Stránka 1 z 1

Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Napsal: stř bře 09, 2022 6:10 am
od Vratass
Čau
Mám k dispozici jetou baterií z elektro auta. Je to koncern VW ... v zapojení 12x24er a konfiguraci 96s3p .. 12 seriove zapojenych modulu po 8S3P to by znamenalo 8x3,7V= 29,6V jmenovité napětí článku.. coz je jmen. napětí 352V a původní kapacitou 234Ah. .. moc pěkná věc, ale co s tím?

Koukal jsem po VN řešení... tam jsem dohledal pouze GoodWe GW10K-ET 10000VA, který by měl umět pracovat s HV battery, ale mám k němu pár výhrad.

Malinko mě děsí ta podmínka provozu v ostrovním režimu, kde to umožní používat na výstupu jen odporové záteže ... není tam čerpadlo ani indukce etc.

Chápu dobře, že riziko celého higvoltage pri použití tototo GoodWe je rozšiřitelnost systému, která je takřka nulová ... na jednu baterku jde pověsit jen jeden střídač? Jak by se to chovalo, kdybych na baterku připojil ještě další nabíječku, z mé stávající solární elektrárny 8kW ongrid? Kterou jsem teda ještě na trhu nenašel.

Další výhrada co mám proti je limit 25A na výstupu z měniče ... na provoz domu zřejmě dostačující, ale poměrně to bude omezovat při rychlejším nabíjení elektro auta.

Otázka je pouziti BMS ... je to 96x 3.7V článků, který se musí balancovat ... půjde použít ta původní z auta .. obávám se že VW jede na nějakém vlastním CAN se kterým si komerční BMS neporadí.

Máte s tímto někdo zkušenosti?

Dik Vratass

Odesláno z mého SM-G988B pomocí Tapatalk


Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Napsal: stř bře 09, 2022 7:29 am
od Lui
to jmenovité napetie 3,7V musíš brat troška ináč...8S znamena pri plnom nabití 8x4,2V=33,6V,ale v realu radsej na 4,1V na článok alebo podla toho ako kto chce šetrit baterky tak kludne aj na 4,05V (ja uprednostnujem túto hodnotu)radšej násobky cyklov,ako o pár percent energie navyše...
takýto rozsah napetia by zvládol studer,(možno aj victron,to neviem naisto)ale je to na hranici parametrov (neviem či je to rozumný nápad)

zapojenie do toho goodwe asi nepojde,lebo pravdepodobne to spolupracuje s BMS,a bez toho to nejde.

použit povodne BMS z auta asi tiež nepojde,jedine žeby sa Ti nejako podarilo odsledovat na tej CAN zbernici ako to pracuje, a na základe toho zostrojit nejaké riadenie...

Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Napsal: stř bře 09, 2022 11:32 am
od JonasPP
8S3P sa da ešte riešť. To znamena, že Ja by som to nijako nesilil a použil rovno 8S36P, popripade 16S18P. Napriklad 24v (48v) powerack funguje do 32v (62,5v), niektore "axperty" funguju do 31,5v (64v). Po tom su rôzne ine meniče. Ja by som proste baterku čo najmenej rozobral a poškodil, len čisto na ňu by som prispôsobil to ostatne. A hlavne nad 300v DC je ozaj nebezpečenstvo prvej triedy. 300v už udrži jak obrovsky obluk. 10-15,abo 20cm? Veď to je často veľkosť celeho meniča, teda toto je ozaj za hranicou bežneho solarnika.

Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Napsal: stř bře 09, 2022 2:02 pm
od Atman
Elektrická pevnosť vzduchu je jedna vec, 1mm medzera sa prerazí až pri cca 20 000V, ale ak už oblúk vznikne tak sa vie natiahnuť pri tom napätí v závislosti na tvrdosti zdroja aj na pol metra. Obyčajných 200V DC z panelov keď som sa hral mi robilo v pohode 7cm oblúk a to sú panely extrémne mäkký zdroj.

Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Napsal: stř bře 09, 2022 5:07 pm
od Diablo007
Držme se pánové prosím zadání to jestli jde nebo nejde natáhnout oblouk je mimo téma a klidně tomu věnujte sólo vlákno. Další OT už budu mazat

Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Napsal: stř bře 09, 2022 5:43 pm
od Diablo007
IMG_20220309_174214.jpg
IMG_20220309_174214.jpg (591.4 KiB) Zobrazeno 3517 x
Kde se ptá na zhášení či natahování oblouku v zadání?

Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Napsal: stř bře 09, 2022 5:46 pm
od Diablo007
Když si tu větu přečteš tak je jasně uvedeno

Chápu dobře, že riziko celého higvoltage pri použití tototo GoodWe je rozšiřitelnost systému, která je takřka nulová

Tedy riziko rozšiřitelnosti. Proto se ptám kde je ta otázka na oblouk

Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Napsal: stř bře 09, 2022 5:47 pm
od KubisKV
rottenkiwi píše: stř bře 09, 2022 5:37 pm CO chces mazat, ked sa na to pytal v prvom prispevku ?
Chápu dobře, že riziko celého higvoltage pri použití
Máte s tímto někdo zkušenosti?
Jako důležitější a prvotní informaci chtěl znát provoz baterek z EV a zapojeni.
To jestli ty nenatahnes oblouk u 100,200 a více VDC není důležité a hlavně by to mohlo znít někomu jako bezpečné. Takže bude zkoušet doma tahat oblouk a mohlo by se někomu něco stát.
Ty takový vzdělaný člověk přece nechceš, aby si nějaký nevzdělaný student ublížil.
Zde jsme spolek profesionálních amatérů, tak na nebezpečné pokusy nebudeme nabádat i ostatní.

Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Napsal: stř bře 09, 2022 5:52 pm
od Diablo007
rottenkiwi píše: stř bře 09, 2022 5:48 pm A co ja, sak niekto predomnou odpovedal, a nic a odpoviem ja a uz je zle, chlapi ste ferovi ? :D

Ked varuje Kodl na 120 V, tak ok, ked jonas a ja napiseme, ze pozor, tak je naraz zle.
Varovat někoho ze DC napětí natahuje oblouk je varování to ještě beru může se to hodit. To že tobě se nedaří ho natáhnout mu pomůže v čem?

Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Napsal: stř bře 09, 2022 5:56 pm
od KubisKV
rottenkiwi píše: stř bře 09, 2022 5:48 pm A co ja, sak niekto predomnou odpovedal, a nic a odpoviem ja a uz je zle, chlapi ste ferovi ? :D

Ked varuje Kodl na 120 V, tak ok, ked jonas a ja napiseme, ze pozor, tak je naraz zle.
Jako první varoval Diablo na zbytečné plevelení tématu, to bylo varování pro všechny.
Já jsem upozornil na nebezpečí při manipulaci s vyšším než nízkým napětím. Protože ty jsi psal, jak máš na stole 20000VDC a nedaří se ti natáhnout oblouk.

Nemusíš to brát tak tragicky, jen nechci, aby si to někdo zkusil na vlastní kůži, protože si to tady přečetl od tebe.

Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Napsal: pon bře 14, 2022 4:48 pm
od Vratass
Díky za komentáře. Tímto opouštím myšlenku HV zapojení. Podle datasheetu od Stunderu by 16S18P (67,2V) měla umět nabijecka VT-80 (48V) s rozsahem 7-68V ... a XTH 8000-48 uvádí rozsah 38-68V.. toť teorie. Dobrá otázka je provozování na hranici parametrů. Máte někdo zkušenosti s provozem komponent od Stunderu za těchto "hraničních" podmínek?



Odesláno z mého SM-G988B pomocí Tapatalk


Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Napsal: pon bře 14, 2022 5:29 pm
od Diablo007
Začal bych tím že to nebudu provozovat na 4,2 na článek ale pouze do 4,1 na článek a to jen pokud to je nutnost jinak klidně 4,05 to ti sníží celkové napětí a studenty budou mít rezervu. Ono totiž tahat Lion na 4,2 je velké riziko balancování v těm vrchu je pár procent kapacit a bude rychle rozbalancovani

Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Napsal: pon bře 14, 2022 6:09 pm
od brumlaj
Diablo007 píše: pon bře 14, 2022 5:29 pmZačal bych tím že to nebudu provozovat na 4,2 na článek ale pouze do ........
Podpořil bych to dříve publikovaným grafem přírůstku energie v článku pro různá konečná napětí.

Re: Baterie z elektroauta jako domácí úložiště

Napsal: pon bře 14, 2022 8:32 pm
od Milhaus
Vratass píše: pon bře 14, 2022 4:48 pm Díky za komentáře. Tímto opouštím myšlenku HV zapojení. Podle datasheetu od Stunderu by 16S18P (67,2V) měla umět nabijecka VT-80 (48V) s rozsahem 7-68V ... a XTH 8000-48 uvádí rozsah 38-68V.. toť teorie. Dobrá otázka je provozování na hranici parametrů. Máte někdo zkušenosti s provozem komponent od Stunderu za těchto "hraničních" podmínek?



Odesláno z mého SM-G988B pomocí Tapatalk
Jedu na 64,5V 16S Nissan Leaf a u VS a XTM bez problémů.... :worker:
IMG_20220314_202254.jpg
IMG_20220314_202254.jpg (44.51 KiB) Zobrazeno 3279 x