Stránka 7 z 8
Re: Napsali o BEV......
Napsal: pát srp 09, 2024 6:51 pm
od eduard22
Vladimir Mahr píše: ↑pát srp 09, 2024 3:30 pm
brumlaj píše: ↑ned srp 04, 2024 8:12 pm
Po 22 měsících na vojně mne ocenění vyfocením před startující V3Skou jaksi u srdce nehřeje.
Sice to nepatří k tématu, ale jako zkurvený špagát stále nechápu, jak někdo za totality dokázal vyrobit automobil s takovou průchodivostí v terénu a teď za demokracie z jejich potomků nic kloudného nevypadne.
V3S... řídil jsi to? Já ano! Hroznej křáp! Průjezdnost sice vysoká, ale jen chvílu, furt se to sralo... Hučelo to hrozně, v zimě v tom posádka mrzla (bylo to chlazené vzduchem) a v létě to topilo furt jak stará šaliny v Brně... (horký vzduch přes odpory primitivní odporové regulace foukaly ventilátory do kabiny jako topení v zimě, což bylo nedostatečné, ale i v létě..., což bylo přebytečné, děs...) Nevytočilo se to nikde, neb to mělo jednoduché klouby na přední hnané nápravě. Posilovač řízení byl leda v podobě velkého oběda a silného chlapa... Emise leda EURO -6...
Za demokracie si mohu dovézt i ze zahraničí cokoliv! (mám Land Roer a projede i přes řeku Dyji - osobně vyzkoušeno

jen moja pištěla, že nemá gumáky , kdyby jsme uvázli a že je teprve jaro a voda ještě ledová, jestli jsem se nezbláznil! Nakonec vše natočila a ze zážitku byla později nadšená

Že prej nic takového by s manželem, co ani nemá řidičák, by nikdy ani nezažila

)
Re: Napsali o BEV......
Napsal: pát srp 09, 2024 7:19 pm
od pibi
Na V3S jsem dělal předvojenský řidičák, pak jsem byl na vojně rád, když jsem řídil T138, 813, 815.
Re: Napsali o BEV......
Napsal: sob srp 10, 2024 12:15 am
od liškovrah
Vladimir Mahr píše: ↑pát srp 09, 2024 3:30 pm
brumlaj píše: ↑ned srp 04, 2024 8:12 pm
Po 22 měsících na vojně mne ocenění vyfocením před startující V3Skou jaksi u srdce nehřeje.
Sice to nepatří k tématu, ale jako zkurvený špagát stále nechápu, jak někdo za totality dokázal vyrobit automobil s takovou průchodivostí v terénu a teď za demokracie z jejich potomků nic kloudného nevypadne.
Nepřekonatolnost V3S je takový český mýtus.Podvozek okopčenej od GMC,ale tam s tim jezdili černí.Už bojový Robur ji průchodností překoná a polská kopie V3S taky.Rusáci měli taky nějakej krám co projel víc,pokud se bavíme o 3 tunkách.
Re: Napsali o BEV......
Napsal: sob srp 10, 2024 9:47 pm
od kybos
Taky jsem s V3S na vojně jezdil (sice ne jako řidič ale jako velitel vozu) a při přesunu jsme s ní vytahovali z bláta zapadlé T138. Je skutečně obdivuhodné, co to auto s motorem o výkonu pouhých 72 kW v terénu dokázalo. Často jsem měl ve svažitém terénu pocit, že už se to musí převrátit, ale vždy jsme zůstali na kolech.
Re: Napsali o BEV......
Napsal: ned srp 11, 2024 9:12 am
od Nautilus
Omlouvám se za OT.
liškovrah píše: ↑sob srp 10, 2024 12:15 am
Nepřekonatolnost V3S je takový český mýtus...
Kéž bychom takových "mýtů" měli vícero...
.. a když už jsme u té "vojny"... Na odloučená pracoviště do terénu rozvážela V3S jídlo, když jela T138, často jsme "hladověli"

.
Re: Napsali o BEV......
Napsal: ned srp 11, 2024 8:59 pm
od liškovrah
Nautilus píše: ↑ned srp 11, 2024 9:12 am
Omlouvám se za OT.
liškovrah píše: ↑sob srp 10, 2024 12:15 am
Nepřekonatolnost V3S je takový český mýtus...
Kéž bychom takových "mýtů" měli vícero...
.. a když už jsme u té "vojny"... Na odloučená pracoviště do terénu rozvážela V3S jídlo, když jela T138, často jsme "hladověli"

.
Také se omlouvám za OT.Proti Tatře měla reduktory v nábojích,proto vyšší, taky hlučnější(rovné zuby).Taky rychlík max 63km/h.
Mluví z tebe nostalgie vojcla

Já nesloužil.My to měli jako mob servis pro hlavně mixy,betonděla,vrtný soupravy.Tehdá používali spec.beton,co za 2 hodiny ztvrdnul a tak šlo o to,dostat ho ven.On to nikdo nechtěl dělat zbíječkou.Tak my V3S PAD,krám bez posilovače,hlučnej,těžkej a neohrabanej.Produkt státu kterej nenáviděl své obyvatele-vojáky.Syn kurvy a satana.Když jsme ji konečně zamordovali,dostali jsme bojovýho Robura,sice nízká skříň,ale průchodností bahnem lepší.Byl na balonech,jednoduchá montáž,proto vymačkával předníma stopu co odpovídala zadku.Později tomu říkali AGRO IFA,ale již nafta.
Re: Napsali o BEV......
Napsal: úte zář 03, 2024 7:35 pm
od Momo
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... roj=sph_hp
Nemám idnes prémium, ale sdělení článku je zřejmé už z perexu.
Údajně ceny BEV klesají v prvních letech rychleji než spalováků a leasingovkám zůstávají auta, která neprodají za dostatečný peníz, aby nebyly ve ztrátě.
Řešením je zvýšení splátek leasingu, ale to zase klesnou prodeje.
Pro splnění zelených cílů asi nezbyde nic jiného než dotovat leasingovky!
Re: Napsali o BEV......
Napsal: úte zář 03, 2024 7:47 pm
od danidani
Re: Napsali o BEV......
Napsal: úte zář 03, 2024 11:12 pm
od Mex
Momo píše: ↑úte zář 03, 2024 7:35 pm
Údajně ceny BEV klesají v prvních letech rychleji než spalováků a leasingovkám zůstávají auta, která neprodají za dostatečný peníz, aby nebyly ve ztrátě.
Na to člověk snad přijde sám, ne? Nepotřebuje to číst v nějakém článku.
BEV se vyvíjí velice rychle, každý nový model je výrazně lepší než ten předchozí. Navíc ceny spíš klesají. Auto staré 5 let už svými parametry působí jako vykopávka. Takže je jasné, že i ojetiny musí stát proti novým a o hodně lepším autům málo.
Naproti tomu se spalováky vyvíjí mnohem pomaleji. A často směrem proti vůli uživatelů. Další filtry a jiná "vylepšení". A ceny spíš stoupají.
Tak stará auta můžou být pro uživatele lepší než nová, protože ještě nemusí tankovat močku a starat se/nechat servisovat všelijaké moderní filtry a další vymyšlenosti.
Re: Napsali o BEV......
Napsal: stř zář 04, 2024 8:26 am
od pave69
Mex píše: ↑úte zář 03, 2024 11:12 pm
BEV se vyvíjí velice rychle, každý nový model je výrazně lepší než ten předchozí. Navíc ceny spíš klesají. Auto staré 5 let už svými parametry působí jako vykopávka.
To není hlavní problém. Platí to třeba i pro Tesly, kde i 5 let staré auto na tom "parametrově" není tak zle. Ale nikdo neví, co má baterka za sebou, stačí když auto někde 1-2 měsíce stálo vybité a šlus. A ukončené leasingy jsou na to extra profláknuté - kdo s tím jezdil, věděl, že to není jeho, že to za 4 roky vrátí - proč by se staral? A auta z půjčoven už vůbec. Takže to, z čeho mají lidi v podstatě strach i u spalováků - do auta není vidět, může být nějak "pospravované" atd, se u EV posouvá do takové polohy, že to lidi v podstatě vůbec nechtějí, leda "za pusu", protože když za týden odejde baterka, tak můžou celé auto vyhodit.
Re: Napsali o BEV......
Napsal: stř zář 04, 2024 10:40 am
od Momo
pave69 píše: ↑stř zář 04, 2024 8:26 am
Mex píše: ↑úte zář 03, 2024 11:12 pm
BEV se vyvíjí velice rychle, každý nový model je výrazně lepší než ten předchozí. Navíc ceny spíš klesají. Auto staré 5 let už svými parametry působí jako vykopávka.
To není hlavní problém. Platí to třeba i pro Tesly, kde i 5 let staré auto na tom "parametrově" není tak zle. Ale nikdo neví, co má baterka za sebou, stačí když auto někde 1-2 měsíce stálo vybité a šlus. A ukončené leasingy jsou na to extra profláknuté - kdo s tím jezdil, věděl, že to není jeho, že to za 4 roky vrátí - proč by se staral? A auta z půjčoven už vůbec. Takže to, z čeho mají lidi v podstatě strach i u spalováků - do auta není vidět, může být nějak "pospravované" atd, se u EV posouvá do takové polohy, že to lidi v podstatě vůbec nechtějí, leda "za pusu", protože když za týden odejde baterka, tak můžou celé auto vyhodit.
Je to tak, ale platí ti ten předpoklad rychlého technického vývoje a rychlého morálního zastarávání.
Mluví se třeba o V2H/V2G, to by mohlo být pro nás solárníky poměrně zajímavé, ale to teď ještě není.
Proto myslím, že teď kupovat nové i jeté BEV je pro nás, co máme malé nájezdy, třeba 15k km/rok předčasné a ekonomicky nesmyslné.
Re: Napsali o BEV......
Napsal: stř zář 04, 2024 10:46 am
od Momo
Zajímavé představení Cybertrucku a jeho homologace na CZ značky. Týpek si na to musel půjčit, cenovka tak 100k USD.
Nevím, jestli to půjčování jeho auta je jeho původní byznys model nebo si tím chce přivydělat na nákupní cenu.
https://www.youtube.com/watch?v=71iduzmcm_k
Re: Napsali o BEV......
Napsal: stř zář 04, 2024 4:15 pm
od Mex
pave69 píše: ↑stř zář 04, 2024 8:26 am
Mex píše: ↑úte zář 03, 2024 11:12 pm
BEV se vyvíjí velice rychle, každý nový model je výrazně lepší než ten předchozí. Navíc ceny spíš klesají. Auto staré 5 let už svými parametry působí jako vykopávka.
To není hlavní problém. Platí to třeba i pro Tesly, kde i 5 let staré auto na tom "parametrově" není tak zle. Ale nikdo neví, co má baterka za sebou, stačí když auto někde 1-2 měsíce stálo vybité a šlus. A ukončené leasingy jsou na to extra profláknuté - kdo s tím jezdil, věděl, že to není jeho, že to za 4 roky vrátí - proč by se staral? A auta z půjčoven už vůbec. Takže to, z čeho mají lidi v podstatě strach i u spalováků - do auta není vidět, může být nějak "pospravované" atd, se u EV posouvá do takové polohy, že to lidi v podstatě vůbec nechtějí, leda "za pusu", protože když za týden odejde baterka, tak můžou celé auto vyhodit.
O baterku se bojí (teoreticky a na fórech) jen odmítači elektromobility. A v praxi ti, co o tom nic nevědí, ale četli ta fóra.
Baterky jsou v dnešních autech komponent s větší výdrží než zbytek auta.
A taky na to dávají výrobci hodně dlouhé záruky.
Jak jsou na tom mechanické prvky podvozku, nebo u spalováku třeba turbo atd., o tom se toho bez detailního prozkoumání asi moc nedozvíte.
Ale baterka u BEV na sebe nabonzuje naprosto všechno. Co, kdy, kde, jak dlouho, jaké nabíjení atd., všecko na sebe napráská.
A že po případném odejití baterky (velice řídký případ) může uživatel auto vyhodit taky rozhodně není pravda.
Padání cen u něčeho s rychlým vývojem je prostě standardní fakt.
Soustruh nebo frézka (kde vývoj moc neletí) bude mít po 5 letech pořád dost vysokou hodnotu.
Počítač nebo mobil (kde vývoj letí rychle) se po 5 letech prodává za zlomek původních cen, případně rozdává zdarma. A není to proto, že by se kupující báli nespolehlivosti nebo drahého servisu.
Re: Napsali o BEV......
Napsal: stř zář 04, 2024 4:38 pm
od pave69
Mex píše: ↑stř zář 04, 2024 4:15 pm
Padání cen u něčeho s rychlým vývojem je prostě standardní fakt.
Soustruh nebo frézka (kde vývoj moc neletí) bude mít po 5 letech pořád dost vysokou hodnotu.
Počítač nebo mobil (kde vývoj letí rychle) se po 5 letech prodává za zlomek původních cen, případně rozdává zdarma. A není to proto, že by se kupující báli nespolehlivosti nebo drahého servisu.
Tak jinak, Mexovou terminologií:
krámy s nabíjecí baterkou: BEV, NTB, mobily, aku nářadí mají rychlý vývoj
krámy bez baterky: nářadí na 230/400 V, spalováky, tramvaje, letadla, dalekohledy... se nevyvíjí a drží si cenu

Re: Napsali o BEV......
Napsal: stř zář 04, 2024 5:15 pm
od Mex
No celkem to sedí.
Má-li něco nabíjecí baterku, bude to pravděpodobně nacpané elektronikou. A tak to bude mít rychlý inovační cyklus.
Re: Napsali o BEV......
Napsal: stř zář 04, 2024 5:48 pm
od kamils
Mex píše: ↑stř zář 04, 2024 4:15 pm
A že po případném odejití baterky (velice řídký případ) může uživatel auto vyhodit taky rozhodně není pravda.
Přesně tak, viz
p. Havrla. Sekundární trh se rozjíždí a BEV baterie jsou ceněným zbožím
https://sunlife.cz/bateriove-uloziste-bmwi3/.
Jinak pěkné video jak vypadají vnitřnosti I3
https://www.youtube.com/watch?v=irY3SKJqMpg
Re: Napsali o BEV......
Napsal: stř zář 04, 2024 9:57 pm
od Cmrnda
Re: Napsali o BEV......
Napsal: čtv zář 05, 2024 8:11 am
od Momo
Kalkulace:
- koupit 10 let staré BMW i3 60 Ah (21 kWh) od 270k Kč, jako nové mělo dojezd až 150 km, teď 100-120 km
- přistavit k upgrade baterie na 120 Ah (42 kWh) za 8k-13,9k EUR, dejme tomu za 280k Kč, bude mít dojezd až 300 km
- jako bonus si nechají původní baterky s minimální kapacitou 12 kWh
- získat 10 let staré, malé auto, kde se nastupuje na zadní sedačky, tak, že se řidič odpoutá, otevře svoje dveře, pak se otevřou zadní dveře a všechno zpátky, bonusem je karoserie v hliníku, nemělo by to reznout, ale pořád je to staré 10 let - toto vše za 450k Kč
- mě to smysl nedává...
Re: Napsali o BEV......
Napsal: čtv zář 05, 2024 8:29 am
od soami
Tohle není myšleno, že si koupíš 60Ah a půjdeš měnit aku. To je služba pro ty, co i3 s 60Ah provozují a z nějakého důvodu potřebují vyměnit aku. Pokud si budu kupovat ojeté i3, tak si přece za stejné peníze koupím rovnou 120Ah, 4 roky staré.
Re: Napsali o BEV......
Napsal: čtv zář 05, 2024 6:57 pm
od Momo
soami píše: ↑čtv zář 05, 2024 8:29 am
Tohle není myšleno, že si koupíš 60Ah a půjdeš měnit aku. To je služba pro ty, co i3 s 60Ah provozují a z nějakého důvodu potřebují vyměnit aku. Pokud si budu kupovat ojeté i3, tak si přece za stejné peníze koupím rovnou 120Ah, 4 roky staré.
No jasně, ale je to o té ceně. Třeba sauto.cz:
i3, 120 Ah, rok 2019, najeto 42k km, cena 499k Kč
i3, 120 Ah, rok 2019, najeto 105k km, cena 447k Kč
i3, 120 Ah, rok 2021, najeto 60k km, cena 500k Kč
atd.........
obvykle rok 2019-2021, cenovka 470k-500k Kč
Chvíli jsem o tom uvažoval, recenze jsem viděl, abych uplatnil v budoucích letech přebytky z FVE.
Ale malé nepraktické auto staré 3 roky za 500k, abych s ním najel 15k km ročně, fakt ne.
Nechávám tomu čas, ty ceny musí klesnout na použitelnou úroveň.
Re: Napsali o BEV......
Napsal: čtv zář 05, 2024 7:48 pm
od soami
i3 jsem nyní pořídil ženě - 12/2020 - plná záruka na auto od BMW 2 roky, na baterie do 2028/160t. Plná výbava, cena 430t. Malé auto to určitě není (uvnitř) - typické 2.auto do baráku. Je to sice koncepčně 10 roku staré auto, ale nějak nevidím nic, co by bylo zastaralé v porovnání s dnešními auty - možná slabší infotainment (chybí podpora AA). Také jsem poslední rok čekal na nějaké změny v cenách - ale ty jsou spíš směrem nahoru.
Re: Napsali o BEV......
Napsal: úte říj 29, 2024 12:50 pm
od dako
Momo píše: ↑čtv zář 05, 2024 6:57 pm
Nechávám tomu čas, ty ceny musí klesnout na použitelnou úroveň.
Nechci tu politicky fabulovat, ale EU se za poslední léta "odstřihla" prakticky od všeho (suroviny, energie) tak mám trochu obavy o tu "použitelnou úroveň". A s Čínou taky moc nepočítejte, dovozní cla jsou/budou (to si Trump-eta nedá ujít), ta auto průmysl rozhodně nezlevní, no, a pak tu máme EK (a EU jako takovou), to je taky taková brzda.
Ták, a teď si mě klidně kritizujte

.
Re: Napsali o BEV......
Napsal: úte říj 29, 2024 6:49 pm
od ClonyXXL
Mas bohuzel pravdu. Vidim to podobne.
Snad mozna cinani s temi cly vykyvou a budou vyrabet v Evrope.
Ale jinak, ja uz nejsem nejmladsi a nove BEV i kdyby jezdilo totalne zadarmo, uz kupni cena se mi nikdy nebude rentovat (v projezdene nafte ve starem). A to bych mohl nabijet 3/4 roku doma zadara.
Re: Napsali o BEV......
Napsal: úte pro 03, 2024 8:08 am
od Momo
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Majorita prostřednictvím svých volených zástupců schválila všechny ty zákony a nařízení, ale stejná majorita to nechce kupovat?
Scheisse! Wir schaffen das! Ordnung muss sein!
Jestli čekali růst 20 % a on je pokles 20 % (nejsou už dotace), na konci roku najednou zbývá 40 % aut vypočtených z objemu loňské produkce.
Re: Napsali o BEV......
Napsal: úte pro 03, 2024 9:26 am
od ClonyXXL
A to ty "nova auta" co tam stoji uz rok budou opravdu "jako nova"
A co na to budou rikat baterky bez cinnosti, no .... potěš koště.