Dobíjení EV z přebytku FVE
Re: Dobíjení EV z přebytku FVE
Samozřejmě, o tom se tu celou dobu bavíme.
- EU preferuje u EV 3x 32A.
- USA preferuje u EV 1x až 80A.
Pokud tedy někdo bude chtít nabíjet svoje EV s jednofázové FVE, tak v případě EU aut, EU Type2 kabelů a EU wallboxů, se typicky zastaví na hranici 1x 32A. (lehce přes 7kW)
Pokud by sem dotáhnul kabel, EV a wallbox z USA, mohl by tam tlačit i těch 80A (cca 18kW).
Na druhou stranu, realita je taková, že z domácích 10kWp FVE bude většina lidí stejně pravidelně nabíjet jen nějakým nižším výkonem, cca 4kW. A i tak si to občas hrábne do baterky. Na to aby se do auta dalo cpát 11kW 8 hodin na plný kotel ty domácí FVE prostě nemají dostatečný výkon. A ani to není potřeba, vždyť doma to auto stačí jen pravidelně "dolejvat", nemusí se každý den nabíjet "od nuly do plna". To je právě rozdíl oproti spalovákům, kde jezdím do třetiny nádrže a pak tam chci najednou nahrkat 60L. EV je o tom, že každý den vyjedu ekvivalent 5ti litrů a 5litrů se mi ze sluníčka zase samo dobije
- EU preferuje u EV 3x 32A.
- USA preferuje u EV 1x až 80A.
Pokud tedy někdo bude chtít nabíjet svoje EV s jednofázové FVE, tak v případě EU aut, EU Type2 kabelů a EU wallboxů, se typicky zastaví na hranici 1x 32A. (lehce přes 7kW)
Pokud by sem dotáhnul kabel, EV a wallbox z USA, mohl by tam tlačit i těch 80A (cca 18kW).
Na druhou stranu, realita je taková, že z domácích 10kWp FVE bude většina lidí stejně pravidelně nabíjet jen nějakým nižším výkonem, cca 4kW. A i tak si to občas hrábne do baterky. Na to aby se do auta dalo cpát 11kW 8 hodin na plný kotel ty domácí FVE prostě nemají dostatečný výkon. A ani to není potřeba, vždyť doma to auto stačí jen pravidelně "dolejvat", nemusí se každý den nabíjet "od nuly do plna". To je právě rozdíl oproti spalovákům, kde jezdím do třetiny nádrže a pak tam chci najednou nahrkat 60L. EV je o tom, že každý den vyjedu ekvivalent 5ti litrů a 5litrů se mi ze sluníčka zase samo dobije
Re: Dobíjení EV z přebytku FVE
Takže řešením je tlustší nulák a hurá do nabíjení 1f měničem přes "tři fáze" i vyšším proudem, než 32A. Samozřejmě v Evropě. Ale klidně zopakuj mantru.
Myši umírají v pastích, protože nechápou, že ten sýr není zdarma. (mnou upravené motto jednoho z webů)
Re: Dobíjení EV z přebytku FVE
Vubec ti nerozumim, co se snazis sdelit.
Muzes to prosim trochu rozvest?
Muzes to prosim trochu rozvest?
-
- Příspěvky: 411
- Registrován: stř dub 07, 2021 9:01 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 6
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: Dobíjení EV z přebytku FVE
Snaží se sdělit,že pokud ze třífázové zásuvky budeš brát 3 krát 230,tak pokud nebude nulák na toto dimenzován,bude problém,protože se neodebírá 400 voltu,to je mezi fázemi a nulák je jen jako ochana,při 230 je to též pracovní vodič...
7,4 kwp,aexpert 8kw,power jack 10kw,lion a lifepo4 40 kwh
Re: Dobíjení EV z přebytku FVE
Jahodovak,
díky za snahu vysvětlit mi Brumlovy kryptické výlevy.
Přetížení nulového vodiče v případě, že mezi fázemi není 120°posuv je jasná věc, to (snad) všichni známe. Nezdá se mi, že by mi něco takového chtěl pan kolega připomínat. Obzvláště, když jsem o ničem takovém v předchozím textu nepsal.
Co říkám je, že pokud má někdo 1f FVE, z ní mu vede 1f vodič, a na jeho konci má 1f wallbox, tak že EU auto nenabije větším proudem než 1x 32A. Protože to zastaví firmware ve wallboxu i firmware a OBC v autě. Ale že kdyby měl 1f USA wallbox a USA auto, tak že by s 1f FVE mohl nabíjet proudem až 80A.
O možnosti vzít 3f EU wallbox a do všech tří živých přívodních vodičů zapojit tu samou fázi z 1f FVE, aby tam mohl nacpat 80A a usmažit tak nulák v autě i wallboxu, tu nikde nepíšu. Jestli chtěl kolega Brumla na něco takového reagovat, tak asi špatně četl.
Další věc co zmiňuji je, že v kombinaci s FVE jsou ty velké nabíjecí proudy stejně k ničemu, protože většina lidí nemá tolik panelů, aby mohla auto touto rychlostí delší dobu nabíjet, aniž by u toho nehuntovala domácí baterku. Tudíž honba za 3f nabíjením auta z ostrovní FVE je zcela zbytečná. Pro nabíjení EV z ostrovní FVE úplně stačí 1f x 32A a ani to nebude často využito naplno.
díky za snahu vysvětlit mi Brumlovy kryptické výlevy.
Přetížení nulového vodiče v případě, že mezi fázemi není 120°posuv je jasná věc, to (snad) všichni známe. Nezdá se mi, že by mi něco takového chtěl pan kolega připomínat. Obzvláště, když jsem o ničem takovém v předchozím textu nepsal.
Co říkám je, že pokud má někdo 1f FVE, z ní mu vede 1f vodič, a na jeho konci má 1f wallbox, tak že EU auto nenabije větším proudem než 1x 32A. Protože to zastaví firmware ve wallboxu i firmware a OBC v autě. Ale že kdyby měl 1f USA wallbox a USA auto, tak že by s 1f FVE mohl nabíjet proudem až 80A.
O možnosti vzít 3f EU wallbox a do všech tří živých přívodních vodičů zapojit tu samou fázi z 1f FVE, aby tam mohl nacpat 80A a usmažit tak nulák v autě i wallboxu, tu nikde nepíšu. Jestli chtěl kolega Brumla na něco takového reagovat, tak asi špatně četl.
Další věc co zmiňuji je, že v kombinaci s FVE jsou ty velké nabíjecí proudy stejně k ničemu, protože většina lidí nemá tolik panelů, aby mohla auto touto rychlostí delší dobu nabíjet, aniž by u toho nehuntovala domácí baterku. Tudíž honba za 3f nabíjením auta z ostrovní FVE je zcela zbytečná. Pro nabíjení EV z ostrovní FVE úplně stačí 1f x 32A a ani to nebude často využito naplno.
Dále pak nerozumím už vůbec té části, která je označena tučně. A popravdě, už mne ty Brumlovy chytrácké kecy docela serou. Kudy chodí, tudy trousí svoje moudra, většinou v osamocených větách, a v rádoby-mentorském stylu. Že by někdy napsal něco delšího, co by mělo hlavu a patu, se stává jen vyjímečně. A i v těch případech, kdy ho přepadne záchvat tvořivosti, se jedná jen o fejeton či řečnické otázky, nikoliv o to, že by někomu s něčím skutečně radil. Vlastně jsem od něj za celý život viděl opravdu jen velmi málo příspěvků, kde by projevil nějakou snahu někomu pomoct. Prostě jen rýpe a mudruje. Asi byl v Rusku. Dvakrát.
Re: Dobíjení EV z přebytku FVE
Ty jsi reakci na niž vložený text reagoval nepsal, psal jej Youda. Přesně jsi se tím úhlem strefil a zdání opět zklamalo. (jak jsem rád za to že jsem technik - fakta; a ne snílek - zdá se mu) Reagoval jsem však na Youdu takže můžeš být zcela f klidu. A pokud chceš kádrovat po bolševicku, stačí to prohnat Adminem stejně jako na JehoVýkonu. Uvidíme. Nicméně již pár lidiček pochopilo mnou psaný text, tak to s mou vyřidilkou nebude asi tak špatné. To že obhajuji 1f a funkční systémy oproti bohužel nyní aktuálnímu 3f zdánlivě funkčnímu mejnstrýmu je snad moje věc a uznal to i Youda. Já distributorům nesloužím. Naopak a klidně se k tomu přiznám. Voko za voko.
Myši umírají v pastích, protože nechápou, že ten sýr není zdarma. (mnou upravené motto jednoho z webů)
Re: Dobíjení EV z přebytku FVE
To, že běžným lidem často doporučím legální přifázovanou 3f hybridní FVE, nebo že se zajímám o virtuální baterii, ještě neznamená, že jsem zastáncem třífázových FVE a bojovník za ČEZ. A radost nemám ani z toho, jak s námi distributoři vyje*ali. Je to jen o tom, že nemá smysl tlačit 1f FVE tam, kde byl legálně mohla být jen miniaturní nedostatečná 3,6kWp.
A promiň, ale koupit tři měniče, nechat FVE naprojektovat a schválit jako 3F hybrid a pak to natajňačku předělat na silnou jednofázovou FVE, to fakt není řešení. Čím víc lidí začne ty mantinely obcházet, tím víc ČEZ právě po tomhle půjde. Nedělám si iluze, že už teď nepřemýšlejí nad tím, jaké další fikané funkce by mohli do elektroměrů přidat.
Prostě běžný člověk, který chce jen snížit domácí účet za elektřinu a k tomu jezdit elektromobilem nabíjeným ze slunce, dnes nemá moc jiných možností, než legální přifázovaný třífázový hybrid. Každý prostě není skvělý technik, jako ty, aby si dobastil přicucávací bezpřetokový ostrov.
Na druhou stranu, pokud někdo ty technické schopnosti má, baví ho to, tak není problém aby si postavil jednofázový ostrov a i elektromobil pak dobíjel jednofázově.
Perfektní řešení pro všechny prostě neexistuje.
Re: Dobíjení EV z přebytku FVE
Žádné univerzální "nejlepší" řešení neexistuje. Nabíjení z 3F FVE je od výkonu 6KWp v pohodě, pokud můžeš nabíjet přes den.
Mám 6,5kWp, o cca 9:00 zapnu nabíjení např. na 9A (teče do vozu cca 6Kw), chybějící 1-3kW ze začátku dodává baterka. Nepeču současně husu , nepouštím pračku ani myčku (manželka tu organizaci zvládá bez připomínek ), kolem oběda to skoro zvládá pouze FVE.
Pokud pár dní prší a baterie FVE klesne k 30% a musím auto nabít, tak pustím naplno 11kW v době 4h bloku NT, stejně to jde ze sítě, nebo měnič jednoduše vypnu ať si baterka oddechne, těch pár stracených wattů nestojí za řeč.
Nabíjení auta "vytěžováním" přebytků já osobně nepovažuji vzhledem k ceně auta za "ekonomické", preferuji stálý proud.
To jsou krajní možnosti a mezi tím několik jiných strategií.
Tady 12.4. se např. nabíjelo cca 26kWh (červaná= DS)
Mám 6,5kWp, o cca 9:00 zapnu nabíjení např. na 9A (teče do vozu cca 6Kw), chybějící 1-3kW ze začátku dodává baterka. Nepeču současně husu , nepouštím pračku ani myčku (manželka tu organizaci zvládá bez připomínek ), kolem oběda to skoro zvládá pouze FVE.
Pokud pár dní prší a baterie FVE klesne k 30% a musím auto nabít, tak pustím naplno 11kW v době 4h bloku NT, stejně to jde ze sítě, nebo měnič jednoduše vypnu ať si baterka oddechne, těch pár stracených wattů nestojí za řeč.
Nabíjení auta "vytěžováním" přebytků já osobně nepovažuji vzhledem k ceně auta za "ekonomické", preferuji stálý proud.
To jsou krajní možnosti a mezi tím několik jiných strategií.
Tady 12.4. se např. nabíjelo cca 26kWh (červaná= DS)
6,5kWp +3,0kWp Solax X3, 23,2kWh Li
2,4kWp+SITON
TČ Alpha Innotec LWD50
2,4kWp+SITON
TČ Alpha Innotec LWD50
Re: Dobíjení EV z přebytku FVE
Souhlas a byla to i má původní myšlenka. Jsem rád, že jsme se vrátili z5. Ale kdo si hraje, nezlobí Bude zajímavé sledovat jak dlouho to vytěžování přebytků při nabíjení bude bavit. Dávám mu rok, maximálně dva. Pak bude převálcován spolubydlícími. I když uznávám, se startovacím olovem v jiném tématu jsem se v odhadu seknul.
Myši umírají v pastích, protože nechápou, že ten sýr není zdarma. (mnou upravené motto jednoho z webů)
Re: Dobíjení EV z přebytku FVE
Ano, toto dává smysl.Jantic píše: ↑stř dub 13, 2022 7:15 pm ...
Mám 6,5kWp, o cca 9:00 zapnu nabíjení např. na 9A (teče do vozu cca 6Kw), chybějící 1-3kW ze začátku dodává baterka. Nepeču současně husu , nepouštím pračku ani myčku (manželka tu organizaci zvládá bez připomínek ), kolem oběda to skoro zvládá pouze FVE.
...
Nabíjení auta "vytěžováním" přebytků já osobně nepovažuji vzhledem k ceně auta za "ekonomické", preferuji stálý proud.
...
Je to sice trošku manuální práce, ale v reálu to 90% lidí úplně stačí.
Auto se nabije, chytristika není potřeba.
Toto už je trochu chytřejší automatika.brumlaj píše: ↑pát dub 08, 2022 4:49 pm ...
Přerušované nabíjení vozu dle odběru domu a dle pohybů mraků po obloze také snad nikdo soudný nemyslí při ceně elektromobilu vážně.
Rada je, nabíjej od rána - když FVE dosáhne výkonu odpovídajícímu 6A na fázi, začni nabíjet. Až budeš mít nabito dost tak to vypni. A mezi tím řiď střídu pilotu 1kHz ve walboxu dle aktuálního osvitu (výkonu FVE). Nepočítej, že akumulátor ve FVE se nabíjení vozu nebude účastnit.
A mimochodem, spousta továrních wallboxů ji má ve své nabídce režimů a dokonce jako výchozí verzi "EKO" režimu. Moc hezky je to videt u wallboxu od SolaXu, který po zapnutí cpe do auta 6A a když dá slunce více, tak svůj výkon zvýší.
Když slunce nedá ani těch 6A, tak wallbox nevyhlásí pauzu, ale prostě si těch 6A vezme i tak. Tudíž je dodá buď baterka FVE, nebo DS.
Tento režim je označen "GREEN".
A tady se právě ukazuje, že ne všecko co je GREEN, je ve skutečnosti také EKO.
Škoda, že v ukázkovém grafu není zamalován příchod několika mráčků, bylo by jasně vidět, že v GREEN režimu se nabíjení úplně zastaví, kdykoliv by proud měl poklesnout pod oněch 6A:
Re: Dobíjení EV z přebytku FVE
Mno, vytěžování přebytků do bojleru v poustevní FVE mne zatím bavit nepřestalo.
Do EV je ovšem vytěžování náročnější a mám tam stále otazníky.
Při vytěžování do spirály, pokud zapnu spotřebič a změřím, že výkon spotřebiče + stávající výkon vytěžování je větší než stálý výkon měniče, pak program vytěžování rychle ubírá z vytěžovacího výkonu a spoléhám se přitom na to na to, že měnič ustojí přetížení (řekněme odhadem 2-3s, počítaje v to zpoždění dané měřením i regulací).
U EV je otázka, zda takovéto dynamické chování nebude EV příliš trápit. Zatím jsem toto moc nestudoval, ale z toho, co psal willcz by tomu tak být nemuselo. Další otázkou je rychlost regulace samotné, zde jsou Studery ovšem výhodou, přetížení by měly vydržet relativně dlouho (tedy stále v řádu sekund).
Docela mne mimochodem síří, že - pokud rozumím správně - neumím při AC nabíječce přečíst SOC auta. Měl jsem v plánu kvůli šetření baterek program typu "nabij do 90%", ale bude se muset udělat jen něco jako "nabij 30 kWh".
Re: Dobíjení EV z přebytku FVE
Za mě je tomu EV jedno jak často mu měníš dostupný výkon.
OBC je stejně jen spínaný zdroj, tak mu prostě auto řekne že má snížit proud.
Nemám teď úplně jak vyzkoušet rychlost regulace, ale fakt jsou to sekundy.
Vidím že máš Foxtrota, takže si můžeš odhadnou kolik výkonu max posílat do auta. dělám to stejně pro akumulačku i auto.
dělám to tak že každou minutu počítám SOC baterky v autě, stávající výkon FV a zbývajích hodin dne (hlásí studer) a z toho mi vyjde kolik energie se asi při stávajícím osvitu vyrobí do konce dne. Cílem je aby na konci dne bylo SOC v domě cca 90 a zbytek šel do vody/auta
funguje to úplně samo.
Enyaq umí nastavit přímo v autě cílové SOC, takže když se nabije, tak samo řekně wallboxu že už nic nechce a hotovo.
Jinak k předchozí diskuzi. Moc jsem ji nepochopil a nechtěl zbytečně dohadovat.
beru to tak že Evropa je primárně 3F, takže není důvod aby výrobce dával do auto silnou 1F nabíječku.
Sám jsem za to rád, ze strany wallboxu je 3F a 1F minimání rozdíl a umožní mi to tak "rychlé" nabíjení z DS, navíc s rozložením zátěže na 3 fáze a dost zbude pro dům i když jedu 11kW (max Enyaqu). I v tom nejhorším případě tak stačí 3x25A jistič. protože i při max nabíjení zůstává v zimě na dům 10A/fáze. Představa že bych měl 1F nabíjení auta 32A , tak nevím jak bych to dělal.
V létě pak elekrárna živí auto a na jedné fázi s tím že umí připnout i druhou (mám dedikovaný jeden studer jen na auto). Toto se stalo v létě tak 3x kdy byla nahřátá voda a svítilo. Navíc se muselo potkat slunce, auto, plné SOC, ohřátá voda.
Když to shrnu, na zimu ideální v našich podmínkách 3F wallbox, na léto 1F.
OBC je stejně jen spínaný zdroj, tak mu prostě auto řekne že má snížit proud.
Nemám teď úplně jak vyzkoušet rychlost regulace, ale fakt jsou to sekundy.
Vidím že máš Foxtrota, takže si můžeš odhadnou kolik výkonu max posílat do auta. dělám to stejně pro akumulačku i auto.
dělám to tak že každou minutu počítám SOC baterky v autě, stávající výkon FV a zbývajích hodin dne (hlásí studer) a z toho mi vyjde kolik energie se asi při stávajícím osvitu vyrobí do konce dne. Cílem je aby na konci dne bylo SOC v domě cca 90 a zbytek šel do vody/auta
funguje to úplně samo.
Enyaq umí nastavit přímo v autě cílové SOC, takže když se nabije, tak samo řekně wallboxu že už nic nechce a hotovo.
Jinak k předchozí diskuzi. Moc jsem ji nepochopil a nechtěl zbytečně dohadovat.
beru to tak že Evropa je primárně 3F, takže není důvod aby výrobce dával do auto silnou 1F nabíječku.
Sám jsem za to rád, ze strany wallboxu je 3F a 1F minimání rozdíl a umožní mi to tak "rychlé" nabíjení z DS, navíc s rozložením zátěže na 3 fáze a dost zbude pro dům i když jedu 11kW (max Enyaqu). I v tom nejhorším případě tak stačí 3x25A jistič. protože i při max nabíjení zůstává v zimě na dům 10A/fáze. Představa že bych měl 1F nabíjení auta 32A , tak nevím jak bych to dělal.
V létě pak elekrárna živí auto a na jedné fázi s tím že umí připnout i druhou (mám dedikovaný jeden studer jen na auto). Toto se stalo v létě tak 3x kdy byla nahřátá voda a svítilo. Navíc se muselo potkat slunce, auto, plné SOC, ohřátá voda.
Když to shrnu, na zimu ideální v našich podmínkách 3F wallbox, na léto 1F.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Dobíjení EV z přebytku FVE
Díky, willcz! Ano, tak to chci mít cílově i já, navolit nějaký "program" a o zbytek se nestarat (včetně automatizace případného přepnutí dobíjení EV na DS a zpět na FVE).
youda, díky moc za tento popis. Beru to jako potvrzení toho, co psal willcz: nepředpokládám, že by ten "green" algoritmus EV poškozoval - to by si těžko výrobce wallboxu dovolil, dát něco takového na trh. A pokud se nabíjení i úplně zastaví, to přece nevadí - v tom je přece princip vytěžování, ne?
Hint pro mne je tam nastavit nějaký minimální proud (pod který nebude nabíjet, tj. skočí do nuly). Tady je to 6A, u jednofázové nabíječky jsem někde zachytil pro ZOE doporučení na 10A. Pro své třífázové nabíjení to tedy holt dám jako měnitelný parametr, vyzkouším a uvidíme.
Re: Dobíjení EV z přebytku FVE
ještě k tomu ovládání stavů
super je dokumentace od Phoenixu
https://www.phoenixcontact.com/cs-cz/pr ... hs-1622452
jsou tam krásně stavové diagramy.
Je jedno jaký má člověk wallbox, ale může se podívat co se dá dělat a jak s tím pracovat.
Ohledně proud na 0A, otázka jak zareaguje auto. Správné je pro zastavení vynout PWM, ale to musí umět EVSE.
Přijde mi že toto není v "protokolu" úplně pěkne definované.
super je dokumentace od Phoenixu
https://www.phoenixcontact.com/cs-cz/pr ... hs-1622452
jsou tam krásně stavové diagramy.
Je jedno jaký má člověk wallbox, ale může se podívat co se dá dělat a jak s tím pracovat.
Ohledně proud na 0A, otázka jak zareaguje auto. Správné je pro zastavení vynout PWM, ale to musí umět EVSE.
Přijde mi že toto není v "protokolu" úplně pěkne definované.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Dobíjení EV z přebytku FVE
tak jsem zkusil rychlost reakce auta.
V podstatě okamžitá, nedokážu odhadout co trvá nejdéle, ale od kliknutí ve webu foxtrotu do změny proudu na displayi RCC tak 1-2 sekundy.
je jedno jakým směrem, tzn jestli z 0->16, nebo 16->6, atd.
V podstatě okamžitá, nedokážu odhadout co trvá nejdéle, ale od kliknutí ve webu foxtrotu do změny proudu na displayi RCC tak 1-2 sekundy.
je jedno jakým směrem, tzn jestli z 0->16, nebo 16->6, atd.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm
Re: Dobíjení EV z přebytku FVE
Ja osobně souhlasím s trvalým nabíjením a klidne s kolisanim proudu.
Nesouhlasím s pauze ci dokonce zastavovanim dobijeni.(radsi nechat cucnout baterku ve FVE jekikoz je cena za instalovanou kWh jinde a o vymene se ani nebavim)
Ano ti co maji auto, ktere je nejrychlejsi a nejterenejsi tak zvladne i huntovat baterku.(stejne do 6let pujde z "FIRMY" a pak at se trapi soukromnik)
Jinak soukrome auto bych takhle nedobijel.(muj osobni nazor)
Nesouhlasím s pauze ci dokonce zastavovanim dobijeni.(radsi nechat cucnout baterku ve FVE jekikoz je cena za instalovanou kWh jinde a o vymene se ani nebavim)
Ano ti co maji auto, ktere je nejrychlejsi a nejterenejsi tak zvladne i huntovat baterku.(stejne do 6let pujde z "FIRMY" a pak at se trapi soukromnik)
Jinak soukrome auto bych takhle nedobijel.(muj osobni nazor)
Re: Dobíjení EV z přebytku FVE
U mě funguju takto, přijedu z práce dám auto na kabel.
když svítí, začne se nabíjet. pokud zajde slunce nebo přijde noc, tak se nabíjí sníženým proudem do nějakého limitního SOC.
pokud je povoleno nabíjení ze sítě, tak přejde na síť (3F) a pokračuje do rána.
Když není povoleno z DS, tak se nabíjení přeruší a ráno jak vyleze slunce, tak se pokračuje v nabíjení.
tzn zastavuju jen když je SOC pod limit a není povoleno nabíjet z DS.
Pak umím na webu udělat požadavek na nabítí naplno a to připne DS 3F, dá 16A a v tomto stavu je dokud auto neřekne dost.
když svítí, začne se nabíjet. pokud zajde slunce nebo přijde noc, tak se nabíjí sníženým proudem do nějakého limitního SOC.
pokud je povoleno nabíjení ze sítě, tak přejde na síť (3F) a pokračuje do rána.
Když není povoleno z DS, tak se nabíjení přeruší a ráno jak vyleze slunce, tak se pokračuje v nabíjení.
tzn zastavuju jen když je SOC pod limit a není povoleno nabíjet z DS.
Pak umím na webu udělat požadavek na nabítí naplno a to připne DS 3F, dá 16A a v tomto stavu je dokud auto neřekne dost.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Dobíjení EV z přebytku FVE
Jinak s tím huntováním baterky, věř tomu že nabíjení doma ze soláru, je pro baterku jen takové šimrání a nemůže jí ublížit.Noparasito píše: ↑čtv dub 14, 2022 2:05 pm Ja osobně souhlasím s trvalým nabíjením a klidne s kolisanim proudu.
Nesouhlasím s pauze ci dokonce zastavovanim dobijeni.(radsi nechat cucnout baterku ve FVE jekikoz je cena za instalovanou kWh jinde a o vymene se ani nebavim)
Ano ti co maji auto, ktere je nejrychlejsi a nejterenejsi tak zvladne i huntovat baterku.(stejne do 6let pujde z "FIRMY" a pak at se trapi soukromnik)
Jinak soukrome auto bych takhle nedobijel.(muj osobni nazor)
To co zažívá během jizdy jen trošku jiná liga.
v reálu doma se nabíjí cca 8hodin ... vybíjí často impulzně 3 hodiny ...
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
-
- Příspěvky: 712
- Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm
Re: Dobíjení EV z přebytku FVE
Nebavim se o meznich proudech, ale jakoby "microcyklovani"willcz píše: ↑čtv dub 14, 2022 2:24 pmJinak s tím huntováním baterky, věř tomu že nabíjení doma ze soláru, je pro baterku jen takové šimrání a nemůže jí ublížit.Noparasito píše: ↑čtv dub 14, 2022 2:05 pm Ja osobně souhlasím s trvalým nabíjením a klidne s kolisanim proudu.
Nesouhlasím s pauze ci dokonce zastavovanim dobijeni.(radsi nechat cucnout baterku ve FVE jekikoz je cena za instalovanou kWh jinde a o vymene se ani nebavim)
Ano ti co maji auto, ktere je nejrychlejsi a nejterenejsi tak zvladne i huntovat baterku.(stejne do 6let pujde z "FIRMY" a pak at se trapi soukromnik)
Jinak soukrome auto bych takhle nedobijel.(muj osobni nazor)
To co zažívá během jizdy jen trošku jiná liga.
v reálu doma se nabíjí cca 8hodin ... vybíjí často impulzně 3 hodiny ...
Re: Dobíjení EV z přebytku FVE
Servisní konektor a zpracovat data z něj. Mám WiFi ODBII a s tím bys to mohl dát. Pokud ještě není něco na vyčítání konkrétního typu vozu, tak se to jistě objeví.
Myši umírají v pastích, protože nechápou, že ten sýr není zdarma. (mnou upravené motto jednoho z webů)
Re: Dobíjení EV z přebytku FVE
Vyčítání SoC baterie auta se v rámci domácích automatizací řeší tak, že se příslušná automatizační jednotka připojí přes HTTP na standardní API, na kterém jinak normálně funguje aplikace výrobce.
OBD je také možné řešení. Hlavně pro ty, co nemají rádi "cloudy" a závislost na připojení k internetu. Patřím mezi ně.
Ještě pozor, zastavení PWM pro signál PAUSE se musí udělat ve stavu, kde je PWM signál v úrovni +12V a tam jej celou dobu pauzy nechat.
OBD je také možné řešení. Hlavně pro ty, co nemají rádi "cloudy" a závislost na připojení k internetu. Patřím mezi ně.
Ještě pozor, zastavení PWM pro signál PAUSE se musí udělat ve stavu, kde je PWM signál v úrovni +12V a tam jej celou dobu pauzy nechat.
Re: Dobíjení EV z přebytku FVE
Jakým A je lepší nabíjet 10A nebo 16A. Čím více a tím menší ztráty? Budu chtít nabíjet Konu 65,4kwh 20-80% je 39,24kwh když budu nabíjet 10A 2300W a palubní nabíječka ukazuje 2,1kwh je ztráta na každé kWh 200W což je 39,24x200=7848W ztráty? A při 16A to bude jen 3138W? 39,24x80W
Díky.
Díky.
-
- Příspěvky: 119
- Registrován: stř zář 14, 2022 10:49 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9960
- Kapacita baterie [kWh]: 10
Re: Dobíjení EV z přebytku FVE
Odpověď není jednoduchá, ale každé auto bude mít nějakou "pohotovostní" spotřebu při nabíjení, moje má odhadem 300W, samozřejmě tam je k tomu ještě účinnost převodu AC-DC a účinnost samotného nabíjení. Zkoušel jsem to jednou nabíjet 1x8A nabíječkou a nabíjel jsem to den a půl . Většinou nabíjím 3x12A. Z důvodu velké pohotovostní spotřeby logicky vychází nabíjet při pomalém nabíjení co nejrychlejiErik T píše: ↑čtv úno 15, 2024 1:41 pm Jakým A je lepší nabíjet 10A nebo 16A. Čím více a tím menší ztráty? Budu chtít nabíjet Konu 65,4kwh 20-80% je 39,24kwh když budu nabíjet 10A 2300W a palubní nabíječka ukazuje 2,1kwh je ztráta na každé kWh 200W což je 39,24x200=7848W ztráty? A při 16A to bude jen 3138W? 39,24x80W
Díky.
Jinak často není 230V v síti (někteří mají slabší rozvody, to může ještě pár V při nabíjení udělat) a nastavený proud není dodržován přesně, takže předpokládaných 10Ax230V nemusí znamenat přesně 2300W.
Pokud máš jenom 1f palubní nabíječku, tak si pořiď nějaký chytrý wallbox s měřením zátěže jako např. 3x32A Pulsar Plus a využívej Powerboost, ať to nenabíjí věčnost, když potřebuješ někam jet.