Lifepo4
Lifepo4
Zdravim vie mi niekto poradit? Default nastavenie na eppever xtra na lfp4 ked mam nastavene tak okolo obeda odpoji nabijanie baterie a do rana z nej cuca zataz,potom sa to takto opakuje vzdy ked je slnecno zataz mam cca 5 A stalych cize 100Ah bateria uz by mala mat pokles napetia a zacat nabijanie po par hodinach nie? Ked som chcel nastavit epever xtra na user vypisuje toto
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Lifepo4
Niesu tie defaultne nastavenia epever xtra dost vysoke? Neviem nijak rozchodit nastavenie user dat
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: stř zář 14, 2022 10:49 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9960
- Kapacita baterie [kWh]: 10
Re: Lifepo4
3,7V může být OK, ale je tam balancér? Omezuje to nabíjení podle nejrychlejšího článku? Aby se ti nestalo, že tam máš 3x3,4V+1x4,4V.
Pokud vybíjíš 5A tak nečekej, že tam bude nějaká významná změna napětí někde mezi 20 až 90% nabití.
Pokud vybíjíš 5A tak nečekej, že tam bude nějaká významná změna napětí někde mezi 20 až 90% nabití.
Re: Lifepo4
3,7V není OK
co je to za baterku a jaké je tam BMS
pravděpodobně vyletí napětí na nesbalancovcaném článku a BMS zakáže nabíjení (naštěstí)
co je to za baterku a jaké je tam BMS
pravděpodobně vyletí napětí na nesbalancovcaném článku a BMS zakáže nabíjení (naštěstí)
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240W+9x Benq 265, 10xAvancis 125W, 6x Leapton 450W, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
https://www.lifepo4-shop.cz/
9xRenesola 240W+9x Benq 265, 10xAvancis 125W, 6x Leapton 450W, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
https://www.lifepo4-shop.cz/
Re: Lifepo4
Zdravím ,
3,7V je móóóc
, i těch 3,65V je moc .
Boost charge nastav na 13,80V (3,45V / článek) ,
Float nastav na 13,60V (3,40V) a
Equalize nastav na 13,50V .
Všechny horní limity nastav na 13,70V .
Mezi 3,45V a 3,65V je pár % kapacity ale velký rozdíl životnosti
.
Elektronům zdar
3,7V je móóóc

Boost charge nastav na 13,80V (3,45V / článek) ,
Float nastav na 13,60V (3,40V) a
Equalize nastav na 13,50V .
Všechny horní limity nastav na 13,70V .
Mezi 3,45V a 3,65V je pár % kapacity ale velký rozdíl životnosti

Elektronům zdar

4kWp + 22kWh LiFePO4 +6kW HF měnič s nájezdem 47 MWh @ 72.000 motohodin .
Re: Lifepo4
mezi 3,4v a 3.65v do baterky dostaneš 1Ah na 100Ah kapacity
není vůbec žádný důvod ji tak "trápit"
není vůbec žádný důvod ji tak "trápit"
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240W+9x Benq 265, 10xAvancis 125W, 6x Leapton 450W, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
https://www.lifepo4-shop.cz/
9xRenesola 240W+9x Benq 265, 10xAvancis 125W, 6x Leapton 450W, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
https://www.lifepo4-shop.cz/
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: stř zář 14, 2022 10:49 am
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 9960
- Kapacita baterie [kWh]: 10
Re: Lifepo4
Vycházíte z předpokladu, že máte kvalitní srovnané články a že to tak bude na věky.
3.7V může být OK pro horší/starší sestavy, pokud BMS okamžitě odpojí napájecí obvod po dosažení tohoto napětí na prvním článku a balancery za chvilku sundají napětí třeba na těch 3.45V, pak je to OK. Pokud máš horší články s rozdílným vnitřním odporem, tak se ti hodí to <1% na dorovnání při každém dobíjecím cyklu. Balancéry nemá smysl spouštět pri nižším napětí než 3.4 až 3.45, když pak je 3.4V tvoje cílové nabití, tak mohou být aktivní nedostatečně, až se ti po čase články rozjedou, bude některý z článků nedostatečně nabitý, na napětí to nepoznáš, jenom na kapacitě celku, která bude padat dolů.
Takže pokud to nemá chytrou BMS, které řeší každý článek zvlášť, doporučuji to "nějak nastavit" a proměřit co dělají jednotlivé články při plném nabití, jak moc se rozjíždí, pokud nemá štěstí na články, tak ro řešit nějakým externím balancérem nebo jinou BMS.