Nejen to, za mě tenhle blog nemá chybu!miroc píše: ↑pát pro 09, 2022 9:01 amMilé a poučné. Díky.vata píše: ↑pát pro 09, 2022 1:57 am Píšu si takový malý blog. nahlédněte sem: https://vati.cz/moje-elektromobilita/
Nabíjení e-skútru
Re: Nabíjení e-skútru
2kWp mono východ, 2kWp mono západ, 2x Axpert King II 5000W/48V parallel, LiFePO4 6,9kWh, jižní Morava
Re: Nabíjení e-skútru
Podle mě cokoliv jednostopého pod 10kW výkonu je na silnici nebezpečné - na užší silnici pořád někoho zdržuješ, na předjetí i traktoru nebo agresivního elektrokolaře do mírnýho kopce máš málo výkonu.
Testoval jsem tohle: https://www.unicooltech.cz/sur-ron-storm-bee-22500w/ a to je celkem příjemný svezení. Ale cenovka je dost jinde. Na druhou stranu, v terénu jsem neměl odvahu to přepnout na plnej výkon, ale na silnici je těch 22kW tak akorát, dá se předjet i sem tam nějakej důcjhodce v autě
Dokonce bych řekl, že to jede výrazně líp než KTM freeride E-XC https://www.motorkari.cz/motobazar/moto ... 01061.html Na druhou stranu, na plnej výkon je baterka za půl hodiny prázdná, stejně jako na tom E-XC. Ostatně ani ZERO FX/FXE na tom nebude o moc líp, a cenovka ještě o drobek vyšší http://www.zeromotorcycles.cz/#katalog
Nakonec jsem to vzdal, a za třetinu ceny si koupil prakticky novou benzínovou CRF250. Je to čtyřtakt, celkem zatlumenej, tj žádná velká mela, s katalyzátorem, euro 4, spotřeba do 3l/100km a minimální náklady na údržbu celkově. K tomuhle se s elektrikou ještě dlouho nedostanu, když započítám nákupní cenu podobné motorky a její předpokládanou životnost. Tohle s rozumným servisem vydrží 10 let beze ztráty dojezdu, a to bych v KTM měl cca třetí baterku po 60kKč, nehledě na to, že tady blbnu po polňačkách celý odpoledne, a v 5l nádrži pořád něco je, tj je to celkem levná zábava
Testoval jsem tohle: https://www.unicooltech.cz/sur-ron-storm-bee-22500w/ a to je celkem příjemný svezení. Ale cenovka je dost jinde. Na druhou stranu, v terénu jsem neměl odvahu to přepnout na plnej výkon, ale na silnici je těch 22kW tak akorát, dá se předjet i sem tam nějakej důcjhodce v autě
Dokonce bych řekl, že to jede výrazně líp než KTM freeride E-XC https://www.motorkari.cz/motobazar/moto ... 01061.html Na druhou stranu, na plnej výkon je baterka za půl hodiny prázdná, stejně jako na tom E-XC. Ostatně ani ZERO FX/FXE na tom nebude o moc líp, a cenovka ještě o drobek vyšší http://www.zeromotorcycles.cz/#katalog
Nakonec jsem to vzdal, a za třetinu ceny si koupil prakticky novou benzínovou CRF250. Je to čtyřtakt, celkem zatlumenej, tj žádná velká mela, s katalyzátorem, euro 4, spotřeba do 3l/100km a minimální náklady na údržbu celkově. K tomuhle se s elektrikou ještě dlouho nedostanu, když započítám nákupní cenu podobné motorky a její předpokládanou životnost. Tohle s rozumným servisem vydrží 10 let beze ztráty dojezdu, a to bych v KTM měl cca třetí baterku po 60kKč, nehledě na to, že tady blbnu po polňačkách celý odpoledne, a v 5l nádrži pořád něco je, tj je to celkem levná zábava
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Re: Nabíjení e-skútru
Nevím jestli do 10kW, ale 3kW je na bezpečené předjíždění určitě málo. Pár traktorů jsem sice už předjela, ale není to úplně příjemné No ale mě to žíly netrhá, prostě jedu pomalu. Jezdit na motorce je fajn, ale jezdím účelově, ne sportovně, takže mi to nevadí.Podle mě cokoliv jednostopého pod 10kW výkonu je na silnici nebezpečné - na užší silnici pořád někoho zdržuješ, na předjetí i traktoru nebo agresivního elektrokolaře do mírnýho kopce máš málo výkonu.
Pokud někoho zdržuju, pustím jej při první příležitosti. Ale pravda je, že někdy mám podezření, že mě chtějí zabít. Nejhorší jsou kamiony. Taky proto jezdím část trasy přes Zubří (pro ty, kteří tento kousek Vysočiny znají), malý provoz, žádná těžká vozidla, cesta vhodná pro kochání.
Zero dělá pokud vím jen motorky - ne skútry, pěkné stroje, nad mé možnosti samozřejmě. Myslím, že bych se na tom zabila. Hlavní problém silných elektrik je ale v tom, že mají baterie v těle stroje, nedají se vyndat. Podobně to má i Vespa, a to je potíž, protože v práci to pak nenabijete.
Jistě jsem přemýšlela o benzínu, ale co já vím, kouzlo je prostě pryč...
Re: Nabíjení e-skútru
Ahoj Vato, jedním dechem jsem teď přečetl tvůj blog o elektromobilitě a v koutku duše jsem se trochu usmíval. Mám to totiž velmi podobně, jen moje cesta byla trochu zdlouhavější.
Na eskůtrech jezdím od r.2009 do dneška, aktuálně mám najeto na obou asi 86 tkm. Ale ten proces je skoro stejný, jen jsem ty skůtry sám doma tunil a tak vylepšoval jejich parametry, hlavně rychlost a dojezd. První bylo Akumoto A10/40, olověné baterky 48V/20Ah, rychlost 40km/h a dojezd do 40km. Skončil jsem (jestli to tak můžu říct, protože pořád je co vylepšovat) s Emaxem S90, ten mám asi 5 let, ale teď jezdí v maximálce přes 90km/h a dojezd má vyzkoušený 65km. Má aku z Nissanu Leaf 2014 4,2kWh a nějaký výrazný pokles kapacity zatím nevidím.
Tak proudu zdar a držím palec.
Na eskůtrech jezdím od r.2009 do dneška, aktuálně mám najeto na obou asi 86 tkm. Ale ten proces je skoro stejný, jen jsem ty skůtry sám doma tunil a tak vylepšoval jejich parametry, hlavně rychlost a dojezd. První bylo Akumoto A10/40, olověné baterky 48V/20Ah, rychlost 40km/h a dojezd do 40km. Skončil jsem (jestli to tak můžu říct, protože pořád je co vylepšovat) s Emaxem S90, ten mám asi 5 let, ale teď jezdí v maximálce přes 90km/h a dojezd má vyzkoušený 65km. Má aku z Nissanu Leaf 2014 4,2kWh a nějaký výrazný pokles kapacity zatím nevidím.
Tak proudu zdar a držím palec.
poloostrov ve stádiu testů: 2,5kWp (bude 5kWp) J+Z,MPPT eSmart3 60A,Swipower sine 3kW (bude 2x ISolar SML 5K), Li 48V 18,6kWh, e-skůtry Emax 90S s 3,65kWh LiOn, Akumoto A10/40 s 3,3kWh LiOn
Re: Nabíjení e-skútru
Zabití se na motorce je daný tím, jak to máš srovnaný v hlavě, ne silou stroje. A když už máš něco naježděný, tak snad víš co máš dělat. Jako další motorku mám 100HP benzín, a už víc než 20 let jsem se nezabil Naopak rezerva výkonu ti může leckdy zachránit život... Ten Emax s 4kW pro jezdce nižší váhy může být už použitelnej. Ale s mejma 120kg bych to asi vyhodnotil jako slabý...
Já taky řeším nabíjení elektromotek, mám v obou strojkách 20s skoro 4kWh baterky, a rád bych, aby se to v zimě užilo v systému, kterej má 16s lifepo4. Zatím jsem nenašel žádnej rozumnej obousměrnej step UP/DOWN, kterej by to umožňoval... Nabíjím to vlastně "přes koleno" nabíječkou z 230V v létě z měniče, v zimě z DS...
Já taky řeším nabíjení elektromotek, mám v obou strojkách 20s skoro 4kWh baterky, a rád bych, aby se to v zimě užilo v systému, kterej má 16s lifepo4. Zatím jsem nenašel žádnej rozumnej obousměrnej step UP/DOWN, kterej by to umožňoval... Nabíjím to vlastně "přes koleno" nabíječkou z 230V v létě z měniče, v zimě z DS...
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Re: Nabíjení e-skútru
V zimě na motorce? Brrrrr!
Myši umírají v pastích, protože nechápou, že ten sýr není zdarma. (mnou upravené motto jednoho z webů)
Re: Nabíjení e-skútru
Není špatný počasí, jenom špatně oblečenej motorkář - je celkem klasická hláška, a můžu ji osobně potvrdit. Dnes už v zimě moc nejezdím, jenom vánoční vyjížďku, pokud zrovna nepadá moc sněhu...
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Re: Nabíjení e-skútru
To není tak docela cajk. Úsloví jaksi ignoruje osobní preference.Já osobně v zimě radši nevycházím z domu vůbec a to ani pěšky, natož na motorce. Dejchání studenýho vzduchu nemám rád.
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
2x150ah CATL Lion od Mikela
1x150ah samodomo
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
2x150ah CATL Lion od Mikela
1x150ah samodomo
Re: Nabíjení e-skútru
Kámoš jezdil na fichtlu každodenně do práce a měl zmáknutý i tohle. Měl filcem vylepenou plynovou masku s chobotem, a ten chobot si dával pod kabát, takže možná smrádek, ale teploučko Jednou takhle vymóděnej zastavil u trafiky pro noviny a v první chvíli nechápal, proč před ním trafikantka s řevem utekla:) Přilba po němcích, plynová maska, koženej kabát pod kolena a svářečský rukavice. To by i silnější povahy zahazovaly peněženky a prchaly
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
-
- Příspěvky: 1233
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Nabíjení e-skútru
Kamoš má e-babetu a když večer mrzne a jede pod parou... odemě (2km) , tak raději šlape... To aby nezmrzl! Říkal, že je v zimě lepší kolo, že se alespoň zahřeje šlapáním, ale hen to elektro je prej dobrý jen na léto :-/
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Re: Nabíjení e-skútru
V otevřené helmě byla šílená kosa, ve sklápečce je to relativně snesitelné. Jen se to mlží, pinlock nepinlock.
Jo, od listopadu do konce února si skutečně nechávám zajít chuť. Když nasněží, je ta trasa pro silnější povahy i v autě, a já v tomto směru silná povaha nejsu. Na druhou stranu, i v březnu bývá docela kosa, takže peněženka zažila překvápko, co všechno ty oblečky na motorku obnáší. Protože zpočátku jsem jezdila v tom, co mi zbylo z kola, a to nebylo ani bezpečné, a ani příjemné
Ohledně tunění - no, kdesi v hlubinách internetu se nachází jakýsi FW pro NIU, který by to měl trochu vytunit, ale dokud je to v záruce, nechám to být. Jistě, FW výkon nepřidá, jen posune limity. Přehráním FW bych ostatně vyčerpala všechny svoje možnosti ohledně tuningu. A mimochodem, i obyčejné přezutí se začíná jevit jako problém, protože místní automechanici se elektrik štítí - nikdo mě nevzal. Asi jsem pro ně posel špatných zpráv.
Jo, od listopadu do konce února si skutečně nechávám zajít chuť. Když nasněží, je ta trasa pro silnější povahy i v autě, a já v tomto směru silná povaha nejsu. Na druhou stranu, i v březnu bývá docela kosa, takže peněženka zažila překvápko, co všechno ty oblečky na motorku obnáší. Protože zpočátku jsem jezdila v tom, co mi zbylo z kola, a to nebylo ani bezpečné, a ani příjemné
Ohledně tunění - no, kdesi v hlubinách internetu se nachází jakýsi FW pro NIU, který by to měl trochu vytunit, ale dokud je to v záruce, nechám to být. Jistě, FW výkon nepřidá, jen posune limity. Přehráním FW bych ostatně vyčerpala všechny svoje možnosti ohledně tuningu. A mimochodem, i obyčejné přezutí se začíná jevit jako problém, protože místní automechanici se elektrik štítí - nikdo mě nevzal. Asi jsem pro ně posel špatných zpráv.
Tím si bohužel nejsem tak jistá. Nevím, jak moc to můžu / mám naklopit, potřebuju nějaký kurz nebo tak něco. Vím, že hodně možných zrad nebo fíglů neznám, a samozřejmě nevím co nevím. Vyzkoušela jsem volat jedné autoškole v blízkosti, ale borec nabízel vlastně jen jízdu mezi kužely, pak jsem komunikovala s jednou asi lepší školou, a když přišlo na peníze, bylo to jak u Sršně. A nakonec stejně nebyl čas na nic... Hmm, o vánocích je ten správný čas na předsevzetí, takže příští rok možná pár kuželů a pár jízd na silnějších strojích.Zabití se na motorce je daný tím, jak to máš srovnaný v hlavě, ne silou stroje. A když už máš něco naježděný, tak snad víš co máš dělat
Re: Nabíjení e-skútru
Mlžení: dobře si prohlídni, co se kde dá otevřít, aby to dobře větralo. V leckeré přilbě se dá vyjmout nějakej tapecíruňk pro lepší větrání. Další, co pomůže , a na co jsou ty vyklápěčky konstruovaný, je rychlost jízdy okolo 100km/h... Pokud neprší, tak mám plexi na první zoubek otevřený, mě ten čerstvej vzduch brání v usnutí (to už mám na motorce taky za sebou, dokonce dvakrát)...
Jak to můžeš naklopit: u skůtru náklon omezují hlavně stupačky, na dospělé motrce odvaha řidiče a adheze gum. Už jsem projel pár zatáček i s driftem zadního kola a nepřišlo mi to nějak nebezpečný, jenom je škoda, že ta zadní guma hodně mizí...
V mládí jsem se celkem omlátil o zem na fichtlu a pak ještě sem tam na MZ150 (na té jsem dvě sezony jezdil celou zimu, sníh nesníh), následky obvykle jenom odřeniny a spáleniny o asfalt. V dnešní době nevím, jestli bych v současným provozu takový blbiny přežil.
Naopak mám velký mezery v terénu, což mě začlo víc bavit než silnice, je na mě moc velkej provoz a už mi to nepřináší takovou radost. Na druhou stranu, CRF na silnici je tak do sousední vesnice, naopak na XJR se po 100km začínám teprve rozjíždět, a štve mě, že už musím zastavit.
Poslední vyjížďka s děckama před 14 ti dny, po zablácenejch polňačkách mě za hodinu tak vyšťavila, jako bych půl dne kopal základy... komplet všecko propocený durch, děcka taky.
Jak to můžeš naklopit: u skůtru náklon omezují hlavně stupačky, na dospělé motrce odvaha řidiče a adheze gum. Už jsem projel pár zatáček i s driftem zadního kola a nepřišlo mi to nějak nebezpečný, jenom je škoda, že ta zadní guma hodně mizí...
V mládí jsem se celkem omlátil o zem na fichtlu a pak ještě sem tam na MZ150 (na té jsem dvě sezony jezdil celou zimu, sníh nesníh), následky obvykle jenom odřeniny a spáleniny o asfalt. V dnešní době nevím, jestli bych v současným provozu takový blbiny přežil.
Naopak mám velký mezery v terénu, což mě začlo víc bavit než silnice, je na mě moc velkej provoz a už mi to nepřináší takovou radost. Na druhou stranu, CRF na silnici je tak do sousední vesnice, naopak na XJR se po 100km začínám teprve rozjíždět, a štve mě, že už musím zastavit.
Poslední vyjížďka s děckama před 14 ti dny, po zablácenejch polňačkách mě za hodinu tak vyšťavila, jako bych půl dne kopal základy... komplet všecko propocený durch, děcka taky.
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Re: Nabíjení e-skútru
Zdravím všechny,
po letech se mi konečně podařilo dotáhnout tu potíž s nabíjením u sloupku s elektroměrem (viewtopic.php?p=12961#p12961). Třeba se má zkušenost bude hodit i někomu jinému.
Takže jsem na EGD poslala na radu Lukyho mail se žádostí o závazné stanovisko, a ejhle:
Dobrý den,
otázkou je, zda budete, jak vy píšete pouze potřebovat vytáhnout z pilíře jen zásuvku nebo zda budete připojovat nějakou dobíjecí stanici(wallbox). Potom je otázkou, o jaký výkon dobíjecí stanice(wallbox) se bude jednat.
Budete při tomto připojení požadovat změnu na odběrném místě např. změnu sazby, změnu z 1fázového měření na 3Fázové měření.
Platí připojovací podmínky kapitola 16. egd_pripojovaci-podminky_ee_01_01_2024.pdf.
V případě vytažení pouze zásuvky nebo připojení dobíjecí stanice o výkonu do 3,7kW není potřeba distributorovi nic oznamovat. Pouze pokud při úpravě rozvaděč (tzn. připojení zásuvky na vývod do vaší instalace s umístěním zásuvky na zadní část pilíře) bude váš elektrikář nucen porušit plomby – je potřeba to nahlásit viz odkaz Žádost o odplombování elektroměru | EG.D (egd.cz)
V případě většího zásahu – změna sazby nebo změna HJ bude nutná nejspíše úprava rozvaděče ve větším měřítku, ale to byste nám musela zaslat fotky rozvaděče.
V případě dalších nejasností nás můžete dále kontaktovat.
Přeji příjemný den.
S pozdravem/Kind regards...
No a protože mě se týká jen ten zvýrazněný odstavec, mail jsem přeposlala elektrikáři, který to udělal. Mám tam teď na zadní straně sloupku malý rozvaděč s jističem, bezdrátovým relé a stykačem a s kýženou zásuvkou. Fíčko tam, pravda, není, časem jej tam dám.
Čekám ještě na revizáka na zaplombování, kdyby něco, dám sem vědět.
po letech se mi konečně podařilo dotáhnout tu potíž s nabíjením u sloupku s elektroměrem (viewtopic.php?p=12961#p12961). Třeba se má zkušenost bude hodit i někomu jinému.
Baterie v motorce mi po 15000km zeslábly tak, že už nedám potřebných 70km do práce a zpět, takže bez krátkého dobití doma se už neobejdu. Takže jsem volala znovu, a ne jednou, a každý mi říkal něco jiného, a i elektrikáři se na mě vykašlali - prý známý revizák povídal, že to nepůjde.Trochu paradoxně motorku parkuju na obecní komunikaci prakticky před sloupkem s mým hlavním elektroměrem. Motorkou se až dom nedostanu, takže než postavím tu solární pergolu, mi nezbývá, než tahat desítky kil baterií nahoru a dolu (odhadem 300m offroad)....
Z toho sloupku vede v zemi už pod mým pozemkem soukromý 3F kabel, přičemž já mám jednu z těch fází, další dvě fáze pak jdou dál sousedům..
Existuje nějaká legální možnost, jak do toho sloupku, za můj elektroměr, nainstalovat zásuvku? Je to samozřejmě zaplombovaný rozvaděč. Pokud ano, jak se to dělá? Jednou jsem tam volala, a borec z EONu se se mnou vůbec nebavil, řekl jen ne a zavěsil.
Takže jsem na EGD poslala na radu Lukyho mail se žádostí o závazné stanovisko, a ejhle:
Dobrý den,
otázkou je, zda budete, jak vy píšete pouze potřebovat vytáhnout z pilíře jen zásuvku nebo zda budete připojovat nějakou dobíjecí stanici(wallbox). Potom je otázkou, o jaký výkon dobíjecí stanice(wallbox) se bude jednat.
Budete při tomto připojení požadovat změnu na odběrném místě např. změnu sazby, změnu z 1fázového měření na 3Fázové měření.
Platí připojovací podmínky kapitola 16. egd_pripojovaci-podminky_ee_01_01_2024.pdf.
V případě vytažení pouze zásuvky nebo připojení dobíjecí stanice o výkonu do 3,7kW není potřeba distributorovi nic oznamovat. Pouze pokud při úpravě rozvaděč (tzn. připojení zásuvky na vývod do vaší instalace s umístěním zásuvky na zadní část pilíře) bude váš elektrikář nucen porušit plomby – je potřeba to nahlásit viz odkaz Žádost o odplombování elektroměru | EG.D (egd.cz)
V případě většího zásahu – změna sazby nebo změna HJ bude nutná nejspíše úprava rozvaděče ve větším měřítku, ale to byste nám musela zaslat fotky rozvaděče.
V případě dalších nejasností nás můžete dále kontaktovat.
Přeji příjemný den.
S pozdravem/Kind regards...
No a protože mě se týká jen ten zvýrazněný odstavec, mail jsem přeposlala elektrikáři, který to udělal. Mám tam teď na zadní straně sloupku malý rozvaděč s jističem, bezdrátovým relé a stykačem a s kýženou zásuvkou. Fíčko tam, pravda, není, časem jej tam dám.
Čekám ještě na revizáka na zaplombování, kdyby něco, dám sem vědět.
Re: Nabíjení e-skútru
jako první tam měl být chráničojistič, takhle tam nebude nikdy. Tohle udělal elektrikář, nebo "Frantaodvedle" - toto je jasný porušení norem platnejch už od r. 1995. A jestli na to nějakej revizák napíše kladnou revizi, tak riskuje odejmutí osvědčení...
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.
Re: Nabíjení e-skútru
Revizák to zaplombovat nepůjde, zaplombuje to někdo z RZ. Čistě teoreticky, co je na druhé straně tohoho pilíře? Jestli el.měr. a vrtáno je rovně z něj, tak je to udělaný špatně.
Elektrárna optimalizována pro temnější období.
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Regulátor: MůjSystém 2024
Baterie: 8 x Lifepo4 280AH
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MůjSystém 2024
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Regulátor: MůjSystém 2024
Baterie: 8 x Lifepo4 280AH
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MůjSystém 2024
Re: Nabíjení e-skútru
Samozřejmě to byl elektrikář, já nemám glejt, abych se v zaplombovaném rozvaděči mohla hrabat. A ani chuť - ta 50 let stará technologie vypadá nevábně. Provedl to podle mého zadání, jen přidal stykač - já si na fíčko v tom fofru nevzpomněla. Ohledně zaplombování - ten náš rozvaděč byl postavený někdy v sedmdesátkách a věřte nevěřte - nejsou tam ani nožovky na odpojení od trafa, jen schovaný vypínač, detaily jsem nezkoumala, ale fakt to vede přímo na stožár. Elektřinu zde tedy máme zřejmě navzdory revizákům, chválabohu zato.
Já neměla tolik času když to dělal, jen jsem se s ním letmo pozdravila, ale viděla jsem, že elměry jsou na desce, a jsou umístěné spíš uprostřed toho sloupku vpravo, díra je vlevo nahoře. Takže přímo za deskou s instalací to není, je to tak metr mimo. No a jak provedl tu odbočku, to už nevím.
Chránič bude, dám si jej tam už sama, vyměním ten jistič za kombinovaný chránič, to se tam vleze. Ani ne tak proto, že se to podle norem musí, ale proto, že zrovna v tomhle scénáři použití mi to dává smysl.
Mimochodem, jeden ze scénářů bylo taky natažení stovky m dlouhé "prodlužky" od baráku. Nemusím mít jediné razítko, abych tušila, že řešení s pevnou zásuvkou i bez fíčka přímo na sloupku je nesrovnatelně bezpečnější než nabíjet to na tak dlouhé prodlužce vedené přírodou. Tohle mi radili sousedi odvedle, a fakt jsem o tom v nouzi přemýšlela, ale naštěstí mě mail od EGD předběhnul.
Nevím, jestli zaplombování = revize, ale určitě se podělím o výsledek, až to bude.
Já neměla tolik času když to dělal, jen jsem se s ním letmo pozdravila, ale viděla jsem, že elměry jsou na desce, a jsou umístěné spíš uprostřed toho sloupku vpravo, díra je vlevo nahoře. Takže přímo za deskou s instalací to není, je to tak metr mimo. No a jak provedl tu odbočku, to už nevím.
Chránič bude, dám si jej tam už sama, vyměním ten jistič za kombinovaný chránič, to se tam vleze. Ani ne tak proto, že se to podle norem musí, ale proto, že zrovna v tomhle scénáři použití mi to dává smysl.
Mimochodem, jeden ze scénářů bylo taky natažení stovky m dlouhé "prodlužky" od baráku. Nemusím mít jediné razítko, abych tušila, že řešení s pevnou zásuvkou i bez fíčka přímo na sloupku je nesrovnatelně bezpečnější než nabíjet to na tak dlouhé prodlužce vedené přírodou. Tohle mi radili sousedi odvedle, a fakt jsem o tom v nouzi přemýšlela, ale naštěstí mě mail od EGD předběhnul.
Nevím, jestli zaplombování = revize, ale určitě se podělím o výsledek, až to bude.
Re: Nabíjení e-skútru
Nevím, na tom obrázku pod plexi vidím, že tam něco jako chránič je (2din přístroj), krytí to má taky dostatečné. Tak možná detalnější fotka to potvrdí.
-
- Příspěvky: 114
- Registrován: ned úno 13, 2022 7:20 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 16100
- Kapacita baterie [kWh]: 28
Re: Nabíjení e-skútru
Mne elektrikár doma tvrdil, že každá exteriérová zásuvka musí byť na chrániči bez výnimky.
spolu 16,1kWp - JVV 2,2kWp 45°, JJZ 4,9kWp 55°, JJZ 4,4kWp 24°, nové: bifaciálna pergola 4,6 kWp 9°
Victron Easysolar 5kW + Epever Ipower plus 5kW
MPPT Victron 150/35, 2xSmartsolar 250/85.
Lifepo4 2x16 280AH
Victron Easysolar 5kW + Epever Ipower plus 5kW
MPPT Victron 150/35, 2xSmartsolar 250/85.
Lifepo4 2x16 280AH
Re: Nabíjení e-skútru
jasně, a to platí už víc než 20 let... Proto se mi to nezdá.
Polostrovní FVE 8 kWp na severu jižní moravy. multiplus II 5000, osvětlení na DC, MPPT od Victronu. Dyibms na lifepo4 baterkách.