Wallbox samodomo

willcz
Příspěvky: 296
Registrován: pát dub 09, 2021 8:48 am
Bydliště: Rosice

Re: Wallbox samodomo

Příspěvek od willcz »

Super, gratulace.
Jen me prekvapuje 600W, dle specifikace toho "protokolu" je minimalni proud 6A
Jinak jak pises, stykac staci je tam jeden navic. Sam spinam jen ruzny silovy stykac podle toho odkud se ma prave brat.

marsal píše: pát kvě 20, 2022 11:27 am No sláva, první nabíjení :-). Vidět to jet třífázově je dobrý pocit.
Bude ještě něco programování.
Je jasné, že ten výstupní stykač na konci je redundantní, šel by nahradit elektronikou ovládání onoho dvojstykače, ale takto je to prostě jednoduché a chodí to jako "blackbox" i bez PLC.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Uživatelský avatar
marsal
Příspěvky: 615
Registrován: pát dub 09, 2021 11:10 am

Re: Wallbox samodomo

Příspěvek od marsal »

willcz píše: pát kvě 20, 2022 4:45 pm Jen me prekvapuje 600W, dle specifikace toho "protokolu" je minimalni proud 6A
Jsem sám zvědav, toto chodilo s ZE50 zatím spolehlivě. Začnu si trochu hrát s nastavováním proudu a uvidím.
Uživatelský avatar
marsal
Příspěvky: 615
Registrován: pát dub 09, 2021 11:10 am

Re: Wallbox samodomo

Příspěvek od marsal »

rottenkiwi píše: pát kvě 20, 2022 12:12 pm Panely 3100, dom 2200 a WB 2000 VA ? Studer ovlada umenie ako nejake data max. zneprehladnit.
Aka je presnost merania na fazu ? 50 mA alebo 5 alebo 500 mA ?
Jasně, dostal jsi mne... Mám tři EM340 a ten "Dům" teď měří "Dům a wallbox", musím to přepsat.
Uživatelský avatar
marsal
Příspěvky: 615
Registrován: pát dub 09, 2021 11:10 am

Re: Wallbox samodomo

Příspěvek od marsal »

Zajímavé... Má tu někdo EVSE DIN z evracingu připojený přes Modbus?
Mně se to chová tak, že při čtení registrů 1000..1010 (příkaz 03) prostě relativně často nedodá nic a havaruje na timeout (mám nastaven timeout 1s, červené lajny). Při vyčítání registrů 2000..2017 žádný problém a to je počet vrácených bajtů větší. V zásadě to zatím ničemu nevadí, ale...
A samozřejmě, S EVSE tam mám na jedné sběrně ještě 3x EM340 :-/ a cyklus vyčítání "všeho" kolem 2s (jedna pila na obr.) se mi úplně nelíbí :-/.
Přílohy
Timeouts.jpg
Timeouts.jpg (39.51 KiB) Zobrazeno 6314 x
Uživatelský avatar
marsal
Příspěvky: 615
Registrován: pát dub 09, 2021 11:10 am

Re: Wallbox samodomo

Příspěvek od marsal »

Jojo, když jsem nastavil proud příliš nízko, Zoe zahlásil, že "nelze pomalu nabíjet", začal blikat červeně a držel kabel, až jsem myslel, že ho ani nepustí...
Těch 8A se jeví jako funkční minimum.
Bude se ještě zkoumat a ladit ;-). Zatím jsem přiliš nepochopil ani souvislost mezi nastavením proudu a výkonem pro nabíjení :-/.
Přílohy
TuningWallbox.jpg
TuningWallbox.jpg (47.62 KiB) Zobrazeno 6293 x
Uživatelský avatar
marsal
Příspěvky: 615
Registrován: pát dub 09, 2021 11:10 am

Re: Wallbox samodomo

Příspěvek od marsal »

Nevím nevím. Nabíjí to hezky, ale zase mi to zalockovalo kabel, tentokrát zcela bez jakékoli hlášené chyby.
Poté, co jsem zjistil tu potíž z Modbus komunikací, nevím nevím, jestli nakonec nepřepřáhnu, to je trápení.
Ještě uvidím, co napíšou z evracing. EVSE DIN stojí 1600 Kč, to je příjemná cena, ale za jakou cenu...
Uživatelský avatar
marsal
Příspěvky: 615
Registrován: pát dub 09, 2021 11:10 am

Re: Wallbox samodomo

Příspěvek od marsal »

Stále s tím zápasím. evracing jsem přestal důvěřovat a pořídil jsem na radu willcz nabíjení od TECO, nicméně hlavní obtíž zůstává:
Pokud uvnitř v ZOE stisknu tlačítko "uvolni kabel", auto zahlásí chybu. To se u žádné jiné nabíječky neděje.
Mám podezření, že budu muset zapojit i PP, což zatím nemám (jen klasický odpor). Teoreticky by to mělo chodit i bez PP (uvolnění stykače při uvolnění CP ze strany auta), ale nechodí.
Ani evracing ani TECO bohužel moc nekomunikují.
Noparasito
Příspěvky: 712
Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm

Re: Wallbox samodomo

Příspěvek od Noparasito »

Marsale, a to te zlobi i kdyz nejedes dynamicky????
willcz
Příspěvky: 296
Registrován: pát dub 09, 2021 8:48 am
Bydliště: Rosice

Re: Wallbox samodomo

Příspěvek od willcz »

marsal píše: čtv čer 02, 2022 8:22 am Stále s tím zápasím. evracing jsem přestal důvěřovat a pořídil jsem na radu willcz nabíjení od TECO, nicméně hlavní obtíž zůstává:
Pokud uvnitř v ZOE stisknu tlačítko "uvolni kabel", auto zahlásí chybu. To se u žádné jiné nabíječky neděje.
Mám podezření, že budu muset zapojit i PP, což zatím nemám (jen klasický odpor). Teoreticky by to mělo chodit i bez PP (uvolnění stykače při uvolnění CP ze strany auta), ale nechodí.
Ani evracing ani TECO bohužel moc nekomunikují.
Ahoj,

omlouvám se za taky pomalou komunikaci.
tady je kousek programu co používám:
chybí tam jen sekce na vypocet omezeni proudu
PP je v Type2 konektoru pevně osazen, vodič nevede a na EV-0302M je pevně osazený
je možné ale jej nedávat a jen nastavit potlačení detekce nabíjecího kabelu. (ted se dívám a odpor mám osazený a potlačení aktivováno :-) )

Kód: Vybrat vše

  // nabijeni_z_elektrarny - ridici
  pozadaveknabijeni :=  r8_p29_IN.STAT.CHARGE;
  kabelpripojen :=  r8_p29_IN.STAT.CCONN;
  if EVSE_povol_DS and EVSE_povol_solar then
     // prvni logika, pri povoleni obou a dostatku SOC nabijime ze solaru
     // kdyz je malo SOC nabijime z DS
       if EVSE_Priorita_DS_Solar then
          if REAL_TO_INT (BSP_SOC) > EVSE_SOC_zaloha  then
             nabijeni_z_elektrarny := true;
          else
             nabijeni_z_elektrarny := false;
          end_if;
       else
            nabijeni_z_elektrarny := false;
       end_if;
         souhlas_s_nabijenim := true;
   else
       // pokud neni povoleno oboji tak
       // z DS nabijime primo
         if EVSE_povol_DS then
            nabijeni_z_elektrarny := false;
            souhlas_s_nabijenim := true;
         end_if;
// ze solaru nabijime jen kdyz je SOC OK
         if EVSE_povol_solar then
          nabijeni_z_elektrarny := true;
          if REAL_TO_INT (BSP_SOC) > EVSE_SOC_zaloha then
             souhlas_s_nabijenim := true;
          else
             souhlas_s_nabijenim := false;
          end_if;
         end_if;
   end_if;
// sepnuti rele

  rozdilne := NabDS_0_Solar_1 XOR nabijeni_z_elektrarny;
  prepinani_ton(IN := rozdilne, PT := T#0:00:01);
  if prepinani_ton.Q then
     NabDS_0_Solar_1 := nabijeni_z_elektrarny;
     EVSE_Solar := nabijeni_z_elektrarny;
  end_if;
  nabijeni_ton(IN := pozadaveknabijeni and kabelpripojen and souhlas_s_nabijenim and not rozdilne, PT := T#0:00:01);
  EVSE_Rele := kabelpripojen and EVSE_Povoleno and souhlas_s_nabijenim and Nabijeni_ton.Q and not rozdilne;
     if nAut then
        r8_p29_OUT.CURR := INT_TO_REAL(EVSE_Automaticky_Proud);
     else
        r8_p29_OUT.CURR := INT_TO_REAL(EVSE_Limit_I);
     end_if;
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
willcz
Příspěvky: 296
Registrován: pát dub 09, 2021 8:48 am
Bydliště: Rosice

Re: Wallbox samodomo

Příspěvek od willcz »

Jen ještě doplním, je tam i logika na přepínání DS a FV a nepoužívám origo FB od Teco, nemám moc rád tady ty moduly kdy není vidět co to přesně dělá. je to přece PLC a ne nějaké arduino :-)
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Uživatelský avatar
marsal
Příspěvky: 615
Registrován: pát dub 09, 2021 11:10 am

Re: Wallbox samodomo

Příspěvek od marsal »

willcz píše: čtv čer 02, 2022 1:04 pm Jen ještě doplním, je tam i logika na přepínání DS a FV a nepoužívám origo FB od Teco, nemám moc rád tady ty moduly kdy není vidět co to přesně dělá. je to přece PLC a ne nějaké arduino :-)
Díky, také se mi nelíbí, že do toho FB nevidím, to Tvé je inspirující.
Tady je má hlavní otázka: příkazem

Kód: Vybrat vše

pozadaveknabijeni :=  r8_p29_IN.STAT.CHARGE;
si olízneš stav požadavku na nabíjení ze strany auta. OK. Vypínáš tedy někdy nabíjení ze strany auta, jak jsem to popisoval, že to chci dělat já? A pokud ano, zafunguje r8_p29_IN.STAT.CHARGE natolik rychle, že Ti auto po uvolnění relé nehází chybu?

Díky

EDIT:
Tak jsem to zkusil s kabelem bez zapojeného PP a s původním funkčním blokem, ale nyní s nastavením "Suppress charging cable detection" a se zmešenou Cfg.ContactorDelayOff hodnotou a nyní to funguje správně, hurá :-), tady byl hlavně zakopaný pes. Pokud dáš nicméně vědět, jak Ti to jede bez toho FB, viz má otázka, budu rád.
willcz
Příspěvky: 296
Registrován: pát dub 09, 2021 8:48 am
Bydliště: Rosice

Re: Wallbox samodomo

Příspěvek od willcz »

marsal píše: čtv čer 02, 2022 2:31 pm
willcz píše: čtv čer 02, 2022 1:04 pm Jen ještě doplním, je tam i logika na přepínání DS a FV a nepoužívám origo FB od Teco, nemám moc rád tady ty moduly kdy není vidět co to přesně dělá. je to přece PLC a ne nějaké arduino :-)
Díky, také se mi nelíbí, že do toho FB nevidím, to Tvé je inspirující.
Tady je má hlavní otázka: příkazem

Kód: Vybrat vše

pozadaveknabijeni :=  r8_p29_IN.STAT.CHARGE;
si olízneš stav požadavku na nabíjení ze strany auta. OK. Vypínáš tedy někdy nabíjení ze strany auta, jak jsem to popisoval, že to chci dělat já? A pokud ano, zafunguje r8_p29_IN.STAT.CHARGE natolik rychle, že Ti auto po uvolnění relé nehází chybu?

Díky

EDIT:
Tak jsem to zkusil s kabelem bez zapojeného PP a s původním funkčním blokem, ale nyní s nastavením "Suppress charging cable detection" a se zmešenou Cfg.ContactorDelayOff hodnotou a nyní to funguje správně, hurá :-), tady byl hlavně zakopaný pes. Pokud dáš nicméně vědět, jak Ti to jede bez toho FB, viz má otázka, budu rád.
ano, normálně když dám zastavit v autě, tak cvakne relé a je hotovo.
stejně tak puštění. dělám to tedy mobilem přes apku, takže je tam relativně dost velké zpoždění, ale nevím na které straně. (komunikac s mobilní apkou nebo trvá auto než přestane nabíjet)
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Uživatelský avatar
marsal
Příspěvky: 615
Registrován: pát dub 09, 2021 11:10 am

Re: Wallbox samodomo

Příspěvek od marsal »

OK tedy, díky všem, kteří pomohli (včetně p. Urbana z TECO, který se ozval a jako první mne navedl správným směrem, willcz díky za potvrzení).

Hlavní problém byl v nastavení té detekce PP v I/O configurator. Zůstávám tedy s kabelem bez PP, vypadá to, že vše chodí korektně přes CP, Teco si měří správně napětí na CP (viz CP_V na obr.), které se podle očekávání změní, když stisknu v autě tlačítko "uvolni kabel", a na tuto skutečnost pak může zareagovat EV-0302 a pomocí programu okamžitě odepnout stykač.

Předpokládám že u toho evracing EVSE to mohl být podobný konfigurační problém, ale ta vypadávající modbus odezva u evracing EVSE DIN mi vadila, ve stávající konfiguraci využiji CIB sběrnici TECO - na Modbusu stejně mám už 3x elektroměr EM340 ;-/.

Taky jsem se už zbavil té originální knihovny ;-) a jedu to EV-0302 bez ní, od willcz ještě trochu okopíruji tu logiku ovládání podle SOC ;-), máš to hezky udělané :-).

Minimální výkon, který vypadá s ZE50 funkční je "8A" (2000W), další inkrementy jdou trochu podivně - 2780W u 8.5V, 4890W při 9V, 5320W při 9.6V atd., nabíjení téměř 11 kW je hezké :-), na víc nemám jističe... Nezdá se, že by změna proudu "za pochodu" čemukoli vadila.
Přílohy
cp_V.jpg
cp_V.jpg (30.78 KiB) Zobrazeno 6032 x
Uživatelský avatar
marsal
Příspěvky: 615
Registrován: pát dub 09, 2021 11:10 am

Re: Wallbox samodomo

Příspěvek od marsal »

Ještě jedna zkušenost vykoupená časem a penězi, snad to někomu pomůže: vyhněte se nabíjecímu kabelu s koncovkou značky "Duosida". Koupil jsem to v evracing a byl levný... Ukázalo se, že je mechanicky natolik nestandardní - nekvalitní, že uvolňování západky u ZOE prostě někdy nefungovalo, ZOE házel chyby atd. Při současném ladění wallboxu jako takového jsem z toho všeho měl hlavu v pejru... Po výměně za kvalitnější kabel už je konečně provoz hladký. Už nepamatuji, kdy jsem se s nějakou věcí trápil tak dlouho.

Konečně se ta námaha začíná vyplácet, protože si s tím jde hrát. Ano, stávající verze adaptivního nabíjení "nápadně" připomíná, co tu dával willcz ;-).

Každý to máme jinak, jakmile já koupím něco "levného", je z toho průser.
Přílohy
adaptivní.jpg
adaptivní.jpg (85.07 KiB) Zobrazeno 5969 x
Uživatelský avatar
Youda
Příspěvky: 236
Registrován: čtv zář 09, 2021 4:46 pm

Re: Wallbox samodomo

Příspěvek od Youda »

Ahoj,

"Duosida" je skutečně jeden z nejlevnějších Type2 kabelů/konektorů. Jde poznat na vzdálenost 100m, protože je většinou z bílého plastu s černými ploškami po stranách. Mám ho také, na svém veřejném wallboxu. Za ty prachy asi dobrý, ale také jsem si všimnul, že některým řidičům chvilku trvalo, než kabel po dokončení nabíjení vyrvali ze zásuvky v autě. Takže na tom asi něco bude.

Druhá věc je, že ke kabelu byla dodávána gumová protiprachová krytka. Na prach funguje, ale pokud se kabel s touto nasazenou krytkou nechal venku na dešti, tak za pár dní byla krytka plná vody a kontakty celé zelené. Ve finále je lepší dát krytku pryč a nechat kabel větrat. Případně jej zacvaknout do nějakého lepšího protidešťového držáčku.

Na druhém wallboxu mám kabel Phoenix Contact. Byl o dost dražší ale fakt je, už na první pohled vypadá trošku solidněji.
Uživatelský avatar
marsal
Příspěvky: 615
Registrován: pát dub 09, 2021 11:10 am

Re: Wallbox samodomo

Příspěvek od marsal »

Nevím nevím, youda, skoro bych po svých zkušenostech ocitoval Cimrmany: "tak to změňte", ledaže bys chtěl ty návštěvníky odrazovat...
Nový, zcela funkční kabel jsem kupoval u Sectronu, koncovka viz foto.
Znovu mimochodem, žádný PP vodič, ta detekce přes CP se již předpokládá zřejmě univerzálně.
Přílohy
20220604_085214.jpg
20220604_085214.jpg (353.18 KiB) Zobrazeno 5916 x
Uživatelský avatar
marsal
Příspěvky: 615
Registrován: pát dub 09, 2021 11:10 am

Re: Wallbox samodomo

Příspěvek od marsal »

Ještě ad krátké přerušení proudu při nabíjení při přepnutí dvojstykače FVE <-> DS: Zdá se, že to ZOE nevadí.
ZOE nicméně detekuje i tento krátký výpadek při přepínání dvojice stykačů a přestane nabíjet. Mezitím je dvojstykač dávno přepnut, auto pokusně zkusí přes CP znovu požadovat nabíjení, což wallbox detekuje a nabíjení pokračuje. Nechystám se to tedy ošetřovat jinak...
Verze 1.0 snad tedy konečně hotova k déledobějšímu testování ;-).
Přílohy
Wallbox v 1.0.jpg
Wallbox v 1.0.jpg (87.47 KiB) Zobrazeno 5891 x
Uživatelský avatar
marsal
Příspěvky: 615
Registrován: pát dub 09, 2021 11:10 am

Re: Wallbox samodomo

Příspěvek od marsal »

Obávám se, že nikoli. Metodou průzkumu bojem pokračuje ještě dolaďování...
willcz
Příspěvky: 296
Registrován: pát dub 09, 2021 8:48 am
Bydliště: Rosice

Re: Wallbox samodomo

Příspěvek od willcz »

Ono to asi nejde jinak než bojem, navíc ani auto se podle mě neumí vždy správně vzpamatovat ze všech stavů.

ad kabel, hned na začátku jsem koupil 32A Phoenix včetně 5m kabelu a byla to asi dobrá volba.
Kabel nemá PP vodič a reálně není potřeba, měření odporu ze strany EVSE v konektoru na PP má význam jen když je odpojitelný kabel.
v okamžiku kdy je napevno, tak stačí kabel jen L1,L2,L3,N,PE,CP
odpor je pak v přímo v konektoru a ten řekne že je zapojený kabel a jaký má průřez.
na straně EVSE modulu se pak osadí pevný odpor.

k tomu přepínání/přerušování.
Enyaqu nevadí když na chvilku vypadne silovka, nevadí mu ani když se odpínají/připínají fáze.
vadí mu když všechny fáze vypadnou na delší dobu, restart bohužel jde udělat jen vytažením kabelu.

nastavením proudu na 0A udělá na autě přerušení nabíjení, CP signál přestane hlásit požadavek na nabíjení a vypne se tak silovka.
obnovení proudu nad 6A pak zase vyvolá žádost o nabíjení a vše jede dál.

Jen škoda aplikace to nezvládne, přestane ukazovat stav nabíjení, baterky, prostě beta verze
zobrazování v mobilní apce se obnoví až po opětovném zastrčení kabelu. (co by člověk za 1M4 Kč chtěl)
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Noparasito
Příspěvky: 712
Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm

Re: Wallbox samodomo

Příspěvek od Noparasito »

Jeste bych mel dotaz.
Jak vypinate jednoduse nabijeni vozu tzv. nouzovou nabijeckou, kdyz je pichla v zasuvce 230V??
Diky
willcz
Příspěvky: 296
Registrován: pát dub 09, 2021 8:48 am
Bydliště: Rosice

Re: Wallbox samodomo

Příspěvek od willcz »

Jestli myslis prenosnou nabijecku, tak tam vytahnu ze 230V zasuvky :-)
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Uživatelský avatar
marsal
Příspěvky: 615
Registrován: pát dub 09, 2021 11:10 am

Re: Wallbox samodomo

Příspěvek od marsal »

willcz píše: sob čer 04, 2022 10:57 pm nastavením proudu na 0A udělá na autě přerušení nabíjení, CP signál přestane hlásit požadavek na nabíjení a vypne se tak silovka.
obnovení proudu nad 6A pak zase vyvolá žádost o nabíjení a vše jede dál.
Díky, willcz, dávám si to dohromady z Tvou SZ a rovnám v hlavě tak, že vlastně postačí, když aplikace bude dělat tyto dvě věci:

(a) ošetření ze strany auta: hlídej požadavek auta na nabíjení (v TECO EV_In.STAT.CHARGE). Pokud je aktivní, sepni stykač, pokud není, vypni stykač.
(b) řízení ze strany aplikace: vůbec neovládat stykač, pokuze nastavovat proud (v TECO Ev_Out.CURR), buď v rozsahu 6 - maxA nebo na 0. Pokud je nastaveno na 0, stykač odpadne oklikou přes (a)

Je to tak ???
willcz
Příspěvky: 296
Registrován: pát dub 09, 2021 8:48 am
Bydliště: Rosice

Re: Wallbox samodomo

Příspěvek od willcz »

marsal píše: ned čer 05, 2022 6:51 pm
willcz píše: sob čer 04, 2022 10:57 pm nastavením proudu na 0A udělá na autě přerušení nabíjení, CP signál přestane hlásit požadavek na nabíjení a vypne se tak silovka.
obnovení proudu nad 6A pak zase vyvolá žádost o nabíjení a vše jede dál.
Díky, willcz, dávám si to dohromady z Tvou SZ a rovnám v hlavě tak, že vlastně postačí, když aplikace bude dělat tyto dvě věci:

(a) ošetření ze strany auta: hlídej požadavek auta na nabíjení (v TECO EV_In.STAT.CHARGE). Pokud je aktivní, sepni stykač, pokud není, vypni stykač.
(b) řízení ze strany aplikace: vůbec neovládat stykač, pokuze nastavovat proud (v TECO Ev_Out.CURR), buď v rozsahu 6 - maxA nebo na 0. Pokud je nastaveno na 0, stykač odpadne oklikou přes (a)

Je to tak ???
Ano přesně tak. V okamžiku kdy budeš ovládat relé sám, tak bude auto mít problém.

Jen předestírám, jsou to moje roční zkušenosti s Enyaqem, nic víc.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Noparasito
Příspěvky: 712
Registrován: pon bře 29, 2021 11:51 pm

Re: Wallbox samodomo

Příspěvek od Noparasito »

willcz píše: ned čer 05, 2022 6:30 pm Jestli myslis prenosnou nabijecku, tak tam vytahnu ze 230V zasuvky :-)
Ano, ale pokud neni dokonceny nabijeni???
Tak u Enyaka je tlacitko na vypnuti nabijeni??
Nebo pres apku deaktivovat??
Nebo opravdu vytahnes ze zasuvky i kdyz tam je treba 10-16A???🙈
Uživatelský avatar
marsal
Příspěvky: 615
Registrován: pát dub 09, 2021 11:10 am

Re: Wallbox samodomo

Příspěvek od marsal »

Noparasito píše: ned čer 05, 2022 7:51 pm
willcz píše: ned čer 05, 2022 6:30 pm Jestli myslis prenosnou nabijecku, tak tam vytahnu ze 230V zasuvky :-)
Ano, ale pokud neni dokonceny nabijeni???
Tak u Enyaka je tlacitko na vypnuti nabijeni??
Nebo pres apku deaktivovat??
Nebo opravdu vytahnes ze zasuvky i kdyz tam je treba 10-16A???🙈
Noparasito, používám přenosnou jednofázovou nabíječku dlouho...
Ať ukončím nabíjení jakýmkoli způsobem (vytažením ze zásuvky a pak uvolněním z auta tlačítkem NEBO nejprve uvolněním z auta tlačítkem a pak vytažením ze zásuvky), nikdy žádný problém.
Odpovědět

Zpět na „Elektromobilita obecně“