Nízkopěťové DIY baterie a Victron + co na to NZÚ/ČEZ
Napsal: úte kvě 16, 2023 6:00 pm
Uvažuji o systému s 48V komplet DIY, případně semi-DIY baterií (tzn. už sestavená, něco jako lifepo4 baterie 16x230ah). Zajímalo by mě ovšem co na to Victron, dle compatability chartu se zdá že jediná podporovaná a v ČR zakoupitelná baterie je Pylontech, BMS vůbec žádné. A připojením DIY baterie člověk ztrácí podporu a dost možná i záruku.
Je s Victronem opravdu takový problém s DIY baterií a nebo jen straší?
Co vlastně stát/distributor na to, bude mít takové řešení "dostatek razítek" aby byla příp. byrokracie spokojena? Jedná se mimo jiné o to zda je taková baterie "legalizovatelná":
1) má ČEZ problém se schvalováním připojení PPP? (plus jiné revize kolaudace, jsou-li potřeba)
2) uzná takovou baterii NZÚ jako dotovatelnou?
3) neuzná-li baterii NZÚ jako dotovatelnou, dovolí ji mít připojenou na dotovanou FVE?
4) je u profesionálně sestavené "DIY" baterie (viz link) situace s NZÚ/ČEZ stejná jako u čistě DIY, doma na koleni?
tak trochu tuším, že byrokraté ani na jednom z úřadů nebudou nadšeni a Victron se zamítne zabívat jakýmkoli problémem byť vzdáleně souvisejícím s baterií (chová-li se podobně jako výrobci čehokoli jiného). Pak by ovšem zbýval jediný způsob jak takovou baterii provozovat a to na ne/pololegálním ostrově a bez podpory. Každopádně naděje umírá poslední, jak to vypadá v praxi?
Je s Victronem opravdu takový problém s DIY baterií a nebo jen straší?
Co vlastně stát/distributor na to, bude mít takové řešení "dostatek razítek" aby byla příp. byrokracie spokojena? Jedná se mimo jiné o to zda je taková baterie "legalizovatelná":
1) má ČEZ problém se schvalováním připojení PPP? (plus jiné revize kolaudace, jsou-li potřeba)
2) uzná takovou baterii NZÚ jako dotovatelnou?
3) neuzná-li baterii NZÚ jako dotovatelnou, dovolí ji mít připojenou na dotovanou FVE?
4) je u profesionálně sestavené "DIY" baterie (viz link) situace s NZÚ/ČEZ stejná jako u čistě DIY, doma na koleni?
tak trochu tuším, že byrokraté ani na jednom z úřadů nebudou nadšeni a Victron se zamítne zabívat jakýmkoli problémem byť vzdáleně souvisejícím s baterií (chová-li se podobně jako výrobci čehokoli jiného). Pak by ovšem zbýval jediný způsob jak takovou baterii provozovat a to na ne/pololegálním ostrově a bez podpory. Každopádně naděje umírá poslední, jak to vypadá v praxi?