Stránka 3 z 8

Re: Napsali o BEV......

Napsal: čtv bře 14, 2024 7:20 pm
od jahodovák
Takže už víme,jak to dopadá jinde a je jen na nás,jak se postaráme o to,abychom nedopadli stejně,pokud se to ale stane,tak se dá říct,že je to jen a jen naše vina,protože jsme byli varováni.Jen negramot není ochoten se přizpůsobit a nechá to tak daleko dojít.Protože se mě zdá,že naše vedení je tak nějak mimo,zda vlastním přičiněním,nebo plněním něčího přání,nechám stranou,se radši připravuji na variantu pokud možno tím obdobím projít bez větších problémů,doufám,že i většina z ostatních na tomto foru a přiční se o to aby to tak nedopadlo.Je to tedy jen na nás............

Re: Napsali o BEV......

Napsal: čtv bře 14, 2024 7:56 pm
od eduard22
Vina nebude "naše"... , ale jen a pouze vlády a nekterých poslanců v PS!!! A v neposlední řadě volYčů, co takové nepoučitelné poslance volí...

Re: Napsali o BEV......

Napsal: pát bře 15, 2024 4:43 pm
od Momo
Ve středu jsem parkoval vedle BMW i3. Bazarové ceny nejdou pod 300k, třeba za 8 let staré kousky.
Překvapilo mě, jak je tohle všeobecně chválené auto malé. Dvě přední místa ok, zadní místa malá, abych se dostal do zadní řady, musím nejprve otevřít přední dveře a teprve potom zadní.

Re: Napsali o BEV......

Napsal: pát bře 15, 2024 5:59 pm
od jahodovák
eduard22 píše: čtv bře 14, 2024 7:56 pm Vina nebude "naše"... , ale jen a pouze vlády a nekterých poslanců v PS!!! A v neposlední řadě volYčů, co takové nepoučitelné poslance volí...
Takže voliči nejme my ale jiní,kdepak jsme to my...a že poslance dělají jen prospěcháři a někdo,kdo tomu rozumí a dělal by to pro nás,na to kašle,takže je to zase jen naše lenost je vyházet a ujmout se toho....jiná šance není,kapři si svůj rybník nevypustí.Nejhorší na tom je,že už moc času nezbývá,pokud se jim podaří co chystají,pak už moc šancí nebudejá na to nemám a většina říká,mám se dobře,proč se tím zabejvat.....

Re: Napsali o BEV......

Napsal: sob bře 16, 2024 4:06 pm
od redcrown
Frantom píše: úte bře 12, 2024 7:34 pm ....fakt, že většina elektrických aut má svůj výfuk vlastně v uhelné elektrárně. Totiž že v energetickém mixu většiny evropských zemí převládá výroba elektřiny z uhlí a plynu.
spousta věcí mě nechává klidným, ale už delší dobu mě opravdu sere fakt, že se obecně dává vina BEV v používání špinavé elektřiny.
To přeci není problém techniky BEV, to je čistě problém této společnosti, co si posílá do zásuvky. To, že se to děje většinově a teď, to přeci není důvod nějak kritizovat BEV. Za mnoho let to může být jinak, pokud bude snaha. To je jako bychom kritizovali elektrické vlaky apod. Je potřeba se zamyslel nad potenciálními možnostmi a skutečnou příčinou problému.
Konec hlášení.

Re: Napsali o BEV......

Napsal: sob bře 16, 2024 9:13 pm
od danidani
hn.cz:
Elektroautem na lyže do Dolomit: Víc zastávek na malou než na nabíjení a přirážka za dobíjení v zahraničí jak u volání před 20 lety


Zajímavosti:
- jen jedno nabíjení na jednu cestu (dojezd auta cca 400 km na nabití)
- cesta eletro vyšla dráž, než benzínem/naftou

Re: Napsali o BEV......

Napsal: ned bře 17, 2024 7:29 am
od eduard22
Jenže - chcat mohu skoro kdekoliv a nechčiju hodinu... Kdežto nabíjet ne!

Re: Napsali o BEV......

Napsal: ned bře 17, 2024 8:15 am
od Mex
[OT]
Stav nabíjecí infrastruktury a nabíjecí výkony se budou časem jen zlepšovat.
Stav Tvé prostaty se bude časem jen zhoršovat. ;)
[/OT]

Pokud by se EU pochlapila, tak v této oblasti by skutečně mohla elektromobilitě výrazně pomoct.
Zařídit (asi kombinací pobídek a případně i omezení), aby se z nabíjení stal běžný obchodní případ. Podobně, jako je to s nákupem pohonných hmot na benzínkách.

Tedy zařídit/nařídit zrušení všelijakých těch speciálních karet, aplikací, nutnost mít u daného poskytovatele předem nějaký účet a podobně. Prostě nákup pomocí běžné kreditní/debetní karty. Načtu kartu, zastrčím šlauch, navolím množství a to je všechno. Na konci mi to z karty stáhne příslušný obolus, stejný pro našince i cizince. A cena tankování by byla velkými číslicemi na tablech, jako je s cenou benálu u benzínek.

Když to jde u nákupů hmotných věcí (třeba ten benál nebo nafta u benzínky, ale i rohlíků v supermarketu), ale i u nehmotných věcí (roaming mobilních služeb v rámci celé EU), tak proč by to sakra nemělo být možné v dodávce elektriky.

Re: Napsali o BEV......

Napsal: ned bře 17, 2024 8:59 am
od eduard22
Mex píše: ned bře 17, 2024 8:15 am [OT]
Stav nabíjecí infrastruktury a nabíjecí výkony se budou časem jen zlepšovat.
Stav Tvé prostaty se bude časem jen zhoršovat. ;)
[/OT]
Toto ale není vůbec OT. (bylo to i v nadpisu odkazu!) V to 1. doufám, s tím 2. jsem smířen.
Mex píše: ned bře 17, 2024 8:15 am ..... (asi kombinací pobídek a případně i omezení) aby se z nabíjení stal běžný obchodní případ. Podobně, jako je to s nákupem pohonných hmot na benzínkách.
čili voláš po regulaci... a to považuješ za trh??? :o I ty "demokrate" :lol: ... (Nebo čemu říkáš: běžný obchodní případ?) Již nyní to "Demokraté" tlačí právěže silou! (regulací) :evil:
Proto! (je to paradoxně kontraproduktivní, protože je to bez motivace normálních obchodníků - soukromých a tak nutně tržně se chovajících, což v netržním prostředí nefunguje ideálně! Neb neuspějí ti nejschopnější a nejlevnější, ale jen ti co dostanou přidělenu dotaci, nebo vyjímku... :evil: )

Apropo čerpací stanice paradaxně stát zmonopolizoval! :( Je tady jen pár subjektů... A ještě s kontrastem (jen "naše" - státní..., nebo "cizí"... :( ) (podmínkou kauce aj. a vlastněním části distribuce - EuroOil a nově koupil stát RobinOil - paradoxně zestátňuje za "pravice" ve vládě - ODS co tvrdila před volbami: méně státu!...) - s monoplem na prodej dálniční "známky" (za ANO...), tedy často daleko od lidí! Kolik je EuroOilů? Ani nejsou u dálnic!...)

Re: Napsali o BEV......

Napsal: ned bře 17, 2024 9:35 am
od brumlaj
Mex píše: ned bře 17, 2024 8:15 am........ Prostě nákup pomocí běžné ........
opravuji předřečníka slovem "měny". Plně dle zákona č. 136/2011 Sb.

Re: Napsali o BEV......

Napsal: ned bře 17, 2024 11:20 am
od Mex
eduard22 píše: ned bře 17, 2024 8:59 am
Mex píše: ned bře 17, 2024 8:15 am ..... (asi kombinací pobídek a případně i omezení) aby se z nabíjení stal běžný obchodní případ. Podobně, jako je to s nákupem pohonných hmot na benzínkách.
čili voláš po regulaci... a to považuješ za trh??? :o I ty "demokrate" :lol: ... (Nebo čemu říkáš: běžný obchodní případ?) Již nyní to "Demokraté" tlačí právěže silou! (regulací) :evil:
Proto! (je to paradoxně kontraproduktivní, protože je to bez motivace normálních obchodníků - soukromých a tak nutně tržně se chovajících, což v netržním prostředí nefunguje ideálně! Neb neuspějí ti nejschopnější a nejlevnější, ale jen ti co dostanou přidělenu dotaci, nebo vyjímku... :evil: )
Tak ono i v demokratickém a tržním prostředí je občas nějaké "řízení" potřebné a vhodné.
Nakonec všechny normy a certifikáty nejsou nic jiného než stanovení nějakých závazných parametrů, které daný výrobek nebo služba musí poskytovat.
Je myslím docela výhoda, když kdekoli v EU můžeš natankovat do auta palivo s vědomím, že když se to jmenuje nějak jako Diesel, tak to asi bude nafta a bude mít zhruba podobné vlastnosti, na jaké jsi zvyklý. A že za ni zaplatíš totéž, co nějaký domorodec. A ne třeba 3x tolik jen proto, že jsi cizinec.

Ti poskytovatelé nabíjecí infrastruktury často (většinou ?) na ni dostali nějaký příspěvek nebo dotaci. A minimálně jim distributor musel povolit nadstandardně vysoký odběr. Tak možná není tak nemyslitelné po nich pak chtít, aby taky splnili nějaká kritéria.
Minimálně pokud chtějí provozovat tu nabíječku komerčně. A pokud ta nabíječka má být oficiálně vedená jako veřejné nabíjecí místo.

Re: Napsali o BEV......

Napsal: ned bře 17, 2024 11:22 am
od Mex
brumlaj píše: ned bře 17, 2024 9:35 am
Mex píše: ned bře 17, 2024 8:15 am........ Prostě nákup pomocí běžné ........
opravuji předřečníka slovem "měny". Plně dle zákona č. 136/2011 Sb.
Já jsem tam záměrně napsal "karty" a ne "měny". Protože měna může zahrnovat i hotovost. A to může být problém, značně to komplikuje případný samoobslužný režim.

Re: Napsali o BEV......

Napsal: ned bře 17, 2024 11:46 am
od brumlaj
Mex píše: ned bře 17, 2024 11:22 am....... Já jsem tam záměrně napsal ........
Oba jsme tam záměrně napsali co jsme napsali a čtenáři vědí o co každému šlo. Proto jsem odkázal na zákon, který jasně uvádí, že oběživo je naštěstí nadále v platebním styku zákonem chráněno. Zvlášť v dnešní době fízlování kohokoli kýmkoli jde o důležitou součást svobodného života. A to že je někdo, kdo vydělává, línej hejbnout řití bude zohledněno.

Re: Napsali o BEV......

Napsal: ned bře 17, 2024 6:32 pm
od eduard22
Mex píše: ned bře 17, 2024 11:20 am Tak ono i v demokratickém a tržním prostředí je občas nějaké "řízení" potřebné a vhodné.
Nakonec všechny normy a certifikáty nejsou nic jiného než stanovení nějakých závazných parametrů, které daný výrobek nebo služba musí poskytovat.
.....
Možná si pleteš unifikaci s regulací? :(

Re: Napsali o BEV......

Napsal: ned bře 17, 2024 8:12 pm
od Mex
A co je povinná unifikace?

Re: Napsali o BEV......

Napsal: ned bře 17, 2024 8:19 pm
od brumlaj
Stanovení minimálních přípustných parametrů není unifikace. (všechny schody nejsou stejné, ale tím že se dodrží -normové- pravidlo násobek výšky a hloubka tak po nich 90% lidí dokáže chodit tak aby si nenabili čuňu i když je každé schodiště jiné)

Re: Napsali o BEV......

Napsal: pon bře 18, 2024 1:22 pm
od Vladimir Mahr
Dal bych do této sekce svůj dotaz, jelikož to částečně souvisí.

Životnost baterií (a BEV baterii má) je vyjadřována nějakými cykly. Já je chápu jako nabíjecími cykly. Pokud má baterie u EV kapacitu 75 kW a obecně platí nikdy nenabíjet do plna a nikdy nevybíjet do minima, tak mám možnost 6.000 krát nepřerušeně nabít. To není moc, takže bych neměl baterii nabíjet dříve pokud nemá pouze 15% kapacity a vždy ji na jedno nabití nabít pouze do 90% kapacity. Jinak si brzy vyčerpám svůj počet nabíjecích cyklů.
Je to tak a nebo ti chytří opět neuměli srozumitelně vysvětlit fyzikální zákony ?

Re: Napsali o BEV......

Napsal: pon bře 18, 2024 1:26 pm
od pibi
Tak nějak předpokládám, že když 10x vyčerpáš a dobiješ 10%, tak to je jeden nabíjecí cyklus.

Re: Napsali o BEV......

Napsal: pon bře 18, 2024 2:04 pm
od Mex
Viděl jsem kdysi nějaká PDF výrobců, kde byly grafy životnosti. A tam to dokonce vycházelo v případě omezeného rozsahu nabíjení ještě líp, než lineárně.
Tedy ne že když nabíjím třeba jen 40-60%, tedy 1/5 cyklu a mohl bych jich teoreticky udělat 6000x5=30000, ale že dokonce jich pak můžu udělat ještě víc.
Ale viděl jsem to dřív, v dobách kdy se používaly především NMC baterky. Nicméně doufám, že to platí i pro baterky LFP.

Re: Napsali o BEV......

Napsal: pon bře 18, 2024 7:34 pm
od misif
Vladimir Mahr píše: pon bře 18, 2024 1:22 pm Dal bych do této sekce svůj dotaz, jelikož to částečně souvisí.

Životnost baterií (a BEV baterii má) je vyjadřována nějakými cykly. Já je chápu jako nabíjecími cykly. Pokud má baterie u EV kapacitu 75 kW a obecně platí nikdy nenabíjet do plna a nikdy nevybíjet do minima, tak mám možnost 6.000 krát nepřerušeně nabít. To není moc, takže bych neměl baterii nabíjet dříve pokud nemá pouze 15% kapacity a vždy ji na jedno nabití nabít pouze do 90% kapacity. Jinak si brzy vyčerpám svůj počet nabíjecích cyklů.
Je to tak a nebo ti chytří opět neuměli srozumitelně vysvětlit fyzikální zákony ?
Chápeš to špatně, 1 Cyklus = nabití o 100%, nezáleží, zda-li 2x o 50% nebo 1x o 100%.

U Li-on (NMC) baterie pokud baterii nabiješ z 0 na 100% tak jí tím opotřebuješ mnohem více, než 10x dobití z 50 na 60%. Mikrocyklování - např. při rekuperaci nemá na životnost téměř žádný vliv a NMC baterii tedy dobíjej častěji, ale na nižší procento.

LFP baterie naopak potřebuje alespoň na čas 100% dobití, aby se jí srovnaly články, balancery pracují u této baterie až u úplného nabití. LFP tolik netrpí při 100% nabití ani jí nevadí dlouhé cykly a má větší cyklickou životnost.

Pokud se s Li-on dostaneš na životnost 2000 cyklů á 75kWh a spotřebu máš 25kWh/100km, tak baterie vydrží 2000*75/25*100=600.000km.

Re: Napsali o BEV......

Napsal: pon bře 18, 2024 10:51 pm
od Vladimir Mahr
misif píše: pon bře 18, 2024 7:34 pm
Chápeš to špatně, 1 Cyklus = nabití o 100%, nezáleží, zda-li 2x o 50% nebo 1x o 100%.

U Li-on (NMC) baterie pokud baterii nabiješ z 0 na 100% tak jí tím opotřebuješ mnohem více, než 10x dobití z 50 na 60%. Mikrocyklování - např. při rekuperaci nemá na životnost téměř žádný vliv a NMC baterii tedy dobíjej častěji, ale na nižší procento.

LFP baterie naopak potřebuje alespoň na čas 100% dobití, aby se jí srovnaly články, balancery pracují u této baterie až u úplného nabití. LFP tolik netrpí při 100% nabití ani jí nevadí dlouhé cykly a má větší cyklickou životnost.

Pokud se s Li-on dostaneš na životnost 2000 cyklů á 75kWh a spotřebu máš 25kWh/100km, tak baterie vydrží 2000*75/25*100=600.000km.
Děkuji, to je srozumitelné, já věděl kde se mám zeptat. :P

Re: Napsali o BEV......

Napsal: sob bře 23, 2024 1:01 pm
od Momo
Autopůjčovna neuspěla s výhradně elektrickými auty.
A přitom (podle některých) je v půjčování BEV budoucnost mobility.

https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/ ... oakcie_jla

Re: Napsali o BEV......

Napsal: sob bře 23, 2024 1:28 pm
od brumlaj
A víš jak dobře slouží elektromobily z kár šéringové firmy emuj? Už léta je možno vidět na srazu v Chudčicích ;-) .

Re: Napsali o BEV......

Napsal: sob bře 23, 2024 2:52 pm
od Momo
Asi lepší oddíl...

Re: Napsali o BEV......

Napsal: sob bře 23, 2024 3:00 pm
od Mex
Momo píše: sob bře 23, 2024 1:01 pm Autopůjčovna neuspěla s výhradně elektrickými auty.
A přitom (podle některých) je v půjčování BEV budoucnost mobility.

https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/ ... oakcie_jla
Tak on ten Herz asi obecně neřídí tu svou firmu kdovíjak skvěle. O čem svědčí i věta "...jen pár měsíců poté, co se společnost úspěšně vymanila z bankrotu...".

Pokud pak někdo píše o tom, jak je elektromobilita špatná kvůli malé životnosti baterek (zvlášť po krátké době, co to provozovali), tak tady něco smrdí.