Napsali o BEV......

Odpovědět
Momo
Příspěvky: 791
Registrován: pon říj 10, 2022 10:27 am

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Momo »

tafx píše: úte úno 27, 2024 9:44 am
Jantic píše: úte úno 27, 2024 6:06 am Je to příznačné, jak (nejen)tady brojí proti hybridům a BEV ti, kteří je vůbec nejezdí a nevlastní a nemají praktické zkušenosti z jejich provozu.
Měl jsem mnoho služebních aut v benzínu i dieselu, za rodinné finance pak 2 hybridy Toyota Yaris a 100%-ní spokojenost, po městě klidnou jízdou za 3,5l a kdybych nepořídil FVE, tak jezdím hybridy dál. Koupil jsem malé BEV a již teď koncem února i při mizerném počasí jsem schopen nabít auto pouze z FVE.
Nejsem naivní zelený aktivista, ale když chci dýchat čistý vzduch, tak jsem pro to ochoten něco udělat, proto FVE, BEV,TČ.
Naprostej souhlas. Vždy lze vymyslet případ, pro který je ta která věc nevhodná, jak tady někteří předvádí. Smysl to ale žádný nemá. Máme doma jedno vlastní menší BEV a pak služební benzín. Hádejte, čím jezdím raději?

FVE mi umožňuje zase více zvýšit soběstačnost a tentokrát i na úkor ropných společností, což mě ještě více více těší s příhlédnutím k tomu, odkud je zatím většina ropy u nás.
Jasně, těch důvodů proč mít/nemít BEV je spoustu:
- ekologie (nesmrdí)
- politika (bojkot Ruska a Arabů, současná/budoucí šikana/dotace ze strany EU)
- pohodlnost jízdy (hluk, otřesy, smrad, ovládání jedním pedálem, brzda výjimečně)
- ekonomika (roční nájezd, pořizovací cena, provozní náklady, současná auta v domácnosti)
- provozní podmínky (obvyklá délka jízd, možnost parkování a nabíjení, tahání těžších/větších nákladů)

Pro každého je mix těchto kritérií různý.
Za sebe můžu říct, že pro naši rodinu je to zatím ekonomický nesmysl. A to bychom měli peníze na lecjaký BEV a na střeše je 3/4 roku přebytek výroby.
Ale při našem nájezdu kolem 15.000 km je to zatím nesmysl. Kdybychom neměli relativně nová auta, úvaha by mohla být jiná.

Připadá mi, že pokud si někdo pořídí BEV, v řadě případů se stane "šiřitelem víry".
Takových youtuberů znám spousty. Rád se na ta nová auta podívám, ale za mě je teď na nákup BEV brzy.
Cena bude klesat a kvalita stoupat. Je dobré sledovat a včas se do celé věci vložit.
3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/100, Cerbo GX (s NodeRED),
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
eduard22
Příspěvky: 1193
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od eduard22 »

- nesmrdí jen v místě provozu (dobré pro města), neb pokud nebude nabíjet pouze z FVE tedy jen vedne, bude kouřit na severozápadě Čech :-(
- Bojkot Ruska???... Politiku bych do mojí mobility netahal Němec byl taky fašista a dnes přítel, a Rus je momentálně nepřítel -ale Ukrajiny! Né ČR. A zítra s ním budou obchodovat i Ukrajinci... Vlastně ani Němci ani Rakušáci a dokonce ani Ukrajici nepřestrali odebírat nejen plyn a ropu z Ruska...) a navíc stejnak je palivo do JE i plynových elektráren převážně z Ruska...
- hluk, otřesy, smrad, ovládání jedním pedálem? Ale no tak, mám Mondea = velký komfort pro jejich hmotnost (to těžší 1850kg netto) a bez otřesů a jedno i benzínové - kde neslyším ani motor, ani gumy ani tlučení náprav v semišovém interiéru a všechny auta mám automat a tedy taky nemám spojku :D
- Ekonomika? No koupil jsem je šecky kdysi dávno jeté zachovalé ze zahraničí vždy po jednom majiteli a za pusu (do á 50.0000,-kč) a TDCi jezdí i pod 6l/100km i přes tu hmotnost a velikost (mladej jel z velkým těžkým kombikem z Prahe po okrskách kadla kadla a za 4,7L nafty :o :D No já jezdím razantněj a dálnice proto cca 6L/100km :? )
- Jojo ten kombík to je dodávka, jak spráskla ruce tchýně, když jsme s tím kombíkem k ní poprvé dojeli a tažné na 1800kg 8-) A na hagusech jsem odvezl i 6m tyče na FVE ;-) (takovou délku neuvezu ani na valníku!) Dojezd i přes 900km 8-)
Kombík.jpg
Kombík.jpg (170.17 KiB) Zobrazeno 3885 x
Profil6m.jpg
Profil6m.jpg (222.49 KiB) Zobrazeno 3879 x
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
eduard22
Příspěvky: 1193
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od eduard22 »

A když už tady tapetuju: elektromobil se dá postavit doma a levně i jako FVE - samodomo :D
(Ze srazu elektromobilů Slavonice. Já řídil teho bílího e-Peugeotka v pozadí, co měl namísto klaksonu zvonec z šaliny - pro neznalé pojmu - z tramvaje :D Když jsem i navesnici zacinkal na chodce, uskakovali jak v Brně před šalinó :lol: )
Přílohy
_DSC0509.JPG
_DSC0509.JPG (232.92 KiB) Zobrazeno 3878 x
_DSC0507.JPG
_DSC0507.JPG (204.56 KiB) Zobrazeno 3878 x
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
eduard22
Příspěvky: 1193
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od eduard22 »

Jen ta nabíječka zabírala půl Favorita... :?
Přílohy
_DSC0973.jpg
_DSC0973.jpg (275.59 KiB) Zobrazeno 3877 x
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Frantom
Příspěvky: 110
Registrován: čtv dub 07, 2022 9:37 pm

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Frantom »

Bidenova administrativa zařadila zpátečku: USA zvolňuje přechod na elektromobily
Uvolnili přísné limity, které nařizovaly automobilkám, jaký mají mít podíl elektromobilů ve výrobě nových automobilů. Důvodem k tomuto kroku je chybějící infrastruktura a drahé vstupní náklady.
tafx
Příspěvky: 86
Registrován: sob črc 23, 2022 9:59 am
Výkon panelů v FVE [Wp]: 12400
Kapacita baterie [kWh]: 13

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od tafx »

Momo píše: úte úno 27, 2024 4:08 pm
tafx píše: úte úno 27, 2024 9:44 am
Jantic píše: úte úno 27, 2024 6:06 am Je to příznačné, jak (nejen)tady brojí proti hybridům a BEV ti, kteří je vůbec nejezdí a nevlastní a nemají praktické zkušenosti z jejich provozu.
Měl jsem mnoho služebních aut v benzínu i dieselu, za rodinné finance pak 2 hybridy Toyota Yaris a 100%-ní spokojenost, po městě klidnou jízdou za 3,5l a kdybych nepořídil FVE, tak jezdím hybridy dál. Koupil jsem malé BEV a již teď koncem února i při mizerném počasí jsem schopen nabít auto pouze z FVE.
Nejsem naivní zelený aktivista, ale když chci dýchat čistý vzduch, tak jsem pro to ochoten něco udělat, proto FVE, BEV,TČ.
Naprostej souhlas. Vždy lze vymyslet případ, pro který je ta která věc nevhodná, jak tady někteří předvádí. Smysl to ale žádný nemá. Máme doma jedno vlastní menší BEV a pak služební benzín. Hádejte, čím jezdím raději?

FVE mi umožňuje zase více zvýšit soběstačnost a tentokrát i na úkor ropných společností, což mě ještě více více těší s příhlédnutím k tomu, odkud je zatím většina ropy u nás.
Jasně, těch důvodů proč mít/nemít BEV je spoustu:
- ekologie (nesmrdí)
- politika (bojkot Ruska a Arabů, současná/budoucí šikana/dotace ze strany EU)
- pohodlnost jízdy (hluk, otřesy, smrad, ovládání jedním pedálem, brzda výjimečně)
- ekonomika (roční nájezd, pořizovací cena, provozní náklady, současná auta v domácnosti)
- provozní podmínky (obvyklá délka jízd, možnost parkování a nabíjení, tahání těžších/větších nákladů)

Pro každého je mix těchto kritérií různý.
Za sebe můžu říct, že pro naši rodinu je to zatím ekonomický nesmysl. A to bychom měli peníze na lecjaký BEV a na střeše je 3/4 roku přebytek výroby.
Ale při našem nájezdu kolem 15.000 km je to zatím nesmysl. Kdybychom neměli relativně nová auta, úvaha by mohla být jiná.

Připadá mi, že pokud si někdo pořídí BEV, v řadě případů se stane "šiřitelem víry".
Takových youtuberů znám spousty. Rád se na ta nová auta podívám, ale za mě je teď na nákup BEV brzy.
Cena bude klesat a kvalita stoupat. Je dobré sledovat a včas se do celé věci vložit.
To je přesně ono. My jsme byli v situaci, kdy jsme potřebovali nový auto. Lepší ekonomiku jsem za tím úplně nehledal. Obecně nákup jakýhokoli auta je asi nejhorší investice vůbec, pokud to není pro podnikání. Nicméně i ekonimka v mým případě není úplnej propadák. Prostá návratnost vyšší pořizovací hodnoty auta pouze za ušetřený PHM ježděním na sluníčko bude někde kolem 10 let. Chtěli jsme to hlavně zkusit a zjistit, jak je to doopravdy s rodinným provozem BEV. Pro náš styl provozu se to ukazuje tak, že výhody převyšují a jsme fakt spokojení.
Dokonce někteří šiřitelé opačné víry v našem okolí pomaličku začínají realističtěji hodnotit BEVy, když vidí, jak používáme ten náš. A o tom to je, navycházet z nějakého svého přesvědčení (víry), ale pragmaticky hodnotit na základě reálných dat a ověřitelných faktů.
Hybrid 12,44 kWp, 26x400 Wp + 4x510Wp Trina Solar, GW10K-ET, 12,8 kWh BYD, 2 x Wallbox Alfen Eve, EVCC.io pro řízení nabíjení auta, Citroen E-C4, skoro celej dům na backupu pro ostrovní provoz
Tomi71
Příspěvky: 31
Registrován: pát zář 23, 2022 11:06 am
Výkon panelů v FVE [Wp]: 7
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Tomi71 »

Souhlas, nejlepší jsou praktické zkušenosti. Auto taky není investice, která se vrátí. Tak jako se mně každý ptá, kdy se ti ta FVE vrátí? Nevím - nemám křištálovou kouli, jak to bude s cenami energií a všeho. Brak jsme to jako další investici do opraveného baráku ze stavebního spoření, ať peníze neleží na spořícím účtu a nežere je inflace. A dalším kroekm bude asi právě BEV, ale ne hned. Je u toho hysterie z obou táborů a pravda je někde uprostřed. Ano, vše není ideální a není to pro všechny účely a pro každého (momentálně moc není pro obchoďáky a přepravce co lítají pod álnicích a nemají čas čekat na dobíjení apod.), ale taky se o BEV napalo a píše spousta mýtů blábolů a ropná lobby a naše automotive lobby jede na plné obrátky, soudruzi z Autoforum a dalších podobných to jsou hrozní zoufalci a my v ČR jsme v tom úplně speciální. Hlavně, že ta těžba ropy, zpracování, distibuce benzínu a nafty je v pohodě. Mně se s Priusem taky smáli, když jsem ho tehdy dovezl a byl jsem za exota. Samozřejmě otázky, kde to budeš nabíjet a kdy budeš měnit baterku se smíchem, každý chytrý jako rádio a věděli o tom prd. Konkrétně na baterku se mně ptal soused ajťák, doteď jsem na baterku nesáhl a funguje ve bez problému, i když degradaci jsme zatím neměřil, ale hybirdní sytém nehlásí žádnou chybu. Degradace tam určitě je a asi bych jezdil s menší spotřebou, kdybych dal baterku repasovat nebo opravit, ale asi by ta investice neměla smysl a tak to neřeším, jestli by ta spotřeba byla o tolik lepší. U piva říkal s jedním, my máme ty díslíky, co pochroustají všechno a netrvalo dlouho a měl problémy s motorem a opravou, ale to jsem mu opravdu nepřál. Životní prostředí mně docela zajímá, ale nejsem žádný zelený ekofanatik, byl to u toho auta bonus navíc. Bral jsem auto spíše z praktické stránky a ze zkušenosti uživatelů na Toyotaforum, (původně jsem chtěl koupit Aurise), že to auto drtilo ostatní v žebříčku spolehlivosti a je to vyhlášený držák, prostě to auto bylo uděláno poctivě a dali si na něm záležet. Ano taky jsem slyšel u nás od jednoho – to je ta blbost na baterky, co až se rozbije, tak to nikdo neopraví a posereš se z toho. Je představa, že je to hozně složitý systém, ale při tom je to naopak, má to právě méně součástek a částí, které se ve spalováku a hlavně v dieselu kurví. Složité to bylo vymyslet. Nevím, jak na to kluci šikmoký přišli, ale povedlo se jim to. Já se o tom už radši u nás v hospodě nemůže u piva s ostatníma bavit, nikoho nenutím, nikoho nepřesvědčuju, myslete si co chcete, je to marný. Všichni hned začnou s EU a s politikou. Já říkám, já na to nehledím a odhlédněte od politiky, já s těmi zákazy taky nejsem ok, ale spalováky tu budu ještě dlouho, týká se to nových aut a ojetých spalováků tu bude ještě jezdit hodně a dlouho. Já si to chci pořídit, protože se mi to uživatelsky líbí, ověřil jsem si to u Priusu. Co mi u něho vadí je hlučnost – špatné odhlučnění uvnitř při větších rychlostech a absence tažného, ale na to máme doma ještě dalšího držáka 1.8 Corolla Verso s LPG. Ale souhlas, že je to o ceně, ale už se to začíná čím dál více srovnávat. Taky jsme si nikdy nekupoval nové auto a nekoupím ho ani teď, takže hledám, čtu recenze a zkušenosti. Kvůli spolehlivosti bych rád Toyotu, ale bohužel nic ojetého pro mé účely aktuálně nemá…
13 x Sunpro power 540 Wp, 3 x Victron Multiplus 48/500/70-50, 1 x MPPT 250/100 – Tr VE.Can, 1 x MPPT 150/70 – Tr, Cerbo GX, 3 x 7,66 kWh mivvy energy
Atman
Příspěvky: 113
Registrován: ned úno 13, 2022 7:20 am
Výkon panelů v FVE [Wp]: 16100
Kapacita baterie [kWh]: 28

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Atman »

Ja zase kupujem vždy nové auto a nikdy nepredávam, mám ho až sa zošrotuje. Teraz čakám až sa na SK začne vyrábať citroen e-c3 a uvidím cenu, zároveň sa niečo povráva o šrotovnom, tak uvidíme
Dve toyoty od fungla mám, yarísek 1.0 má 240000km, uvidím ešte koľko dá a Corollu touring sports hybrid nový, ten si pochvaľujem velice.
spolu 16,1kWp - JVV 2,2kWp 45°, JJZ 4,9kWp 55°, JJZ 4,4kWp 24°, nové: bifaciálna pergola 4,6 kWp 9°
Victron Easysolar 5kW + Epever Ipower plus 5kW
MPPT Victron 150/35, 2xSmartsolar 250/85.
Lifepo4 2x16 280AH
Cmrnda
Příspěvky: 880
Registrován: pát srp 19, 2022 4:42 pm

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Cmrnda »

eduard22 píše: úte úno 27, 2024 4:58 pm Jen ta nabíječka zabírala půl Favorita... :?
No! Kdyby si pořídil 100A nabíječku co se dává do Axpect Kinga II., tak se mu vejde do přihrádky do dveří. :lol: :lol: :lol:
Elektrárna optimalizována pro temnější období.
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
brumlaj
Příspěvky: 1602
Registrován: stř dub 21, 2021 5:01 am

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od brumlaj »

Momo píše: úte úno 27, 2024 4:08 pm...... Cena bude klesat a kvalita stoupat. Je dobré sledovat a včas se do celé věci vložit. .....
S kvalitou je to naopak. Kvalitní vozy už jezdí, nyní se bude pouze optimalizovat a nabalovat balast za který si nechají raketově připlatit. Je krásné pozorovat realitu slova "včas" ;-)
Myši umírají v pastích, protože nechápou, že ten sýr není zdarma. (mnou upravené motto jednoho z webů)
Momo
Příspěvky: 791
Registrován: pon říj 10, 2022 10:27 am

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Momo »

brumlaj píše: pát bře 01, 2024 7:20 am
Momo píše: úte úno 27, 2024 4:08 pm...... Cena bude klesat a kvalita stoupat. Je dobré sledovat a včas se do celé věci vložit. .....
S kvalitou je to naopak. Kvalitní vozy už jezdí, nyní se bude pouze optimalizovat a nabalovat balast za který si nechají raketově připlatit. Je krásné pozorovat realitu slova "včas" ;-)
Myslím, že se tam najdou rezervy v bateriích a motorech. A v systému, který to celý řídí. A to celé tažené narůstající sériovostí výroby. Podobně jako v době počátku barevných televizí, mobilních telefonů, navigací... Časem se z toho začne běžné zboží.

Jak sleduji videa o BEV a zatím vidím spíše velmi dobře vybavená auta. Tam se samozřejmě přidávat může, ale nečekal bych to.
(k tomu přidávámí - á například dosud nepochopil, proč bych měl páté dveře zavírat tlačítkem a ne standardně manuálně. Co mi to přinese za komfort)

Naopak taková Tesla začíná ubírat.
Je známo, že už dávno jim v rozpočtu na auto nezbylo ani na kapličku před volantem a základní tlačítka pro ovládání vzduchotechniky. Obojí bych rozhodně v autě chtěl. Další nově zaváděné věci už jsou vyloženě úlety. Bez páčky na stěrače. Hlavně odstranění páčky na blinkry, místo ní jakýsi přepínač na volnatu. Obdélníkový volant. Pravda, jenom u nějakých modelů. Věřím, že podle Elona, by z ekonomických důvodů měl být v menu na displeji i klakson a výstražné blikačky :)

Zatím nejdostupnější nový BEV ja Dacia Spring, snad se dá koupit v DE za 300k CZK. Ale je to malinké auto původně pro indický trh a nově do něj dali slabou baterku a slabý motor.

Ještě před pár lety se kopovala nová auta za 300k, 400k. Až bude rozumné BEV pod 500k, najde se dost zákazníků.
3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/100, Cerbo GX (s NodeRED),
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
eduard22
Příspěvky: 1193
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od eduard22 »

brumlaj píše: pát bře 01, 2024 7:20 am
Momo píše: úte úno 27, 2024 4:08 pm...... Cena bude klesat a kvalita stoupat. Je dobré sledovat a včas se do celé věci vložit. .....
S kvalitou je to naopak. Kvalitní vozy už jezdí, nyní se bude pouze optimalizovat a nabalovat balast za který si nechají raketově připlatit. Je krásné pozorovat realitu slova "včas" ;-)
Přesně tak! Jako letitej překupník a servismen aut jen potvrzuju. Vzestup předchází pád :-( - jak řekl klasik
Vždy jde vývoj kupředu zejména díky konkurenci a až je dobojováno, musí se vítězové zahojit zpětně a optimalizují... - slovensky: ojebávají! :evil:

Podobně jako u filmů - jednika je supr a dvojka je velké zklamání, propadák a trojka spíše jen napravuje špatnou reputaci dvojky a čtverku zase ojebou... herecky zejména :-( Další volné pokračování netřeba, neb už je vyděláno dost na divácích :lol:

Např. Fordovy modely aut byly suprovní vždy ob model - némlich stejný jako u filmu... Připadá mi to jako záměr, dopředu plánovaný podraz :evil:
Jak když se na někoho baba pěkně směje a pak, až jste uloveni, skončíte u soudu o majetek... Když ptáčka lapají.... :lol:
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
eduard22
Příspěvky: 1193
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od eduard22 »

Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Momo
Příspěvky: 791
Registrován: pon říj 10, 2022 10:27 am

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Momo »

Žádám ukončení šíření dezinformací!
Takhle špatně seřízenou elektrárnu, jako je na obrázku, jsem ještě neviděl. I z chladicích věží jde černý kouř!
3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/100, Cerbo GX (s NodeRED),
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
eduard22
Příspěvky: 1193
Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
Bydliště: Znojmo
Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
Kapacita baterie [kWh]: 23

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od eduard22 »

Momo píše: sob bře 02, 2024 7:44 am Žádám ukončení šíření dezinformací!
Takhle špatně seřízenou elektrárnu, jako je na obrázku, jsem ještě neviděl. I z chladicích věží jde černý kouř!
Jojo, takovéto zavádějící obrázky s černým kouřem dávaj často mnozí pisálci - "klimatologové" jak k modernímu dieselu (který "kouří" jen ráno za mrazu tj jde z nich jen pára ;-) ) i ke "komínům" - přesněji chladícím věžím, JE... :lol:

Ale na vobrázku bude myšlena spíše uhelka ;-) Ale z těch věží by ani tam neměl stoupat černej kouř... :lol: A dokonce ani z komínů uhelek jsem v posledním desetiletím neviděl tmavej kouř, spíše jen světle šedej 8-)

Podobně píšíli hlupáci (a z těch mladej je to dle mě většina...) o CO2, znázorňují jej jen kresby... a se stoupajícím černým kouřem... To je pak ale CO! To leda. Ale oni to vydávaj v souvislosti s CO2... :evil: (C, CO nebo CO2, šecko jedno..., ála hodink anebo holíky...)

A proto většinou dávaj pisálci jen vobrázek a ne fotku, proto že takovéto nesmysly a např. ani CO, jaksi vyfotit ani nende :lol:

A ještě doplním zase pro odlehčení - Pozor! Nedovzdělané děcko - Gréta T., prosadilo v EK nový zákon, že do konce roku 2035 musí být povině všechny kytary elektrické! ;) :lol:
Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Mex
Příspěvky: 435
Registrován: pát zář 15, 2023 1:28 am

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Mex »

Momo píše: sob bře 02, 2024 7:44 am Žádám ukončení šíření dezinformací!
Takhle špatně seřízenou elektrárnu, jako je na obrázku, jsem ještě neviděl. I z chladicích věží jde černý kouř!
Co se divíš, chladí to špinavou vodou.
A špinavá je proto, protože ničíme planetu spalováky a tak je málo vody.
:D
Frantom
Příspěvky: 110
Registrován: čtv dub 07, 2022 9:37 pm

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Frantom »

Zazvonil zvonec a pohádkám o čisté elektromobilitě v EU je konec
V pondělí 4. 3. vybuchla v sídle EU v Bruselu bomba. Klíčová média si toho nevšimla: Evropský parlament přijal na návrh Komise usnesení, že elektromobil není automaticky klimaticky neutrální vůz. Protlačovaným e-autům zazvonil v EU umíráček.

Rozhodnutí poslanců EU předcházelo „překvapivé“ zjištění Evropské komise (EK), že do emisní bilance čistě elektrických aut (BEV) se musí započítat celý životní cyklus auta včetně velmi emisně šeredné bilanční výroby baterie, ztráty z provozu jako i fakt, že většina elektrických aut má svůj výfuk vlastně v uhelné elektrárně. Totiž že v energetickém mixu většiny evropských zemí převládá výroba elektřiny z uhlí a plynu. Příkladně v takovém Polsku ze 70 %, v Česku z poloviny a v deklarovaně zeleném Německu ze 40 procent. O čem se přitom příliš nemluví, je skutečnost, že zatím neexistuje spolehlivá, efektivní a cenově dostupná recyklace baterií jako typicky nebezpečného odpadu. Přitom Frans Timmermans v roce 2022 za návštěvy v Praze tvrdil, že chudší země EU včetně Česka se „naučí mít elektromobily rády“, až k nim dorazí ze západu Evropy jako ojetiny. Ovšem možná podstatnějším bonusem by bylo, že bohatá část EU nemusí řešit složitou recyklaci baterií …
Excelent
Příspěvky: 64
Registrován: pát kvě 13, 2022 9:34 pm
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9600
Kapacita baterie [kWh]: 17

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Excelent »

Na tohle jsem dnes taky narazil, ale jen na blogu nebo v komentáři.
Nikde žádná zpráva na informačních webech.
Nepodařilo se mi na webu EP najít žádné takové usnesení.

Nehledal to ještě někdo?
Docela mě to zajímá, ale přijde mi to trochu divné, že by o tom nikdo z mainstreamu nepsal.

EDIT: Nenašel jsem, že v tom termínu vůbec nějaké zasedání EP bylo. Je tento týden, jestli koukám dobře.
Solax X3 Hybrid G4 10.0-D + 17,4 kWh LiFePo4 (3* Solax TriplePower T58)
21 panelů x 455Wp = 9,6kWp, 2 stringy, vše na čistý jihozápad
MiniPC NUC + Home Assistant + Grafana + Node red + Shelly věci
Virtuální baterie od ČEZu
Frantom
Příspěvky: 110
Registrován: čtv dub 07, 2022 9:37 pm

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Frantom »

Máš pravdu je to divné. Ale nějaká jednání měli i když možná jen eMeetingy:
https://emeeting.europarl.europa.eu/eme ... 3-04-18-00
tomas
Příspěvky: 316
Registrován: stř črc 06, 2022 12:52 pm

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od tomas »

Až do toho započítají i jadernou energii a celý cyklus jaderného paliva a elektrárny tak se z těch toxických dlouhodobých emisí po.....
Nelze hned z koní přesedlat na bezemisní bambusové antigravitační vznášela, vše má svůj technologický vývoj, důležité je, že jde vývoj správným směrem a ne k horšímu. Naštěstí ne všichni nabíjejí elektromobil jadernou energií, takže to nebude ve výsledku tak strašné.
Mex
Příspěvky: 435
Registrován: pát zář 15, 2023 1:28 am

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Mex »

tomas píše: úte bře 12, 2024 10:05 pm Nelze hned z koní přesedlat na bezemisní bambusové antigravitační vznášela...
Zase ještě víc zvýšit závislost na Číně?
Odkud asi bude bambus na ta vznášedla?
Momo
Příspěvky: 791
Registrován: pon říj 10, 2022 10:27 am

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Momo »

Mex píše: úte bře 12, 2024 11:21 pm Zase ještě víc zvýšit závislost na Číně?
Odkud asi bude bambus na ta vznášedla?
A pandy nebudou mít co žrát!
Tohle opravdu chcete???
3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/100, Cerbo GX (s NodeRED),
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
Excelent
Příspěvky: 64
Registrován: pát kvě 13, 2022 9:34 pm
Výkon panelů v FVE [Wp]: 9600
Kapacita baterie [kWh]: 17

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Excelent »

Frantom píše: úte bře 12, 2024 9:58 pm Máš pravdu je to divné. Ale nějaká jednání měli i když možná jen eMeetingy:
https://emeeting.europarl.europa.eu/eme ... 3-04-18-00
Díky, alespoň něco.
Někdy to pročtu celé, ale zevrubně jsem tam k těm autům nic nenašel.
Každopádně emeeting má daleko k hlasování EP :D

Neříkám, že to nemůže být pravda.
Jen mi přijde divné, že by to nikde jinde nebylo.
A sdílí to Vydlákovy kydy a Rajchl z PRO ;)
Solax X3 Hybrid G4 10.0-D + 17,4 kWh LiFePo4 (3* Solax TriplePower T58)
21 panelů x 455Wp = 9,6kWp, 2 stringy, vše na čistý jihozápad
MiniPC NUC + Home Assistant + Grafana + Node red + Shelly věci
Virtuální baterie od ČEZu
Momo
Příspěvky: 791
Registrován: pon říj 10, 2022 10:27 am

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Momo »

Nemáte iDNES premium?
Je tam jakési pokračování článku o nedostatku energie v Utrechtu v souvislosti rychlý rozšířením BEV.

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... omoto_dohr
3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/100, Cerbo GX (s NodeRED),
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
Mex
Příspěvky: 435
Registrován: pát zář 15, 2023 1:28 am

Re: Napsali o BEV......

Příspěvek od Mex »

Odpovědět

Zpět na „Elektromobilita obecně“