tak držet v zimě baterii a nízkém bodu nabití není zrovna zdravé.

-
- Příspěvky: 300
- Registrován: ned dub 23, 2023 5:25 pm
- Bydliště: Východně od 3nce
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 16
- Kapacita baterie [kWh]: 44
Re: Střídač GoodWe a nabíjení elektromobilu
Používám akubaterii do zmíněných 30%, hlavně jako rezervu pro případný blackout.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16x305Ah + 16x305Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
-
- Příspěvky: 1406
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Střídač GoodWe a nabíjení elektromobilu
Já taky pokud možno šetřím baterku od chladného podzimu do chladného jara, u mého ostrova, na večer, to proto, že případný blekaut v síti by se večer v chladnu hůře snášel! Ale ve dne je alespoň minimálně denní světlo a ač minimální výroba je vždy něco (min 500W) a dá se uskromnit v případě výpadku v síti kafe si uvařit ale i vodu ohřát bojleru per partes, ne vyšší spotřebu krátkodobou vykryke aku, ale celou noc ne, budeli prázdná už navečer...
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Re: Střídač GoodWe a nabíjení elektromobilu
Jen takový statistický dotaz: jak často nějaký blackout v praxi zažíváš?
Tím spíš za běžných podmínek, kdy není nějaká šílená bouřka nebo vichřice, o které ale člověk většinou ví dostatečně dopředu z předpovědi počasí.
Já bydlím ve městě. A něco, co by se dalo nazvat blackoutem (tj. výpadek delší než třeba 1/2 hodiny kvůli nějaké drobné poruše nebo údržbě) jsem nezažil už nejmíň 10 let, spíš ještě déle.
Je možné, že někde na samotě, kam vede dlouhé vzdušné vedení, o které se nikdo pořádně nestará a neprořezává stromy, to může být horší.
Ale katastrofické bych to asi nečekal ani tam. Opět - mimo nějaké extrémní podmínky, o kterých ale člověk ví předem.
Tím spíš za běžných podmínek, kdy není nějaká šílená bouřka nebo vichřice, o které ale člověk většinou ví dostatečně dopředu z předpovědi počasí.
Já bydlím ve městě. A něco, co by se dalo nazvat blackoutem (tj. výpadek delší než třeba 1/2 hodiny kvůli nějaké drobné poruše nebo údržbě) jsem nezažil už nejmíň 10 let, spíš ještě déle.
Je možné, že někde na samotě, kam vede dlouhé vzdušné vedení, o které se nikdo pořádně nestará a neprořezává stromy, to může být horší.
Ale katastrofické bych to asi nečekal ani tam. Opět - mimo nějaké extrémní podmínky, o kterých ale člověk ví předem.
-
- Příspěvky: 300
- Registrován: ned dub 23, 2023 5:25 pm
- Bydliště: Východně od 3nce
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 16
- Kapacita baterie [kWh]: 44
Re: Střídač GoodWe a nabíjení elektromobilu
Ano, máš pravdu, použil jsem krátkou a ne zcela přesnou odpověď.
30% pro:
-eventuální málo pravděpodobný blackout.
-Peak Shaving - mám 1f systém, 2 střídače paralelně, na každém nastaven proudový limit vstupu 6A. Hlavní jistič mám 25A a když se sejde nabíjení auta 3x16A + odběr domu, tak hrozí výpadek hlavního jističe. Myslím, že těch 28A delší dobu udrží a při vyšším odběru si pomůžou střídače z baterky. Nemám automatický přepínač, jen při poklesu SoC pod 30% připnu síť na vstup, nabíječky mám vypnuté.
- baterka bude časem ztrácet kapacitu, při takto konzervativním nastavení by pokles na 75% původní kapacity neměl způsobit žádnou změnu v chování systému.
30% pro:
-eventuální málo pravděpodobný blackout.
-Peak Shaving - mám 1f systém, 2 střídače paralelně, na každém nastaven proudový limit vstupu 6A. Hlavní jistič mám 25A a když se sejde nabíjení auta 3x16A + odběr domu, tak hrozí výpadek hlavního jističe. Myslím, že těch 28A delší dobu udrží a při vyšším odběru si pomůžou střídače z baterky. Nemám automatický přepínač, jen při poklesu SoC pod 30% připnu síť na vstup, nabíječky mám vypnuté.
- baterka bude časem ztrácet kapacitu, při takto konzervativním nastavení by pokles na 75% původní kapacity neměl způsobit žádnou změnu v chování systému.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16x305Ah + 16x305Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
-
- Příspěvky: 160
- Registrován: pon úno 07, 2022 9:58 pm
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 3300
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Střídač GoodWe a nabíjení elektromobilu
Připojím se OT: výpadky u nás (malá dědinka na Vysočině) jsou velmi časté, řekněme jednou za dva týdny se alespoň jeden krátký vyskytne. Většina je neohlášená, hlásí jen údržbu, zrovna teď mi poslali SMS, že v listopadu nepojedou půlden. A bývají i delší, nejdelší pamatuju dva dny, ale pravda, tehdy byla vichřice. Tehdy si ke mě sousedi chodili dobíjet mobily a dávali si ke mě věci do ledničky. Jeden si nastartoval před barákem centrálu.
Zkušenost lidí na vesnici s výpadky mimochodem může za to, že vesničané si jsou více vědomi možných následků. Podle jakéhosi výzkumu před pár lety si lidi ve městě mysleli, že blackouty přežijí v pohodě déle, než si tipovali lidi na vesnici, přitom je to zjevně naopak. Ve městě budou za pár hodin dost v ****, na vesnici mají lepší šanci si nějak poradit.
V zimě si udržuju baterku na 30-40% a mít elektro-auto, držela bych jej pořád nabité aspoň na 100km.
LiFePo 480Ah/24V, východ 900Wp, jih 2400Wp, Victron MPPT 150/100, Tristar TS-60, Victron Smart 3000VA, DC 12V systém Victron Orion, automatizace Valc, monitoring ValcMonitor
-
- Příspěvky: 135
- Registrován: stř zář 14, 2022 10:49 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9960
- Kapacita baterie [kWh]: 10
Re: Střídač GoodWe a nabíjení elektromobilu
To se to rozjelo
. Tak zpět k tématu, BEV je spotřebič jako každý jiný. K huntování baterie domácího úložiště určitě nedojde, pokud máte správně nastavený nabíjecí a vybíjecí výkon.
Mám větší spotřebu, v době, kdy jsem měl malou (10kWh) baterku, v zimě přes noc dobíjím na 100%, přes den vybíjím, když je BEV doma přes den a svítí (né moc často), tak nabíjím a baterie vykrývá výkonové výkyvy panelů ..., měl jsem v průměru 0.7cyklu/den, tj. při cyklické životnosti 8000 cyklů by baterie vydržela 31let. Silně pochybuji, že chemická životnost je také 30let, takže s největší pravděpodobností baterie klekne na stáří bez ohledu na to, že jí používáte i v době nabíjení BEV.
Další co tady zaznělo je, na jaké procento baterii běžně vybíjíte a zda-li má baterie sloužit i jako záloha pro případ výpadku domu, ale to je jiná kapitola, kde se toho dá hodně vymyslet.
Jsou lidi, kteří baterii tak šetří, až jí tím ničí, např. pokud mám v zimě nastaveno vybíjení pouze do 40% /to zní strašně šetrně/, ale ve skutečnosti vlivem občasného svinu, kdy se baterie pouze trochu nabije a pak zase vybije se BMS ztratí ve výpočtech a reálně se může stát, že je batere půlku zimy na 5% a to jí rozhodně nedělá dobře. Na druhé straně je někdo, kdo jí pravidelně přes noc nabíjí na 100%, udělá přez zimu klidně 60 cyklů, ale baterka je ve výsledku v lepší kondici.

Mám větší spotřebu, v době, kdy jsem měl malou (10kWh) baterku, v zimě přes noc dobíjím na 100%, přes den vybíjím, když je BEV doma přes den a svítí (né moc často), tak nabíjím a baterie vykrývá výkonové výkyvy panelů ..., měl jsem v průměru 0.7cyklu/den, tj. při cyklické životnosti 8000 cyklů by baterie vydržela 31let. Silně pochybuji, že chemická životnost je také 30let, takže s největší pravděpodobností baterie klekne na stáří bez ohledu na to, že jí používáte i v době nabíjení BEV.
Další co tady zaznělo je, na jaké procento baterii běžně vybíjíte a zda-li má baterie sloužit i jako záloha pro případ výpadku domu, ale to je jiná kapitola, kde se toho dá hodně vymyslet.
Jsou lidi, kteří baterii tak šetří, až jí tím ničí, např. pokud mám v zimě nastaveno vybíjení pouze do 40% /to zní strašně šetrně/, ale ve skutečnosti vlivem občasného svinu, kdy se baterie pouze trochu nabije a pak zase vybije se BMS ztratí ve výpočtech a reálně se může stát, že je batere půlku zimy na 5% a to jí rozhodně nedělá dobře. Na druhé straně je někdo, kdo jí pravidelně přes noc nabíjí na 100%, udělá přez zimu klidně 60 cyklů, ale baterka je ve výsledku v lepší kondici.