Dobrej,
stavím si nabíječku a zajímalo by mě jestli je vhodné výrazně zvýšit proud při začátku nabíjení, samozřejmě do míry napětí 3.4V.
Příklad: 8x280Ah bat., nabíjení začne 80A při 3,3V/čl., při zvýšení napětí o 0,1V stoupne proud na 160A, když použiju tuto regulaci. Ovšem časem nabíjecí napětí stoupá a je tedy nutné napětí snížit.
Je to z toho důvodu aby se baterka co nejdřív nabila než případně zajde slunce.
Jak to vidíte vy?
Nelineární nabíjení LPF
Nelineární nabíjení LPF
Elektrárna optimalizována pro temnější období.
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
Re: Nelineární nabíjení LPF
dle kvality článku, kapacity a hlídat teplotu
už při 0,5C se to začíná hřát
40stC znamená 50% životnost článku
už při 0,5C se to začíná hřát
40stC znamená 50% životnost článku
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240W+9x Benq 265, 10xAvancis 125W, 6x Leapton 450W, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
https://www.lifepo4-shop.cz/
9xRenesola 240W+9x Benq 265, 10xAvancis 125W, 6x Leapton 450W, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
https://www.lifepo4-shop.cz/
Re: Nelineární nabíjení LPF
Jaká je doba prohřátí článku u 280Ah? Jde to od prostředku článku? Když proud zvednu na maximum, za jak dlouho to teplotní čidlo umístěné zvenku článku zareaguje? Podstata věci?
Elektrárna optimalizována pro temnější období.
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
Panely jih: 3kWp
Panely západ: 3kWp
Panely hoře (top). 4kWp
Nabíječka: Upgrade PWM Volt Polska 24 000 Ap
Baterie: 6x startovací autobaterie 12V 45Ah
Měnič DC/AC: Easun 12 000 000 mWp
MaR: MainSystem
Re: Nelineární nabíjení LPF
Co se týče "velkých" baterek, jsem jen sprostý uživatel a tak se detaily moc nezatěžuji. Přesto se mi někde v "pozadí" vybavují informace (tuším z oboru BEV) o rychlonabíjení a čarování s teplotou baterie, kdy úplně naopak, než je běžná zvyklost, se baterie vyhřívají na poměrně vysoké teploty právě kvůli rychlonabíjení. Ty proudy byly brutální až někde kolem 3C.
Podobně při vybíjení má většina baterií (napříč různými chemiemi) nejlepší parametry při teplotách hodně převyšujících pokojové hodnoty.
Jiná věc je skladovací teplota, tam určitě vyšší teploty životnosti neprospívají.
U "malých" baterek, se kterými celkem dost pracuji, je to ohřátí před vybíjením skoro nutnost. Podotýkám, že se bavíme o zátěžích v desítkách "C".
Podobně při vybíjení má většina baterií (napříč různými chemiemi) nejlepší parametry při teplotách hodně převyšujících pokojové hodnoty.
Jiná věc je skladovací teplota, tam určitě vyšší teploty životnosti neprospívají.
U "malých" baterek, se kterými celkem dost pracuji, je to ohřátí před vybíjením skoro nutnost. Podotýkám, že se bavíme o zátěžích v desítkách "C".
Re: Nelineární nabíjení LPF
teplota je z datasheetu EVE
https://www.lifepo4-shop.cz/blog-o-life ... -nad-25-c/
každá chemie má své vlastnosti,
https://www.lifepo4-shop.cz/blog-o-life ... -nad-25-c/
každá chemie má své vlastnosti,
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240W+9x Benq 265, 10xAvancis 125W, 6x Leapton 450W, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
https://www.lifepo4-shop.cz/
9xRenesola 240W+9x Benq 265, 10xAvancis 125W, 6x Leapton 450W, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
https://www.lifepo4-shop.cz/