Ladění provozních parametrů XTM - řešení přetížení
Ladění provozních parametrů XTM - řešení přetížení
Po více než třech týdnech bezproblémového provozu (míním tím bezproblémové bezblikací přepínání na síť v případě detekce přetížení, viz http://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... ad#p145765) se dnes měnič na L1 znovu zastavil:
Zajisté, že kromě trouby šla zrovna ještě mikrovlnka a ještě ...
"Menších" přetížení za ten skoro měsíc podle logu ovšem Studer vykryl už dost bez jakéhokoli chybového hlášení (podle rad na MP, především od LukášeK nastaveno 1259 na 100% a 1260 na 0), ale na "maxipřetížení" zřejmě ani toto nestačí.
Neměl jsem ovšem nastaveno v automatice přepínání AUX1 1228. Takže nastavuji na Yes a budeme vidět .
"Menších" přetížení za ten skoro měsíc podle logu ovšem Studer vykryl už dost bez jakéhokoli chybového hlášení (podle rad na MP, především od LukášeK nastaveno 1259 na 100% a 1260 na 0), ale na "maxipřetížení" zřejmě ani toto nestačí.
Neměl jsem ovšem nastaveno v automatice přepínání AUX1 1228. Takže nastavuji na Yes a budeme vidět .
Re: Ladění provozních parametrů XTM - řešení přetížení
Moje zkušenost v době kdy jsem měl jen jedno XTM je že ani ten 1228 nepomuže pokud to přetížení přijde fakt rychle.
U nás to dělala 3kW rychlovarka. Stačilo třeba jet myčku, pračku a cvaknout konvicí k tomu ...
Aktuálně přifázovávám při 80% zátěže s časem 0sec a jedu dva XTM v paralalelu a přetížení Overload Halted jsem už více než rok nepotkal.
U nás to dělala 3kW rychlovarka. Stačilo třeba jet myčku, pračku a cvaknout konvicí k tomu ...
Aktuálně přifázovávám při 80% zátěže s časem 0sec a jedu dva XTM v paralalelu a přetížení Overload Halted jsem už více než rok nepotkal.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Ladění provozních parametrů XTM - řešení přetížení
Jo, tak to je k věci, díky. Po příštím přetížení zkusím těch 80% .
Ještě že mám ten automatický přepínač sítí za Studery, posádka (ani já) před pohledem do ovládání nic nepoznala .
Musím doprogramovat logování a alertování .
Ještě že mám ten automatický přepínač sítí za Studery, posádka (ani já) před pohledem do ovládání nic nepoznala .
Musím doprogramovat logování a alertování .
- redcrown
- Příspěvky: 897
- Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
- Bydliště: Jizerky
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 19550
- Kapacita baterie [kWh]: 36
Re: Ladění provozních parametrů XTM - řešení přetížení
Já si myslím, že při ceně na secondsol to nemá smysl se tím trápit. Druhý měnič do paralelu výrazně zvýší komfort strojníka v mezních situacích - nemusí tolik řešit krajní stavy. Ten měnič v paralelu nic nežere, tak co.
Ostrov s nabíjením z DS, 19,5kWp, 4x XTM4000-48, VT40-80, 30kWh LFP 14P16S + 36kWh Winston 230Ah 3P16S Batrium
2x Skútr E-Max120L
2x Skútr E-Max120L
Re: Ladění provozních parametrů XTM - řešení přetížení
Jj, tak znovu halt, tak holt 1259 na 80%.
- redcrown
- Příspěvky: 897
- Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
- Bydliště: Jizerky
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 19550
- Kapacita baterie [kWh]: 36
Re: Ladění provozních parametrů XTM - řešení přetížení
tak vytáhni ten záložák ze skříně a máš pokoj:)
Ostrov s nabíjením z DS, 19,5kWp, 4x XTM4000-48, VT40-80, 30kWh LFP 14P16S + 36kWh Winston 230Ah 3P16S Batrium
2x Skútr E-Max120L
2x Skútr E-Max120L
- redcrown
- Příspěvky: 897
- Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
- Bydliště: Jizerky
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 19550
- Kapacita baterie [kWh]: 36
Re: Ladění provozních parametrů XTM - řešení přetížení
To víš, já poradím rád:)
Ostrov s nabíjením z DS, 19,5kWp, 4x XTM4000-48, VT40-80, 30kWh LFP 14P16S + 36kWh Winston 230Ah 3P16S Batrium
2x Skútr E-Max120L
2x Skútr E-Max120L
Re: Ladění provozních parametrů XTM - řešení přetížení
Myslím, že dojde na redcrownovo ponoukání - zparalelizovat studer na L1 Po nastavení na 80% to přepíná na AC skvěle - ale při 80%... .
Jak pak nejjednodušeji přenést nastavení parametrů do nově přidaného měniče?
Nebo by měl někdo kuchařku, jak to celé (tj. včetně aktualizace firmware) udělat co nejjednodušeji?
Díky
Jak pak nejjednodušeji přenést nastavení parametrů do nově přidaného měniče?
Nebo by měl někdo kuchařku, jak to celé (tj. včetně aktualizace firmware) udělat co nejjednodušeji?
Díky
- redcrown
- Příspěvky: 897
- Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
- Bydliště: Jizerky
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 19550
- Kapacita baterie [kWh]: 36
Re: Ladění provozních parametrů XTM - řešení přetížení
nevím to přesně, ale myslím, že uložíš konfiguraci, zaměníš/přidáš měniče a nastavení nahraješ zpět. Myslím, že nic složitého. Někde to píšou, nemám to teď po ruce.
Ostrov s nabíjením z DS, 19,5kWp, 4x XTM4000-48, VT40-80, 30kWh LFP 14P16S + 36kWh Winston 230Ah 3P16S Batrium
2x Skútr E-Max120L
2x Skútr E-Max120L
Re: Ladění provozních parametrů XTM - řešení přetížení
Používáš smartboost, tzn při přifázování to jede v hybridu, nebo jen DS?marsal píše: ↑sob kvě 01, 2021 10:25 pm Myslím, že dojde na redcrownovo ponoukání - zparalelizovat studer na L1 Po nastavení na 80% to přepíná na AC skvěle - ale při 80%... .
Jak pak nejjednodušeji přenést nastavení parametrů do nově přidaného měniče?
Nebo by měl někdo kuchařku, jak to celé (tj. včetně aktualizace firmware) udělat co nejjednodušeji?
Díky
Po připojení do paralelu bych doporučil to stejně všechno nechat nastavit do defaultu a pak prošel a nastavil vše znova.
Kdo ví co by se po přehrání zálohy paramterá z 1P systému stalo tomu 2P.
tzn. normálně vypnul vše, zadrátoval, nahodil odpojovače od měničů, dal reset všeho do defaultu a pak postupně ručně nastavil.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
- redcrown
- Příspěvky: 897
- Registrován: čtv dub 08, 2021 6:07 pm
- Bydliště: Jizerky
- Výkon panelů v FVE [Wp]: 19550
- Kapacita baterie [kWh]: 36
Re: Ladění provozních parametrů XTM - řešení přetížení
Já bych doporučil na výstup každého XTMka v paralelu dát jistič. Mě se v minulosti stalo, že vlivem špatných datových kabelů nechodila správně komunikace a při zapnutí se snažilo jedno XTMko tlačit do druhého, prostě se nesfázovali. A to přesto, že měli nastavený jumper správně. Někteří mají na výstupu každého XTMka daný jistič, pak se to neděje. Navíc se nabízí pro první spuštění dát slabý jistič. Já až budu hrabat v zapojení, tak ho tam dám.
Já bych se s tím spuštěním moc nepáral, prostě bych tam tu konfiguraci zkusil dát. Zresetovat to jde vždycky.
Já bych se s tím spuštěním moc nepáral, prostě bych tam tu konfiguraci zkusil dát. Zresetovat to jde vždycky.
Ostrov s nabíjením z DS, 19,5kWp, 4x XTM4000-48, VT40-80, 30kWh LFP 14P16S + 36kWh Winston 230Ah 3P16S Batrium
2x Skútr E-Max120L
2x Skútr E-Max120L
Re: Ladění provozních parametrů XTM - řešení přetížení
Ano, smartboost mám nyní nastavený, protože jsem to jinak nerozchodil "bez blikání" při přepínání na síť.
Přes varování "not in parallel" myslím, že na MP někdo hlásil, že mu to při paralelním spojení funguje i při zapojeném smartboost?
Nepoužívám ovšem battery priority ani charger, podle hesla "baterky nabíjet jen z panelů".
Re: Ladění provozních parametrů XTM - řešení přetížení
Sice postupuji vpřed, ale pořád tomu nerozumím
Jenže se posté ukázalo, že pokud neměřím, tak nevidím. Takže pomalu programuji to interface (ověřil jsem si btw, že grafik ze mne opravdu nebude) a začínám vidět:
Když se připojím pomocí automatiky AUX1 na DS poté, co mi nastavená automatika AUX1 detekuje přetížení, stejně se po sepnutí transfer relé výkon nebere z DS, ale z panelů/baterek. Eeeh, proč jako? Takže to znamená, že budu muset pátrat dál.
Jenže se posté ukázalo, že pokud neměřím, tak nevidím. Takže pomalu programuji to interface (ověřil jsem si btw, že grafik ze mne opravdu nebude) a začínám vidět:
Když se připojím pomocí automatiky AUX1 na DS poté, co mi nastavená automatika AUX1 detekuje přetížení, stejně se po sepnutí transfer relé výkon nebere z DS, ale z panelů/baterek. Eeeh, proč jako? Takže to znamená, že budu muset pátrat dál.
Re: Ladění provozních parametrů XTM - řešení přetížení
Pokud máš povoleno i battery priority tak se bere z panelů primárně a DS je jen doplnění.
a podle napětí baterky a SOC to "přepíná" mezi DS a DC stranou (je na to graf v doku)
Navíc se do toho započítá i to kolik dovolí BMSka brát proudu ...
a podle napětí baterky a SOC to "přepíná" mezi DS a DC stranou (je na to graf v doku)
Navíc se do toho započítá i to kolik dovolí BMSka brát proudu ...
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Ladění provozních parametrů XTM - řešení přetížení
Tomu bych rozuměl (pamatuji i příspěvek na MP), problém je v tom, že Battery priority nastavenou nemám.
Už to tak tuším, že mne čeká nějaká revize nastavení a další experimentování , možná je to smartboostem, který nastavený mám.
Už to tak tuším, že mne čeká nějaká revize nastavení a další experimentování , možná je to smartboostem, který nastavený mám.
Re: Ladění provozních parametrů XTM - řešení přetížení
smartboost, pokud nemáš batery priority by měl fungovat tak, že ze sítě si bereš to co dovoluje 1107 nebo na základě 1566 parametr 1567 a zbytek jde z akumulátorů.
Asi je to pro znalé nadbytečná informace, ale mnohdy je přehlednější seznam parametrů v manuálu pro RCC, protože se tam zabývají parametry které souvisí s nastavovaným případem, není to jen tupý seznam parametrů dle čísla jako je tomu v manuálu xtenderu. (oba seznamy mají své uplatnění, ale jak na co)
Asi je to pro znalé nadbytečná informace, ale mnohdy je přehlednější seznam parametrů v manuálu pro RCC, protože se tam zabývají parametry které souvisí s nastavovaným případem, není to jen tupý seznam parametrů dle čísla jako je tomu v manuálu xtenderu. (oba seznamy mají své uplatnění, ale jak na co)
Myši umírají v pastích, protože nechápou, že ten sýr není zdarma. (mnou upravené motto jednoho z webů)
Re: Ladění provozních parametrů XTM - řešení přetížení
Ach jo, 1107 mám 20A, 1566 mám No.brumlaj píše: ↑ned kvě 09, 2021 9:17 am smartboost, pokud nemáš batery priority by měl fungovat tak, že ze sítě si bereš to co dovoluje 1107 nebo na základě 1566 parametr 1567 a zbytek jde z akumulátorů.
Asi je to pro znalé nadbytečná informace, ale mnohdy je přehlednější seznam parametrů v manuálu pro RCC, protože se tam zabývají parametry které souvisí s nastavovaným případem, není to jen tupý seznam parametrů dle čísla jako je tomu v manuálu xtenderu. (oba seznamy mají své uplatnění, ale jak na co)
Ano knížečku k manuálu RCC používám a začíná být notně osahaná...
Re: Ladění provozních parametrů XTM - řešení přetížení
pokud chceš aby ten měnič byl ala UPS, tak povol batery priority a nastav jeho napětí tak aby byl nucen brát ze sítě.
On je XTM prostě hybridní měnič a snažíš se z něj dělat něco jiného.
1107 je omezení kolik může brát z AC IN, neříká to kolik bude brát.
Je to základní funkce hybridu a princip toho proč se jmenuje E"Xtender" tzn na výstupu dokáže poslat víc amper než bere na vstupu.
On je XTM prostě hybridní měnič a snažíš se z něj dělat něco jiného.
1107 je omezení kolik může brát z AC IN, neříká to kolik bude brát.
Je to základní funkce hybridu a princip toho proč se jmenuje E"Xtender" tzn na výstupu dokáže poslat víc amper než bere na vstupu.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Ladění provozních parametrů XTM - řešení přetížení
Díky, budu si na to muset vyhradit čas a mentální kapacitu... Základní premisou bylo "nabíjet baterky chci jen z panelů". Zatím jsem ale ani nepochopil, proč to na DS přes AUX přepíná korektně po poklesu napětí baterie, ale nikoli po detekci přetížení - když AUX1 logika je pro toto společná. To stávající nastavení bylo doiterováno díky ladění "při přepnutí neblikat", jak jsem to řešil na MP. Tak to budu dále propátrávat .
Re: Ladění provozních parametrů XTM - řešení přetížení
Stále vyřešeno nemám, jen se mi dnes potvrdilo, co popisuji výše s AUX1 logikou:
Při dnešním deštivém počasí došlo v 20:34 k přepnutí na síť. Shodou okolností jsem to zrovna pozoroval u počítače "naživo" a trvalo nějakou dobu, desítky sekund, než se to po poklesu napětí baterie pod stanovenou mez 1247 stalo.
Jak je vidět ale z logu, mezi 19:24 a 20:06 stejná AUX1 logika spínala transfer relé na základě dosaženého výkonu měniče (peče se, konvice atd.), ale k AC-In synchronizaci nikdy nedošlo a spotřeba ze sítě nebyla žádná. Přitom transfer relé bylo stoprocentně sepnuto, měřím to dokonce hardwarově .
Stále si myslím, že by se to mělo řídit stejnou logikou. Takže medituji, že je tam buď nějaká hystereze nebo spíše nějaká časová konstanta (přestože 1260 mám 0; 1258 momentálně 80%).
Opravdu zatím nevím.
Edit:
A do p....., zjistil jsem, že 1267 mám taky na 80 (1268 na 5). Dám vědět, jestli to bylo tím. Jen co se zase dostanu na baterky, což jsem ovšem zvědav, kdy bude: s aktuální předpovědí počasí a mým systémem, kdy baterky nabíjím jen ze slunce (+ mininabíjení Studeru).
Při dnešním deštivém počasí došlo v 20:34 k přepnutí na síť. Shodou okolností jsem to zrovna pozoroval u počítače "naživo" a trvalo nějakou dobu, desítky sekund, než se to po poklesu napětí baterie pod stanovenou mez 1247 stalo.
Jak je vidět ale z logu, mezi 19:24 a 20:06 stejná AUX1 logika spínala transfer relé na základě dosaženého výkonu měniče (peče se, konvice atd.), ale k AC-In synchronizaci nikdy nedošlo a spotřeba ze sítě nebyla žádná. Přitom transfer relé bylo stoprocentně sepnuto, měřím to dokonce hardwarově .
Stále si myslím, že by se to mělo řídit stejnou logikou. Takže medituji, že je tam buď nějaká hystereze nebo spíše nějaká časová konstanta (přestože 1260 mám 0; 1258 momentálně 80%).
Opravdu zatím nevím.
Edit:
A do p....., zjistil jsem, že 1267 mám taky na 80 (1268 na 5). Dám vědět, jestli to bylo tím. Jen co se zase dostanu na baterky, což jsem ovšem zvědav, kdy bude: s aktuální předpovědí počasí a mým systémem, kdy baterky nabíjím jen ze slunce (+ mininabíjení Studeru).
Re: Ladění provozních parametrů XTM - řešení přetížení
Tady mě napadá jen, jsou měniče v integrálním režimu 1283 a je zakázaná nezávislost 1462? Mají fakt stejný sw?
Protože ten aux by se měl aktivovat vždy najednou a když je správné nastaveno to 1283 + 1462 tak aktivace jednoho auxu na XTM aktivuje aux i na těch ostatních. Toto by mohl dělat ten rozdíl v chování podl SOC (centralizovaná hodnota) a zátěž (individuální hodnota).
tzn když to hodí AUX1 na XTM1 mělo by jej to aktivovat i na ostatních
Protože ten aux by se měl aktivovat vždy najednou a když je správné nastaveno to 1283 + 1462 tak aktivace jednoho auxu na XTM aktivuje aux i na těch ostatních. Toto by mohl dělat ten rozdíl v chování podl SOC (centralizovaná hodnota) a zátěž (individuální hodnota).
tzn když to hodí AUX1 na XTM1 mělo by jej to aktivovat i na ostatních
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Ladění provozních parametrů XTM - řešení přetížení
willcz, díky za tipy, ale to jsem nastavoval už dříve a ještě nyní ověřil:
Ještě jsem upravoval svůj předchozí příspěvek, možná poté, co jsi postnul ten svůj: 1267 jsem dal na 50 a až přijde slunce, uvidíme .
Ověřoval jsem ještě díky svému "PLC portálu", jestli 1283 a 1462 jsou opravdu stejně na 100, 101, 102 i 103 a ono jsou...
Ještě jsem upravoval svůj předchozí příspěvek, možná poté, co jsi postnul ten svůj: 1267 jsem dal na 50 a až přijde slunce, uvidíme .
Ověřoval jsem ještě díky svému "PLC portálu", jestli 1283 a 1462 jsou opravdu stejně na 100, 101, 102 i 103 a ono jsou...
Naposledy upravil(a) marsal dne čtv kvě 13, 2021 10:13 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Ladění provozních parametrů XTM - řešení přetížení
Ještě můžeš zkusit ručně ovládat ten AUX1 pomocí RCC a kontrolovat jestli to opravdu přepne na všech.
Jinak mě krom hození dafaultu a resetu nic nenapadá.
Jinak mě krom hození dafaultu a resetu nic nenapadá.
9,8 kWp Poly + Tigo, 3x XTM4000, 2x VT65, 1x VT80, 8x Pylon US3000B + paralelne k tomu 15S LiFe 360Ah s Batrium BMS
Re: Ladění provozních parametrů XTM - řešení přetížení
Jen FYI - furt nic ani po té úpravě 1267. AUX1 zareaguje jak má, ale žádná synchronizace a žádný odběr ze sítě nenastanou:
Ale ničemu to - aspoň zatím - nevadí , měnič se v uplynulých týdnech nestopnul ani jednou, tak uvidíme . V záloze je řízení pomocí PLC, kde jsem si už doprogramoval i nějaké zatím velmi jednoduché "přednastavené příkazy" včetně možnosti vykonávat přednastavenou sekvenci příkazů. Tak není nic jednoduššího než je využít pro situace detekovaného přetížení .