Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Odpovědět
Vratass
Příspěvky: 3
Registrován: čtv led 13, 2022 5:41 pm

Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Příspěvek od Vratass »

Čau
Mám k dispozici jetou baterií z elektro auta. Je to koncern VW ... v zapojení 12x24er a konfiguraci 96s3p .. 12 seriove zapojenych modulu po 8S3P to by znamenalo 8x3,7V= 29,6V jmenovité napětí článku.. coz je jmen. napětí 352V a původní kapacitou 234Ah. .. moc pěkná věc, ale co s tím?

Koukal jsem po VN řešení... tam jsem dohledal pouze GoodWe GW10K-ET 10000VA, který by měl umět pracovat s HV battery, ale mám k němu pár výhrad.

Malinko mě děsí ta podmínka provozu v ostrovním režimu, kde to umožní používat na výstupu jen odporové záteže ... není tam čerpadlo ani indukce etc.

Chápu dobře, že riziko celého higvoltage pri použití tototo GoodWe je rozšiřitelnost systému, která je takřka nulová ... na jednu baterku jde pověsit jen jeden střídač? Jak by se to chovalo, kdybych na baterku připojil ještě další nabíječku, z mé stávající solární elektrárny 8kW ongrid? Kterou jsem teda ještě na trhu nenašel.

Další výhrada co mám proti je limit 25A na výstupu z měniče ... na provoz domu zřejmě dostačující, ale poměrně to bude omezovat při rychlejším nabíjení elektro auta.

Otázka je pouziti BMS ... je to 96x 3.7V článků, který se musí balancovat ... půjde použít ta původní z auta .. obávám se že VW jede na nějakém vlastním CAN se kterým si komerční BMS neporadí.

Máte s tímto někdo zkušenosti?

Dik Vratass

Odesláno z mého SM-G988B pomocí Tapatalk

Lui
Příspěvky: 77
Registrován: úte dub 06, 2021 9:19 pm

Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Příspěvek od Lui »

to jmenovité napetie 3,7V musíš brat troška ináč...8S znamena pri plnom nabití 8x4,2V=33,6V,ale v realu radsej na 4,1V na článok alebo podla toho ako kto chce šetrit baterky tak kludne aj na 4,05V (ja uprednostnujem túto hodnotu)radšej násobky cyklov,ako o pár percent energie navyše...
takýto rozsah napetia by zvládol studer,(možno aj victron,to neviem naisto)ale je to na hranici parametrov (neviem či je to rozumný nápad)

zapojenie do toho goodwe asi nepojde,lebo pravdepodobne to spolupracuje s BMS,a bez toho to nejde.

použit povodne BMS z auta asi tiež nepojde,jedine žeby sa Ti nejako podarilo odsledovat na tej CAN zbernici ako to pracuje, a na základe toho zostrojit nejaké riadenie...
Uživatelský avatar
JonasPP
Příspěvky: 507
Registrován: stř dub 07, 2021 6:32 am

Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Příspěvek od JonasPP »

8S3P sa da ešte riešť. To znamena, že Ja by som to nijako nesilil a použil rovno 8S36P, popripade 16S18P. Napriklad 24v (48v) powerack funguje do 32v (62,5v), niektore "axperty" funguju do 31,5v (64v). Po tom su rôzne ine meniče. Ja by som proste baterku čo najmenej rozobral a poškodil, len čisto na ňu by som prispôsobil to ostatne. A hlavne nad 300v DC je ozaj nebezpečenstvo prvej triedy. 300v už udrži jak obrovsky obluk. 10-15,abo 20cm? Veď to je často veľkosť celeho meniča, teda toto je ozaj za hranicou bežneho solarnika.
Mix poškodenych a bazarovich panelov +-16kWp skutočnych;
26kWh v hlavnej li-ion+life baterii
3ks Axpert King 5kW na 48v
Atman
Příspěvky: 103
Registrován: ned úno 13, 2022 7:20 am
Výkon panelů v FVE [Wp]: 11525
Kapacita baterie [kWh]: 28

Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Příspěvek od Atman »

Elektrická pevnosť vzduchu je jedna vec, 1mm medzera sa prerazí až pri cca 20 000V, ale ak už oblúk vznikne tak sa vie natiahnuť pri tom napätí v závislosti na tvrdosti zdroja aj na pol metra. Obyčajných 200V DC z panelov keď som sa hral mi robilo v pohode 7cm oblúk a to sú panely extrémne mäkký zdroj.
spolu 11,5kWp - JVV 2,2kWp sklon 45°, JJZ 4,9kWp sklon 55°, JJZ 4,4kWp sklon 24°
Victron Easysolar 5000/48V + Epever Ipower plus 5000/48V.
Victron Bluesolar MPPT 150/35, Smartsolar 250/85.
Lifepo4 48V/560Ah cca 28kWh 2x16 280AH
Diablo007
Příspěvky: 2056
Registrován: stř bře 31, 2021 7:37 am
Bydliště: Vyškov

Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Příspěvek od Diablo007 »

Držme se pánové prosím zadání to jestli jde nebo nejde natáhnout oblouk je mimo téma a klidně tomu věnujte sólo vlákno. Další OT už budu mazat
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
Diablo007
Příspěvky: 2056
Registrován: stř bře 31, 2021 7:37 am
Bydliště: Vyškov

Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Příspěvek od Diablo007 »

IMG_20220309_174214.jpg
IMG_20220309_174214.jpg (591.4 KiB) Zobrazeno 3346 x
Kde se ptá na zhášení či natahování oblouku v zadání?
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
Diablo007
Příspěvky: 2056
Registrován: stř bře 31, 2021 7:37 am
Bydliště: Vyškov

Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Příspěvek od Diablo007 »

Když si tu větu přečteš tak je jasně uvedeno

Chápu dobře, že riziko celého higvoltage pri použití tototo GoodWe je rozšiřitelnost systému, která je takřka nulová

Tedy riziko rozšiřitelnosti. Proto se ptám kde je ta otázka na oblouk
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
KubisKV
Příspěvky: 245
Registrován: úte bře 30, 2021 8:44 am

Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Příspěvek od KubisKV »

rottenkiwi píše: stř bře 09, 2022 5:37 pm CO chces mazat, ked sa na to pytal v prvom prispevku ?
Chápu dobře, že riziko celého higvoltage pri použití
Máte s tímto někdo zkušenosti?
Jako důležitější a prvotní informaci chtěl znát provoz baterek z EV a zapojeni.
To jestli ty nenatahnes oblouk u 100,200 a více VDC není důležité a hlavně by to mohlo znít někomu jako bezpečné. Takže bude zkoušet doma tahat oblouk a mohlo by se někomu něco stát.
Ty takový vzdělaný člověk přece nechceš, aby si nějaký nevzdělaný student ublížil.
Zde jsme spolek profesionálních amatérů, tak na nebezpečné pokusy nebudeme nabádat i ostatní.
Diablo007
Příspěvky: 2056
Registrován: stř bře 31, 2021 7:37 am
Bydliště: Vyškov

Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Příspěvek od Diablo007 »

rottenkiwi píše: stř bře 09, 2022 5:48 pm A co ja, sak niekto predomnou odpovedal, a nic a odpoviem ja a uz je zle, chlapi ste ferovi ? :D

Ked varuje Kodl na 120 V, tak ok, ked jonas a ja napiseme, ze pozor, tak je naraz zle.
Varovat někoho ze DC napětí natahuje oblouk je varování to ještě beru může se to hodit. To že tobě se nedaří ho natáhnout mu pomůže v čem?
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
KubisKV
Příspěvky: 245
Registrován: úte bře 30, 2021 8:44 am

Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Příspěvek od KubisKV »

rottenkiwi píše: stř bře 09, 2022 5:48 pm A co ja, sak niekto predomnou odpovedal, a nic a odpoviem ja a uz je zle, chlapi ste ferovi ? :D

Ked varuje Kodl na 120 V, tak ok, ked jonas a ja napiseme, ze pozor, tak je naraz zle.
Jako první varoval Diablo na zbytečné plevelení tématu, to bylo varování pro všechny.
Já jsem upozornil na nebezpečí při manipulaci s vyšším než nízkým napětím. Protože ty jsi psal, jak máš na stole 20000VDC a nedaří se ti natáhnout oblouk.

Nemusíš to brát tak tragicky, jen nechci, aby si to někdo zkusil na vlastní kůži, protože si to tady přečetl od tebe.
Vratass
Příspěvky: 3
Registrován: čtv led 13, 2022 5:41 pm

Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Příspěvek od Vratass »

Díky za komentáře. Tímto opouštím myšlenku HV zapojení. Podle datasheetu od Stunderu by 16S18P (67,2V) měla umět nabijecka VT-80 (48V) s rozsahem 7-68V ... a XTH 8000-48 uvádí rozsah 38-68V.. toť teorie. Dobrá otázka je provozování na hranici parametrů. Máte někdo zkušenosti s provozem komponent od Stunderu za těchto "hraničních" podmínek?



Odesláno z mého SM-G988B pomocí Tapatalk

Diablo007
Příspěvky: 2056
Registrován: stř bře 31, 2021 7:37 am
Bydliště: Vyškov

Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Příspěvek od Diablo007 »

Začal bych tím že to nebudu provozovat na 4,2 na článek ale pouze do 4,1 na článek a to jen pokud to je nutnost jinak klidně 4,05 to ti sníží celkové napětí a studenty budou mít rezervu. Ono totiž tahat Lion na 4,2 je velké riziko balancování v těm vrchu je pár procent kapacit a bude rychle rozbalancovani
6,3kWp z toho 3,15kWp jižní fasáda a 3,15kWp jižní střecha, 2ks paralelně MPP SOLAR 5048MK alias King, liion 14S 1kAh++
brumlaj
Příspěvky: 1547
Registrován: stř dub 21, 2021 5:01 am

Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Příspěvek od brumlaj »

Diablo007 píše: pon bře 14, 2022 5:29 pmZačal bych tím že to nebudu provozovat na 4,2 na článek ale pouze do ........
Podpořil bych to dříve publikovaným grafem přírůstku energie v článku pro různá konečná napětí.
Milhaus
Příspěvky: 103
Registrován: stř črc 28, 2021 7:21 pm

Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Příspěvek od Milhaus »

Vratass píše: pon bře 14, 2022 4:48 pm Díky za komentáře. Tímto opouštím myšlenku HV zapojení. Podle datasheetu od Stunderu by 16S18P (67,2V) měla umět nabijecka VT-80 (48V) s rozsahem 7-68V ... a XTH 8000-48 uvádí rozsah 38-68V.. toť teorie. Dobrá otázka je provozování na hranici parametrů. Máte někdo zkušenosti s provozem komponent od Stunderu za těchto "hraničních" podmínek?



Odesláno z mého SM-G988B pomocí Tapatalk
Jedu na 64,5V 16S Nissan Leaf a u VS a XTM bez problémů.... :worker:
IMG_20220314_202254.jpg
IMG_20220314_202254.jpg (44.51 KiB) Zobrazeno 3108 x
Naposledy upravil(a) Milhaus dne pon bře 14, 2022 9:03 pm, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „Baterie“