Napsali o BEV......
Re: Napsali o BEV......
Ale tam nikde nestojí, že to jsou BEV. Jsou to prostě neprodaná/neprodejná auta všech druhů, včetně BEV.
VW nezavírá fabriky na BEV, ale na spalováky.
VW nezavírá fabriky na BEV, ale na spalováky.
-
- Příspěvky: 115
- Registrován: úte črc 19, 2022 11:35 am
- Bydliště: Dobrá u Frýdku-Místku
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9450
- Kapacita baterie [kWh]: 30
Re: Napsali o BEV......
Podle mne za poklesem prodeje nových vozidel nestojí jenom jejich vysoká cena, ale i to co za produkty automobilky produkují. Vyrábějí typy aut jejichž koupě nic smysluplného starší, jezdecky vyzrálé generaci nepřináší. Takový zákazník chce u nových vozů nižší provozní náklady, větší bezpečnost nebo účelnost vozidla a to Evropa neprodukuje. Zaměřila se na nepodstatné pičovinky pro mladší digitální generaci, ale ta není solventní. Stačí se podívat na nějaké autoforum kdy komentující poklekne před vozidlem a popisuje křivky světel a károserie, místo toho aby odborně probral nějaké úpravy v podvozku, motoru nebo koncepci. Nejhůře odborně jsou na tom ti, co popisují EV. Zaměří se na to, co za hovadiny na dotykovém display mohou zobrazovat a ovládat, místo toho aby prohrábli rošt a ukázali jak EV sedí, brzdí atd. EV musí mít ekonomický nebo praktický přínos a to vedení evropských automobilek dosud nepochopilo. Možná Hyunday Instider je pokus o přehození vyhybky.
Hybridní fotovoltaika 3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/70, Cerbo GX, Victron EV Charging station na AC out, Wattrouter+900l akmum.nádrž, realizoval MM Craft s.r.o. Ing.Miroslav Matis
Re: Napsali o BEV......
Nemám ve zvyku komentovat něčí příspěvky a vím, že se to ani nehodí.... ale....
Pod předcházející příspěvek se plně podepisuju. Je to naprosto přesné zhodnocení, jak to vidím i já.
Pod předcházející příspěvek se plně podepisuju. Je to naprosto přesné zhodnocení, jak to vidím i já.
- pave69
- Příspěvky: 747
- Registrován: čtv črc 14, 2022 5:30 pm
- Bydliště: Brno Kohoutovice 385m.n.m.
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9900
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Napsali o BEV......
Jo, ale minimálně k Teslám se to už dá celkem dohledat. Ovšem hlavní pro EV je, že budou brutálně zlevňovat - jakože nové - a už se to dost ví a očekává. Baterky stojí (výrobce) polovinu toho, co 2-3 roky zpátky a navíc všichni výrobci EV budou muset tlačit horem dolem. Takže teď je nejlepší čas koupit fosila, nejhorší čas koupit EV - to myslím z hlediska vývoje, protože fosily budou čím dál ořezanější a dražší kvůli emisím, zatímco EV čím dál levnější.
Podle mne se to do 4-5 let i v Česku zlomí a budou se EV kupovat ve velkém, protože to bude to nejlevnější "pro socky" a služebáky. Fosily budou jen pro bohaté.
Podle mne se to do 4-5 let i v Česku zlomí a budou se EV kupovat ve velkém, protože to bude to nejlevnější "pro socky" a služebáky. Fosily budou jen pro bohaté.
Re: Napsali o BEV......
Ano, mám podobný názor.
Nehodlám jim platit technický rozvoj. Podle mě budou ceny BEV klesat a užitná hodnota stoupat. Pro WB to bude podobné.
První NTB jsem taky měl až v roce 2006, ne o 10 let dříve. Taky jsem koupil sklokeramiku za 10, když indukce stála 30, po pěti letech už jo, když byla za 7. Totéž dotykáče, tablety, jehličková / bublinková / laserová tiskárna.......
Nehodlám jim platit technický rozvoj. Podle mě budou ceny BEV klesat a užitná hodnota stoupat. Pro WB to bude podobné.
První NTB jsem taky měl až v roce 2006, ne o 10 let dříve. Taky jsem koupil sklokeramiku za 10, když indukce stála 30, po pěti letech už jo, když byla za 7. Totéž dotykáče, tablety, jehličková / bublinková / laserová tiskárna.......
3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/100, Cerbo GX (s NodeRED),
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
- pave69
- Příspěvky: 747
- Registrován: čtv črc 14, 2022 5:30 pm
- Bydliště: Brno Kohoutovice 385m.n.m.
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9900
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Napsali o BEV......
Měl jsem první SUB NTB cca 1995 z druhé ruky, pasivní barevný displej, 386SX, rollpad nebo jak se to jmenovalo (kuličková myš nohama vzhůru). To bylo DÉLO!!!

Sorry za OffTopic.
Re: Napsali o BEV......
Volkswagenu unikla data o pohybu tisíců elektromobilů. Opravdu se potřebujeme v hospodě vytahovat jakou že to aplikaci spolupiči v jejich telefénu nemají?
Myši umírají v pastích, protože nechápou, že ten sýr není zdarma. (mnou upravené motto jednoho z webů)
-
- Příspěvky: 1406
- Registrován: ned čer 12, 2022 8:21 pm
- Bydliště: Znojmo
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 23
Re: Napsali o BEV......

https://autosalon.tv/novinky/autopunk/j ... d=52892954
Mi bylo hned divný, že prodávat v EU vysavače nad 1kW příkonu, dokonce i klasické žárovky o jen 0,1kW, EK dokonce zakazuje(!)..., ale spotřebiče třeba i o příkonu 20kW(!!!) - BEV, by nevadily???...

Samodomo "poloostrov" s Axpert King II - AC OUT 5kW/5kVA, PV IN 6kWp, 10x Longi 445Wp na sedlové střeše na východ a 10ks i na západ, aku 8x12V-240Ah levné olovo Varta+Banner trakční VRLA 23kWh (reálně využitelných často tak do 10kWh), Znojmo.
Re: Napsali o BEV......
Nejvyssi cas aby si vsichni poridili elektroauta.
Uršula bude chrochtat blahem, pak konecne muzeme vypnout ty uhelky !
A hura zpatky na stromy
Uršula bude chrochtat blahem, pak konecne muzeme vypnout ty uhelky !



A hura zpatky na stromy

Re: Napsali o BEV......
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Udělat titulek podle rozhodnutí jednoho z bazarů je dost bulvární, nj. idnes.
ESA asi nedělají dobře, že si nechají ujet vlak, i když by na tom nic nevydělávali.
AAA tlačí reklamu horem dolem u všech EV evangelistů, už na to nekoukám.
Nicméně zajímavá informace, že AAA u nás prodá ročně 60k aut a z toho 700 BEV. Takže asi každé tisící auto.
Udělat titulek podle rozhodnutí jednoho z bazarů je dost bulvární, nj. idnes.
ESA asi nedělají dobře, že si nechají ujet vlak, i když by na tom nic nevydělávali.
AAA tlačí reklamu horem dolem u všech EV evangelistů, už na to nekoukám.
Nicméně zajímavá informace, že AAA u nás prodá ročně 60k aut a z toho 700 BEV. Takže asi každé tisící auto.
3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/100, Cerbo GX (s NodeRED),
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
- pave69
- Příspěvky: 747
- Registrován: čtv črc 14, 2022 5:30 pm
- Bydliště: Brno Kohoutovice 385m.n.m.
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9900
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Napsali o BEV......
Podle mne ESA má rozum. Přijdou o 0,5 promile obratu a zlepší si zisk, protože se nebudou účastnit toho cenového pádu do propasti, který probíhá. Je mnohem lepší vystoupit z vlaku, který se řídí do propasti, počkat, až dopadne a pokud pak pojede dál, tak zase nastoupit. Až budou prodeje BEV víc jak 5% obratů autobazarů, bude pořád spousta času nastoupit zpátky a začít vydělávat. Taky bude jednodušší a levnější sehnat a mít lidi, protože to už víc lidí z branže bude nějak znát.
Třeba Hertz do toho šel brzo a jak dopadl... bude rád když to ustojí.
Re: Napsali o BEV......
Fronta na nabíjení delší než u Tank ONO.
Fronta je dlouhá, ale video ne, nebojte
https://www.youtube.com/watch?v=F8rrzhMQ810
Fronta je dlouhá, ale video ne, nebojte

https://www.youtube.com/watch?v=F8rrzhMQ810
3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/100, Cerbo GX (s NodeRED),
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
Re: Napsali o BEV......
Krásně naaranžovaná scenérie. Pozornému divákovi neujde, že dva stojany jsou prázdné. Takže jako agitka z padesátých dobré. Zbývá vystřízlivění ve stylu ".. no? Dvě dávky. Nebyl čas zkoumat kdo je kdo ......". Aspoň trochu soudnosti soudruzi, tady je fórum kam chodí lidi s mozkem, my nejsme ti co seno žerou za které nás máte
. Musíte přidat trochu fištrónu. Ale je pravda, fejk videu se zvedla sledovanost. A vo to asi de.

Re: Napsali o BEV......
Jakože nějaký odpůrce BEV naaranžoval fake video? Že sehnal pár majitelů BEV a vytvořil frontu? Volná místa jsem nehledal. Ale ve videích jsem občas viděl, že je nějaký stojan mimo provoz a jestli je tam fronta několika aut, tak už druhý tam nemá šanci vidět, co se tam děje, tak se postaví do fronty a čeká.
V Praze po nákupákách nejezdím, tak nevím, jak to chodí. U nás spíš vidím prázdné stojany, ale jezdím tam zásadně mimo špičky.
Ale klidně si dokážu představit, že je pátek odpoledne, lidi chtějí nakoupit a přitom dobít a pak bude někde plno. Vždyť ve všech videích té pravé agitky se vysvětluje, že při nabíjení se nečeká, protože se zrovna snídá, obědvá, večeří, obědvá, nakupuje, probíhá jednání apod.
Jen pro vysvětlení, BEV bych si rád pořídil a provozoval. Ale při mém malém nájezdu a poměrně nových autech v garáži je jakákoli změna neekonomická. Při kombinaci investičních a provozních nákladů.
V Praze po nákupákách nejezdím, tak nevím, jak to chodí. U nás spíš vidím prázdné stojany, ale jezdím tam zásadně mimo špičky.
Ale klidně si dokážu představit, že je pátek odpoledne, lidi chtějí nakoupit a přitom dobít a pak bude někde plno. Vždyť ve všech videích té pravé agitky se vysvětluje, že při nabíjení se nečeká, protože se zrovna snídá, obědvá, večeří, obědvá, nakupuje, probíhá jednání apod.
Jen pro vysvětlení, BEV bych si rád pořídil a provozoval. Ale při mém malém nájezdu a poměrně nových autech v garáži je jakákoli změna neekonomická. Při kombinaci investičních a provozních nákladů.
3x Victron MP2 48/5000, 3x MPPT 150/100, Cerbo GX (s NodeRED),
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
15 kWp na ploché střeše = 5 kWp východ (15°) + 5 kWp jih (37°+43°) + 5 kWp západ (15°),
baterie 3 packy, celkem 23 kWh skládané na 48 V 16s.
- pave69
- Příspěvky: 747
- Registrován: čtv črc 14, 2022 5:30 pm
- Bydliště: Brno Kohoutovice 385m.n.m.
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9900
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Napsali o BEV......
Taky něco o BEV, nebo spíš o (ne)bezpečnosti baterky - ale byl to prototyp
https://www.youtube.com/watch?v=QgDZNK7iW4U

https://www.youtube.com/watch?v=QgDZNK7iW4U
Re: Napsali o BEV......
Dva stojany jsou prázdné, protože nejsou Tesly. Lidi raději nabíjejí u Tesly. Je levnější než naše zavedená trojka a od té doby co nabíjení otevřela i ostatním značkám, je to ještě více vidět. Souhlasím, že by Tesla mohla otevírat více a větších nabíjecích Hubů.brumla píše: ↑úte říj 21, 2025 9:35 am Krásně naaranžovaná scenérie. Pozornému divákovi neujde, že dva stojany jsou prázdné. Takže jako agitka z padesátých dobré. Zbývá vystřízlivění ve stylu ".. no? Dvě dávky. Nebyl čas zkoumat kdo je kdo ......". Aspoň trochu soudnosti soudruzi, tady je fórum kam chodí lidi s mozkem, my nejsme ti co seno žerou za které nás máte. Musíte přidat trochu fištrónu. Ale je pravda, fejk videu se zvedla sledovanost. A vo to asi de.
Podle provozu se jedná o špičku. Nikdo ekonomicky uvažující ale nebude stavět na to, aby pokryl všechny špičky.
Až se zvedne průměrná zátěž a stojany se začnou rozumně splácet, je možné uvažovat o rozvoji.
Hezky to bylo vidět v Brně. Začali se čtyřmi stojany 2. generace. Pak osm a nyní je tam celkem dvacet stojanů.
Navíc Tesla má integrované superchargery přímo v infotainmentu, takže každý řidič vidí obsazenost a přibližnou čekací dobu a může se rozhodnout jestli, kdy a kam pojede. Není to tak, že tupě dojede a kouká. Navíc se Tesla snaží rozložit zájem o nabíjení v čase různými cenami v průběhu dne. Pokud se tam řidič rozhodne jet i ve špičce, ví za jakých podmínek a je to tímpádem jeho svobodné rozhodnutí. Při dálkových jízdách Tesla vidí, kde je které auto, kolik ještě bude nabíjet, jaká auta s jakým požadavkem na nabíjení a z jaké vzdálenosti k superchargeru míří, kdy tam dojedou, atd. Běžně mi navigace přepočítává a mění (pokud jí to dovolím) nabíjecí zastávky po trase podle skutečných podmínek. Kdo to neví, ale komentuje a natáčí videa, je mimo mísu.
Re: Napsali o BEV......
Ještě se hodí doplnit, že ty stojany vedle jsou 50ky, Tesla v Čestlicích (V3?) má 250ky. Nevím, jak se na této konkrétní stanici distribuuje maximální možný výkon, ale u V3 už by měl mít každý stojan svůj zdroj. Ne každý model umí tenhle výkon zpracovat, ale evidentně je to asi fuk, pořád to vyjde časově lépe, než jít na 50ku. Když už si někdo pořídí Teslu, tak nevím, nakolik hraje roli ten rozdíl jedné, dvou korun ve špičce, ale dokážu si představit, že mnohem víc bolí tam sedět hodinu navíc. Video pěkné, ale mě by třeba zajímalo, jak dlouho tam ty Tesly fakt jsou, u 250ky to musí být frkot a s 8mi stojany se průměrná čekací doba bude pohybovat kolem 5-10ti minut? (i ve videu jde vidět, že se fronta posouvá) Dalších 20 minut nabíjení?
3 x MPII 48-5000, 57,3 kWh (4xSeplos Mason 280), 8,07 kWp JJZ
6x365Wp Longi, 12x445Wp Jinko, 3x180Wp PvEnterprise
Leaf 2014, 308tis km
6x365Wp Longi, 12x445Wp Jinko, 3x180Wp PvEnterprise
Leaf 2014, 308tis km