Výbava: multimetr, klešťák.
Přístup: pouze na napájecí přívody.
Důvod: demontáž motoru představuje celkem dost problém, je třeba mít jistotu, že to nebude zbytečná práce.
Lidské smysly: pokud motor normálně pojede, dá se to poznat. Jinak ale není nic slyšet, cítit, ani přímo vidět. Motor je "vzdálený".
Situace: motor "vyhazuje" motorový spouštěč podobný tomuto.
Motor momentálně nevyhazuje fíčko, ani jistič v rozvaděči.
Co tedy mohu pro diagnostiku stavu motoru udělat?
Změřit multimetrem jestli je napětí na všech třech fázích.
Změřit klešťákem proudy do jednotlivýc fází.
"Procvakat" všechny jističe a spínače na cestě z DS k motoru, jestli někde není mechanická chybka na kontaktu.
Má význam měřit ohmetrem stejnosměrný odpor v jednotlivých "fázích"? Zapojení je D, takže vždy dvě fáze proti sobě.
Některé operace z výše napsaného jsem už provedl.
Multimetr naměřil 3x400V.
Spínače jsem "procvičil".
Ohmetr ukázal v každé dvojici fází stejnosměrný odpor cca 14 ohmmů. Měřeno na 3f zástrčce.
Motor se evidentně netočí.
Závada se projevila po výpadku jedné fáze v síti. Motorový chránič byl "vypadlý". Po obnovení dodávky v DS a následném zapnutí, po cca 10-15s motorový chránič znovu vypadl.
Otázka na praktiky.
Kromě možných postupů pro identifikaci závady...
Jaká je pravděpodobnost, že motorový chránič motor neochránil?
Sypu si popel na hlavu, páč jmenovitý proud motoru je 2,3A a chráníč mám na 4A.
Mám motor demontovat a nečekat?
Jdu ještě změřit odběr klešťákem, co ukáže....
Edit: Tak klešťák ukazuje shodně 3x12A (slovy dvanáct ampér)

Je tedy motor mechanicky zablokovaný? Zkrat, mezizávitový, zkrat, chybějící fáze, by se snad projevily rozdílnými proudy?